فورد

پوما ST پاورشیفت، اولین محصول اسپرت هیبریدی فورد

فورد پوما ST پاورشیفت به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربو مجهز است که ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد و از فناوری هیبریدی ساده بهره می‌برد.

پوما ST در ابتدا در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان نسخهٔ پرچم‌دار و پرفورمنس کراس‌اوور ساب‌کامپکت فورد با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربو معرفی شد که ۲۰۰ اسب بخار قدرت داشت و به گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل بود. حال اما فورد یک نسخهٔ هیبرید ساده (Mild-Hybrid) از پوما ST معرفی کرده که به قوی‌ترین پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر این شرکت مجهز است.

نسخهٔ جدید با نام پوما ST پاورشیفت، علاوه بر تجهیز به موتور کوچک‌تر ۱ لیتری توربو بجای نمونهٔ ۱.۵ لیتری قبلی، صرفاً با یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود درحالی‌که تا به امروز پوما ST فقط با گیربکس دستی عرضه می‌شد. این خودرو همچنین از سیستم هیبرید ساده با استارت ژنراتور یکپارچهٔ تسمه‌ای و باطری ۴۸ ولتی هم بهره می‌برد. پوما ST پاورشیفت ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد که به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

البته موتور ۱ لیتری توربوشارژ هیبریدی از زمان معرفی پوما در سال ۲۰۱۹ برای نسخهٔ معمولی این خودرو در دو نسخهٔ ۱۲۵ اسب بخاری و ۱۵۵ اسب بخاری ارائه می‌شد اما حالا نسخهٔ قوی‌تر آن در سینهٔ پوما ST قرار گرفته است. حالا، پوما ST پاورشیفت ظرف ۷.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که کمی از نسخهٔ ۱.۵ لیتری با زمان ۶.۷ ثانیه کندتر است.

نسخهٔ هیبریدی در هر صد کیلومتر ۷.۶ لیتر بنزین مصرف و در هر کیلومتر ۱۴۴ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کنند درحالی‌که این اعداد در نسخهٔ ۱.۵ لیتری به ترتیب ۸.۱ لیتر و ۱۵۰ گرم هستند. پوما ST پاورشیفت مثل نسخهٔ قبلی از سیستم اگزوز فعال، دیسک‌های ترمز جلوی ۳۲۵ میلی‌متری و همان حالات مختلف رانندگی بهره می‌برد و خبری از حالت تمام الکتریکی نیست. خودرو با رینگ‌های ۱۹ اینچ تولید می‌شود و تجهیزات استاندارد آن شامل صندلی‌های چرمی، شارژر بی‌سیم گوشی، سنسورهای پارک جلو و عقب و اپل کارپلی و اندروید اتو می‌شوند.

فورد اما برای پوما ST پاورشیفت یک رنگ آبی لاجوردی جدید را ارائه کرده است که با سقف، قاب پنجره‌ها، قاب آینه‌های جانبی و اسپویلر عقب مشکی تضاد جذابی دارد. با وجود اضافه شدن سیستم هیبرید به این کراس‌اور کوچک، ظرفیت صندوق بار آن کاهشی نداشته و مثل قبل ۴۵۶ لیتر است. نسخهٔ ۱ لیتری هیبریدی جدید پوما ST با قیمت ۴۰,۸۹۰ یورو در اروپا عرضه می‌شود که کمی از نسخهٔ ۱.۵ لیتری با قیمت ۴۲,۲۶۰ یورو ارزان‌تر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2864 ديدگاه)

    چقدر خوب می شه با فناوری جدید از یک موتور هزار سی سی، 170 اسب بخار قدرت گرفت
    مقایسه کنید با موتور 2 لیتر تنفس طبیعی در ماشین های معمولی که حدود 130 تا 150 اسب قدرت دارن، مصرف سوخت 10 تا 12 لیتر در صد کیلومتر
    اختلاف هزینه ساخت پیشرانه هیبرید نسبت به تنفس طبیعی چندان زیاد نیست، به همین دلیل برای ماشین های خانوادگی و شهری، بهترین گزینه است

