در این درگ، فورد رنجر رپتور با ۲۹۲ اسب بخار قدرت به مصاف آماروک پانامریکانا با ۲۴۰ اسب بخار و هایلوکس GR اسپرت با ۲۰۴ اسب بخار قدرت میرود.
این روزها پیکاپها بیشتر از همیشه محبوب شدهاند و گزینههای زیادی را در اختیار خریداران قرار میدهند. یکی از برجستهترین مدلها در کلاس پیکاپهای میان سایز فورد رنجر است که نسل جدید آن بهطور مشترک با فولکسواگن آماروک توسعه پیدا کرده است. حال این پیکاپها در نسخههای رپتور و پانامریکانا برای برگزاری مسابقات درگ در برابر تویوتا هایلوکس GR اسپرت قرار گرفتهاند.
آماروک پانامریکانا به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک انتقال میدهد. هایلوکس GR اسپرت اما با پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل ضعیفترین عضو این جمع محسوب میشود زیرا تنها ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و از گیربکس قدیمی شش سرعته اتوماتیک استفاده میکند. بااینحال، هایلوکس با ۲۱۲۵ کیلوگرم، کمترین وزن را دارد درحالیکه این رقم برای آماروک ۲۲۹۶ کیلوگرم است.
از سوی دیگر، رنجر رپتور با وزن ۲۴۵۴ کیلوگرم از همه سنگینتر است اما بیشترین قدرت این جمع را هم دارد. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 اکوبوست توئین توربو قرار گرفته است که ۲۹۲ اسب بخار قدرت و ۴۹۱ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ تحویل میدهد. رنجر به لطف قدرت بیشتر توانست در همهٔ مسابقات ازجمله دو مسابقهٔ رولینگ پیروز شود. آماروک هم بهجز درگ اول که با مشکل مواجه شد، در بقیهٔ مسابقات دوم شد و هایلوکس جایگاهی بهتر از آخر کسب نکرد.
اما رنجر در حالی در این رقابت پیروز شد که نسخهٔ اروپایی آن از نسخهٔ آمریکایی ضعیفتر است. در ایالاتمتحده این پیکاپ با همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 اکوبوست عرضه میشود اما ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۸۳ نیوتن متر گشتاور دارد. همانطور که در ابتدا گفته شد، رنجر با آماروک پلتفرم مشترکی دارد اما فورد و فولکسواگن برای تمایز پیکاپهای خود از هم تلاش زیادی کردهاند. سال گذشته همزمان با معرفی نسل جدید آماروک، فولکسواگن نسخهٔ آفرودی پانامریکانا را هم ارائه کرد که البته رقیب رنجر رپتور نیست و تنها نسخهٔ آماروک بهحساب میآید که بهصورت استاندارد با قفل دیفرانسیل عقب عرضه میشود.
پیشینهٔ نسل کنونی هایلوکس به سال ۲۰۱۵ بازمیگردد اما درست پیش از معرفی رنجر رپتور اروپایی در فوریهٔ ۲۰۲۲، تویوتا اقدام به معرفی هایلوکس GR اسپرت کرد. البته این نسخه در مقایسه با فورد قدرتمند که اینجا بهراحتی پیروز شد پیشرانهٔ بسیار ضعیفی دارد.
مقایسه مشخصات فنی
فورد رنجر رپتور | فولکسواگن آماروک | تویوتا GR هایلوکس | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری V6 توربودیزل | ۲.۸ لیتری I4 توربودیزل |
قدرت | ۲۹۲ اسب بخار | ۲۴۰ اسب بخار | ۲۰۴ اسب بخار |
گشتاور | ۴۹۱ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۴۵۴ کیلوگرم | ۲۲۹۶ کیلوگرم | ۲۱۲۵ کیلوگرم |
قیمت | ۵۹,۶۳۰ پوند | ۵۶,۶۳۱ پوند | ۴۸,۶۳۴ پوند |
Javad
۳ مرداد ۱۴۰۲درگ جالبی بود
Arshia m3csl
۳ مرداد ۱۴۰۲این پیک آپ ها تو کشورای خارجی هم قیمتای بی ام و و لکسوس و ائودی هستن که چه شکلی پس کشاورزان اینارو میتونن بخرن؟ درامد کشاورزا بالاست تو انگلیس و استرالیا راحت پیک آپ میدسایز میخرن؟
MUHEMED
۳ مرداد ۱۴۰۲آماروک و رنجر یک پیکاپ میدسایز هستن درنتیجه برای مقایسه باید از تاکوما که اونم پیکاپ میدسایز تویوتاست استفاده می کردن.
مقایسه نابرابری بود.
HFball
۳ مرداد ۱۴۰۲دسخوش به فولکس واگن آماروک عجب چیزیه
این پیکاپ ها برا استفاده تو ایران خیلی خوب و بدرد بخور و کارامده بخاطر دیزلی بودنشون و قیمت گازوئیل هم نیست به بنزین مفته مفته ولی حیف که پول ملی توی بی ارزش شدن رکورد زده و قیمت اینها زیاده برا ما
خخخ
۳ مرداد ۱۴۰۲خب همونطور که گفتم برای یه پیکاپ، سرعت مهم نیست بلکه قدرت مهم هست
چیزی که فورد رپتور داره
ابوالفضل
۴ مرداد ۱۴۰۲فقط رپتور 👍🏻
سروش
۴ مرداد ۱۴۰۲هایلوکس قدیمی شده و باید منتظر نسل جدید باشیم. قشنگ یک نسل از رقباش عقبتره.