هفتهٔ گذشته در طول مراسم رونمایی نسل جدید موستانگ، فورد چند اسکچ طراحی از این خودرو منتشر کرد که در بین آنها یک اسکچ رسمی از نسخهٔ سدان دیده میشد. این اسکچها توسط طراح بیرونی ارشد فورد «کریستوفر استیونز» طراحی شدهاند و دیدن یک سدان در بین آنها عجیب به نظر میرسد. این خودرو یک سدان کوپهٔ جذاب با خط سقف کشیده و دو درب کوچک در عقب است و در بسیاری از عناصر ظاهری با موستانگ کوپه اشتراک دارد. البته فورد هیچ حرفی در مورد ساخت نسخهٔ سدان موستانگ نزده است اما با توجه به اینکه زحمت طراحی یک اسکچ طراحی از آن را به خود داده است، بدیهی است که حداقل به فکر ساخت این نسخه بوده است.
علاوه بر این، ساخت موستانگ مک-ای نشان میدهد که فورد به گسترش خانواده موستانگ و افزودن نسخههای جدید به آن تمایل دارد. البته هرچند استفاده از نام موستانگ برای یک کراساوور الکتریکی انتقاداتی را از سوی طرفداران به دنبال داشت اما بدون شک یک موستانگ سدان با استقبال بسیار گرمتری مواجه خواهد شد خصوصاً اگر محرک عقب باقی بماند. به همین دلیل، گرافیستی که در اینستاگرام در صفحهای بنام Sugar Design فعالیت میکند، بر اساس اسکچ موستانگ سدان اقدام به طراحی رندری کرده که نتیجهٔ آن واقعاً قابلتوجه است. همانطور که میبینید، قسمت جلویی خودرو کاملاً با نسخهٔ کوپهٔ نسل هفتم موستانگ یکسان است اما از ستون A به بعد همهچیز تغییر میکند.
در اینجا شاهد تغییرات قابلتوجهی هستیم مثل شیشهٔ جلویی با شیب تند که به سقف شیبداری متصل میشود هستیم. اتاق کوپه مانند و درهای عقبی که تا روی گلگیرهای عضلانی کشیده شدهاند نیز از دیگر ویژگیهای این قسمت هستند. موستانگ سدان همچنین برخی از ویژگیهای همتای کوپهٔ خود مثل رکابهای جانبی و طرح پایین درها را هم قرض گرفته است. در این رندر نمای عقب خودرو قابلمشاهده نیست اما انتظار میرود در اینجا شاهد نمایی یکسان با موستانگ GT ولی بدون اسپویلر عقب باشیم. این یعنی موستانگ سدان هم به چهار سر اگزوز و چراغهای سهتایی نمادین موستانگ مجهز خواهد بود.
F22RAPTOR
۲ مهر ۱۴۰۱بنظرم اگه یه ماشین جدید باشه بهتره
نه اینکه موستانگ باشه
نمیدونم شدنیه این پلتفرم دف عقب رو به شکل سدان تولید کرد
پس چرا لینکن ازین پلتفرم واسه سدانهاش استفاده نمیکنه
امیرحسین
۲ مهر ۱۴۰۱اینو فورد ال تی دی بکنه زنده بشه با موتور ۵ لیتری با شما موافقم در محصول جدید
عارف
۲ مهر ۱۴۰۱طراحیه قشنگیه ، البته برای موتور بنزینی . اگه بخواد برقی باشه با این کشیدگی کاپوت جلو فکر کنم مهندسان ، در بالانس وزن روی چرخهای جلو و عقب مشکل زیادی داشته باشند . ولی اگه بخوان کلا موتورهای بنزینی و حذف کنند خیلی نامردیه
NAVID۰۰۹۸
۲ مهر ۱۴۰۱چون تولید سدان برای لینکلن صرف نمیکنه !
R@min
۲ مهر ۱۴۰۱طبق چیزی که مدیران فورد گفتن برانکو و ماستنگ بزودی به زیر برندهای مستقل تبدیل میشن و عملیاتی شدن این کانسپت ها اصلا بعید نیست.
پلتفرم S550 و نسخه جدید S650 قرار بود به جز ماستنگ نمونه سوپراسپرتی از تاندربرد و کانتیننتال و چند مدل نمادین دیگه رو احیا کنه که متاسفانه یا خوشبختانه همشون تحت تاثیر حمایت صد در صدی از ماستنگ و حفظ بازارش و همچنین محافظه کاری بیش از اندازه فورد لغو شد. البته یه خبرایی اومد که تاندربرد و کانتیننتال به صورت برقی برمی گردن.
امیرحسین
۲ مهر ۱۴۰۱۲ دربش ی چیز دیگس 🐎
Hadi
۲ مهر ۱۴۰۱جالب شده زیباست 👌🏼
اگه تولید باشه با V8 و ۵ لیتری وارد کلاس AMG GT و سری ۸ میشه…
حتی میتونه چهار چرخ محرک هم باشه…
مازیار
۲ مهر ۱۴۰۱نه تو رو خدا
کرگدن باواریا
۲ مهر ۱۴۰۱قطعا رقیب خوبی برای m5 میشه
Shahrukh
۲ مهر ۱۴۰۱فورد اگه قرار بر حضورش تو سگمنت سدانها بود ، چرا لینکلن کانتیننتال رو توقف تولید زد؟🤕
آیا این محصول از لینکلن خیلی ارزون تره و مخاطب بیشتری هدف میگیره در فروش؟🤔
درکل دهنش سرویس اونی که تو کمپانی فورد پیشنهاد داد از اسم موستانگ برای اهداف تجاری سواستفاده کنن((موستانگ مک ای!! حالا هم موستانگ سدان!))
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ مهر ۱۴۰۱این طرح به نظرم از قبل شکست خورده است
پورشه هم لجبازی کرد برای پانامرا، حالا داره ادامه میده درحالی که چندان پرفروش نیست،
بی ام و سری ۸ گرن کوپه و مرسدس AMG GT سدان هم
خودروهای پرفروشی نیستن، هرچند که از نظر فنی خیلی خوبن
الان این سبک ماشین برای بازار جهانی، محبوبیت نداره
امیرحسین
۲ مهر ۱۴۰۱اقای اشتری چای بریزم برات ؟😂
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ مهر ۱۴۰۱با نبات لطفا :)
عاشق پدال
۲ مهر ۱۴۰۱برا منم بریز
Royal Driver UK 70
۲ مهر ۱۴۰۱ساده ۱ دونه قند هم بده :>
۹۱۱
۲ مهر ۱۴۰۱درست مثل چارجر
بچه مشهد
۲ مهر ۱۴۰۱پلتفرم و چارچوب و اسکلت و استخوان بندی این ماشین باید همیشه دست نخورده باقی بمونه مثل پورشه ۹۱۱ و دوج چلنجر