رقابت برای الکتریکیسازی باعث شده بسیاری از خودروسازان برای تولید خودروهای برقی عجله کرده و گزینههای پاک دیگری مثل هیدروژن را فراموش کنند. بااینحال، همهٔ این خودروسازان دچار این فراموشی نشده و هیدروژن درست مثل مسابقهٔ خرگوش و لاکپشت بهآرامی در حال پیشرفت است. طبق اسنادی که برای اولین بار توسط ماسل کارز اند تراکس منتشر شده، فورد طرح تجاری یک پیشرانهٔ درونسوز هیدروژنی توربوشارژ تزریق مستقیم را به ثبت رسانده است که میتواند مشکل انفجار زودهنگام (این مشکل با ناک زدن متفاوت است) هنگام استفاده از هیدروژن بهعنوان سوخت را کاهش دهد.
البته طرح تجاری فورد شامل یک پیشرانهٔ تکمیل شده نیست بلکه نشان میدهد که چگونه باید هوا و سوخت را در زمان مناسب برای رسیدن راندمان بهینه ترکیب کرد. به بیان ساده، ازآنجاییکه هیدروژن میل به منفجر شدن دارد، کنترل زمان احتراق در سیلندرها بسیار مهم است. اگر به پیشرانه مخلوط مناسبی از سوخت و هوا وارد نشود، باعث انفجار زودهنگام سوخت خواهد شد که ناک زدن، کاهش قدرت و آسیب موتور را به دنبال خواهد داشت. در طرح فورد، هوا و سوخت بهطور مجزا کنترل میشوند که این کار برای سوخت با استفاده از تزریق مستقیم و برای هوا با استفاده از گردش گازهای خروجی اگزوز یا همان EGR انجام میگیرد. همچنین زمانبندی متغیر سوپاپها نیز به کنترل زمان مناسب برای ورود هوا و سوخت به سیلندرها کمک میکند.
این سیستم میتواند هنگامیکه برای کاهش دمای احتراق به گشتاور بیشتری نیاز است، جریان EGR را افزایش دهد و از این طریق موجب کاهش انفجارهای زودهنگام شود. هنگامیکه به گشتاور کمتری نیاز باشد نیز جریان EGR و مقدار سوخت کاهش پیدا میکند. هرچند طرح تجاری فورد فقط یک سیلندر را نشان میدهد اما استفاده از این تکنولوژی برای چندین سیلندر دور از انتظار نخواهد بود. اگر این اتفاق رخ دهد، میتوانیم یک پیشرانهٔ V8 هیدروژنی از فورد ببینیم که عمر خودروی اسپرتی مثل موستانگ را افزایش خواهد داد. هرچند الکتریکیسازی پایانی برای بسیاری از خودروهای اسپرت خواهد بود اما اگر خودروسازانی مثل تویوتا و فورد بتوانند پیشرانههای درونسوز هیدروژنی را به تولید انبوه برسانند، علاقهمندان خواهند توانست بدون نیاز به سوختهای فسیلی، همچنان از صدا و قدرت موتورهای درونسوز سنتی بهرهمند شوند.
آرش آمریکایی
۹ فروردین ۱۴۰۱در حالی که الان معادن لیتیوم افغانستان دست چینه و اروپا هم حمایتش میکنه کشورهایی مثل آمریکا و ژاپن از الکتریکی شدن خودروها ضرر میکنن
چین و اروپا توی صنعت الکتریکی شدن جلو میزنه از آمریکا پس به نفع آمریکا و ژاپنه که به سمت هیدروژن برن
برای ما طرفدارای خودرو هم خبر خوبیه
AMIR / ARMI
۹ فروردین ۱۴۰۱بیشترین سرمایه گذاری برای تولید باتری در آمریکا هستش اخیراً هم استلانتیس و الجی توافق به سرمایه گذاری ۴.۱ میلیارد دلاری برای تولید باتری در آمریکا کردن
با توجه به روندی که در پیش گرفتن تقریبا هر کمپانی خودرو سازی باتری های مورد نیازش رو خودش تولید خواهد کرد البته با شراکت دیگر کمپانی ها
معادن تولید لیتیوم و نیکل و امثالش در دست شرکت های خصوصی هستش و اینجوری نیست که دولت ها تصمیم گیرنده نهایی باشن
کمپانی هایی برنده میشن که زودتر قرار داد همکاری هاشون بسته باشن
مثلاً تسلا خودش تو آمریکایی جنوبی تا خود معدن کاری برای استخراج دخالت میکنه تا روند تامین رو تسهیل بکنه
کیان
۹ فروردین ۱۴۰۱من هم زمانی فکر میکردم ک امریکا دیگه نقش سازندش و تصمیم گیرندش از بین رفته، ولی فقط کافیه ببینیم و نگاه کنیم ک عمو پوتین پقدر راحت در باتلاق اکراین افتاده، الان هم بیش از یک ماه گذشته و … ، کی پوتین و هل داد تو این باتلاق !!!؟؟؟
Navid_A.J
۱۱ فروردین ۱۴۰۱امریکا از اون حالت امپراطوری و آقای دنیا بودن، خارج شده. داره تبدیل میشه به یه کشوری مثل آلمان، انگلیس، فرانسه یا هر جایی که میخوای فکر کن. الان هدف اول هون گلوبالیزیشنه. بعد تجزیه غیرفیزیکی مرزها. حالا هی فکر کن ترامپ و بایدن و هر کی دیگه، نقش مهمی دارن. فعلا هم تورم اینجا شروع شده. تابستون قشنگ معلوم میشه اوضاع اقتصادی که درست کردن چیه. حداقل 4 سال هم زمان میبره از این فضاحتی که درست کردن، نجات پیداکنیم.
Jdm باز
۹ فروردین ۱۴۰۱این به درد موستانگ میخوره
ابدون الودگی هست و
لذت پیشرانه درونسوز رو داره
امیدوارم تو موستانگ استفاده بشه و فعلا تمام الکتریکی نشه
میثم
۹ فروردین ۱۴۰۱آفرین به دو کمپانی فورد و تویوتا
Clean energy (صیانت!)
۹ فروردین ۱۴۰۱فورد از نظر من نماد آمریکاست
Voting max
۹ فروردین ۱۴۰۱دقیقا نظر من👏👏👏
Clean energy (صیانت!)
۹ فروردین ۱۴۰۱مثل بعضی شرکتای فسیل نیست که بره بعد چندین سال هنوز از یه موتور پر مصرف هزار لیتری استفاده کنه😏
دلیل اصلی اینکه من فوردم دوست دارم اینه که از تکنولوژی و مهندسی به دور نیست… مثل خیلی از برندای دیگه…
Aboalfazl demon
۱۰ فروردین ۱۴۰۱بعضی شرکتا از موتور فسیل استفاده میکنن
چون اندازه فورد پول ندارن
چون پولشون توسط رو فیات آلفا مازراتی خورده میشه
Clean energy (صیانت!)
۱۰ فروردین ۱۴۰۱بین آمریکاییا پر مهندسی ترین برند همین فورده
دلیل اینکه منم عاشقشم همینه…
زیزیگولو
۹ فروردین ۱۴۰۱مطالعهی تاریخچهی موستانگ همیشه جذابو تعجب برانگیز هستش، یه آمریکایی و یاغی تمام عیار که تا به امروز میلیونها دستگاه و چندین نسل از اون تولیدو رونمایی شده و تاثیر عمیقی رو فرهنگ ماشینای عضلانی آمریکایی و و همینطور جهان گذاشته ……. اعتبار جهانی موستانگ حتی از رقیبای بزرگش هم بیشتر هستش