فورد و شلبی این موستانگ قدرتمند را با جعبهدنده ۶ سرعتی دستی عرضه میکنند.
اگر از نسخه پایه و دارکهورس فورد ماستنگ ناامید شدهاید، این شلبی برای شما طراحی شده است. تیونینگ افسانهای شلبی بهتازگی از مدل «سوپر اِسنِیک» ۲۰۲۴ رونمایی کرده است و قصد دارد نسل هفتم اسب دوان فورد را با آن، به سطح بالاتری ببرد. این خودرو به رسم تمام محصولات شلبی به میزان زیادی قدرت تجهیز شده تا بتواند عملکرد خیرهکنندهای را به نمایش بگذارد و درکنار بهرهمندی از امکانات بهروز، بهعنوان یک کوپه مدرن حرفی برای گفتن داشته باشد.
یک ماه پیش بود که نخستین تصاویر مساتنگ شلبی منتشر شدند اما این خودرو، نسخه سوپراسنیک آن به شمار میرود که نسل نخست آن درسال ۱۹۶۷ معرفی شد. این خودروی اسپرت به بدنهای تمام فیبرکربنی مجهز شده که چند ماهیچه دیگر به طراحی عضلانی ماستنگ اضافه میکند تا با همراهی طرح بدنه اسپرت، رنگ آبی یا سرخ درخشان و بهبودهای فنی دیگر، بهعنوان یکی از بهترین نسخههای این خودرو شناخته شود.
بزرگترین تغییر فنی این خودرو یک دستگاه سوپرشارژر ۳ لیتری بزرگ است که به پیشرانه ۵ لیتری V8 کایوت ماستنگ کمک میکند. موتور یادشده بهتنهای توان تولید ۴۸۶ اسب بخار قدرت و ۵۶۶ نیوتن متر گشتاور را دارد. هدف شلبی اما ارائه قدرتی فراتر از این عدد بود پس با مهندسی خود، قدرت خروجی را به ۸۳۰ اسب بخار رساند؛ رقمی که به قدرت سوپراسپرت ماستنگ یعنی GTD نزدیک است.
پیشرانه تنومند سوپراسنیک به درخواست خریداران با یک جعبهدنده ۶ سرعتی دستی یا ۱۰ سرعتی خودکار عرضه میشود تا قدرت را به چرخهای مزین به رینگهای ۲۰ اینچی فرجکاری شده آلیاژی برساند. از دیگر ویژگیهای این خودرو میتوان به فنربندیهای بازطراحی شده شلبی، اگزوزز «بورا» و سیستم خنککاری تازه اشاره کرد.
شلبی برای عرضه این مدل خود را کمی بهروزتر کرده و به مشتریانش اجازه داده تا از طریق وبگاه این شرکت، سفارشیسازیهای دلخواهشان را روی سوپراسنیک آینده خود اعمال کنند. از جمله گزینههای بسیار جذاب دردسترس خریداران این خودرو میتوان به فرم بدنه کارنورتیبل اشاره کرد که ماستنگ شلبی را به یک هیولای روباز تبدیل میکند. مشتریان میتوانند برای هر دو نسخه بدنه از میان رنگهای آبی اطلسی، نقرهای آیکون، سفید آکسفورد، سرخ مسابقه، سرخ سریع متالیک و سیاه سایه یکی را انتخاب کنند. رنگ خطوط طرح بدنه هم به رنگهای سیاه، آبی، نقرهای و سفید قابلسفارش هستند.
پیشپرداخت شلبی سوپراسنیک از طریق وبگاه شرکت سازنده انجام میشود. قیمت این خودرو بدون آپشنهای اضافه برابر ۱۵۹,۹۹۵ دلار اعلام شده که تا ۱۶۷,۵۸۵ دلار هم افزایش پیدا خواهد کرد. علاقهمندان اگر این قیمت را در برچسب ۴۶,۹۸۰ دلاری ماستنگ GT V8 قرار مقایسه کنند، شوکه خواهند شد؛ درحالیکه اگر آن را در برابر ماستنگ GTD و برچسب ۳۲۵ هزار دلاریاش قرار دهند، احتمالا تمایل بیشتری برای خرید شلبی سوپراسنیک خواهند داشت. به نظر شما کدام یک گزینه بهتری خواهد بود؟ ماستنگ GTD یا ماستنگ شلبی سوپراسنیک؟
زیزیگولو
۶ خرداد ۱۴۰۳یه ماشین قلدر و خشن با روح موستانگ که رقبای خودشو به وحشت میندازه
Amirreza.M
۶ خرداد ۱۴۰۳این خبر و خبر بوگاتی روحمو جلا دادن چه روزی بشه امروز
زیزیگولو
۶ خرداد ۱۴۰۳الآن پدال دوتا مقاله چینی میزاره حالت گرفته میشه 🤯
Taha Ayoobi
۶ خرداد ۱۴۰۳چری اومودا فلان برای رقابت با تویوتا سکویا😂😂😂
arvin44
۶ خرداد ۱۴۰۳قیمتش خیلی زیاده
froG-driVer
۷ خرداد ۱۴۰۳قیمت دنا پایینتره راست میگی😐
(Ali(chevynova
۶ خرداد ۱۴۰۳ماشالاه
چقدر لاته این پرفروش ترین کوپه اسپرت جهان
سنت به سنت پولی که براش پرداخته میشه ارزش داره چون اصالتش برمیگرده به ۱۹۶۴ یعنی ۲ سال قبل تر از لمانز ۶۶
حمیدرضا
۶ خرداد ۱۴۰۳تعصب اگر دست و پا داشت:
Mercedes
۵ تیر ۱۴۰۳حریف آمریکایی فن ها نمیشی ولش کن
بهشون بگو آمریکا خداست
همینو بشنون اروم میشن
R@min
۶ خرداد ۱۴۰۳بدنه تمام کربنی کجا بود فقط کاپوت آلومینیومی شده و گلگیر جدیدش یه تیکه کوچک فیبرکربن داره.
Taha Ayoobi
۶ خرداد ۱۴۰۳عجب چیزی شده.
به نظرم GTD از این بالاتره.
علی صفرپور
۶ خرداد ۱۴۰۳شک نکن
Taha Ayoobi
۶ خرداد ۱۴۰۳GTD هم از نظر قیمت معلومه بالاتره هم اینکه خیلی آیرودینامیک تر و تکنولوژی خیلی بالاتری داره.
mevc5625
۶ خرداد ۱۴۰۳روان آدم جلا مییابه باوجود این.
sinasvj
۶ خرداد ۱۴۰۳بهترین ترکیب رنگ وجود ندا…
ARIAN
۶ خرداد ۱۴۰۳همه چیزش قشنگه به جز یه چیز! اونم مانیتور بزرگشه کاش یکم کوچیک تر بود
۶ خرداد ۱۴۰۳کپی از موستانگ
Taha Ayoobi
۷ خرداد ۱۴۰۳😂