پورشهشلبیفوردهفته نامه

911 کاررا S در برابر موستانگ GT350: کدام‌یک خودروی اسپرت بهتری است؟

از زمانی که فورد موستانگ پا به عرصهٔ وجود گذاشته، پورشه ۹۱۱ هم وجود داشته است زیرا این دو خودرو تقریباً هم‌زمان هردو در سال ۱۹۶۴ معرفی شدند. سپس علاقه‌مندان حرفه‌ای به خودرو، موستانگ و ۹۱۱ را به خودروهای مسابقه‌ای جاده‌ای و رالی تبدیل کردند تا جایی که شاید در آن زمان هیچ خودرویی به شهرت موستانگ‌های کارول شلبی و ۹۱۱های اولیه که در رالی پیروز می‌شدند نبود.

حال حدود ۵۵ سال بعد، جانشینان نسل اول موستانگ و ۹۱۱ همچنان پرچم‌های پرفورمنس را با قدرت به اهتزاز درآورده‌اند. هرچند در خانوادهٔ کنونی موستانگ و ۹۱۱ نسخه‌های قوی‌تری هم وجود دارد اما هیچ نسخه‌ای بهتر از شلبی GT350 و کاررا S نمی‌تواند نمایانگر نمونه‌های اولیهٔ این دو ماشین نمادین تاریخ باشد. شلبی GT350 و کاررا S ممکن است برای خریداران بسیار متفاوت به نظر برسند اما برای کسانی که واقعاً عاشق رانندگی هستند، هردو حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

شلبی GT350 در آخرین به‌روزرسانی خود از لاستیک‌های پرفورمنس چسبنده‌تر، کمک‌فنرهای سفت‌تر برای استفاده از این چسبندگی بیشتر، ترمزهای برمبوی اصلاح‌شده و آئرودینامیک بهبودیافته با استفاده از درس‌هایی که شلبی GT500 سوپرشارژ به همراه داشته بهره‌مند شده است. خوشبختانه اما پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت دور بالای این خودرو بدون تغییر باقیمانده است و هنوز هم ۵۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل می‌شود.

پورشه ۹۱۱ کاررا S نسل ۹۹۲ در ظاهر شبیه به نسل‌های قبلی به نظر می‌رسد اما زیر پوستهٔ آلومینیومی آن پلت‌فرم کمی بزرگ‌تری پنهان شده و هرچند پیشرانه همچنان در عقب قرار گرفته اما تعداد قطعات جدید یا اصلاح‌شده در این نسل قابل‌شمارش نیست. بزرگ‌ترین خبر زیر درب پشتی خودرو پنهان شده یعنی یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور که هرچند همچنان به یک گیربکس دوکلاچه متصل است اما این گیربکس حالا هشت سرعته شده که یک دنده بیشتر از قبل دارد.

در این رقابت، موستانگ هم در قدرت و هم نسبت قدرت به وزن بر رقیب آلمانی برتری دارد اما پورشه هم بسیار سبک‌تر بوده و از گیربکس دوکلاچه بهره می‌برد. برای شتاب گیری در پورشه فقط کافی است با کمک لانچ کنترل، حالت اسپرت پلاس را فعال کنید، پای چپ خود را روی ترمز بگذارید و با پای راست گاز را تخته کنید تا ۹۱۱ ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۲ ثانیه طی کند.

شلبی سنتی اما برای انجام این کار به تلاش بسیار بیشتری نیاز دارد زیرا با وجود ترکیبی از لاستیک‌های چسبندهٔ میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲، گیربکس دستی و اوج گشتاوری که از دور نزدیک ۵ هزار rpm ارائه می‌شود، شتاب گیری با این ماشین آسان نخواهد بود. شلبی همچنین لانچ کنترلی ابتدایی دارد اما رانندگان باتجربه‌تر مثل رانندهٔ آزمایشی ما می‌توانند با استفاده از روش قدیمی لانچ بسیار سریع‌تری داشته باشند. او توانست با GT350 شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۴ ثانیه ثبت و ۴۰۰ متر را در ۱۲.۳ ثانیه طی کند. به گفتهٔ وی، چسبندگی عقبی خودرو آن‌قدر زیاد است که گویی چرخ‌ها در باتلاق گیر کرده‌اند.

در آزمایش ترمز گیری بازهم پورشه پیروز می‌شود زیرا ترمزهای کربن سرامیکی کاررا S به آن کمک می‌کنند تا از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۲۸.۹ متر متوقف شود درحالی‌که فورد برای انجام این کار به ۳۰ سانتی‌متر مسافت بیشتری نیاز دارد. احتمالاً دلیل برتری پورشه در آزمایش پیست Figure 8 هم این اختلاف ۳۰ سانتی‌متری است یعنی جایی که خودروی آلمانی تایم ۲۳.۲ ثانیه را با میانگین شتاب جانبی ۰.۸۹ جی ثبت می‌کند اما این اعداد برای خودروی آمریکایی ۲۳.۶ ثانیه و ۰.۸۳ جی هستند. مدیر آزمایشات پس از تایم زنی با پورشه در این پیست آن‌را در پیچ‌ها خودرویی بسیار متعادل می‌دارند و ترمزهای آن‌را قوی و قابل پیش‌بینی توصیف می‌کند.

روی جاده این دو خودروی اسپرت علیرغم شخصیت‌های متفاوت، به‌طور عجیبی شبیه به هم هستند. هرچند طراحی ذاتی پورشه به یک خودروی اقتصادی آلمانی در دههٔ ۳۰ میلادی بازمی‌گردد اما به‌طور عجیبی مدرن‌تر از رقیب آمریکایی احساس می‌شود. ۹۱۱ به تکنولوژی‌هایی مجهز شده که طراحی شده‌اند تا خودرو را هم در خط مستقیم و هم در پیچ‌ها سریع‌تر کنند. پلت‌فرم سبک‌تر و کوچک‌تر همراه با سیستم فرمان گیری چهارچرخ و ترمزهای کربن سرامیکی موجب می‌شوند تا پورشه به‌گونه‌ای از یک پیچ به پیچ دیگر حرکت کند که فقط یک ۹۱۱ می‌تواند. هیچ کاری نیست که این ماشین نتواند برای راننده انجام دهد. ۹۱۱ حتی در مدل پایه هم پویایی سوپراسپرت‌ها را ارائه می‌کند.

پیشرانهٔ شش سیلندر تخت توئین توربوی این ماشین هم به همان اندازه هیجان‌انگیز است. این موتور حتی بیش‌ از حدِ کافی برای لذت بردن راننده قدرت دارد زیرا ۴۵۰ اسب آن سخت تلاش می‌کنند و حتی گاهی راننده را به دردسر می‌اندازند. پس‌ازاین به گیربکس دوکلاچه می‌رسیم که آن‌قدر سریع و با دقت دنده‌ها را زیاد یا کم می‌کند که گویی ذهن راننده را می‌خواند و حرکات او را زودتر تشخیص می‌دهد. علاوه بر تعویض دنده، ضرایب دنده از یک تا هشت هم آن‌قدر بهینه تنظیم شده تا پیشرانه را همیشه در مطلوب‌ترین نقطه نگه دارد. با این اوصاف، چه کسی به گیربکس دستی نیاز دارد؟

از سوی دیگر، درحالی‌که تجربهٔ راندگی با ۹۱۱ مثل یک حمام دیجیتال با تکنولوژی‌های قرن بیست و یکم است، موستانگ با ترکیب موتور جلو، محرک عقب و گیربکس شش سرعتهٔ دستی که به یکی از بهترین پیشرانه‌های V8 تاریخ متصل شده، کاملاً سنتی است. جذاب‌ترین ویژگی این خودرو همین پیشرانه است. این V8 میل‌لنگ تخت شخصیتی دارد که موتورهای مدرن کمی می‌توانند مثل آن باشند. این موتور آن‌قدر دور بالایی دارد و آن‌قدر سریع دور می‌گیرد که شبیه موتور جت احساس می‌شود. این موتور جذاب به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی بسیار دقیق متصل شده که همیشه با راننده هماهنگ است.

موستانگ روی جاده تعادل خوبی دارد و شخصیت اسپرتی آن به‌گونه‌ای است که هیچ ماسل کار دیگری نمی‌تواند مثل آن باشد. این خودرویی بسیار جذاب، فوق‌العاده دقیق و پر از احساس است که گویی برای جاده‌های پرپیچ‌وخم ساخته شده است. این شبیه به هیچ‌کدام از موستانگ‌هایی که تاکنون با آن‌ها رانندگی کرده‌ایم نیست زیرا به نظر می‌رسد به جاده چسبیده و کاملاً قابل پیش‌بینی است.

بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو خودرو اما قیمت آن‌ها است. البته هیچ‌کدام از آن‌ها خودروی ارزانی نیستند اما مطمئناً فورد برای قشر بسیار بیشتری از جامعه قابل خریداری است. قیمت پایهٔ GT350 از ۶۱,۵۳۵ دلار آغاز می‌شود و تنها آپشن‌ها نمونهٔ آزمایشی ما که ۶۴,۸۸۰ دلار قیمت دارد، پکیج هندلینگ و پکیج پریمیوم است که سیستم صوتی ارتقاءیافته، اپل کارپلی و موارد دیگری را شامل می‌شود. قیمت ۹۱۱ کاررا S اما از ۱۱۴,۶۵۰ دلار آغاز می‌شود و هنگامی‌که به تمام آپشن‌های پرفورمنسی قابل سفارش مجهز شود مثل نمونهٔ آزمایشی ما، قیمت آن به ۱۴۳,۳۵۰ دلار می‌رسد.

خب پس کدام‌یک از این‌ها خودروی اسپرت همه‌جانبهٔ بهتری است؟ هردو خودرو در بخش تجربهٔ رانندگی تنها چند سانتی‌متر باهم فاصله دارند اما اگر قیمت مهم نباشد، ترجیح می‌دهیم ۹۱۱ کاررا S را انتخاب کنیم. البته شلبی GT350 یک خودروی خارق‌العاده است و به‌راحتی می‌توان آن‌را یکی از بهترین فوردهایی دانست که تاکنون ساخته شده اما سهولت استفادهٔ پورشه موجب پیروزی آن می‌شود. به عبارت ساده، هیچ خودروی دیگری پرفورمنسی در حد سوپرکارها را در چنین پکیج مناسبی برای راننده ارائه نمی‌کند. این خودرویی است که شما را تا مرز محدودیت‌های خود می‌رساند و درست زمانی که به آن رسیدید، قلهٔ جدیدی را آشکار می‌کند تا آن‌را فتح کنید.

 

مقایسه مشخصات فنی

موستانگ GT350

۹۱۱ کاررا S

پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 ۳ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۵۲۶ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۵۸۰ نیوتن متر ۵۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
فاصلهٔ محوری ۲,۷۲۰ میلی‌متر ۲,۴۵۱ میلی‌متر
طول ۴,۷۹۸ میلی‌متر ۴,۵۳۱ میلی‌متر
عرض ۱,۹۲۸ میلی‌متر ۱,۸۵۱ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۳۷۶ میلی‌متر ۱,۲۹۰ میلی‌متر
وزن خالص ۱۷۳۵ کیلوگرم ۱۵۵۰ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب ۳۶ به ۶۴ جلو/عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۰ ثانیه ۳.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۳ ثانیه ۱۱.۲ ثانیه
توقف از ۹۶ ۲۸.۹ متر ۲۸.۶ متر
شتاب جانبی ۱.۰۴ جی ۱.۰۷ جی
تایم پیست Figure 8 ۲۳.۶ ثانیه ۲۳.۲ ثانیه
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی ۱۱.۷ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۶۱,۵۳۵ دلار ۱۱۴,۶۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۶۴,۸۸۰ دلار ۱۴۳,۳۵۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. Mf1

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    gt350 طراحی عالی قیمت عالی صدای عالی کلا نقصی نداره تنها رقیب هاش امریکایی ها هستن

    موافقم 35
    مخالفم 17
    1. Ali_x76

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      اینجا مقایسه بر اساس استفاده توی پیست بود، پس چه بهتر که از GT350-R استفاده می‌کردن تا مقایسه نزدیک‌تر باشه.

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. LT1

        ۲۹ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (7 ديدگاه)

        ولی اگر gt500 یا demon و zl1 رو مقایسه میکردن آلمانی ها هیچ برگ برنده ای نداشتن !

        موافقم 4
        مخالفم 4
      2. LT1

        ۲۹ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (7 ديدگاه)

        بابا بنازم تا حالا ۱۰۲۳ تا نظر دادی 😮

  2. امیرعباس

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (118 ديدگاه)

    هر کدام ویژگی های خودشون رو دارن اما من موستانگ رو بیشتر دوست دارم
    (911 رو هم خیلی دوست دارم ماشین عالی هست اما اینجا فورد بهتره)

    موافقم 32
    مخالفم 16
    1. ممد ژانگولر

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      بازهم پورشه برنده شد
      یک حسی میگه سیگارتو با اسکناس ۱۰۰$ روشن کن 😎

      موافقم 28
      مخالفم 27
  3. GT

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    👑911👑

    موافقم 21
    مخالفم 11
    1. ۱۳

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (43 ديدگاه)

      اسب مسابقه در برابر اسب گاری

      موافقم 9
      مخالفم 22
      1. sobhaaaaaaan

        ۲۹ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (38 ديدگاه)

        هر دو تا اسب مسابقه ان.

        موافقم 8
        مخالفم 1
  4. AMG GT R

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    911 انتخابم هست با اختلاف کم

    موافقم 21
    مخالفم 10
  5. M.Kazem.K

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (862 ديدگاه)

    در دنیای واقعی حتی اگر هم بخوایم از عشق به V8 و روح و استایل یه ماسل کار بگذریم واقعا نمی ارزه پورشه رو به موستانگ ترجیح داد !! با پولش تقریبا میشه دو تا موستانگ با مخلفات اضافه گرفت !!! 😅 به شخصه اگه بخوام طبق سلیقه نظر بدم حتی اگر قیمتی برابر داشتن هم انتخابم موستانگ بود چه برسه با وجود چنین اختلاف قیمتی !

    موافقم 26
    مخالفم 29
  6. mohamadreza(TESLA)

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (465 ديدگاه)

    شرافتا اگ کسی یکم تعصب رو کنار بزاره و منطقی باشه و کامل مقایسه رو بخونه ؛ با این وضع قیمتاشون اصلا دلیلی برا انتخاب ۹۱۱ میتونی پیدا کنی ؟!
    لامصب با پول ۹۱۱ دو تا gt350 میگیری تاره یذره هم پول برات میمونه ….
    اون موتور میلنگ تخت شلبی با هیچ چیز قابل معاوضه نیست ..

    موافقم 31
    مخالفم 24
    1. abdi_mahdi

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (496 ديدگاه)

      موستانگ سرعت کیفیت امکانات و… 911 رو نداره بعضیا یجور حرف میزنن انگار درک و اطلاعات کامل از هردورو دارن!

      موافقم 19
      مخالفم 12
      1. mohamadreza(TESLA)

        ۲۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        *****
        وقتی پشت یه ماسل میشینی تنها چیزی که بهش فکر نمیکنی کیفیت متریال داخل و امکاناته !!!!
        درضمن چهار تا چوب و چرم و دو سه تا رادار دلیل نمیشه قیمتش بیش از دو برابر باشه …
        بخش اعظم این اختلاف قیمت بخاطر پول برنده آقای فهیم !!!!
        ولی خب بنظرم سانروف نداره بدرد نمیخوره

        موافقم 14
        مخالفم 9
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۸ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          یعنی فقط بخاطر نداشتن سانروف بدرد نمیخوره؟؟؟

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. abdi_mahdi

          ۲۸ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (496 ديدگاه)

          چهار تا چوبو چرم؟ حداقل این تستای کیفیتو ببین درضمن من فقط به کیفیت اشاره نکردم

          موافقم 8
          مخالفم 4
        3. 1123

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          تسلا فنی که از حس ماسلکار میگه، فقط میشه گفت عجب

  7. viper

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    بابا اصلا میری دوج میخری بعد تقویتش میکنه چه کاریه ناموسن

    موافقم 5
    مخالفم 22
  8. مازیار

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    اینها دو مدل پرفورمنس هستن و تمام مشخصات پرفورمنس پورشه بالاتر از موستانگ هست
    این رو بزاریم کنار تکنولوژی بالاتر و کیفیت ساخت و متریال بهتر
    خوب گرونتر میشه دیگه

    موافقم 21
    مخالفم 8
  9. Arman

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    خیلی واضحه که پورشه برتر هست،بالاخره پورشه هست دیگه
    اما فورد با این قیمت هم عالیه و بنظرم مقایسش با پورشه ناعادلانه هست و باید تو رنج قیمتی خودش مقایسه بشه و تو این رنج فک کنم بهترین خودرو هست

    موافقم 31
    مخالفم 2
  10. Shirko

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (271 ديدگاه)

    شاید پورشه سریع تر باشه ، ولی از نظر قیافه و طراحی اصلا در برابر شلبی ب چشم نمیاد .

    موافقم 17
    مخالفم 21
  11. AMIN (M.A.S)

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (849 ديدگاه)

    واقعیت اینه که شاید رانندگی با این پورشه کمی رباتیک تر از فورد باشه ولی از اعداد و ارقام مشخصه که ارزش پرداخت اونهمه پول بیشتر رو داره
    ولی ماستنگ با وجود کند تر و سنگین تر بودن احتمالا در حین رانندگی باعث سرزندگی بیشتری میشه چون به یه V8دور بالا و گیربکس دستی مجهزه
    ماستنگ خیلی کاراکتر ماسل کار نداره و شلبی GT350بیشتر از اینکه رقیب دوج چلنجر باشه رقیب شوی کوروت گرند اسپرت (C7) هست که البته نسبت به اونم خیلی برتری نداره
    موتور Voodoo ماستنگ که نسخه سوپرچارجرش با نام Predator یا غارتگر روی شلبی GT500 نصب میشه هم خیلی به ماسل کار های قدیمی شبیه نیست ولی ظاهرا از نظر بازده موتور خوبیه و ارزش داره
    موتور از نوع میل لنگ تخت که میتونه به دور بالا برسه میتونه خیلی این ماشینو لذت بخش تر بکنه و همچنین به همین دلیل نسبت به حجم اونو درسطح بهتری از بازده قرار داره
    و اما در نهایت میرسیم به فاکتور قیمت
    قیمت این فورد در زمان عرضه حدود60هزار تا بوده
    و با این پول میشد(هنوزم میشه) یه هلکت 707اسبی خرید و همزمان از قدرت و شتاب ویرانگرش لذت برد و هم از فضای بزرگ و امکاناتش استفاده کرد
    با روی کار اوردن مک وان ظاهرا خود فورد به این نتیجه رسید که نمیتونه توی محدوده 60 هزار دلار همچین ماشینیو حتی وارد رقابت با هلکت کنه چه برسه به پیروزی و شلبی رو کنار گذاشت و یه نسخه ارزون تر و شاید اندکی ضعیفتر رو توی سطح قیمتی پایین تر اورد
    جایی که نه اسکات پک و رقابت درون خانوادگی با GT تهدیدش کنه و نه هلکت نابودش کنه!
    هرچند از نظر پرفورمنس مسیر مستقیم هنوز نمیتونه با اسکات پک 1320 رقابت کنه ولی در کل توی رنج قیمتی خودش رقیبی از سمت داج نداره

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. R@m!n

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      امین جان قیاس هلکت و کل محصولاته داج و سری GT ماستنگ از بیخ اشتباهه. فلسفه سری GT بر اساس تفکر کارول شلبی هست که کلا بر مبنای یه ماشین پیست محور توسعه داده میشه که نسبت به دور شدن از دنیای ماسل هیچ ابایی نداره. این تفکر به ذاته ماستنگ ضربه می زنه و بیشتر از اینکه حسه یه آمریکایی گردن کلفت رو بده شبیه یه محصول اسپرت آلمانی میشه که برای چسبیدن به کف آسفالت تو پیچ تلاش می کنه. برای همین این سری همیشه تولید محدود ساخته میشه نه برای رقابت تو بازار !!! که اونم باز ماستنگ دسته برترو همیشه داشته.
      پس قبله مقایسه بهتره به فلسفه ساخت هم توجه کرد. GT350 و GT500 در دنیایی قدم می زنن که با سوپراسپرتای چندصدهزار دلاری در پیست رقابت می کنه نه مسافته 400 متر.

      هر وقت چلنجره پیست محوری ساخته شد اونوقت میشه با GT مقایسه کرد که خب می دونیم همچین چیزی در توان ابعاد چلنجر نیست. چلنجر یه ماسل کار کلاسیک هست که بشدت جذاب هم هست.

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. 1123

        ۲۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        کل محصولات داج؟
        وایپر هنوزم از تمام ماستنگ ها توی پیست سریعتره

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. R@m!n

          ۲۸ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          چلنجر و مدلاش منظورم بود.

        2. viper

          ۲۸ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          حق حق حق حق حق حق ……..

      2. AMIN (M.A.S)

        ۲۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (849 ديدگاه)

        البته اقا رامین داج وایپر حتی نسل چهارمش هم ماشین سریعتری نسبت به تمام شلبی ها در پیست هست ولی درباره محصولات فعلی داج درست میفرمایید
        تفکر پیست محور بودن ماستنگ توی همین نسل به وجود اومد وشلبی ها و GTهای قبلی درست مثل سایر ماسل کار ها بودن و حتی نسبت به یه ماسل هم هندلینگ فاجعه ای داشتن

        حس میکنم توی نسل شش ماستنگ برای این پیست محور شد که هم یاد و خاطره اون کنترل پذیری ضعیف ماستنگ نسل قبلی از بین بره هم فورد این ماشینو وارد رقابت با اسپرت های المانی بکنه مثل همین مقایسه
        درست میفرمایید فلسفه ماستنگ با چلنجر فرق داره و عرض کردم که بیشتر رقیب شوی کوروت گرند اسپرت هست ولی به هرحال اینا رقبای قدیمی هستن و مهمتر از اون توی یه رنج قیمتی حاضرن و مقایسه شون اونقدرام غیر منطقی نیست
        در کل ماستنگ توی این نسل شاید بهتر شده باشه اما خب چلنجر هنوز پرشتاب تر وماسل تره
        اگرم بحث هندلینگ باشه که کامارو بیچاره هندلینگ بهتری داره و عامل کندتر بودنش در بعضی مواقع قدرت کمترشه
        ولی اگر کسی دنبال هندلینگ و لذت روی پیست باشه این GT350 میل لنگ تخت با گیربکس دستی نسبت به قیمتش لذت بخش ترین انتخابه

        1. R@m!n

          ۲۸ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          به اون دوستمون گفتم منظورم مدلای چلنجر بود.

          در ضمن تفکر پیست محور بودن از زمانه روی کار اومدنه کارول شلبی شروع شد نه نسله شش در کل خیلی مفصله این بحث و ربطی هم نداره به موضوع.

          موضوعی که هست اینه که داج و ماستنگ دو رویکرده کاملا متفاوت رو انتخاب کردن یکی چسبید به گذشته و دیگری آینده رو انتخاب کرد حتی به قیمته دور شدن از ماهیتش. هر کدوم نکاته مثبت و منفیه خودشونو دارن و محصولاته خارق العاده ای معرفی کردن. اما اینو مطمئنم هر کسی که ماستنگ دوست داره داج هم در قلبش هست و بر عکس.

          این وسط کامارو هم هست اونم بچه خوبیه 😄

  12. پرهام رهام

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (224 ديدگاه)

    یه ذره مقایسه ی نا برابری هستش ولی درکل من پورشه رو خیلی دوست دارم

    موافقم 14
    مخالفم 1
  13. ARMAN

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    هدف از ساخت این دو تا زمین تا آسمون فرق داره.
    پورشه خدای هندلینگه ولی شلبی نسبت به قیمتش خیلی می ارزه

    موافقم 10
  14. امیرعلی

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    اینجا دو تا نکته هست که خیلی مقایسه رو ناعادلانه میکنه اول اینکه: قیمت نسخه تست شده موستانگ با پورشه حدود ۸۰ هزاردلار اختلاف داره که واقعا اختلاف سنگینی توی این سگمنته مثل این میمونه که من بیام لکسوس ls ۷۶ هزاردلاری رو با میباخ s680 با قیمت ۲۱۰ هزاردلاری مقایسه کنم و نتیجه بگیرم که میباخ بهتر از لکسوس ه!!!!!
    و نکته دوم اینه کسی که این تست رو انجام داده باید برای اینکه قیمت ها نزدیک به هم بشه برای موستانگ حداقل ۳۰ هزاردلار آپشن سفارش میداد که تازه باز هم از پورشه حدود ۲۰ هزاردلار ارزون تر بود
    ولی اومده نسخه پایه موستانگ رو با نسخه پورشه که به ۴۰ هزار دلار آپشن مجهزه مقایسه میکنه
    واقعا نمیفهمم برگزار کننده این مقایسه با چه منطقی اومده ۴۰ هزاردلار برای پورشه آپشن سفارش داده بعد با نسخه پایه موستانگ مقایسه کرده و نتیجه گیری کرده پورشه بهتره!
    البته در خوب بودن پورشه شکی نیست ولی این مقایسه از بیخ و بن اشتباهه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  15. Swedish arrogant tiger

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    در واقع از دوتا دنیای متفاوتند.
    ماستانگ واقعا دوست داشتنیه ،قیمت پایین تری هم داره ولی رقیبش یه اسپرت معمولی نیست این یه 911 هست!

  16. امیرحسین

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    فن آمریکایی هستم
    اما
    نمیشه انتخاب کرد
    خدایی نمیشه
    هر ماشین بازی بگه بین این دو میتونم انتخاب کنم
    ماشین باز نیس
    هر دو عشقن

    موافقم 9
    مخالفم 1
  17. iman

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (171 ديدگاه)

    با اینکه همیشه عاشق ماسل کارها بودم و هستم . موستانگ و کامارو دیگه اون حس رو بهم نمیدن اگه اینجا چلنجر بود اونو انتخاب میکردم ولی با اینکه زیاد از پورشه خوشم نمیاد فقط به خاطر قیافه تکراریش البته ، اینجا اتنخابم پورشه هست

    موافقم 7
    مخالفم 3
  18. iman

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (171 ديدگاه)

    موستانگ اینجا ماسل کار بود تو این لبنک نگاه کنید خودتون قضاوت کنیدhttps://www.carpixel.net/w/c92c9c004cedaef3c5943584623f2b60/ford-mustang-boss-302-wallpaper-hd-4196.jpg

    1. Hamid

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      این لامصب میم تمام محفل های خودرویی شده بود…
      در کل ماشین خشنیه … دوسش دارم …

  19. R@m!n

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    صرفه اینکه این مقایسه درست نیست و دو خودرو دو رویکرده متفاوت دارن اما ترکیبه موتوره هشت سیلندره اتمسفریک میل لنگ تخت، دنده دستی و دیفرانسیل عقب مثله یه گوهره نایابه که هر ماشین بازیو عاشقه خودش می کنه و اگر یه ماستنگ باشه این جذابیت چند برابر میشه.

    پورشه هم یه سوپراسپرت لوکسه که از همه لحاظ در بالاترین سطح عمل می کنه و ارزش هر دلاری که پاش ریخته میشه رو داره.

    نکته قابل توجه اینه که ماستنگ GT350 در ساله 2014 پیست ویجینارو در 2:51 در حالی که همین پورشه تایمه 2:58 زده.

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Porsche 911

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      خب این ماستنگ حدودا پیست محور تره و اگه قراره کف پیست رقابت کننGT3 میتونه بیاد که خیلی سریعتره
      درسته گرون تره ولی خب…

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۲۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        اینام که تو دریا با هم مقایسه نشده بودن تو پیست مقایسه شده بودن.

        موافقم 4
        مخالفم 3
  20. محمد مختاری آذر

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    مهندسی آلمانی در شتاب و همه فاکتور ها پیروز هستش و من نظرم پورشه هستش که واقعا لذت ناب رانندگی داره که متاسفانه موستانگ نداره و کاری است که از دست پورشه بر میاد نه امریکایی ها

    موافقم 8
    مخالفم 9
    1. امیرعلی

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      امریکایی ها اگه ۱۶۰ هزاردلار قیمت داشته باشن هم میتونن خیلی چیز ها اراعه بدن که آلمانی ها با قیمت ها ۴۰۰ هزاردلاری حتی نتونن نزدیکشون بشن

      موافقم 8
      مخالفم 10
      1. مازیار

        ۲۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        نه چندان
        البته موارد زیادی ازش وجود نداره اما میشه یه چیزایی سراغ گرفت
        مثلا فورد جی تی که با قیمت چندصد هزار دلاری نتونست پرفورمنسی معادل هم قیمت های اروپایی خودش ارائه بده
        البته شخصا به این خودرو علاقه دارم
        اما در مجموع این یه دور باطل هست که ظاهرا تمومی نداره
        آمریکایی فن ها میگن دو برابر قیمت ارزش چند ثانیه سریعتر بودن رو نداره و اروپایی فن ها میگن چرا داره
        اما کلا بهتره که بخاطر فلسفه ساخت متفاوت، محصولات آمریکایی و اروپایی با خودشون مقایسه بشن نه با همدیگه

        موافقم 7
        مخالفم 1
    2. M.Kazem.K

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      ماستنگ لذت ناب رانندگی نداره !!😂😂 جالب بود !

      موافقم 5
      مخالفم 1
  21. محمد امین

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    نتیجه ی کلی این هست که شلبی gt 350 ، ارزش خرید بیشتری داره ، اما ۹۱۱ خودروی بهتری هست و کسی که پولش به ۹۱۱ برسه ، احتمالآ ۹۱۱ میخره به جای شلبی

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. R@m!n

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      البته همیشه بحث پول در میون نیست بیشتر سلیقه و هدفه خرید دخیله.

      همین الان این ماستنگ ها نمونه های کارکردش بالای 100k معامله میشه چون هم تولیدش متوقف شده هم بشدت خاصه.

      موافقم 5
      مخالفم 3
  22. مردیم از خوشی

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    آخه نامردا این ۶۴ هزار دلاره اون یکی ۱۴۳ هزار دلار

    حداقل باید با شلبی مقایسه میشد

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. Hamid

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      دیگه دیگه …
      پورشه با ۶۰ هزار دلار نهایتا یه پیکان لوکس تحویلت میده که میتونی اثر انگشت خودت رو روش چاپ کنی …
      والا من شلبی ۳۵۰ رو به تموم رقباش ترجیح میدم! اصلا یه چیزی داره که تو هیچ ماشین دیگه ای نیست …
      خیلی از ویدیو های رانندگی باهاش رو دیدم و هر بار بیشتر عاشقش شدم …
      با چند هزار دلار میشه شلبی رو تیون کرد … اون موقع رسماً پورشه تو آینه بقل این گوگولی گم میشه …
      بی شک خودروی آرزوهام رو انتخاب میکنم … ماشینی که تکرار شدنی نیست …

      موافقم 5
      مخالفم 2
  23. 1123

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    دوستان قیمت شلبی GT350 در بریتانیا چقدر هست؟

  24. ADAK

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    واقعا چی رو با چی دارین مقایسه میکنین…

    موافقم 1
    مخالفم 3
  25. بهنام

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (994 ديدگاه)

    بنظرم فورد کار خیلی بزرگ تری انجام داده با توجه به اختلاف قیمت دو برابری پورشه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  26. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    یه ذره بی انصافی هست ۶۰هزاری رو با یکی بیشتر از دو برابر قیمت مقایسه هست، گرچه اختلاف چندانی هم ندارن خصوصا تو پیست، من موستانگ انتخابمه، این ماشین اسطوره ای همیشه جزو ماشین مورد علاقه ام بود…

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. mohamadreza(TESLA)

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      دادا اون بالا یه سوال پرسیدی در مورد سانروف ..
      من به طنز گفتم دوس عزیز !!
      یعنی واقعا معلوم نبود که به شوخی گفتم و جدی نبودم ؟!🙂
      توی بازار ایران کلا معیار خرید ماشین سانروفه …
      چندین مورد شنیدم که گفتن سانروف نداره بدرد نمیخوره😂😂😂
      این حرفم هم یجوری تیکه به اون آقای mahdi _ …بود …. چون بنظر میاد ایشون هم از این دسته اند !!!

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۹ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        شرمنده عزیز فکر کردم جدی میگی! حداقل ایموجیی چیزی بزار اشتباه نشه، در این مورد باهات موافقم، متاسفانه خصوصا چینی بازا فقط دنبال سانروفن تا کله شون رو بزنن بیرون یه بادی به سرشون بخوره!😂😐

  27. mm-yarlou

    ۲۸ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    من طرفدار خودرو های آمریکایی از جمله فورد و الخصوص ماستنگ هستم
    ولی باید گفت پورشه انتخاب عقل و gt350انتخاب قلب هست پس من با قلبم انتخاب میکنم چون این ماشین مرز ها رو جابجا کرده و عین یه دوست خوب میتو نی از هر روز با اون بودن و رانندگی کردن عشق کنی💙

    موافقم 6
    مخالفم 2
  28. sobhaaaaaaan

    ۲۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (38 ديدگاه)

    نهصد و یازده شتابش بهتره
    هندلینگش بهتر نیست
    فضای داخلیش بهتره
    تکلونوژیش بهتره
    امکاناتش بیشتره

    ولی بازم قیمتش بیش از حد بالاست نسبت به شلبی

  29. جواد

    ۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (29 ديدگاه)

    شلبی ظاهرش جذاب تره

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا