فروش موستانگ در سال ۲۰۲۴ با کاهشی ۹.۵ درصدی به تنها ۴۴ هزار دستگاه رسیده تا به کمترین فروش سالانه در تاریخ موستانگ تبدیل شود.
دوج چلنجر و شورلت کامارو حدود یک سال است که از روی خط تولید کنار رفتهاند و حالا فورد موستانگ به تنها ماسل کار بازار تبدیل شده است؛ بنابراین، انتظار میرفت خروج رقبا باعث افزایش فروش موستانگ شود ولی آمارها چیز دیگری میگویند زیرا ماسل کار فورد در سال ۲۰۲۴ کمترین فروش تاریخ خود را تجربه کرده است. علاوه بر این، برای اولین بار فروش کراساوور الکتریکی موستانگ Mach-E از موستانگ کوپه پیشی گرفته است.
فروش موستانگ طی چند سال اخیر مثل ترن هوایی بالا و پایین شده است. این خودرو در سال ۲۰۲۲ تنها ۴۷,۵۶۶ دستگاه فروخت که هرچند بهراحتی کامارو را پشت سر گذاشت ولی از چلنجر عقب افتاد. سپس در سال ۲۰۲۳ فورد با فروش ۴۸,۶۰۵ دستگاه، دوباره تاج پادشاهی فروش ماسل کارها را در دوج پس گرفت اما در سال ۲۰۲۴ موستانگ تنها ۴۴,۰۰۳ دستگاه فروخته که ۹.۵ درصد کاهش را نسبت به سال قبل نشان میدهد و پایینترین فروش در کل تاریخ این خودرو محسوب میشود. دلیل اصلی این عملکرد ضعیف موستانگ در بازار، کاهش فروش شدید در سهماههٔ چهارم سال ۲۰۲۴ بوده است زیرا در این سه ماه فروش ماسل کار فورد با کاهشی ۴۳.۴ درصدی از ۱۳,۲۹۰ دستگاه سال ۲۰۲۳ به تنها ۷,۵۱۸ دستگاه رسیده است.
از سوی دیگر اما فروش موستانگ Mach-E با افزایشی ۲۶.۹ درصدی، از ۴۰,۷۷۱ دستگاه سال ۲۰۲۳ به ۵۱,۷۴۵ دستگاه طی سال گذشته رسیده است. البته قطعاً تخفیفهای بزرگ فورد برای این خودرو نقش مهمی در این رشد فروش داشته ولی هنوز هم عملکرد چشمگیری بهحساب میآید. Mach-E در سال ۲۰۲۴ حتی از پیکاپ رنجر با فروش ۴۶,۲۰۵ دستگاهی و F150 لایتنینگ با ۳۳,۵۱۰ دستگاه هم بیشتر فروخته است و از تمام محصولات لینکلن نیز فروش بیشتری داشته است.
Mach-E اما تنها خودروی فورد نیست که در سال ۲۰۲۴ رشد فروش را تجربه کرده زیرا اکسپلورر هم با افزایشی ۳.۹ درصدی موفق به فروش ۱۹۴,۰۹۴ دستگاه شده و همچنان عنوان پرفروشترین شاسیبلند سه ردیفهٔ آمریکا را حفظ کرده است. فروش برانکو با ۳.۳ درصد افرایش به ۱۰۹,۱۷۲ دستگاه رسیده و ماوریک هم ۱۳۱,۱۴۲ دستگاه فروخته که افزایش چشمگیر ۳۹.۴ درصدی را نشان میدهد. درمجموع، خودروهای الکتریکی و هیبریدی فورد بیشترین افزایش فروش را در سال ۲۰۲۴ تجربه کردهاند. فروش خودروهای الکتریکی این شرکت ۳۴.۸ درصد و فروش خودروهای هیبریدی ۴۰ درصد (مجموع فورد و لینکلن) رشد داشته درحالیکه فروش خودروهای درونسوز فورد و لینکلن تنها ۰.۲ درصد بیشتر شده است. بهطورکلی، فروش برند فورد در سال ۲۰۲۴ رشدی ۳.۱ درصدی را تجربه کرده و از ۱,۹۱۴,۰۹۴ دستگاه به ۱,۹۷۴,۰۹۹ دستگاه رسیده است.
Taha Ayoobi
۱۷ دی ۱۴۰۳عجیبه
ولی مک ای خیلی خوشگله
S
۱۷ دی ۱۴۰۳https://youtu.be/wGSVEmtvIvc خواهشا این درگم تو سایت بزارین البته اگه نتیجش باب میل نویسنده های محترم سایت پدال باشه …🤔🙂
زیزیگولو
۱۷ دی ۱۴۰۳نمیدونم واسه چی مدیران کمپانی فورد انقدر رو مدل موستانگ Mach-E اصرار میکنن!!! باوجود اینکه موفقیت چشمگیری هم چه تو بازار خودروی آمریکا و چه تو بازار خودروی جهانی نداشته!!!! در کل این موستانگ Mach-E هیبت و صلابت و اصالت و ابهت فورد موستانگ رو برده زیر سوال!!!! اون فورد موستانگ خشن و قلدر و قلچماق و دلربا کجا؟؟؟ و موستانگ Mach-E کجا🤦🤦
R@min
۱۷ دی ۱۴۰۳امسال سال خوبی برای محصولات اسپرت نبود و همگی افت فروش داشتن البته نه خیلی زیاد ولی بهر حال دیگه یه کلاس رو به موت هست و نفس های آخرشه.
عارف نیازی
۱۷ دی ۱۴۰۳بی ام و ام۲ فروشش خیلی زیاد شده… سواری و هندلینگش خیلی خیلی بیشتر از اون چیزیه که کارشناسان فکر میکردن
Deadpool
۱۷ دی ۱۴۰۳ای بابا بنیان گذار پونی کارها,,,پرفروش ترین کوپه دنیا,,,مظهر اصالت,,,از یه جاروبرقی خورد.اون از آخر شدنش تو اون مقایسه ۱۰ خودروی اسپرت اینم از فروش پایین در کل تاریخش. ای بابا
سعید
۱۷ دی ۱۴۰۳داداش گلم جارو برقی ها میتونی توی شتاب اولیه با ماشین های مثل بوگاتی رقابت کنن،باور نداری سرچ کن درگ تسلا و شیرون
ولی توی شتاب ثانویه به پای درون سوز ها نمیرسن
همایون
۱۷ دی ۱۴۰۳به نظرم نسل جدید اون جذابیت گذشته رو نداره مخصوصا تو طراحی داخلی خیلی پسرفت داشته