شلبیفورد

استقبال عجیب خریداران موستانگ شلبی GT500 از نوارهای رنگی روی بدنه

فورد موستانگ شلبی GT500 یک هیولای استثنایی است و بسیاری از خریداران حاضرند پول زیادی را برای تمایز خودروی خود پرداخت کنند. همانند بسیاری از نسخه‌های قبلی موستانگ، شلبی GT500 با نوارهای مسابقه‌ای روی بدنه در دسترس است. مشتریان می‌توانند با پرداخت ۱۰۰۰ دلار صاحب نوارهای وینیل روی بدنه شوند هرچند برای تمایز هرچه بیشتر می‌توان ۱۰۰۰۰ دلار را برای نوارهایی که با دست رنگ می‌شوند پرداخت کرد. شاید با خود بپرسید افراد زیادی حاضر به پرداخت این مبلغ گزاف برای یک نوار مسابقه‌ای روی موستانگ نخواهند شد اما سخنگوی فورد می‌گوید حدود ۱۷ درصد از خریداران GT500 این نوارها را سفارش داده‌اند.

او در مصاحبه با کار اند درایور گفته است این نوارهای رنگی سفارشی طرفدار بیشتری نسبت به پکیج هندلینگ فیبر کربن داشته‌اند. پکیج یاد شده فقط برای مدل سال ۲۰۲۱ قابل انتخاب بود. شایان ذکر است نوارهای رنگی ۱۰۰۰۰ دلاری بین پکیج هندلینگ ۱۵۰۰ دلاری و پکیج تراک کربن فیبر ۱۸۵۰۰ دلاری قرار می‌گیرند. این موضوع کاملاً سورپرایز کننده است زیرا آن پکیج شامل ویژگی‌های پرفورمنس متنوع همچون رینگ‌های فیبر کربنی ۲۰ اینچی مشکی، فلاپ اسپرت و کیت قفل چرخ است. مدل‌های دارای نوارهای رنگی مسابقه‌ای در همان کارخانه‌ای که دیگر نسخه‌های GT500 تولید می‌شوند مونتاژ شده‌اند. زمانی که این خودروها خط تولید را ترک می‌کنند نوارها را به عنوان بخشی از همکاری فورد با کمپانی پنسک دریافت می‌کنند. این نوارها در فرایندی که شامل پاشش دستی و شفاف‌سازی است روی خودروها نقش می‌بندند.

به عنوان یادآوری باید گفت موستانگ شلبی GT500 به پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۷۶۰ اسب بخار و گشتاور ۸۴۷ نیوتون متر مجهز است. این نیرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های عقب فرستاده می‌شود و باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    بی نوار . بدون نوار کلا رخ زیبایی داره

    موافقم 45
    مخالفم 5
  2. R@m!n

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    جسارت نباشه پکیج تراک پک اشتباه ترجمه کردین، ترک (track) هست که همون معنی پکیج مخصوص پیست رو میده.

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. شاهین

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام بله در جریان هستم ولی ترک رو چون میشه چند جور تلفظ کرد به همون خاطر تراک نوشتم ولی حق با شماست. کلا فکر میکنم بهتره این کلمه همون انگلیسی نوشته بشه.

      موافقم 15
  3. net

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3399 ديدگاه)

    خط سفید روی موستانگ زشته چرا فورد همچین کاری میکنه؟ایران خودرو چراغ جلو و جلوپنجره دنا رو از موستانگ شبلی gt500 صد در صد کپی کرده

    موافقم 13
    مخالفم 32
  4. زیزیگولو

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    استقبال عجیب خریدارا واسه اینه که جهان تو عشق موستانگ غرق شده چون این ماشین یکی از بهترین طراحیا و عملکردا رو داره و به عنوان یه آمریکایی شخصیت بی نظیرو جذابی داره

    موافقم 18
    مخالفم 1
  5. net

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3399 ديدگاه)

    چرا فورد این خط سفید روی سقف و کاپوت و صندوق عقب استفاده میکنه؟چرا جلو و جلوپنجره و سپر جلو دنا رو ببینید ۱۰۰ درصد از این شبلی gt500 کپی کرده

    موافقم 8
    مخالفم 8
    1. مرتضی

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (197 ديدگاه)

      نه کپی نکرده … چون نزدیک هم معرفی شدن شاید دنا زودتر بود. اگه اینطوریه پس بنز cla رو از شاهین کپی کرده.

      موافقم 1
      مخالفم 3
  6. sepehralavi

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خب تنوع رنگ و چند رنگه بودن ظاهر ماشین رو اسپرت تر نشون میده

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. مسعود

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    اصلا شلبی بدون نوار انگار یه چیزیش کمه 😄😄

    موافقم 15
  8. Mf1

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    برا من فرقی نداره با نوار بدون نوار خیلی زیباست

    موافقم 1
    مخالفم 2
  9. BMW

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (169 ديدگاه)

    من همه رنگ های این ماشین رو دوست دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا