یک دستگاه فورد موستانگ شلبی GT500 با ۷۶۰ اسب بخار قدرت تواناییهای سرعت و شتاب خود را در اتوبان به نمایش گذاشته است.
یکی از شناختهشدهترین اعضای خانواده موستانگ مدل شلبی GT500 است که تقریباً ۵ سال پیش عرضه شد و اگرچه دیگر خبری از آن در خط تولید نیست اما همچنان توجهات را به خود جلب میکند. با توجه به مشخصات فنی این خودرو دلیل محبوبیت بالای شلبی GT500 را خواهید فهمید چراکه تا به امروز همچنان قویترین محصول جادهای تاریخ فورد به شمار میرود و حتی قویتر از سوپرکار جی تی است.
فورد برای نیروبخشی به موستانگ شلبی GT500 از سوپرشارژر استفاده کرده و بنابراین نسل S550 این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری با ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتون متر گشتاور برخوردار است. اگر از فورد درباره صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این هیولا بپرسید آنها زمان حدود ۳ ثانیهای را اعلام خواهند کرد. همچنین شلبی GT500 مسافت ۴۰۰ متر را در حدود ۱۰ ثانیه طی میکند.
ابعاد، پرفورمنس و صدای تولیدی پیشرانه باعث میشود خودروی موردبحث در جایگاهی همانند دوج چلنجر SRT هلکت قرار گیرد هرچند دو مدل دیمن به دلیل قدرت بیشتر دست برتر را خواهند داشت. دیمن استاندارد در فول ترین نسخه ۸۴۰ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه قدرت دیمن ۱۷۰ به رقم حیرتانگیز ۱۰۲۵ اسب بخار میرسد. این خودرو در عرض ۱.۶۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۹۱ ثانیه طی میکند.
اما وضعیت کامارو چگونه است؟ همانطور که میدانید کامارو به خاطرات پیوسته و نمیتوانیم خبری دقیق از آینده آن داشته باشیم. برخی افراد اعتقاد دارند شاید در آینده رقیبی برای چارجر دیتونا برقی تولید شود درحالیکه برخی کارشناسان نیز اظهار میدارند کامارو بعدی همچنان به پیشرانه درونسوز وفادار خواهد بود. مدل قبلی ZL1 بسیار ضعیفتر از مدلهای هلکت و دیمن و همچنین شلبی GT500 بوده چراکه پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار آن تنها ۶۵۰ اسب بخار قدرت داشته است. اما با وجود بازنشسته شدن خودروی موردبحث شاهد هنرنمایی آن در اتوبان هستیم. قبلاً چندین نمونه فورد موستانگ شلبی GT500 در مسابقات درگ درخشیدهاند و حالا نوبت به تخت گاز با آن در بخشهای بدون محدودیت سرعت اتوبانهای آلمان میرسد. این خودروی آبی رنگ با نوارهای سفید بدنه جذابیتهای زیادی دارد و راننده با جرات بالای خود به سرعتهای قابلتوجهی میرسد. یکی از بهترین بخشهای ویدئو نیز غرش پیشرانه ۸ سیلندر فورد خواهد بود.
(Ali(chevynova
۲۴ فروردین ۱۴۰۳هیولا
ماشالاه امریکن شلبی
ماشالاه اصالت
A
۲۴ فروردین ۱۴۰۳دادا همیشه زیر پست های خودرو های آمریکایی کامنت تو زیرشه همیشه هم ایشالا ماشالا می کنی😂
blackwing
۲۴ فروردین ۱۴۰۳واقعاً بگن یکی از ماشین های رویاییت رو بگو ، این شلبی با پکیج کربن هست. تو رولینگ پوست اکثر بیامو ها ، جی تی آر ها ، هلکت ها ، کوروت ها و کامارو ها رو میکنه.
تنها ضعفش به نظرم وزن ۱۹۰۰ کیلویی و نبود گیربکس دستی هستش
R@min
۲۴ فروردین ۱۴۰۳خیلی از مالکین خود جوش کل قسمت جلو فیبر کربن می کنن و چربی خوبی ازش گرفتن.
بی خیال اسم 2
۲۴ فروردین ۱۴۰۳ماله که ما دیدیم جلو M8 پوستش کنده شد
سوشیانت
۲۴ فروردین ۱۴۰۳چلنجر دیمون ۱۷۰ هم پوست m8 رو میکنه فورد هم مدل جی تی رو داره با سرعت ۳۴۷ که آلمانی ها تو خواب هم نمیبینن
JaMsHiD
۲۴ فروردین ۱۴۰۳سوشیانت
به تاپ اسپید باشه ، پژو اوکسیا 1988 میتونه 350 کیلومتر راه بره !