    موافقم 62
    1. TESLA

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      آقای اشتری از نظر من برای ۹۹ درصد جامعه ( برای استفاده های خانوادگی ، شهری و …) پیشرانه درونسوز اصلا مقرون به صرفه نیست ، باید تمام الکتریکی باشه ، میدونم هزینه ساخت به نسبت بالا تری داره ولی از اون طرف هزینه شارژ و نگهداری بسیار کمتری نسبت به بنزینی ها داره

      موافقم 8
      مخالفم 28
    2. OM.01

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (547 ديدگاه)

      بازی با اعداد در حجم موتور یعنی به مشتری بقبولانید که چون ماشین موتورش کوچیکتر پرفورمنس بهتر مصرف کمتر داره بهتره ولی از بیخ این جمله غلطه. با همین فورد مثال میزنم

      فورد ادج 2 لیتری=
      21 مایل بر گالون در شهر
      (11.2لیتر)
      28 مایل بر گالون در اتوبان
      (8.4لیتر)

      فورد ادج 2.7 لیتریV6=
      19مایل بر گالون در شهر
      (14.9لیتر)
      25مایل بر گالون در اتوبان
      (9.4لیتر)

      فورد اکسپدیشن 3.5لیتریv6=
      16مایل بر گالون در شهر
      (14.7لیتر)
      21 مایل بر گالون در اتوبان
      (11.2لیتر)
      (منبع کار انددرایور هست)

      همونطور که آمار میگه باید اکسپدیشن و ادجV6 موتور پرحجم تر مصرف بیشتر داشته باشن نسبت به ادج با موتور 2 لیتری 4 سیلندر اما تو عمل اینطوری نیست.البته مصرف بیشتر دارن اما 1 الی 2لیتر…

      برخلاف حرف های مردم یعنی موتور کم حجم مصرف کمتر باید بگم اگه موتور 6یا 8 سیلندر روی خودروهای شهری کراس اوور ها نصب بشه مصرف پایین تری خواهند داشت!چرا؟نسبت قدرت به وزن و گراف گشتاور دور های پایین ماجرا رو برای شما می‌گوید.حتی بر فرض مثال اگه نداشته باشه هم از اون ور کشش و شتاب مناسب نیاز همه رو برطرف میکنه و نیازی به تخت گاز برای سبقت نیست. استهلاک هم هست. قطعا موتور 1 لیتری توربو هیبریدی 3 سیلندر با 170 اسب قدرت استهلاک بیشتری نسبت به موتور 2 لیتری توربو داره.

      متاسفانه مردم حال حوصله مباحث فیزیکی نسبت قدرت به وزن گراف گشتاور ندارن و شرکت ها هم میدونن مردم چیزی نمیدونن برای همین هزینه هارو کمتر میکنن و موتورهای کم حجم روی خودروهای اقتصادی میزارن و میفروشن. در صورتی که از لحاظ مصرف سوختی تاثیر خیلی چشمگیری نداره.

      موافقم 35
      مخالفم 7
      1. شاهرخ

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (338 ديدگاه)

        آخ آخ om
        دقیقا حرف دلمو زدی خیلی وقت بود منتظر بودم یه جایی این موضوع رو بگم
        بعضیا میگن چرا وقتی از یه دولیتری توربو میشه مثلا ششصد اسب گرفت شرکت های آمریکایی میرن سراغ هشت سیلندر های پرحجم
        یا مثلا قدرت زیاد گرفتن از یه انجین کم حجم رو مایه افتخار میدونن

        موافقم 21
        مخالفم 6
      2. Hadi

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (598 ديدگاه)

        حرف حق 👌🏼

        موافقم 4
        مخالفم 2
      3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2864 ديدگاه)

        ممنون از توضیحات جالب

        موافقم 12
        مخالفم 2
      4. Brembo

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سلام .
        اون دو تا فورد ادج تو مصرف شهری با هم صدی ۳.۷ لیتر تفاوت دارن . ( خودتون همون تبدیل رو از MPG به لیتر در صد کیلومتر انجام دادین و تو پرانتز نوشتین )
        حالا فرض کن ازونجا ک این ماشینا تولید انبوه هستن ، صد هزار تا از هر کدوم تولید بشه .
        هر کدومشونم میانگین صد هزار کیلومتر در ۳ سال پیمایش کنه و عمر مفیدش هم همین قدر باشه .
        از فرسودگی و استهلاک هم در هر ۲ مدل چشم پوشی میکنیم چون با توجه به کیفیت ساخت این ماشینا و استاندارد خوبی که کمپانی داره ، تا ۱۰۰ هزار تا احتمالا مشکل خاصی براشون بوجود نمیاد .
        اوکی … با یه حساب ساده متوجه میشین این صد هزار تا ماشین بعد از ۳ سال و پیمایش ۱۰۰ هزار کیلومتر ، با هم اختلاف « ۳۷۰ میلیون لیتری » در مصرف بنزین دارن . اون هم فقط در ۳ سال . یعنی میانگین سالانه حدودا ۱۲۰ میلیون لیتر ، تفاوت مصرف دارن . اگر هر لیتر بنزین حدودا ۱ دلار باشه ، این یعنی ۱۲۰ میلیون دلار در سال ، هزینه اضافی داره میشه اونم برا یه مدل ماشین تازه . مدل های دیگه بماند .
        تو نگاه اول درسته که تفاوت مصرف سوخت جدی به نظر نمیرسه . اما در ابعاد گسترده و تولید انبوه ، هزینه ها خودشونو نشون میدن .
        من تعداد خودرو رو صد هزار فرض کردم و پیمایش رو صد هزار در ۳ سال . اما چه بسا در واقعیت این اعداد حتی بیشتر هم باشن .
        با تشکر .

        موافقم 16
        1. R@min

          ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (2054 ديدگاه)

          یکی از بهترین کامنت هایی بود که تو این چند سال دیدم عالی بود 👌

      5. محمدرضا

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1075 ديدگاه)

        نمونه ۲.۷ لیتر فورد اج نسبت به نمونه ۲ لیتر ۳۰٪مصرف بیشتری در شهر داره هالا شما فرض کن کل خودرو ها ۳۰٪مصرف کمتر داشته باشند خیلی توی آلودگی شهر موثره.

      6. علیرضا

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (225 ديدگاه)

        یه مثال بارزش
        اینکه مردم میرن پارس tu5 میخرن به خاطر مصرف کمترش نسبت به xu7 بعد میبینن خیلی فرقی نکرد
        سیکل ترکیبی ۱۰/۵ در tu5 نسبت به ۱۱ در xu7

        قضیه دقیقا همین موضوعه
        گشتاور دور پایین یک موتور برای رانندگی شهری خیلی مهمتر از حجم کمترشه

        موتور باید با هیکل ماشین سازگار باشه
        وزن ماشین بالای ۱۵۰۰ کیلو حداقل یک موتور ۳ لیتری میطلبه

      7. R@min

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2054 ديدگاه)

        نظرتون کاملا درسته و به طور سنتی حجم موتور باید متناسب با وزن باشه از طرفی حرف دوستمون برمبو هم کاملا درسته. فقط یه نکته ای که فراموش کردین گیربکس هست !!! گیربکس های امروزی که ۸ و ۹ یا در همین محصولات فورد ۱۰ سرعته هستن بخش اعظمی از قدرت رو در دور پایین ارائه میدن و عملا فشار زیادی به موتور نمیاد بنابراین خیلی وقته این موضوع حل شده. اگر دقت کنین همین محصولات اروپایی هم تا قبل از ابداع گیربکس های با دنده های زیاد و ضرایب کوتاه که اجازه افت گشتاور و فشار به موتور رو نمیدن از موتورهای حجیم استفاده می کردن حالا نه ۷ لیتر آمریکایی اما اکثرا بین ۴ تا ۶ لیتر بودن.

      8. MC20

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        Om. 01 جان … اگر همه چیز در حقیقت همان گونه بود که در ظاهر به نظر می رسید ، دیگر دلیلی برای زندگی کردن انسان روی کره زمین وجود نداشت … بین ظاهر و باطن ، بین واقعیت و حقیقت ، بین ذهن و عین ، بسیار فاصله هست … از کسایی که ماکسیما دارن بپرس صدی چند میسوزونن و چرا !!!! ……………. ………………………………………………….. ایالات متحده :

        قبل از بحران انرژی، ماشین‌های بزرگ، سنگین و قدرتمند بسیار محبوب بودند. در سال ۱۹۷۱، استاندارد موتور در شورلت کاپریس ۵/۶ لیتری بود. میزان فاصله بین محورها ۵/۱۲۱ اینچ (۰۹۰/۳ میلی‌متر) و تست جاده‌ای مصرف موتور با شورلت ایمپالا یکسان بود که هر دو بیشتر از ۱۵ لیتر در هر مایل مصرف می‌کنند.

        اما بحران تقاضا را برای این ماشین‌ها کم کرد. واردات ژاپنی مخصوصاً تویوتا کورونا، تویوتا کورولا، داتسون B210، داتسون ۵۱۰، هوندا سیویک، میتسوبیشی گالانت، سوبارو DL و بعدها هوندا آکورد که همگی ۴ سیلندر بودند. از لحاظ مصرف سوخت بسیار به صرفه تر از ماشین‌های آمریکایی V8، ۶ سیلندر بودند. واردات هوندا و سوبارو به نوعی با محوریت ۴ چرخ پیشروی بازار بود چونکه استانداردهای موجود را دارا بود.

        از اروپا، ولکس واگن بیتل، ولکس واگن فست بک، رنو ۸، رنو لی کار و فیات براوا بسیار موفق بودند. ایالت دیتروید با فورد پینتو، فورد ماوریک، شورلت وگا، شورلت نودا، پلی مانس والیانت، پلی مانس و ولار توانست موفقت‌هایی کسب کند. آمریکا موتور هم توانست مدل‌های گرملین، هورنت و پیسر را ارائه کند.

        برخی از خریداران از سایز کوچک ماشین‌های ابتدایی و اولیه ژاپنی زیاد استقبال نکردند و طرفدار تویوتا و نیسان شدند چونکه ماشین‌های بزرگتری مانند تویوتا کورونا مارک ۲، تویوتا کرسیدا، فردا۶۱۶ و داتسون ۸۱۰ معرفی کرد که فضای بیشتری را دارا بودند و کولر، قدرت بالای فرمان، رادیو AM و FM، شیشه‌های برقی و قفل مرکزی را در آن‌ها گنجانده بودند که اینها بدون افزایش قیمت در خودرو صورت نگرفتند. یک دهه بعد از بحران نفت ۱۹۷۳، هوندا، تویوتا و نیسان که تحت تأثیر محدودیت صادرات داوطلبانه ۱۹۸۱ قرار گرفتند که این محدودیت واردات انبوه بازار خودروسازی را در تنگنا قرار داده بود، باعث شدند که بازار ماشین‌های لوکس آمریکا رونق بگیرند ماشین‌هایی مانند آکورا، لکسوز و اینفینیتی. وانت‌هایی مانند تویوتا هایلوکس و داتسون که دنباله رو و مقلد مزدا وانت و ایسوزو شورلت LVV بودند به بازار معرفی شدند. میتسوبیشی ماشین‌های Forte خود را به عنوان دادج D-50 مدتی بعد از بحران نفت مجدداً به بازار معرفی کرد. مزدا، میتسوبیشی و ایسوزو با فورد، کریسلر و ژنرال موتور پیمان همکاری بستند. دیری طول نکشید که بازارهای آمریکایی در گروی ماشین‌های داخلی قرار نگرفتند که سیاست‌های واردات خودرو را معطوف خود کرد.

