این خودروساز معتقد است که موستانگ میتواند به یک زیربرند موفق تبدیل شود.
خودروسازی فورد در دیدار اخیر خود با شبکه ملی نمایندگیهایش در آمریکا از رندرهای احتمالی نسخه شاسیبلند آفرود و سدان ۴ در موستانگ رونمایی کرد. فورد برنامه دارد خودروهای دیگری را هم به بازار معرفی کند اما هیچکدام به جذابیت نسخههای متفاوت موستانگ نخواهند بود.
کنفرانس اخیر در شهر لاسوگاس آمریکا میزبان مقامهای بالارده فورد مانند «جیم فارلی» و «بیل فورد»، مدیرعامل و از اعضای هیئتمدیره این شرکت، بود. این دو تن به جزئیات برنامه تولید موستانگهای تازه اشارهای نکردند. با این همه شایعات و گزارشهای رسانه «اتوموتیو نیوز» میگویند که خودروساز آمریکایی در هر دو مدل از پیشرانههای درونسوز استفاده خواهند کرد؛ اقدامی که در سال ۲۰۲۴ جسورانه و کمی بعید قلمداد میشود.
فعلا صحبت از آن است که سدان موستانگ با نام «مک ۴» رونمایی خواهد شد اما حرفی از نام احتمالی شاسیبلند آفرود به میان نیامده است؛ درحقیقت بهجز بهرهمندی این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک و تایرهای بزرگ، هیچ اطلاعات دیگری در دسترس رسانهها نیست. از آنجا که تصاویر این رویداد دربسته به بیرون درز نکرده است، مشخص نشده که رندرها چه شمایلی را توصیف کردهاند و مدل ۱:۱ معرفی شده در این رویداد مختص کدام نمونه بوده است!
مدیرعامل برند فورد معتقد است که در دورهای که برندهای رقیب مانند جنرالموتورز خودروهای عضلانی خود را کنار گذاشتهاند، دو برابر کردن برند موستانگ اقدامی مفید خواهد بود؛ این شرکت امید دارد در غیاب کوپههای رقیب مانند شورولت کامارو و دوج چلنجر به سود بیشتری دست پیدا کرده و خود را بهعنوان آخرین سنگر سهگانه عضلانی آمریکا معرفی کند.
هر چند شرکت فورد هماکنون پس از تسلا بهعنوان دومین خودروساز بزرگ برقی آمریکا شناخته میشود اما سود مناسبی را از آن دریافت نمیکند و هنوز به موفقیتی که انتظارش را داشته نرسیده است؛ بنابراین برای موفقیت در آن قسمت به سرمایه بیشتری نیاز دارد.
در کنفرانس اخیر نمایندگیهای فورد اعلام شد که این شرکت در تلاش است تا چند پلتفرم تازه را برای مدلهای ارزانقیمت برقی رونمایی کند. ظاهرا تمرکز این شرکت روی یک خودروی تجاری کوچک بر پایه مدل ماوریک، جایگزین احتمالی ون ترانزیت کانکت و نسخههای تازه موستانگ خواهد بود؛ البته هنوز تاریخ دقیق اجرای این طرح اعلام نشده است.
اگر فورد بتواند یک سدان ۸ سیلندر V شکل را در سالهای آینده روانه بازار کند، با نامگذاری آن تحت برند موستانگ اقدامی سوال برانگیز انجام داده است. مشخصا این کوپه یکی از محبوبترین محصولات فورد در سراسر جهان به شمار میرود اما مسئولان فورد پیشتر هم از نام آن در شاسیبلند مک-ای استفاده کردند؛ خودرویی که نهایتا به موفقیت تجاری قابلتوجیه دست پیدا نکرد. آینده نامشخص است و تنها با صبر کردن میتوان به نتیجه آن رسید.
