فورد

آزمایش داینوی فورد موستانگ با سوپرشارژر کارخانه‌ای و 800 اسب بخار روی چرخ!

کیت سوپرشارژ که به‌صورت کارخانه‌ای برای موستانگ V8 ارائه می‌شود، به گفتهٔ فورد قدرت را به ۸۰۰ اسب بخار افزایش می‌دهد اما در آزمایش داینو این عدد روی چرخ به دست آمده است.

در نمایشگاه سما سال گذشته، فورد پرفورمنس پکیج سوپرشارژر را برای موستانگ‌های مجهز به پیشرانهٔ V8 کایوت ارائه کرد که گفته می‌شد قدرت را از ۴۸۰ به ۸۰۰ اسب بخار افزایش می‌دهد. حال یک نمونه از این موستانگ سوپرشارژ روی داینو رفته است تا ببینیم پیشرانهٔ آن واقعاً چقدر قدرت تولید می‌کند. این آزمایش با استفاده از بنزین اکتان ۹۳ و پیشرانهٔ کاملاً استاندارد کارخانه انجام شده است. نتیجهٔ این آزمایش بسیار چشمگیر بوده زیرا داینو تولید ۸۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۶۱ نیوتن متر گشتاور را نشان داده است. موضوع مهم اینکه اعداد مذکور روی چرخ ثبت شده‌اند نه روی میل‌لنگ که این یعنی موتور ۵ لیتری سوپرشارژ فورد احتمالاً نزدیک ۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

البته فورد با کیت سوپرشارژ ۳ لیتری تغییرات زیادی را در موتور موستانگ ایجاد می‌کند که شامل انژکتورهای جریان بالا، ریل‌های سوخت جریان بالا، دریچه گاز ۹۲ میلی‌متری، ورودی هوای دوگانه، رادیاتور بزرگ‌تر، پمپ اینترکولر جریان بالا و فیلترهای هوای جریان بالا می‌شود. علاوه بر این، هدرزهای اختصاصی، کلاچ جدید و میل‌گاردان فیبر کربنی هم از دیگر تغییرات موستانگ سوپرشارژ هستند. در این آزمایش داینو، وقتی مشخص شد موتور سوپرشارژ موستانگ در حالت استاندارد چقدر قدرت و گشتاور تولید می‌کند، پولی سوپرشارژ استاندارد ۳.۷۵ اینچی خودرو با یک پولی ۳.۶۲ اینچی جایگزین شد که با افزایش بوست، خروجی را به ۸۳۳ اسب بخار قدرت و ۸۹۶ نیوتن متر گشتاور رساند. این یعنی پیشرانهٔ کایوت به‌راحتی پتانسیل تولید قدرت بیشتر را دارد و تنها مشکل ایجاد تغییراتی مثل تعویض پولی سوپرشارژر، باطل شدن گارانتی سه‌ساله یا ۵۸ هزار کیلومتری آن است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    زودتر می گفتی شاید وصله نامردی به آلمانی ها نمی چسبید😅

    موافقم 27
    مخالفم 3
  2. Behnam1012

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (994 ديدگاه)

    چقدر اسب بخار … رویای آمریکایی 😍😍😍

    موافقم 32
    مخالفم 5
  3. ARMAN سابق

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (490 ديدگاه)

    بیا اینم برا کسایی که می گفتن اسبای آمریکایی دروغه.

    موافقم 27
    مخالفم 9
    1. Dark Knight

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (580 ديدگاه)

      دروغ نیستن ولی در عمل نا کارآمد هستن ! مثلا آخرین نسخه چارجر هلکت ( jelibrake ) ۸۰۷ اسب بخار قدرت داره ولی تو درگ و هندلینگ یه m5 معمولی ( نسخه compilation هم نیاز نیست ) با ۵۸۰ اسب قدرت داغونش میکنه یعنی اصلا چارجر حتی تو قویترین نسخه هم در حد سدان اسپرت معمولی ب ام و نیست تازه با اینکه بیش تر از ۲۰۰ اسب هم قویتره ! ربط به دیفرانسیل عقب بودن هم ندین چون m4 csl هم دیفرانسیل عقبه ولی دقیقا صفر تا صدش همون چیزیه که کمپانی گفته

