فورد

مالکان فورد ۱۷/۱ میلیون کیلومتر با سیستم نیمه خودران بلوکروز رانندگی کرده‌اند

با گذشت یک سال از عرضه سیستم رانندگی نیمه خودران BlueCruise توسط فورد، مالکان خودروهای فورد از جمله F-150 و موستانگ Mach-E به رکورد ۱۷/۱ میلیون کیلومتر رانندگی بدون دست رسیده‌اند.

به نظر می‌رسد مالکان فورد عاشق سیستم رانندگی بلوکروز (BlueCruise) شده‌اند، زیرا این خودروساز فاش کرد که از زمان راه‌اندازی این سیستم در جولای گذشته، ۱۰/۶ میلیون مایل (۱۷/۱ میلیون کیلومتر) رانندگی بدون دست را طی کرده‌اند.

۱۷/۱ میلیون کیلومتر، عدد درخورتوجهی به نظر می‌رسد و وقتی در نظر بگیرید که این فناوری هنوز در همه وسایل نقلیه واجد شرایط عرضه نشده، قابل توجه‌تر است. به گزارش carscoops، در حالی که نزدیک به ۱۵،۰۰۰ مالک فورد F-150 مدل ۲۰۲۱ و موستانگ Mach-E قبلاً به‌روزرسانی نرم‌افزار بلوکروز را تکمیل کرده‌اند، ۳۵،۰۰۰ نفر دیگر نیز در حال دریافت این به‌روزرسانی هستند.

فورد بلوکروز خودران / Ford BlueCruise نقشه مسیر

مسئولان شرکت خودروسازی فورد می‌گویند در کنار تعداد خودروهای مجهز به بلوکروز در کارخانه، هم‌اکنون حدود ۶۶،۵۰۰ مشتری از سیستم رانندگی نیمه خودران بدون دست (هندزفری) بهره می‌برند. آن‌ها اغلب از این سیستم استفاده می‌کنند زیرا خودروساز فاش کرد که تعداد مایل‌های رانندگی بدون دست طی ماه گذشته از ۴/۵ میلیون مایل (۷/۲ میلیون کیلومتر) به ۱۰/۶ میلیون مایل (۱۷/۱ میلیون کیلومتر) رسیده و تقریبا دو برابر شده است. این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که محبوب‌ترین مسیرها بزرگراه‌هایی هستند که دالاس و هیوستون، سالت لیک سیتی و لاس وگاس و کیپ کاناورال و فورت لادردیل را به هم متصل می‌کنند.

بلوکروز امکان رانندگی بدون دست در بیش از ۱۳۰،۰۰۰ مایل (۲۰۹،۲۱۴ کیلومتر) جاده در آمریکای شمالی را فراهم می‌کند. این سیستم رانندگی نیمه خودران بر اساس کروز کنترل هوشمند تطبیقی ​​با توقف و حرکت، حرکت در مرکز خط و تشخیص علائم سرعت با استفاده از مجموعه‌ای از حسگرها ساخته شده است تا وسایل نقلیه بتوانند محیط اطراف خود را شناسایی کرده و خود را در بزرگراه برانند. این سیستم همچنین رانندگان را زیر نظر می‌گیرد تا از توجه آنها اطمینان حاصل کند و در صورتی که نگاه خود را برای مدت طولانی از جاده منحرف کنند، هشدار می‌دهد.

فورد سیستم بلوکروز خودران / Ford BlueCruise

فرید عبدالهادی، مدیر برنامه فناوری پاورآپ (Power-Up Technology) فورد خاطرنشان کرد که به‌روزرسانی‌های بی‌سیم «هدیه‌ای مداوم است» و «به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار بلوکروز نمونه‌ای قدرتمند از این موضوع است» در حالی که «یک روز شما در حال رانندگی عادی هستید و پس از آن بدون دست رانندگی می‌کنید». وقتی به آن فکر می‌کنید، شگفت‌انگیز است و نشان می‌دهد که چگونه به‌روزرسانی‌های بی‌سیم می‌توانند وسایل نقلیه قدیمی را تازه نگه دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. meysam

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    واقعا عالیه
    تسلا این حرکت رو شروع کرد
    اما مطمئنا شرکتهای دیگه هم کمک خیلی زیادی به این سیستم میکنند و روز به روز بهتر میشه
    در ضمن شما فقط به صندلی راننده در عکس اول نگاه کنید تا دریابید صنعت خودروسازی روز دنیا یعنی چی

    موافقم 24
    1. ایرانی.

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (27 ديدگاه)

      یعنی دقیقا منم چشمم به صندلی افتاد و گفتم ببین چقدر به مشتری و جلب رضایت و راحتیش اهمیت میدن واقعا یکسال از روی صندلی بلند نشی خسته نمیشی. ولی تو ایران هر ۱۰۰کیلومتر باید یکم راه بری تا پاهات و نشیمنگاهت خواب نره. وکمرد میگیری‌ . تو ایران ۱۰ نمونه روکش برای ۱۰۰ نمونه ایراد صندلی بفروش میره.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. محمد

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    تازه فورد دیر تر از بقیه خودساز های آمریکایی وارد این عرصه شد الان تسلا عظیم ترین بانک دیتا رو برای آموزش ماشین های خودران داره بعد جنرال موتورز ، برد اصلی با شرکتی هست که بتونه هوش مصنوعی پخته تری رو آموزش بده در کل راه طولانی شاید نزدیک بیست سال برای ماشین های کاملا خودکار که نیازی به فرمون و پدال نداشته باشه نیاز داریم ولی احتمالا با این پیشرفت های سریع ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۵ به خودران سطح چهار برسیم که بشه توی ماشین خوابید

    موافقم 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا