علاقهمندان به دنیای وانت پیکاپ ها میتوانند پشت فرمان گزینهای جذاب به نام فورد رنجر رپتور بنشینند. این خودرو حرفهای زیادی برای گفتن دارد اما آیا میتواند در برابر یک موتورسیکلت هم خودی نشان دهد؟
اگرچه برخی افراد معتقد هستند مقایسه یک خودرو و موتورسیکلت جذابیتهای چندانی ندارد اما بههرحال میتوانیم تخمینی حدودی از تواناییهای خودروها و موتورسیکلتها را به دست بیاوریم. آفرودر جدید فورد در برابر یک رقیب غیرمحتمل قرار گرفته است. در واقع ۶ سیلندر در برابر ۱ سیلندر و ۴ چرخ در برابر ۲ چرخ قرار دارد هرچند از همین ابتدای کار نیز می توان پیروز میدان را حدس زد.
وانت پیکاپ اسپرت و پرفورمنس فورد رنجر رپتور ۲۰۲۳ از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو استفاده میکند. این نیروگاه آهنین میتواند ۳۹۱ اسب بخار قدرت و ۵۸۳ نیوتون متر تولید کرده و آن را از طریق گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها منتقل کند. این وانت پیکاپ آمریکایی از جذب کنندههای شوک فاکس در تمامی چرخ ها سود میبرد و لاستیکهای ۳۳ اینچی بی اف گوودریچ نیز باعث ارتباط وانت پیکاپ فورد با سطح جاده میشوند. قیمت خودروی موردبحث از ۵۷۱۹۰ دلار آمریکا شروع میشود و وزن آن نیز ۲۴۷۵ کیلوگرم اعلام شده است.
اما در طرف دیگر ماجرا موتورسیکلت گیرای کی تی ام 300EXC مدل ۲۰۲۳ قرار دارد که از پیشرانه تک سیلندر ۳۰۰ سیسی و گیربکس ۶ سرعته استفاده میکند. فریم این وسیله نقلیه از فولاد ساخته شده و ساب فریم آلومینیومی نیز موجب کاهش وزن میشود. در جلو و عقب نیز از سیستم تعلیق قابل تنظیم استفاده شده است. موتورسیکلت موردبحث وزن ۱۰۳.۴ کیلوگرمی داشته و قیمتش هم به ۱۱۹۶۰ دلار میرسد. شاید نتیجه این مسابقه سورپرایز کننده نباشد اما ما رنجر رپتور قدیمی با پیشرانه دیزلی را نیز وارد میدان کردهایم تا ببینیم نتیجه چگونه خواهد شد. آیا نسخه جدید مجهز به پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی جدید میتواند از عهده رنجر دیزلی برآید؟ برای یافتن پاسخ این سؤال تماشای ویدئوی زیر را توصیه میکنیم.
MILADZM
۹ آذر ۱۴۰۱فارغ از بحث طرفداری ولی خدایی چقد پیکاپ های فورد جذاب و دلنشین هستن
انقد که من این رنجر رپتور _ و کلا خانواده رپتور فورد _ رو دوس دارم واقعا فکر نکنم بتونم میزان علاقه م رو نسبت بهش با کلمات بیان کنم
از همون وانت کوچیک ماوریک بگیر تا مید سایز رنجر و فول سایز f 150 همشون عشق خالصن
رنجر رپتور عملکرد خارق العاده ای توی مسیر های باها و خاکی پرسرعت داره
من عاشق صدای تیز انجین 3.0 لیتر اکوبوست V6 هستم .
MILADZM
۹ آذر ۱۴۰۱این هم توصیف مجله auto car از توان آفرودی این عشق :
And, off road at least, you’ll be amazed what else this extra-special pick-up can do. Being the first Ranger Raptor with two locking differentials, plus a proper electronically controlled four-wheel drive system with transfer gearing, it comes with 265mm of ground clearance, a ladder frame, and 70-profile knobbly BF Goodrich off-road tyres
۱ . ۲ تا دیفرانسیل قفل شونده
۲ . سیستم چهار چرخ متحرک با کنترل الکترونیکی
ترنسفر کیس
۳ . لاستیک های ۳۳ اینچ BF Goodrich
۴ . دمپر های تطبیق پذیر شرکت فاکس برای هر چهار چرخ
۵ . و در نهایت انجین توئین توربو و بینظیر اکوبوست وی ۶ فورد همراه با تکنولوژی GDI
یه معجون بینظیر ساخته برای هر کسی که میخواد با یه هزینه نه چندان زیاد ماجراجویی های هیجان انگیزی در دل طبیعت داشته باشه .
ali(chevynova)
۹ آذر ۱۴۰۱و همچنان فورد
R@min
۹ آذر ۱۴۰۱در وصف پرفورمنس و دوام خارق العاده این نسل، تنها ماشین کاملا استوک تاریخ شد که تونست تو مسابقات باها ۱۰۰۰ امسال تو مکزیک و استرالیا تا آخر خط برسه در حالیکه که تویوتا هم با دو نسخه استوک لندکروز و لکسوس LX600 هم بودن که نتوستن مسابقه رو تموم کنن.
خاندان رپتور توی یه دنیای دیگه هستن.
MILADZM
۹ آذر ۱۴۰۱یه سوال
بنظرت فورد برای نسخه های شلبی ماستنگ s650 دوباره میره سمت انجین های وودو و پریدیتور ؟
چون یه تعداد شایعات عجیب الان داره منتشر میشه که میگه فورد داره روی انجین 7.3 گودزیلا کار میکنه
میگن میخواد یه تغییرات عمده ای توی اینترنال این انجین به وجود بیاره تا مناسب عملکرد روی یه ماشین پرفورمنس بشه
نظر خودت چیه ؟
فکر میکنی فورد میره سمت این کار یا همون وودو ها رو بروزرسانی میکنه ؟
R@min
۹ آذر ۱۴۰۱اینکه موتورهای مدرن وودو و پرِدِتِر بروزرسانی کنن خیلی آسون تر از توسعه و تغییر یه موتور پوشراد گشتاور بالاست. مثل این می مونه یه وزنه بردار رو برای دو سرعت تمرین بدی. موتور گودزیلا تو هیچ زمینه ای توان رقابت با کایوت نداره چون اصلا مهندسی متفاوتی دارن.
فورد برای وودو و پرِدِتِر نزدیک ۳۰۰ میلیون دلار هزینه کرده و منطقی اینه که ارتقاشو ادامه بده و پتانسیل کنار زدن LT6 جی ام رو هم داره.
البته امکان خریت مخصوص آمریکایی ها و گذاشتن یه موتور صرفا گنده هم هست که امیدوارم همچین اتفاقی نیوفته.
MILADZM
۱۰ آذر ۱۴۰۱کاملا درسته
فلسفه موتور گودزیلا برای کارهای هوی دیوتیه و هر چقد که روش کار کنن نمیتونن عملکرد یه انجین دوربالا مثل وودو رو روی یه ماشین پرفرومنس داشته باشن .
البته که خب جامعه عضلانی توی آمریکا یذره طرز فکرش با بقیه مردم فرق داره و همیشه ثابت کرده که بیشتر دنبال سنت هست تا مدرنیته و منطق
مخصوصا طرفدران شاخه موپار که قطعا یه تعدادشون با برقی شدن چارجر سرازیر میشن سمت نمایندگی فورد و به نظرم امکانش هست که فورد با برگشتن به سنت دهه هفتاد بخواد مشتری های بیشتری از داج رو سمت خودش جذب کنه .
اما خب فراموش نکنیم این شلبی و نسل 7 ماستنگ آخرین نسل تمام بنزینی خواهد بود و بعد از سال 2027 تمکز فورد کامل میره رو ماشین برقی .
بنظرم حالا فارغ از بحث حساب کتاب و منطق اینکه به عنوان آخرین نسخه صدای قل قل پوشراد حجیم رو در قلب یه ماسل کار بشنویم میتونه اتفاق جذابی باشه
بعضی وقتا باید با قلب تصمیم گرفت اونم در قبال خودروهای عضلانی .
حالا ببینیم تصمیم فورد چی میشه .