قهرمان سابق فرمولا دریفت، امسال با جدیدترین مدل موستانگ به رقابتها باز میگردد. این خودرو ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
نسل هفتم موستانگ به تازگی معرفی شده و هنوز در سراسر جهان، موجود نیست؛ اما شرکت سازنده برای مشتریان خاص در تیمهای مسابقهای، استثنا قائل شده و نسخههای ویژه فراهم کرده است. حالا وان گریتین (Vaughn Gittin) قهرمان دو دورهی مسابقات فرمولا دریفت میتواند خودروی مناسب رقابت را آماده کند.
گریتین، متولد ۱۹۸۰ امریکا، از سال ۲۰۰۵ رانندگی حرفهای در پیست را شروع کرد و خیلی زود، وارد رقابتهای دریفت شد. او تاکنون، دو بار در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۲۰ به قهرمانی فرمولا دریفت رسیده است. جالبتر اینکه، طی ۱۸ دوره برگزاری مسابقات، موستانگ فقط با رانندگی گریتین افتخار مقام اولی در فرمولا دریفت را کسب کرده است و محصولات فورد، قهرمانی دیگری ندارند.
تا امروز، خودروهای تقویت شده از برند نیسان، شامل 350Z و 370Z و سیلویا و 240SX، مجموعا ۸ بار به مقام نسخت فرمولا دریفت رسیده و پرافتخارترین بودهاند. رانندگان امریکایی نیز با خودروهای مختلف، ۸ مرتبه قهرمان فرمولا دریفت شده و از نظر ملیتی، رکورددار هستند. طی ۲ سال اخیر، فردریک آسبو نروژی با تویوتا سوپرا نسل جدید، مقام نخست فرمولا دریفت جهان را کسب کرده است.
خودروی دریفت موستانگ برای تیم RTR با نام Mustang RTR Spec 5-FD شناخته خواهد شد. کد FD نشانهی فرمولا دریفت است. تنها اطلاعات فنی تایید شده برای این خودرو، قدرت باورنکردنی ۱۳۰۰ اسب بخار را نشان میدهد. همچنین تغییرات مهندسی مخصوص دریفت، شامل بهینهسازی سیستم تعلیق، فرمان، ترمز دستی و چرخها انجام خواهد شد.
ظاهرا مهندسان تیم RTR و شرکت فورد پرفرمنس برای ساخت یک سیستم ترمز الکترونیک پیشرفته برای خودروی فرمولا دریفت جدید، همکاری کردهاند. این نکته توسط وان گریتین اطلاع رسانی شده است. رانندهی مذکور طی ماههای اخیر، بارها در حال دریفت با موستانگ، دیده شده بود. خریداران مدلهای جادهای موستانگ در بازار جهانی نیز، میتوانند نسخهای از این فناوری را برای خودروی نسل جدید، سفارش دهند.
سیستم ترمز دریفت الکترونیک (electronic drift brake)، قابل نصب روی موستانگ اکوبوست با موتور ۲/۳ لیتر یا مدل GT مجهز به پیشرانه ۵ لیتر ۴۸۶ اسب بخار است. همچنین محدود به گیربکس دستی یا اتومانیک نخواهد بود. فورد ادعا میکند این فناوری به رانندگان آماتور یا حرفهای، کمک میکند تا هیجان و لذت بیشتر در دریفت داشته باشند.