      موافقم 26
      مخالفم 43
      1. ARMAN سابق

        ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (490 ديدگاه)

        خب دو تا چیزو ذکر نکردی
        یکی گیربکسه
        همون M4 CSL گیربکس دوکلاچه خیلی پیشرفته تر و سریعتر داره در حالی غیر از شلبی GT500 هیچکدوم از ماسل کارای آمریکایی گیربکس دو کلاچه ندارن و از انواع معمولی AT هستن.
        یکی دیگه وزنه
        M4 CSL به طور گسترده توش فیبر کربن استفاده کرده به وزنش رو به خوبی کاهش میده ولی بازم غیر از شلبی GT500 که یه کمی فیبر کربن داره هیچکدوم از ماسلا فیبر کربن توشون استفاده نشده در نتیجه چون موتورهای V8 سنگینی دارن وزنشونم می‌ره بالا و باعث میشه عملکرد مدلای آلمانی رو نداشته باشن

        موافقم 21
        مخالفم 15
        1. حسن

          ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (2083 ديدگاه)

          در ضمن
          هر دو مدل M5 و M5 کامپتیشن چهار چرخ محرک هستند دوج چارجر تک محوره
          M5 قدرت 600 اسب بخار شتاب 3.2
          M5 کامپتیشن قدرت 617 اسب بخار شتاب 3.1
          دوج چارجر محور عقبه
          دوج چارجر ردای 797 اسب بخار شتاب 3.5

          موافقم 17
          مخالفم 11
        2. R@min

          ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          دوست عزیز گیربکس CSL همون ZF اتوماتیک معمولی تو همه محصولات بیمر و بیشتر از ۶۰ مدل ماشین دیگه هست و هیچ فیبرکربن خاصی هم نداره. در واقع این ماشین هیچی نیست جلوی رقباش. صرفا یه پسوند کم تولید برای چاپیدن هست.

          فیبر کربن مورد استفاده تو مدل CFTP شلبی هم تو هیچ محصول زیر ۲۰۰ هزار دلار آلمانی نمی بینی چون حاشیه سود و چاپیدشون میاد پایین. تفاوت وزن شلبی و CSL هم ۱۵۰ کیلو هست که تاثیری نداره گذشت اون زمان آلمانی جماعت رو ماشین خرج می کرد وزن پایین می اورد الان اسکی از محصولات آمریکایی هستن و مثل آمریکایی ماشین سنگین می زنن و حاشیه سودشون بالا می برن حالا این وسط آمریکایی ها با تعلیق و قدرت ماشین سریع می سازن که آلمانی ها همونم دیگه انجام نمیدن.

          اگر میخوایین با هم بحث کنین لااقل یه پیش زمینه ای فراهم کنین اطلاعات ناقص و اشتباه رد و بدل نکنین حالا اون یکی که خیلی پرته از قضیه هنوز نمی دونه کشش تک محور و دو محور چیه.

          موافقم 11
          مخالفم 13
      2. سوشیانت

        ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3512 ديدگاه)

        وقتی قدرت بیش از حد زیاد باشه و دف عقب باشه نتیجه هرزگردی میشه آلمانی ها هم هیچ کار خاصی نکردن فقط قدرتشون خیلی زیاد نیست بنابراین دف عقب هم باشن هرزگردی ندارن که این قدرت کم بیشتر معایبه تا مزایا همون بی ام و هم الان با اون همه ادعا هیچکدوم از ماشین هاش سریع تر از ۳۰۵ تا نمیرن m4 csl هم رقیب چارجر نیست ولی باز هم چارجر یک دهم ثانیه شتابش بیشتره این یعنی با وجود اون همه هرزگردی باز هم آلمانی های دف عقب حریف آمریکایی های دف عقب نمیشن

        موافقم 18
        مخالفم 37
        1. مازیار

          ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          (( آلمانی ها هم هیچ کار خاصی نکردن فقط قدرتشون خیلی زیاد نیست ))

          ترس من از اون روزی هست که سوشیانت دیگه کامنت نزاره

          موافقم 20
          مخالفم 11
        2. سوشیانت

          ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          مازیار منظورم اینه که آلمانی ها قدرت رو کم کردن تا هرزگردی کمتر بشه ولی وقتی آمریکایی ها با همون هرزگردی زیاد شتاب بهتری دارن یعنی مهندسیشون بهتره

          موافقم 11
          مخالفم 26
        3. مازیار

          ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          عالیه

          موافقم 6
          مخالفم 2
        4. khashayar

          ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (106 ديدگاه)

          دوست عزیز یکم فکر کن در مورد ماشینی که قدرت و گشتاور خیلی بیشتری داره اما از یه خودرو معمولی و توی درگ (خط مستقیم) میبازه تازه با خیلی ادعا. اگه تو به این میگی مهندسی پیشرفته پس واجبه بری پیش مشاور درمانی. تازه فورد اگه ماشین خفن و خوب میسازه چرا در ورشکستگی بسر میبره و اگه دولت آمریکا نبود تا الان اثری ازش نمونده بود. همین سال 2023 درامد فورد 2 میلیارد دلار ضرر بود. تعصب کاری با آدم میکنه که بخاطر یه چیز مضحک بپری زیر تانک (مثل حسین فهمیده). حالا خود دانی میتونی تا آخر عمرت بگی ماشالا ایشالا ولی واقعیت عوض نمیشه.

          موافقم 13
          مخالفم 13
        5. سوشیانت

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          در جواب به خشایار کی گفته آمریکایی ها تو خط مستقیم شکست میخورن؟! همین دوج چلنجر دیمون ۱۷۰ تو خط مستقیم هیچ آلمانی حریفش نمیشه سرعت و قدرت آمریکایی ها هم که همیشه بیشتره همین چارجر کدوم آلمانی ۸۰۷ اسب قدرت و سرعت ۳۲۷ داره؟! در ضمن کسی که هی میگه ماشالاه علی شوی نوا هست نه من مثل اینکه خودت باید بری پیش مشاور درمانی حتی نمیدونی کی چی میگه!

          موافقم 5
          مخالفم 9
      3. Jeferson

        ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (164 ديدگاه)

        تفاوت هرزگردی بین چارجر و m4 با اسنپ 700تومن پوله . دلیل اصلیشم به نظرم همین باشه

        موافقم 17
        1. حسن

          ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (2083 ديدگاه)

          فک نکنم یه کوپه 4 چرخ محرک را با یه سدان محور عقب مقایسه کنن

        2. Gdm

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (113 ديدگاه)

          https://www.pedal.ir/bmw/m3-competition-rwd-awd-race/

          https://www.pedal.ir/dodge/mammoth-trx-drags-1000-hp-charger-jailbreak/
          ی سدان محور عقب ۱۰۰۰ اسبی هم با ی سدان محور عقب ۵۰۰ اسبی مقایسه نمیکنن ولی شما راحت باش حسن جان تایم هاشون رو مقایسه کن
          *ناموسا نگید راننده چارجر مهارت نداشت حالم بد شده انقدر شنیدم این جمله رو

          موافقم 3
          مخالفم 2
      4. B

        ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (867 ديدگاه)

        البته competition هست نه کامپلیشن ولی کلمات شبیه اگه بخوای سریع بزنی ممکنه حواست به این موضوع نباشه
        یکی دیگه علل تفاوت بر میگرده به پلتفرم هزاران چیزه دیگه هست که اشاره نشده که هر کدوم به اندازه خودشون تاثیر گذارن

        موافقم 3
        مخالفم 2
  4. Zahid AMG. 2005

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    عجب ماشینی عجب صدایی خدایی خیلی حال کردم 🥹🥹🥹 امیدوارم یه روزی ازینا داشته باشم

    موافقم 13
  5. Taha Ayoobi

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4323 ديدگاه)

    اوووووفف
    دلیل اینکه آمریکا از موتور های حجم بالا اسب پایین میگیره اینه
    موتور تیون پذیری بالا داره
    ماشالا

    موافقم 14
  6. Jeferson

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    از این صدا ، رخ و قدرت باید لذت برد
    همیشه نیاز به افزایش حجم موتور نیست و با یه تعویض ساده‌ی پولی اینقدر افزایش قدرت ، فوق العادست

    موافقم 19
  7. Piero Ferrari

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    واقعا خفنه

  8. ممد سوناتا

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    اسب های آمریکایی اسب بخار نیست اسب الاغه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا