دیگر خبری از فورد فیستا رالی نخواهد بود. با آغاز سال جدید میلادی این خودروساز پوما هیبرید را روانه مسابقات قهرمانی رالی جهان ۲۰۲۲ خواهد کرد. قوانین جدید رالی اجازه استفاده از پوما هیبرید را میدهند و بنابراین این به معنی پایان یک دهه حضور فیستا در رالی خواهد بود.
اگرچه محصول مسابقهای فورد از بدنه کراس اوور پوما استفاده میکند اما دارای شاسی فریم فضایی است. بر اساس قوانین جدید رالی، این خودروها دیگر نیازی به استفاده از زیرساخت مدلهای تولیدی جادهای ندارند. خودروهای مسابقهای جدید همچنین از پیشرانههای هیبریدی استفاده میکنند که حداکثر قدرت آنها به ۱۳۴ اسب بخار رسیده و شاید در برخی مراحل ویژه مسابقات بکار گرفته شوند.
پوما رالی ۱ مدل ۲۰۲۲ همچنان از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی فیستا رالی استفاده میکند. قدرت دقیق این خودرو مشخص نیست اما احتمال میرود حدود ۳۸۰ اسب بخار باشد. به لطف بوست الکتریکی، این خودروهای جدید میتوانند با فشار یک دکمه تا حداکثر ۵۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشند؛ به عبارت دیگر ما شاهد روزهای خوش رالی گروه B در عصر مدرن خواهیم بود.
پوما رالی ۱ جدید همچنین باید با محدودیتهای جدید مسابقات کنار بیاید. برای مثال این خودرو داون فورس کمتری در مقایسه با فیستا رالی دارد. این خودرو همچنین باید از سیستم تعلیق با بازه حرکتی کمتر استفاده کرده و به گیربکس ۵ سرعته مجهز باشد. همچنین قوانین جدید اجازه استفاده از دیفرانسیلهای مرکزی را نمیدهند.
راننده پوما رالی ۱ جدید کریگ برین و پاول نیگل خواهند بود. این دو نفر از تیم هیوندای به فورد پیوستهاند. دیگر رانندگان تیم فورد نیز آدرین فورماکس و الکساندر کوریا، گاس گرین اسمیت و جوناس اندرسون، سباستین لوب و ایزابله گالمیش هستند.
مسابقات رالی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ از ۲۰ ژانویه در مونتکارلو آغاز بکار خواهد کرد. مسابقات امسال قرار است در ۱۷ مرحله برگزار شود.
Mahdi
۲۷ دی ۱۴۰۰چرا این اینقدر خفنه ؟ بنفش گذاشتن که دیوونه بشیم
The man in black
۲۷ دی ۱۴۰۰زیباست مهشره
محمد امین
۲۷ دی ۱۴۰۰لیوری بنفش ردبول خیلی زیباست
ولی من فکر میکنم دوباره هیوندایی قهرمان بشه
R@m!n
۲۷ دی ۱۴۰۰2021 که تویوتا قهرمان شد و بخت اصلی هم باز تویوتا هست.
قهرمانی تیمی هیوندای تو 2019 و 2020 بیشتر بخاطر پودیم های هیوندای و سوتی های تویوتا بود.
Lamborghini
۲۷ دی ۱۴۰۰خوشگله
این محدودیت هایی که فیا میذاره خوب نیست ماشین ها هر نسل باید بهتر بشن راندمان بالاتری ارائه بدن معنی نداره از دانفورس ماشین بزنن دیفرانسیل مرکزی نداشته و… به نظرم هر قطعه که باعث بهبود پرفورمنس بشه باید استفاده بشه
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۷ دی ۱۴۰۰بر عکس فرمول 1 اینجا راننده و نقشه خان تعیین کننده قهرمانی هست نه ماشین.فرمول1 هستش که چون ماشین برتر داری 7سال قهرمان میشی
من^_^
۲۷ دی ۱۴۰۰ولی فرمول یک رو زنده میبینی اینو در قالب یه ویدئو پنج دقیق ای😐😂
ارشیاSVJ
۲۷ دی ۱۴۰۰دقیقا مشکل دیفرانسیل مرکزی چیه؟!