همین چلنجر چلنجری که میکنی از یه فراری خورده😂
جالبه ها ! فورد جی تی هم که میگی به زور تونسته یه بار برنده مسابقات لمانز بشه . حالا هم دست از مقایسه آمریکا و اروپا بکش . چون مهندسی که اروپایی ها توی ماشین های پرچمدار تکنولوژیشون میکنن ، هیچ آمریکایی نمیتونه انجامش بده .
این حرف رو هم از لیست رکورد های نوربرگ رینگ میزنم .
بی خیال اسم 2
۲۴ فروردین ۱۴۰۳چلنجر دیمون 170 که حرفش رو نزنیم بهتره بعدش به قول جمشید جان
پژو اوکسیا 1988 350 تا می ره که از فورد جی تی نسل جدید بیشتره که به قول خودت 347 تا میره خخخخخ
هر وقت همین فورد تونست تو جهنم سبز رکورد بزنه بیا حرف بزن
(Ali(chevynova
۲۴ فروردین ۱۴۰۳جمشید
گفتی نوربرگ رینگ
رکورد وایپر رو اونجا یادت نره
فورد جی تی ۴۰ هم یکبار برنده نشد
از ۱۹۶۶تا۶۹ الکی گرونهای بیمصرف اروپایی مثل فراری رو کرد تو قوطی
و البته تمام این اتفاقات رو ماشینهای رقم زدن که نصف قیمت اروپاییهای بیمصرف تولید محدود قیمتشون بود
سوشیانت
۲۴ فروردین ۱۴۰۳میگم آدم هر روز میاد اینجا میخنده به خاطر همینه پژو اوکسیا ماشین کانسپته نه تولیدی در ضمن کی گفته دوج از فراری شکست خورد فراری اگه تو پیست درگ باشه که رسما رنده میشه اروپا تو خواب هم به مهندسی آمریکایی نمیرسه در جواب به جمشید و بی خیال اسم
بی خیال اسم 2
۲۵ فروردین ۱۴۰۳(یگم آدم هر روز میاد اینجا میخنده به خاطر همینه پژو اوکسیا ماشین کانسپته نه تولیدی در ضمن کی گفته دوج از فراری شکست خورد فراری اگه تو پیست درگ باشه که رسما رنده میشه اروپا تو خواب هم به مهندسی آمریکایی نمیرسه در جواب به جمشید و بی خیال اسم)
https://www.pedal.ir/peugeot/کانسپت%E2%80%8C-پژو-oxia/
این کانسپت فوقالعاده، اساساٌ یک ماشین مسابقه برای راندن در جادههای عادی بود که عملکرد خارقالعادهای برای اواخر دههٔ ۸۰ میلادی داشت. البته پژو در اعلام مشخصات اکسیا محافظهکارانه عمل کرده و حداکثر سرعت آنرا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت عنوان نمود اما درواقع حداکثر سرعت این خودرو ۳۵۰ کیلومتر در ساعت بود که رانندهٔ آزمایشی میشلن «Jean Philippe Vittecocq» در مسیر آزمون توانست بدان دست پیدا کند. شتاب صفرتاصد کانسپت اکسیا نیز کمتر از ۵ ثانیه بود که حتی برای امروز هم عدد قابلتوجهی است و نشان میدهد این خودرو چقدر جلوتر از زمان خود بوده است.
این بخشی از مقاله هست با دقت بخون اثبات شدس مثل خودت که همیشه واسه اثبات حرف های پربارت طوماری لینک میاری
در ضمن دیمن چه 170 چه هر چی فیلم های درگش تو همین پدال هست دست به سرچت هم که خوبه ماشالله می تونی خودت ببینی
دیمن اگه می تونه رو آسفالت حرف ها رو اثبات کنه نه رو پیست درگ با چسب و قیر هزار چیز دیگه
سوشیانت
۲۵ فروردین ۱۴۰۳بی خیال اسم منظورش این بوده که این ماشین در صورت تولید میتونسته تو جاده هم تردد کنه ولی اسمش روشه کانسپت یعنی یه ماشین آزمایشی نه تولیدی در ضمن اتفاقا بهترین روش تست ماشین مسیر درگه چون چسبندگی به حداکثر میزان میرسه و ماشین راحت تر میتونه عملکردش رو به نمایش بذاره و دوج تو این مورد هیچ رقیبی نداره
بی خیال اسم 2
۲۶ فروردین ۱۴۰۳(بی خیال اسم منظورش این بوده که این ماشین در صورت تولید میتونسته تو جاده هم تردد کنه)
خداوکیلی خودت فهمیدی چی گفتی؟
الان اثباتش مهمه که شده
آره دوج بی رقیبه تو راست می گی
Jeferson
۲۴ فروردین ۱۴۰۳جناب بی خیال.
M8 تو درگ شلبی رو می زنه ، تو رولینگ قضیه فرق می کنه
blackwing
۲۴ فروردین ۱۴۰۳اوه M8 تو بخش U drag رو میگی ؟
اون داستانش با رولینگ ریس خیابونی خیلی فرق داره ، شلبی تو رولینگ ، همونطور که M5 رو زد ، راحت سوپرکوپه بیمر رو قورت میده ، سرچ کن تو یوتوب ببین 😉
امریکاییها ممکنه برای لانچ درست حسابی نیاز به راننده ماهر و آسفالت مخصوص درگ داشته باشن ، اما تو رولینگ خیابونی خیلی از سوپرکارها رو شرمنده میکنن
OM.01
۲۴ فروردین ۱۴۰۳حالا یکی از ماشین رویاهای من میشه=
فورد 1932 کوپه با بدنه فایبرگلاس+شاسی رودسترشاپ+موتورgm350 +دیفرانسیل 9 اینچ فورد+ گیربکسgm4le60 +ترمز هایwildwoold +کابین کاستوم
یه 80k الی 120k هزینه ساختش هست و 6 ماه زمان شاید هم بیشتر
شاید برای خیلی ها مسخره باشه چون لوگوی کاپوتش فلان نیست نمیشه باهاش تو فامیل پز داد اما خب با پورشه فراری لامبرگینی آستون مارتین هاتون و… فقط میتونید اگزوزهاشو ببینید😂 چه 200 متر چه 400 متر چه تاپ اسپید در دریاچه نمک بونویل😁
البته وقتی محدودیت بودجه نداری میتونی همچین چیزی هم بسازی/ داشته باشی
https://www.streetmachine.com.au/features/blown-572-cube-hemi-1932-ford-three-window-coupe
بی خیال اسم 2
۲۴ فروردین ۱۴۰۳علی شوی نوا
حالا یه سوال قهرمانی های فورد بیشتره یا فراری تو لمانز؟
بحث رکورد تو جهنم سبز رو راه ننداز که پورشه استادش هست پس حرف نزنی سنگین تری
آره تو راست می گی واسه همین تولید محدود های بی مصرف کلی پولدار آمریکایی و ….. صف می بندن
بی خیال اسم 2
۲۴ فروردین ۱۴۰۳جناب بلک وینگ اصلا منظورم U درگ نبود و اصلا یو درگ چه ربطی داشت به بحث ما
اتفاقا تو یوتیوب هم دیدم
blackwing
۲۴ فروردین ۱۴۰۳تو یوتوب کلی ویدئو از مسابقات خیابونی شلبی هست ، همون فابریکش برای بیامو های ۸۰۰ اسبی فول تیونینگ ، کاملاً کفایت میکنه 😈🫵🏼
بی خیال اسم 2
۲۴ فروردین ۱۴۰۳نه بابا تعارف نکن بکنش 1000
سوشیانت
۲۴ فروردین ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/bmw/%25D8%25AF%25D8%25B1%25DA%25AF-%25D9%2585%25D9%2588%25D8%25B3%25D8%25AA%25D8%25A7%25D9%2586%25DA%25AF-%25D8%25B4%25D9%2584%25D8%25A8%25DB%258C-gt500-%25D8%25A8%25E2%2580%258C%25D8%25A7%25D9%2585%25E2%2580%258C%25D9%2588-m8-%25DA%25A9%25D8%25A7%25D9%2585%25D9%25BE%25D8%25AA%25DB%258C%25D8%25B4%25D9%2586/&ved=2ahUKEwj6nLOutL2FAxWFhP0HHbqcAm8QFnoECC0QAQ&usg=AOvVaw3yms0ysyauttTOcQ-z0sMc
هر چند سرعت و قدرت و شتاب مهمترین بخش پرفورمنس هستن و آمریکایی ها تو این مورد آلمانی ها رو شکست دادن ولی از اونجایی که شما آلمانی فن های متعصب هی میگین درگ و رولینگ باید بگم تو این لینک کاملا مشخصه که موستانگ هم تو درگ هم تو مسافت های طولانی بی ام و رو شکست میده
بی خیال اسم
۲۵ فروردین ۱۴۰۳چی شد از فورد جی تی پریدی رو موستانگ دوباره 😂😂😂😂
والا لینکت می گه صفحه ی مورد نظر پیدا نشد بالاش هم یه ۴۰۴
آره اصلا آمریکایی های بهترین مخصوصا موستانگ
سوشیانت
۲۵ فروردین ۱۴۰۳بی خیال اسم فورد جی تی بحثش تموم شد شما اومدی یه کانسپت رو با ماشین تولیدی مقایسه کردی که اصن بحث بی ربطی بود در ضمن این لینک خود پداله دوباره میفرستم
https://www.pedal.ir/bmw/%D8%AF%D8%B1%DA%AF-%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DA%AF-%D8%B4%D9%84%D8%A8%DB%8C-gt500-%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D9%88-m8-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86/
بی خیال اسم 2
۲۵ فروردین ۱۴۰۳لینکت ماله پیست درگ هست
پیست درگ هم قاتل ماشین های چهار چرخ متحرک
https://youtu.be/p2gSFQ3KuU0?si=DSF4Jxf9dw88sojE
درگ در آسفالت
تو قسمت رول ریس که طبیعی هست موستانگ ببره چون موستانگ 760 اسب بخار قدرت داره
و بی ام و 625 اسب بخار قدرت داره
در ضمن چرا اینجا حرف از تاپ اسپید نمی زنی آها چون تاپ اسپید موستانگ کمتره
سوشیانت
۲۵ فروردین ۱۴۰۳موستانگ ماشینی هست که دقیقا جواب شما ها رو تو درگ و رولینگ میده چلنجر و کامارو هم تو تاپ اسپید آلمانی ها رو شکست میدن در ضمن پیست درگ کلا باعث چسبندگی بیشتر میشه و این باز هم به نفع آلمانی هاست چون اونا چهار چرخ محرک هستن و باز هم عملکردشون بهتر میشه ولی همینطور که تو ویدئو دیدی به موستانگ باختن
بی خیال اسم
۲۵ فروردین ۱۴۰۳راجع به دلایل برتری RWD به AWD در پیست درگ
The two biggest factors in drag racing are power and weight. You want to get the maximum amount of power to the racing surface without excessive weight. AWD or FWD would add way too much additional weight without really sending additional power to the racing surface
AWD systems lose more power through the drivetrain as opposed to RWD. Typically, RWD power loss is around the 15% mark, whether through a manual or automatic transmission. For AWD systems, 20-25% losses through the drivetrain are standard. It takes more to produce more, and for some the setback is too much
بعدش هم واقعا حالت خوبه؟
فازت چیه یه بار رو فورد جی تی یه بار رو موستانگ یه بار رو چلنجر و کامارو
بعدش الان بحث ما بی ام و و موستانگ هست چه ربطی به چلنجر و کامارو داره؟
دوما چرا راجع به لینک درگ رو آسفالت که فرستادم نظری نداری؟
بعدش تو اومدی فورد جی تی رو زیر پست آوردی به بحث ربط داشت ولی من در جوابت پژو اوکسیا رو گفتم ربطی نداشت؟😂😂😂😂😂
Mr wrong
۲۴ فروردین ۱۴۰۳عجب مار خوش خط و خالیه
ابوالفضل
۲۴ فروردین ۱۴۰۳عجب هیولایی 👍🏻
چه غرشی 👍🏻
تنها بازمانده از سه تفنگدار 💪🏻
زیزیگولو
۲۴ فروردین ۱۴۰۳ظاهری جسورانه و قدرتی خیرهکننده 💪 ……… تلفیقی از زیبایی و قدرت و سرعت
A
۲۴ فروردین ۱۴۰۳عالیه
اسپم چرا درمورد دوج چارجر چیزی در متن نگفتید؟
امیرحسین
۲۴ فروردین ۱۴۰۳سلام آقای احمد زاده لطف میکنید از کامارو هم پست بزارید ممنون؟
amirboss
۲۴ فروردین ۱۴۰۳فورد ماستنگ شلبی چه از لحاظ طراحی و چه قوای فنی و عملکرد جزو برترین خودروهای اسپرت تاریخ هست.
هم قیمت مناسب و هم بازدهی فوق العاده بالا باعث شده یکی از پرفروش ترین خودروهای اسپرت تبدیل بشه.
واقعا یه شاهکار بینظیره.
محمد
۲۴ فروردین ۱۴۰۳سلام. احساس میکنم به زور سرعت پر میکرد. اون کششی که به ظارش بخوره رو نداشت.
سوشیانت
۲۵ فروردین ۱۴۰۳مگه سرعت به حس کردنه😐😂
علی حیدری
۲۴ فروردین ۱۴۰۳تو درگ تستا فورد و کلا آمریکاییا حرفی برای گفتن نداشتن و ندارن و نخواهند داشت
رتبهبندی خودو ها در درگ به ترتیب:
کوییک اتوماتیک نسخه cvt
فقط تیبا ۲
و تمام
mohammad
۲۴ فروردین ۱۴۰۳از همون بچگی عاشق فورد موستانگ بودم.
مخصوصا صداش و چراغ عقبش
لامصب غرش صداش خودش ی دنیاییه