کیت سوپرشارژ که بهصورت کارخانهای برای موستانگ V8 ارائه میشود، به گفتهٔ فورد قدرت را به ۸۰۰ اسب بخار افزایش میدهد اما در آزمایش داینو این عدد روی چرخ به دست آمده است.
در نمایشگاه سما سال گذشته، فورد پرفورمنس پکیج سوپرشارژر را برای موستانگهای مجهز به پیشرانهٔ V8 کایوت ارائه کرد که گفته میشد قدرت را از ۴۸۰ به ۸۰۰ اسب بخار افزایش میدهد. حال یک نمونه از این موستانگ سوپرشارژ روی داینو رفته است تا ببینیم پیشرانهٔ آن واقعاً چقدر قدرت تولید میکند. این آزمایش با استفاده از بنزین اکتان ۹۳ و پیشرانهٔ کاملاً استاندارد کارخانه انجام شده است. نتیجهٔ این آزمایش بسیار چشمگیر بوده زیرا داینو تولید ۸۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۶۱ نیوتن متر گشتاور را نشان داده است. موضوع مهم اینکه اعداد مذکور روی چرخ ثبت شدهاند نه روی میللنگ که این یعنی موتور ۵ لیتری سوپرشارژ فورد احتمالاً نزدیک ۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
البته فورد با کیت سوپرشارژ ۳ لیتری تغییرات زیادی را در موتور موستانگ ایجاد میکند که شامل انژکتورهای جریان بالا، ریلهای سوخت جریان بالا، دریچه گاز ۹۲ میلیمتری، ورودی هوای دوگانه، رادیاتور بزرگتر، پمپ اینترکولر جریان بالا و فیلترهای هوای جریان بالا میشود. علاوه بر این، هدرزهای اختصاصی، کلاچ جدید و میلگاردان فیبر کربنی هم از دیگر تغییرات موستانگ سوپرشارژ هستند. در این آزمایش داینو، وقتی مشخص شد موتور سوپرشارژ موستانگ در حالت استاندارد چقدر قدرت و گشتاور تولید میکند، پولی سوپرشارژ استاندارد ۳.۷۵ اینچی خودرو با یک پولی ۳.۶۲ اینچی جایگزین شد که با افزایش بوست، خروجی را به ۸۳۳ اسب بخار قدرت و ۸۹۶ نیوتن متر گشتاور رساند. این یعنی پیشرانهٔ کایوت بهراحتی پتانسیل تولید قدرت بیشتر را دارد و تنها مشکل ایجاد تغییراتی مثل تعویض پولی سوپرشارژر، باطل شدن گارانتی سهساله یا ۵۸ هزار کیلومتری آن است.
مازیار
۱۵ بهمن ۱۴۰۲زودتر می گفتی شاید وصله نامردی به آلمانی ها نمی چسبید😅
Behnam1012
۱۵ بهمن ۱۴۰۲چقدر اسب بخار … رویای آمریکایی 😍😍😍
ARMAN سابق
۱۵ بهمن ۱۴۰۲بیا اینم برا کسایی که می گفتن اسبای آمریکایی دروغه.
Dark Knight
۱۵ بهمن ۱۴۰۲دروغ نیستن ولی در عمل نا کارآمد هستن ! مثلا آخرین نسخه چارجر هلکت ( jelibrake ) ۸۰۷ اسب بخار قدرت داره ولی تو درگ و هندلینگ یه m5 معمولی ( نسخه compilation هم نیاز نیست ) با ۵۸۰ اسب قدرت داغونش میکنه یعنی اصلا چارجر حتی تو قویترین نسخه هم در حد سدان اسپرت معمولی ب ام و نیست تازه با اینکه بیش تر از ۲۰۰ اسب هم قویتره ! ربط به دیفرانسیل عقب بودن هم ندین چون m4 csl هم دیفرانسیل عقبه ولی دقیقا صفر تا صدش همون چیزیه که کمپانی گفته
ARMAN سابق
۱۵ بهمن ۱۴۰۲خب دو تا چیزو ذکر نکردی
یکی گیربکسه
همون M4 CSL گیربکس دوکلاچه خیلی پیشرفته تر و سریعتر داره در حالی غیر از شلبی GT500 هیچکدوم از ماسل کارای آمریکایی گیربکس دو کلاچه ندارن و از انواع معمولی AT هستن.
