فورد

ثبت تجاری نام مگازیلا برای پیشرانه حجیم فورد، نیروگاهی پرقدرت در راه است؟

در اول فوریه ۲۰۱۱ رستوران زنجیره‌ای چکرز نام مگازیلا را ثبت تجاری کرد. اگرچه حقوق این نام همچنان به رستوران یاد شده تعلق دارد اما ما نمی‌توانیم سابقه‌ای از آن را در آمریکا پیدا کنیم. به‌طور مشابه فورد نیز در سال ۲۰۲۰ تیزر یک پیشرانه با نام مگازیلا را منتشر کرد. در همین سال بود که آمریکایی‌ها پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری گودزیلا را روی وانت‌های سوپر دیوتی خود نصب کردند.

همه ما می‌دانیم که فورد می‌خواست با یک حرکت ناب پیشرانه‌های ۸ سیلندر درون‌سوز خود را به موزه بفرستد چراکه عصر خودروهای الکتریکی فرا رسیده است. این شرکت همچنین می‌خواست پیشرانه ۸ سیلندر ۱۰۰۰ اسب بخاری هلفانت را در دسترس مشتریان قرار دهد اما همانند رستوران چکرز، از آن زمان تاکنون چیزی درباره سورپرایز فورد نشنیده‌ایم. ولی هم‌اکنون اوضاع فرق کرده چراکه فورد نام مگازیلا را در چهار کشور آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند به نام خود ثبت تجاری کرده است.

پیشرانه تنفس طبیعی گودزیلا قدرت ۴۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۴ نیوتون متری تولید می‌کند. مایک گوودوین مدیر تولید فورد پرفورمنس چندی پیش در اظهاراتی که تنها گفته‌ی مقامات رسمی فورد درباره پیشرانه جدید این خودروساز بوده‌اند اظهار داشته بود:

ما همچنین در حال کار روی یک پروژه فوق‌العاده محرمانه هستیم که با نام مگازیلا شناخته می‌شود. این پیشرانه قدرت پیشرانه فعلی ما را از ۴۳۰ اسب بخار بالاتر خواهد برد.

به گزارش پدال و به نقل از اتوبلاگ، هنوز مشخص نیست که قدرت بیشتر پیشرانه مگازیلا ناشی از ارتقای قطعات نسخه تنفس طبیعی گودزیلا خواهد بود یا اینکه از توربو یا سوپرشارژر روی آن استفاده خواهد شد. بر اساس نتایجی که تیونرها در طول ۲ سال گذشته به دست آورده‌اند، هرگونه تغییری روی این پیشرانه می‌تواند قدرت فوق‌العاده‌ای را ایجاد کند. تابستان همان سال پیشرانه گودزیلا عرضه شد و مدیر اسبق فورد پرفورمنس به قدرت ۷۸۹ اسب بخاری آن بدون استفاده از توربین اشاره کرد. در همان ماه بود که یک شرکت فعال در زمینه ارتقای پیشرانه محصولات فورد نمونه توئین توربوی این پیشرانه را ساخت که قدرت فوق‌العاده ۱۱۱۴ اسب بخاری تولید می‌کرد. گفته می‌شود فورد نیز از توربو در مگازیلا استفاده خواهد کرد. استفاده از توربو به همراه برخی قطعات جدید دیگر می‌تواند قدرت بسیار زیادی را ارائه نماید.

با این تفاسیر، پیشرانه مگازیلا آماده استخراج قدرت ۴ رقمی است اما این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فورد آن را عرضه کند. البته ثبت تجاری این نام در کشورهای استرالیا و نیوزلند جالب خواهد بود. قبلاً مهندسان فورد پرفورمنس پیشرانه گودزیلا را در یک موستانگ پروتوتایپ و مرموز تست کرده بودند. شایان ذکر است یکی از محبوب‌ترین محصولات فورد یعنی F-150 راهی بازار استرالیا می‌شود اما به نظر نمی‌رسد فعلاً نیوزلند جزو گزینه‌های بعدی باشد. البته هر دو کشور طرفدار موستانگ هستند و به نظر نمی‌رسد مشتریان استرالیایی و نیوزلندی فرصت خرید یکی از پیشرانه‌های پرقدرت دنیا را از دست بدهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ali(chevynova)

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    یه تو دهنی محکم از فورد به تمام موتورهای کم حجم و قرتی
    7.3 لیتر با افتخار
    امریکن کارز هیچ وقت انجینهای پرحجم رو کنار نمیذارن
    این انجین فقط یه کاربراتور کم داره که بشه همون چیزی که یه متعصب آمریکایی باز دوست داره

    موافقم 50
    مخالفم 17
    1. miladzm

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      وای وای وای که قراره چه هیولایی بشه! اووووف ! 7.3 لیتر !

      موافقم 20
      مخالفم 6
  2. شاهرخ

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    آفرین عشق کردم

    موافقم 20
    مخالفم 2
  3. آرین

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    پوشراد 16 سوپاپ؟ تنها دلیل علاقه‌م به آمریکایی‌ها همینه.

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. امیرحسین

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (385 ديدگاه)

      از نظر من موتور های احتراق داخلی شورولت ظاهرش خوشگل تر از همس

      موافقم 12
      مخالفم 3
  4. عارف

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    اینکه هنوز برای موتورهای در‌ون سوز ۸ سیلندر هزینه میکنند خیلی جای خوشحالی داره

    موافقم 34
    مخالفم 1
  5. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    بزارش روی فورد جی تی

    موافقم 20
    1. مازیار

      ۱۲ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      فورد جی تی تازه خلاص شده ازش😁
      بعد شوخی حدس برای مورد استفاده این بجز پیکاپ راحت نیست
      همون پیکاپ هم نه چندان
      اساسا از فورد یه کم بعیده آغاز دوباره همچین موردی
      رامین نظرت چیه؟

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        چرا که نه برای یه نسخه محدود و آخرین ورژن از gt به نظرم خوبه این موتور وزن زیادی هم نباید داشته باشه در حد همون شش سیلندر باید باشه
        ۱۲۰۰ اسب بخار برای gt چیزی هستش که نیاز داره
        البته حدس خود من اینه که به صورت یه موتور جعبه ای در بازار عرضه بشه
        داج هم موتور هلفنت رو داره

        موافقم 12
      2. R@min

        ۱۲ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2054 ديدگاه)

        اتفاقا معرفی این موتور یه دهن کجی خیلی پرو به داج و جی ام هست و شایعاتی اومده که GT500 سال 2026 با این موتور میاد که امیدوارم همچین چیزی نباشه و موتورهای ودوو و پردتر بروزرسانی بشن.

        1. مازیار

          ۱۲ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          با معادلات که جور در نمیاد
          مگه اینکه شامل اون تب ترکوندن آخرای درونسوز بشه که خیلی هم فراگیر شده

  6. Joker

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (603 ديدگاه)

    خواهشن اینو دیگه نشون کونیگ زگ ندین،اینو دستش بدین میخواد تا قرن ها ازش اسب بخار بکشه بیرون و یه cvt هم بزاره تنگش بعد اسمشم میزاره مگازگیلا چون قراره مثه زگیل بچسبه بهش و ول نکنه🤣اگه دستش به این انجین برسه تا مثه خودش کچلش نکنه دست بردار نیست…

    موافقم 6
    مخالفم 31
    1. AHMET 2002

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      فشار چیه ببین دارم می‌رقصم

  7. امیرحسین

    ۱۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    فورد گلکسی زنده کنن این موتور رو بزارن روش

    موافقم 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا