نسخهٔ الکتریکی پوما که ۱۶۸ اسب بخار قدرت دارد، با هر بار شارژ باطریهای ۴۳ کیلووات ساعتی میتواند بین ۳۴۷ تا ۳۷۶ کیلومتر را طی کند.
به بازار کراساوورهای الکتریکی کوچک اروپا یک رقیب جدی اضافه شده است. این خودرو نسخهٔ الکتریکی فورد پوما است که با پسوند Gen-E معرفی شده است. این کراساوور کوچک که بر پایهٔ هاچبک فییستا ساخته شده، از یک موتور الکتریکی روی محور جلو استفاده میکند که ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این یعنی Gen-E از پوما ST که با پیشرانهٔ ۱ لیتری هیبریدی خفیف قویترین نسخهٔ این کراساوور محسوب میشود، تنها ۲ اسب بخار قدرت کمتر و ۴۲ نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد.
بااینحال، Gen-E به خاطر پکیج باطری ۴۳ کیلووات ساعتی، وزن سنگینتری برابر با ۱۵۵۳ کیلوگرم دارد. به همین دلیل، نسخهٔ الکتریکی پوما برای اینکه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد به ۸ ثانیه زمان نیاز دارد که ۰.۶ ثانیه از پوما ST بیشتر است. حداکثر سرعت این مدل هم روی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. به گفتهٔ فورد، پوما Gen-E با هر بار شارژ کامل میتواند بین ۳۴۷ تا ۳۷۶ کیلومتر را طی کند. این اعداد از رقبایی مثل جیپ اونجر کمتر است و از باطری کوچکتر پوما ناشی میشود ولی فورد به مصرف انرژی قابلتوجه تنها ۱۳.۱ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر اشاره کرده است. علاوه بر این، Gen-E از قابلیت شارژ سریع ۱۰۰ کیلوواتی برخوردار است که میتواند از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطریها را ظرف ۲۳ دقیقه شارژ کند.
این ماشین در بیرون از سپر جلوی جدید و جلوپنجرهٔ بسته بهره میبرد که به موستانگ Mach-E اشاره دارد. رینگهای اختصاصی، تغییر اسپویلر عقب و فقدان سر اگزوز هم از دیگر ویژگیهای پوما Gen-E هستند. کابین این ماشین با نسخهٔ درونسوز یکسان است و بنابراین در اینجا همان صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۸ اینچی و نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی را میبینیم که اوایل امسال برای نسخهٔ بروز شدهٔ پوما ارائه شد. بااینحال، نسخهٔ الکتریکی از کنسول مرکزی جدید با محفظهای برای اشیاء بهره میبرد که جایگزین شیفتر گیربکس شده است. همچنین علاوه بر صندوقعقب بزرگ ۵۷۴ لیتری، در جلوی هم یک صندوق ۴۳ لیتری برای کابل شارژ تعبیه شده است.
پوما Gen-E در کارخانهٔ فورد در رومانی تولید میشود. این شرکت قبلاً پذیرش سفارشات خرید برای کراساوور الکتریکی خود را آغاز کرده و انتظار میرود تحویل آن به خریداران از بهار آینده شروع شود. Gen-E با قیمت پایهٔ ۳۶,۹۰۰ یورو، هرچند از پوما درونسوز با قیمت پایهٔ ۲۸,۹۰۰ یورو گرانتر خواهد بود ولی از پوما ST با قیمت ۴۰,۶۰۰ یورو ارزانتر است. فیات 600e، جیپ اونجر، رنو ۴ و آلفارومئو جونیور ازجملهٔ رقبای فورد پوما Grn-E هستند.
R
۱۴ آذر ۱۴۰۳ماشین خانماس
ALI A
۱۵ آذر ۱۴۰۳هم برد کمی داره هم قیمتش بالاست..ارزش خریدش پایینه…
Mercedes
۱۶ آذر ۱۴۰۳خیلی خوشگله
کیوته بدرد داخل شهر میخوره
ولی خب واسه مرد های بالای ۳۰ سال خیلی خیته
هدف جهانی
۱۴ آذر ۱۴۰۳تنها چیزی که شبیه اصالت خود فورد را ندارد
مازیار
۱۴ آذر ۱۴۰۳خودروهای کوچیک فورد اغلب خوشتیپن
OM.01
۱۴ آذر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/12/Ford-Puma-Gen-E-3.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/12/Ford-Puma-Gen-E-5.jpg
ترمز عقبش کاسه ای هست؟؟😐همه چی واقعا خوب بود و اومدم بگم بهترین برقی فورد بعد مک ای تا چشمم به جمال ترمز کاسه ای افتاد…
((الان یه سری میگن نه این کاسه ای هاش قوی هست رومانی ای هست از دیسک چینی ها بهتره…! ))
AliMOPAR
۱۴ آذر ۱۴۰۳دنیای عجیبیه
heshmat021
۱۴ آذر ۱۴۰۳خودروهای برقی چون ریجن دارن و رانندگی با یکپدال
خیلی خیلی کمتر از ترمز استفاده میکنن
mahmood
۱۴ آذر ۱۴۰۳اینا ترمز های بارزیابی انرژی هستن
net
۱۴ آذر ۱۴۰۳اگر چراغ جلو باریک بود و چراغ عقب قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد
net
۱۴ آذر ۱۴۰۳چرا اکثر ماشین های برقی این مدل رینگ زشت دارند
net
۱۵ آذر ۱۴۰۳اگر ماشین های برقی جلوپنجره بسته نبود و مثل ماشین بنزینی جلوپنجره داشتند و رینگ مثل رینگ ماشین های بنزینی داشتند قشنگتر می شدند
90s culture
۱۵ آذر ۱۴۰۳بخاطر مسائل افزایش آئیرودینامیک خودرو و کاهش مقاومت بدنه خودرو در جریان هوا و افزایش برد الکتریکی در بزرگراهها اینجوری طراحی می کنند.(ماشین های برقی درحالت کروز یا حرکت یک نواخت در اتوبان ها برخلاف ماشین ها احتراقی، انرژی بیشتری مصرف می کنند)
مهدی
۱۴ آذر ۱۴۰۳از تو عکس به نظر نمیرسه حجم صندوق عقبش 574 لیتر باشه! احتمالا 274 لیتره.
Amirshayan
۱۴ آذر ۱۴۰۳این تا فردا صبح عمق داره
جواد عقیلی
۱۵ آذر ۱۴۰۳عدد درسته. خود فورد به فضای بار این ماشین عنوان گیگاباکس لقب داده که چهار چمدون بزرگ رو ساپورت می کنه و بزرگتر از خیلی از اس یو وی ها هست.
Puma’s innovative MegaBox boot storage space has been boosted to become GigaBox, meaning up to 574 litres 4 of room for luggage with the rear seats in place – more than some larger SUVs can offer. A 43-litre frunk 4 makes good use of the space vacated by the petrol engine, ideal for storing accessories so they can be retrieved even if the boot is full.
hosen
۱۵ آذر ۱۴۰۳منکه خوشم اومد ازش
کاوه
۱۵ آذر ۱۴۰۳خیلی گوگوله 🥹
Taha Ayoobi
۱۵ آذر ۱۴۰۳چقد خوشگلهههه
اصت توقع نداشتم انقد خوشم بیاد ازش
عقبش خیلی خوشگله
90s culture
۱۵ آذر ۱۴۰۳این ماشین توی انگلیس بین جوانان، خیلی پرطرفدار و نقش پژو ۲۰۷ دنده ایی رو در ایران داره اونجا!
جالبه اکثراً هم مدل دنده ای شو بخاطر مسائل از قبیل کاهش هزینه و مالیات خریداری می کنند…
اکسل
۱۶ آذر ۱۴۰۳همچین قیمتی برا همچین ماشینی زیاده