یکی دیگه وزنه
M4 CSL به طور گسترده توش فیبر کربن استفاده کرده به وزنش رو به خوبی کاهش میده ولی بازم غیر از شلبی GT500 که یه کمی فیبر کربن داره هیچکدوم از ماسلا فیبر کربن توشون استفاده نشده در نتیجه چون موتورهای V8 سنگینی دارن وزنشونم میره بالا و باعث میشه عملکرد مدلای آلمانی رو نداشته باشن
حسن
۱۵ بهمن ۱۴۰۲در ضمن
هر دو مدل M5 و M5 کامپتیشن چهار چرخ محرک هستند دوج چارجر تک محوره
M5 قدرت 600 اسب بخار شتاب 3.2
M5 کامپتیشن قدرت 617 اسب بخار شتاب 3.1
دوج چارجر محور عقبه
دوج چارجر ردای 797 اسب بخار شتاب 3.5
R@min
۱۵ بهمن ۱۴۰۲دوست عزیز گیربکس CSL همون ZF اتوماتیک معمولی تو همه محصولات بیمر و بیشتر از ۶۰ مدل ماشین دیگه هست و هیچ فیبرکربن خاصی هم نداره. در واقع این ماشین هیچی نیست جلوی رقباش. صرفا یه پسوند کم تولید برای چاپیدن هست.
فیبر کربن مورد استفاده تو مدل CFTP شلبی هم تو هیچ محصول زیر ۲۰۰ هزار دلار آلمانی نمی بینی چون حاشیه سود و چاپیدشون میاد پایین. تفاوت وزن شلبی و CSL هم ۱۵۰ کیلو هست که تاثیری نداره گذشت اون زمان آلمانی جماعت رو ماشین خرج می کرد وزن پایین می اورد الان اسکی از محصولات آمریکایی هستن و مثل آمریکایی ماشین سنگین می زنن و حاشیه سودشون بالا می برن حالا این وسط آمریکایی ها با تعلیق و قدرت ماشین سریع می سازن که آلمانی ها همونم دیگه انجام نمیدن.
اگر میخوایین با هم بحث کنین لااقل یه پیش زمینه ای فراهم کنین اطلاعات ناقص و اشتباه رد و بدل نکنین حالا اون یکی که خیلی پرته از قضیه هنوز نمی دونه کشش تک محور و دو محور چیه.
سوشیانت
۱۵ بهمن ۱۴۰۲وقتی قدرت بیش از حد زیاد باشه و دف عقب باشه نتیجه هرزگردی میشه آلمانی ها هم هیچ کار خاصی نکردن فقط قدرتشون خیلی زیاد نیست بنابراین دف عقب هم باشن هرزگردی ندارن که این قدرت کم بیشتر معایبه تا مزایا همون بی ام و هم الان با اون همه ادعا هیچکدوم از ماشین هاش سریع تر از ۳۰۵ تا نمیرن m4 csl هم رقیب چارجر نیست ولی باز هم چارجر یک دهم ثانیه شتابش بیشتره این یعنی با وجود اون همه هرزگردی باز هم آلمانی های دف عقب حریف آمریکایی های دف عقب نمیشن
مازیار
۱۵ بهمن ۱۴۰۲(( آلمانی ها هم هیچ کار خاصی نکردن فقط قدرتشون خیلی زیاد نیست ))
ترس من از اون روزی هست که سوشیانت دیگه کامنت نزاره
سوشیانت
۱۵ بهمن ۱۴۰۲مازیار منظورم اینه که آلمانی ها قدرت رو کم کردن تا هرزگردی کمتر بشه ولی وقتی آمریکایی ها با همون هرزگردی زیاد شتاب بهتری دارن یعنی مهندسیشون بهتره
مازیار
۱۵ بهمن ۱۴۰۲عالیه
khashayar
۱۵ بهمن ۱۴۰۲دوست عزیز یکم فکر کن در مورد ماشینی که قدرت و گشتاور خیلی بیشتری داره اما از یه خودرو معمولی و توی درگ (خط مستقیم) میبازه تازه با خیلی ادعا. اگه تو به این میگی مهندسی پیشرفته پس واجبه بری پیش مشاور درمانی. تازه فورد اگه ماشین خفن و خوب میسازه چرا در ورشکستگی بسر میبره و اگه دولت آمریکا نبود تا الان اثری ازش نمونده بود. همین سال 2023 درامد فورد 2 میلیارد دلار ضرر بود. تعصب کاری با آدم میکنه که بخاطر یه چیز مضحک بپری زیر تانک (مثل حسین فهمیده). حالا خود دانی میتونی تا آخر عمرت بگی ماشالا ایشالا ولی واقعیت عوض نمیشه.
سوشیانت
۱۶ بهمن ۱۴۰۲در جواب به خشایار کی گفته آمریکایی ها تو خط مستقیم شکست میخورن؟! همین دوج چلنجر دیمون ۱۷۰ تو خط مستقیم هیچ آلمانی حریفش نمیشه سرعت و قدرت آمریکایی ها هم که همیشه بیشتره همین چارجر کدوم آلمانی ۸۰۷ اسب قدرت و سرعت ۳۲۷ داره؟! در ضمن کسی که هی میگه ماشالاه علی شوی نوا هست نه من مثل اینکه خودت باید بری پیش مشاور درمانی حتی نمیدونی کی چی میگه!
Jeferson
۱۵ بهمن ۱۴۰۲تفاوت هرزگردی بین چارجر و m4 با اسنپ 700تومن پوله . دلیل اصلیشم به نظرم همین باشه
حسن
۱۵ بهمن ۱۴۰۲فک نکنم یه کوپه 4 چرخ محرک را با یه سدان محور عقب مقایسه کنن
Gdm
۱۶ بهمن ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/bmw/m3-competition-rwd-awd-race/
https://www.pedal.ir/dodge/mammoth-trx-drags-1000-hp-charger-jailbreak/
ی سدان محور عقب ۱۰۰۰ اسبی هم با ی سدان محور عقب ۵۰۰ اسبی مقایسه نمیکنن ولی شما راحت باش حسن جان تایم هاشون رو مقایسه کن
*ناموسا نگید راننده چارجر مهارت نداشت حالم بد شده انقدر شنیدم این جمله رو
B
۱۵ بهمن ۱۴۰۲البته competition هست نه کامپلیشن ولی کلمات شبیه اگه بخوای سریع بزنی ممکنه حواست به این موضوع نباشه
یکی دیگه علل تفاوت بر میگرده به پلتفرم هزاران چیزه دیگه هست که اشاره نشده که هر کدوم به اندازه خودشون تاثیر گذارن
Zahid AMG. 2005
۱۵ بهمن ۱۴۰۲عجب ماشینی عجب صدایی خدایی خیلی حال کردم 🥹🥹🥹 امیدوارم یه روزی ازینا داشته باشم
Taha Ayoobi
۱۵ بهمن ۱۴۰۲اوووووفف
دلیل اینکه آمریکا از موتور های حجم بالا اسب پایین میگیره اینه
موتور تیون پذیری بالا داره
ماشالا
Jeferson
۱۵ بهمن ۱۴۰۲از این صدا ، رخ و قدرت باید لذت برد
همیشه نیاز به افزایش حجم موتور نیست و با یه تعویض سادهی پولی اینقدر افزایش قدرت ، فوق العادست
Piero Ferrari
۱۵ بهمن ۱۴۰۲واقعا خفنه
ممد سوناتا
۱۶ بهمن ۱۴۰۲اسب های آمریکایی اسب بخار نیست اسب الاغه!