به نظر شما، آیا تولید سدان و شاسیبلند آفرود به نام موستانگ ضربه خواهد زد؟ آیا استفاده از محبوبترین زیربرند فورد، آن را لکهدار میکند؟
SMS
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ایده خوبی هست اما موستانگ فقط باید عضلانی باشه
موستانگ آفرود مخالفم
MehdiTurbo
۲۷ مرداد ۱۴۰۳به نظرم روی دید و نظر روی خود موستانگ کوپه اثر میزاره و دیگه خیلی تکراری میشه وفتی زیاد یه طرح ببینی ازش زده میشی و از پرفروشترین کوپه جهان فاصله میگیره
و به نظرم کار غلطیه
امریکا باید همون مسیر ۲۰۱۸ را ادامه میداد و کامرو و موستانگ و همان کوروت سابق و وایپر نگه میداشت و مثل همیشه عضلانی و پر انجین میساخت نه اینکه نازک و سوسولشان کنه که بعدم مجبور به توقف تولید بشه مثل دوج چلنجر و این میبایست مسیر ابدی میبود دقیقا عین پورش و ائودی
BlackWing
۲۷ مرداد ۱۴۰۳جیزِز
Mr.Lucifer
۲۷ مرداد ۱۴۰۳سدان ها که در حال انقراض هستند ساختن سدان منطقی نیست ولی یه اس یو وی اسپورت میتونه آمار فروش فورد رو بالا ببره و سودآور باشه
پیام۲
۲۷ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا سدانا دارن بر میگردن
nikan
۲۷ مرداد ۱۴۰۳موستانگ سدان ایده خوبیه به نظرم ولی شاسی بلند به هیچ عنوان
AMIR GERMAN
۲۷ مرداد ۱۴۰۳موستانگ با اون عظمت بیاد شاسی بلند بشه 😞
ولی موستانگ سدان میتونه برا یه مردی که هم خانواده داره وهم عشق موستانگ ممکنه خوب باشه
...
۲۷ مرداد ۱۴۰۳تو محل شما شاسی بلند بودن مصداق کم ارزش بودنه ؟
car lover
۲۷ مرداد ۱۴۰۳گندش رو در نیارید دیگه، همون مک ای بس نبود این اضافه شد. چندوقت دیده اگه کامارو های یا موستانگ های چاقالو و لش شاسطی بلند دیدید تعجب نکنید تازه همشونم برقی
JaMsHiD_R1988
۲۷ مرداد ۱۴۰۳مثل ایرانخودرو باید شیره ماشینو بکشن تا ولش کنن
hosen
۲۷ مرداد ۱۴۰۳این چه حرکتیه اخه!
چرا دارن تو نماد های خودروسازی شون گند میزنن
مازیار
۲۷ مرداد ۱۴۰۳والا عزاداری لزومی نداره
ماستنگ یا هر برند دیگه اگه مسوولانش تشخیص بدن فروش خوبی خواهد داشت در اضافه کردن سگمنت درنگ نخواهند کرد و اگه در کنار فروش بالا نمونه موفقی هم باشه که دیگه حرفی نیست
نمونه هاش رو در یکی دو دهه گذشته به وفور دیدیم
AZ
۲۷ مرداد ۱۴۰۳SUV واقعا مسخره ترین ماشینیه که یه نفر میتونه بخره
طراحی نامتناسب و شکل کاملا مسخره
هیچ فایده ای هم نداره
میگن آفرود ولی هیچ موقع برای آفرود بدرد نمیخوره چون عملا قوطی های سنگین آهنی هستن و ماشین آفرود واقعی نیستن
حتی اگر مسئله جا و ماشین خانوادگی باشه یه مینی ون کاملا منطقی تره
LAND CRUISER 70
۲۷ مرداد ۱۴۰۳پس باید منتظر سدان و کراس اوور پرفورمنس
کوروت برای رقابت باشیم
گزینه های ارزان تر از لامبورگینی اوروس و فراری پورسانگ و آستون مارتین DBX
اما قدرتمند
M-SHELBY
۲۸ مرداد ۱۴۰۳موستانگ سدان ایده جالبی و برای رقابت با چارجر داج مناسبه ولی طراحی و ساخت یک SUV یا CUV اصلا ایده خوبی نیست و به چهره موستانگ ضربه میزنه . موستانگ همین GTD و Dark horse و GT500 Shelby رو با موتور V8 سوپر نگه داره خیلی طرفدارهاش بیشتر میشن مخصوصا تو این نصل که طراحی اتاقش به نظر من جزابه ( در مقابله طراحی چارجر داج ) .
Mehdi
۲۸ مرداد ۱۴۰۳فورد همیشه دنبال لجبازی با رقبا بوده بنابراین کار خودش و نمیکنه . موستانگ کبری با تعدا د کم برای لجبازی درگ با دوج دیمون درست شد .و هدف انبوه نداشت … رو دست دیگران بلند شدن تولید انبوه میخاد نه ۱۰ تا کبری