اسماعیل قصاب
۱۴ فروردین ۱۴۰۲منتظر دعوای فورد و تویوتا هستیم ، یالا بچه ها
MOHAMMAD.DEMON
۱۴ فروردین ۱۴۰۲باید طرفدارن بی ام و و فورد دعوا بکنن
چون این سوپرا حتی روی خودش موتور تیون شده از b58 داره کلا هیچی از تویوتا نداره
datsun
۱۴ فروردین ۱۴۰۲دعوا نداریم مهد دریفت ژاپنه و ابداع ژاپنی ها بوده
(Ali(chevynova
۱۴ فروردین ۱۴۰۲فورد باید رو این مدل همون ۴۲۷ سال ۱۹۶۵ رو با کاربرات ببنده و گیربکسش هم ۴ دنده دستی
چه صدای بده لامصب
ایلیا
۱۷ فروردین ۱۴۰۲شما درست اصالت دریفت مال ژاپن هست ولی آمریکا تونسته با ماشین های دهه ۷۰ ۶۰ مثل موستانگ و چارجر و پلیموث همی کودا بهتر ژاپن دریفت بزنه تو سریع خشن ۳ دیدیم موستانگ نیسان زد خاک کرد
SKYLINE r34
۱۷ فروردین ۱۴۰۲موستانگ موتور نیسان سیلویا s15 روش بود
SKYLINE r34
۱۷ فروردین ۱۴۰۲اما اگه دقت کنید موستانگ رو موتورشو عوض کردن وبه جاش موتور نیسان سیلویا s15 گذاشتن و تونست نیسان 350z رو ببره
ایلیا
۱۷ فروردین ۱۴۰۲دعوا تویوتا و فورد یکی از مسابقه های برتر است که باید سوپرا روبروی دارک هورس قرار بگیرد ولی موستانگ برنده است
یه بنده ی خدا
۱۴ فروردین ۱۴۰۲دوج دیمون خیلی زیبا تر وبهتره
911
۱۴ فروردین ۱۴۰۲عالیه…
کاش نسخه جادهایش هم بیاد.
R@min
۱۴ فروردین ۱۴۰۲مسابقات GT3 و GT4 ، سوپراسپرت، نسکار، فرمولا دریفت !!! یه ماشین برای تمام فصول.
ایلیا
۱۷ فروردین ۱۴۰۲لقب موستانگ مردی برای تمام سبک هاست رقیب نداره حتی فراری بزور جی تی ۲۰۱۵ برد با اختلاف دو متر
Hamidreza
۱۴ فروردین ۱۴۰۲نگاش کن توروخدا…!
رخشو ببین!
ابهتو…!!
صدای کایوت 1300 اسبی واقعا لذت بخش و در عین حال ترسناکه!!! 🔥
علیx76
۱۴ فروردین ۱۴۰۲درسته کاپوت فایبره
اما آقای فورد حداقل تو تصاویر اصلاحش میکردی
خیلی ها الان کاپوت فایبر یا کربن میزنن حتی تو ایران اما درزش انقدر نیست یا اگر هم هست، با ادیت و روتوش حذفش میکنن.
Daruosh
۱۴ فروردین ۱۴۰۲روح و روانم تسکین پیدا کرد
❤ ب ت bugatti
۱۴ فروردین ۱۴۰۲دیمون و هلکت خوبن ولی نه در یان حد
موستانگ ابهت داره و طراحی پشتش جذابه
ولی مال دیمون جالب نیست
تویوتا و هیوندا توی مسابقات رالی دریفت می کشن
حالا نوبت موستانگ هست که نشون بده دریفت یعنی چی!
ایلیا
۱۷ فروردین ۱۴۰۲خدایی توی دریفت هیوندا هیچ وقت به موستانگ
حسن
۱۵ فروردین ۱۴۰۲لذت بخش و زیبا بود رنگهای متنوع و سلیقه ی عالی در انتخاب رنگه خوشگلیه ماشینه را چند برابر کرده
الف.ی
۱۵ فروردین ۱۴۰۲چقد رخش نمای کلاسیک و خوشگل قدیمی ای داره😍😍👌👌
پ.ن: پدال جان من بعد از یه مدت طولانی شروع کردم به دوباره خوندن مقاله هاتون
یه نکته ای که تقریباً تو هر مقاله میبینم غلط های تایپیه
این خیلی جالب نیست
اصلاحش کن پدال جان حیفه
Hamilton1970
۱۵ فروردین ۱۴۰۲برای کسایی که منتظر بودن کنبلاک رو پشت فرمون این ماشین ببینن:)
روحت شاد اسطوره✌🏽🖤