فورد چندی پیش و در جریان فستیوال سرعت «گودوود» از سوپرون خود با نام «پرو الکتریک» پردهبرداری کرد. این ون که بر پایه مدل ترانزیت EV ساخته شده و نزدیک به ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد، از قطعات خاص بهبوددهنده آیرودینامیک استفاده میکند که بیشازپیش باعث تمایزش میشود. با وجود اینکه این محصول خاص تنها یک کانسپت به شمار میرود، فورد آن را به جهنم سبز برد تا تستهایش را به پایان برساند.
درحالیکه ممکن است تستهای فورد بهخاطر امکان تولید این خودرو در آینده یا توسعه و بررسی فناوریهای موجود در این خودرو باشند، احتمال آن میرود که این خودروساز بهدنبال ثبت رکوردی جدید با سوپروَن خود باشد.
آمریکاییها برای تست سوپرون پرو الکتریک از هیچ پوشش ضدجاسوسی استفاده نکردند. در این رویداد، ظاهرا یک دستگاه موستانگ مک-وان نیز ون یادشده را همراهی میکرده است. جالب است بدانید که مک-وان با وجود بهرهوری از یک موتور ۵ لیتری V8 قدرتمند دربرابر ون پرو الکتریک که به چهار موتور برقی با ۱۹۷۳ اسب بخار قدرت، عددی محسوب نمیشود. این هیولای ۱۹۷۳ اسب بخاری که سریعترین ون فورد تا به امروز به شمار میآید، قادر است به کمک سیستم چهارچرخ محرک خود تا تنها درعرض ۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
برخلاف علاقه بسیاری از کلکسیونداران برای مالکیت چنین محصول مهندسیشده و دیوانهکنندهای، فورد هیچ تصمیمی برای تولید انبوه یا محدود پرو الکتریک نداشته و ندارد. همانگونه که بیان شد، ورود این ون به پیست نوربرگرینگ احتمالا حکایت از تصمیم فورد برای ثبت یک رکورد تازه داشته باشد. اگر به شواهدی چون قدرت بسیار زیاد، شتاب خیرهکننده و استفاده از اجزای آیرودینامیک در بدنه این خودرو نگاه کنیم، علاقه فورد به انجام این کار را هدفی منطقی خواهیم دید.
متاسفانه هوا در روز تست فورد یار نبود؛ بنابراین راننده فورد هم جانب احتیاط را رعایت کرد تا آسیبی به خودروی ارزشمند این شرکت وارد نشود. از آنجا که تعویض یا تعمیر قطعات یک خودروی مفهومی امری بسیار هزینهبر به شمار میرود، رانندگی این دستگاه در پیست، آن هم با سرعت بالا کاری بس حساس و دشوار طلقی میشود.
تکتک صفحات بدنه پرو الکتریک بهصورت سفارشی و از جنس فیبرکربن ساخته شدهاند و هیچ شباهتی به بدنه فورد ای-ترانزیت کاستوم ندارند. کیت بدنه خشن و آیرودینامیک این خودرو شامل بخشهایی چون سپر جلوی جدید، اسپلیتر مخصوص، تیغههای آیرودینامیک بدنه، دیفیوزر بزرگ و دو خروجی بزرگ در صفحه جانبی بدنه میشود که هوا به پشت خودرو منتقل میکنند.
فورد مشخصا برای بازی با ایده ساخت یک سوپرون نامه دارد. چنین محصولی درعین هیجانانگیز بودن میتواند بسیاری از سوپرخودروهای امروزی را به چالش بکشد و طرفداران خاص خود را پیدا کندو نظر شما درباره پرو الکتریک چیست؟ آیا فورد باید برنامه تولید این محصول را در دستور کار خود قرار دهد؟!
کافر مقدس
۲۸ شهریور ۱۴۰۱فورد از قدیم این رکورد هارو زده و خودش رکورد خودش رو جا ب جا کرده از این نمونه بگیر
https://www.motorbiscuit.com/watch-sabine-schmitz-drive-a-transit-van-around-the-nurburgring-in-under-10-minutes/
تا این
https://www.ultimatecarpage.com/car/2037/Ford-Supervan-3.html
و این نمونه ها که فورد از قدیم دنبال تعامل ماشین ون ترانزیت با پیست بود ه
https://monochrome-watches.com/the-mad-concept-of-the-supervan/
ولی این تو دهه 80 چه شاسی پیشرفته یی داشته !
https://www.youtube.com/watch?v=8fhIUhyNdZo&ab_channel=inquisitor229
hitman
۲۸ شهریور ۱۴۰۱هر کی نگا کنه میگه این میخواد جلوی یه پورشه ۹۱۸ hibrid Evo بشه؟:)))
ولی ۱۹۰۰ تا خیلی خیلی زیاده
افشار
۲۸ شهریور ۱۴۰۱فرض کنید این بشه آمبولانس ! یعنی بیمار و همراه بیمار از یک تا سه که بشمارن رسیدن به اورژانس بیمارستان !
Reza Waffen SS
۲۸ شهریور ۱۴۰۱البته دوغ شون
افشار
۲۸ شهریور ۱۴۰۱🤦♂️😂
محمد
۲۹ شهریور ۱۴۰۱البته جسدشون میرسه اونجا.ماشین هم داغونه باید بره تعمیرگاه😂
۹۱۱
۲۸ شهریور ۱۴۰۱اره جدا فکر کنید آمبولانس باشه!!😅😅بیمار بد تر به فنا ی فانی فانیییی میره!🤣🤣🤣
Erfan
۲۸ شهریور ۱۴۰۱شتاب ۲ثانیه دیگه واقعا دیوانگیه.
این بازی با شتاب دیگه باید تموم بشه.
واقعا چقدر توی زندگی یک فرد به شتاب ۲یا۳ثانیه نیاز پیدا میکنه.
به نظرم همون شتاب بین ۶تا۷ثانیه برای رانندگی عادی مناسبه
پارسا
۲۹ شهریور ۱۴۰۱شتاب ۲ خوبه
ولی باید آپشن محدودیت شتاب بذارن برای رانندگی روزمره
برای جاده و سبقت گیری شتاب بالا خیلی خوبه
R@min
۲۸ شهریور ۱۴۰۱قبلا هم بارها گفتم رکورد زنی ها صرفا برای اثبات توانایی در یک موضوع خاص هست و اگر برندی با محصولش رکورد نمی زنه به معنیه کند یا ضعیف بودن نیست.
seyedjavad.mercedesbenz
۲۸ شهریور ۱۴۰۱به نظرم این موضوع فقط در مورد فراری صدق میکنه
چون بقیه برندها رکورد میزنن اونایی هم که نمیزنن میشه به این نتیجه رسید که کند تر از همرده هاشونن
R@min
۲۸ شهریور ۱۴۰۱مرسدس چند تا ماشینش رکورد نزنده. حداقل ۱۰ تا ماشین پرفورمنسشو می تونم بگم نه فقط مرسدس بلکه همه برندا.
برندی که به پتانسیل محصولش اطمینان داره وقتشو تو پیست نمیزاره مگر اینکه حرف تازه ای داشته باشه.
zeg02
۲۸ شهریور ۱۴۰۱اسراف مطلق!
آخه ون رو چه به دوهزار اسب بخار؟