        با افزایش واردات خودرو به شمال آمریکا شرکت‌های فورد، ژنرال موتور و کرایسلر مجبور شدند تا ماشین‌های کوچکتر با مصرف سوخت پایین‌تر را برای فروش ارائه کنند. دادج اومنی، پلی مانس هوریزون از طرف کریسلر، فورد فی استا و شورلت شوت همگی ۴ سیلندر شدند و تا دهه ۱۹۷۰ ۴ سرنشین گشتند. در سال‌های ۱۹۸۵ میانگین مصرف خودروهای آمریکایی از ۴/۱۷ مایل در مقایسه با ۵/۱۳ در ۱۹۷۰ رسید؛ و افزایش قیمت نفت برای هر بشکه ۱۲ دلار همچنان از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۹ باقی ماند. فروش ماشین‌های بزرگ با دو مدل در سال ۱۹۷۳ همراه با بحران نفت دوباره صورت گرفت. کادیلاک رویل، بیوک الکترا، اولد موبایل ۹۸، لینکون کانتیننتال، مرکوری مارکز و ماشین‌های لوکس دیگر دوباره شاهد محبوبیت ماشین‌های بزرگ در میانه سال ۱۹۷۰ بودند. تنها مدل سایز کامل ای که هنوز با قیمت پایین‌تر مانند شورلت بل ار و فورد گلکسی ۵۰۰ ارائه نشدند. مدل‌های کوچک‌تر و متوسط مانند اولد موبایل کاتلس، شورلت مونت کارلو، فورد تاندربرد و مدل‌های دیگر فروش خوبی داشتند. واردات مقرون بصرفه با خودروهای سنگین و گران با موفقیت همراه بود. در سال ۱۹۷۶ تویوتا ۳۴۶٬۹۲۰ ماشین را بفروش رساند درحالیکه کادیلاک ۳۰۹٬۱۳۹۰ خودرو را بفروش رساند. استانداردهای امنیتی فدرال مانند استاندارد امنیت خودرو موتور فدرال NHTSA که مربوط می‌شد که گرگیل و ماشین‌هایی مانند موستانک همگی موظف بودند که از شاخصه‌های خودرو چیزی کم نکنند. در سال ۱۹۷۷ ماشین‌های ژنرال موتور خود نماد بحران شدند. در سال ۱۹۷۹ تمامی ماشین‌های بزرگ آمریکایی موتورهای کوچک و فضای خارجی کوچکتر را به ماشین‌ها اضافه کردند. کرایسلر جلوی تولید ماشین‌های بزرگ لوکس را در اواخر سال ۱۹۸۱ گرفت و در سال ۱۹۸۲ وارد ماشین‌های محور جلو شد.[۷]

        1. MC20

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          بحران نفت علامتی را به سمت صنعت جهانی خودروسازی فرستاد که باعث تغییراتی در اکثر موارد تولیدی و استفاده از آن را برای دهه‌های مختلف به همراه داشت.

          اروپای غربی :

          بعد از جنگ جهانی دوم، اکثر کشورهای اروپای غربی مالیاتی را برای سوخت تعیین کردن تا واردات را محدود کنند و در نتیجه اکثر ماشین‌ها در اروپا کوچکتر و مقرون به صرفه تر از ماشین‌های آمریکایی ساخته شدند. تا اواخر دهه ۱۹۶۰ افزایش درآمدها حامی افزایش سایز خودروها بود. بحران نفت، خریداران[۶]ماشین‌های اروپای غربی را از ماشین‌های بزرگ با عدم توجیه اقتصادی دور کرد. از قابل توجه‌ترین این پیامدها، افزایش جمعیت ماشین‌های هاچ بک بود. تنها ماشین هاچ بک کوچک اولین بار در اروپای غربی ساخته شد که قبل از بحران نفت بو از قبیل پژو ۱۰۴، رنو ۵ و فیات ۱۲۷. با خاتمه این دهه، بازار با معرفی فورد فی استا، اپل کادت، کریسلر سان بیم و سیترون ویسا گسترش یافت.

          خریداران ماشین‌های بزرگ به سمت ماشین‌های هاچ بک سایز متوسط کشیده شدند. با اتمام این دهه آن‌ها این ماشین‌ها را به تدریج جایگزین ماشین‌های بزرگ کردند. بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۰ ماشین‌های هاچ بک متوسط در کل اروپا آغاز بکار کردند: کریسلر/ سیمکا هوریزون، فیات ریتمو، فورد اسکورت MK3، رنو ۱۴، ولوو ۳۴۰/۳۶۰، اپل کارت و گلف ولسو وگوون. این ماشین‌ها به‌طور قابل ملاحظه‌ای از ماشین‌های قدیمی مقرون به صرفه تر بودند، آن‌ها خریدارانی را که ماشین‌های بزرگ خریده بودند را به خود جلب می‌کردند. ۱۵ سال بعد از تحریم نفت، ماشین‌های هاچ بک اکثر کشورهای اروپایی را تحت سلطه خود قرار داده بودند و سهم زیادی از بازار خودرو را بخود اختصاص دادند.

      9. MC20

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        بحران نفت علامتی را به سمت صنعت جهانی خودروسازی فرستاد که باعث تغییراتی در اکثر موارد تولیدی و استفاده از آن را برای دهه‌های مختلف به همراه داشت.

        اروپای غربی :

        بعد از جنگ جهانی دوم، اکثر کشورهای اروپای غربی مالیاتی را برای سوخت تعیین کردن تا واردات را محدود کنند و در نتیجه اکثر ماشین‌ها در اروپا کوچکتر و مقرون به صرفه تر از ماشین‌های آمریکایی ساخته شدند. تا اواخر دهه ۱۹۶۰ افزایش درآمدها حامی افزایش سایز خودروها بود. بحران نفت، خریداران[۶]ماشین‌های اروپای غربی را از ماشین‌های بزرگ با عدم توجیه اقتصادی دور کرد. از قابل توجه‌ترین این پیامدها، افزایش جمعیت ماشین‌های هاچ بک بود. تنها ماشین هاچ بک کوچک اولین بار در اروپای غربی ساخته شد که قبل از بحران نفت بو از قبیل پژو ۱۰۴، رنو ۵ و فیات ۱۲۷. با خاتمه این دهه، بازار با معرفی فورد فی استا، اپل کادت، کرایسلر سان بیم و سیترون ویسا گسترش یافت.

        خریداران ماشین‌های بزرگ به سمت ماشین‌های هاچ بک سایز متوسط کشیده شدند. با اتمام این دهه آن‌ها این ماشین‌ها را به تدریج جایگزین ماشین‌های بزرگ کردند. بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۰ ماشین‌های هاچ بک متوسط در کل اروپا آغاز بکار کردند: کرایسلر/ سیمکا هوریزون، فیات ریتمو، فورد اسکورت MK3، رنو ۱۴، ولوو ۳۴۰/۳۶۰، اپل کارت و گلف ولکس واگن. این ماشین‌ها به‌طور قابل ملاحظه‌ای از ماشین‌های قدیمی مقرون به صرفه تر بودند، آن‌ها خریدارانی را که ماشین‌های بزرگ خریده بودند را به خود جلب می‌کردند. ۱۵ سال بعد از تحریم نفت، ماشین‌های هاچ بک اکثر کشورهای اروپایی را تحت سلطه خود قرار داده بودند و سهم زیادی از بازار خودرو را بخود اختصاص دادند.

      10. رامین

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (257 ديدگاه)

        درود بر تو 👏👏👏

  2. Hamidreza

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    همینو میاوردن اینجا رو هوا برش میداشتن

    موافقم 12
    1. علی جردن

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      از c3 i20 207i مونتاژی صدرصد بهتره چرا ازش استقبال نکنن؟ اصلا چرا وارد نمیشه گناه ما چیه گزینه ایی جز ۲۰۷ کلاه قرمزی نداریم

      موافقم 20
      مخالفم 1
  3. علی جردن

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    تو جهانی که قراره جانشین آوانتادور ۱۲ سیلندری و هوراکان ۱۰ سیلندری با قوای هیبریدی معرفی شه دیگه ماشین بازی حس و حال سابق رو نداره

    موافقم 15
    مخالفم 10
    1. TESLA

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      مگه ماشین بازی فقط به صدا !!! تو اگه صدا دوست داری برو از این ماشینا قدیمی مثل : پاترول و پیکان بخر تا صداش گوشت رو کر بکنه !!! تو دنیا امروز صدا های اضافی و آزار دهنده ای مثل موتور ماشین هیچ جایی نداره حدود ۵ سال پیش who ( سازمان جهانی بهداشت ) مقاله ای مبنی بر آثار زیان بار صدا های بلند از جمله پیشرانه خودرو و موتور سیکلت در دراز مدت منتشر کرده بود که افرادی که مدام در معرض این صدا ها هستن بعد از ۵۰ سالگی ۲۰ درصد از توانایی شنوایی رو از دست میدن ، دنیا امروزه دنیا رفاه و آسایش اگه معیار باحال بودن صدا بلند بود الان باید این موتور گوجه ای ها خفن ترین وسیله نقلیه تاریخ میشدن 🤣🤣🤣🤣

      موافقم 11
      مخالفم 11
      1. سوشیانت

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (3513 ديدگاه)

        اتفاقا این صدا بسیار جالبه در ضمن با برقی شدن ماشین ها به احتمال زیاد قرار نیست این صدا ها از بین بره برو سرچ کن صدای اگزوز کانسپت دوج اون موقع متوجه میشی چی میگم

        موافقم 3
        مخالفم 1
  4. مهدی

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (188 ديدگاه)

    بزرگان صنعت تیونینگ میگن هبچ چیز جای حجم موتور را در تقویت خودرو نمی‌گیرد.من این را یادم نیست کجا خوندم ولی چیزی که خودم تجربه کردم اینه که موتورهای کم حجم حتی اگر قدرت مشابهیخبا یک موتور پر حجم داشته باشند در هنگام رانندگی کاملا حس می کنید که نسبت به مونور پرحجم بیشتر تحت فشار هستند و این از صدای آنها هم معلوم میشه.

  5. محمدرضا

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    چرا خودرو در انگلیس انقدر گرونه
    توسان پلاگین هایبرید چند پونده؟

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2864 ديدگاه)

      خودروهای وارداتی در انگلیس، مالیات و عوارض دارن
      https://www.autotrader.co.uk/?refresh=true
      فهرست قیمت خودروها در انگلیس

    2. TESLA

      ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      گرونه !!!! ببخشید شما کجا زندگی می‌کنید که قیمت ماشین تو انگلیس از نظرت گرونه !! اگه تو ایران هستی که واقعا حرفت خنده دار ، ایران کشوری که توسان ۱۰ سال پیش رو با ۲ برابر قیمت ( یا بیش تر ) مدل ۲۰۲۳ صفر کیلومتر تحویل میده به مردمش 🤦‍♂️

      موافقم 2
      مخالفم 6
  6. KAMI

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (106 ديدگاه)

    کل زبان طراحی مازراتی از این ماشین کپی شده

    موافقم 1
    مخالفم 7
  7. Hamilton1970

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (541 ديدگاه)

    برسه روزی که تهران و بقیه کلانشهر ها پر بشن از این ماشین‌ها و ماشینهای درست و حسابی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا