فورد تا سال ۲۰۲۴ تعداد هفت خودروی الکتریکی جدید را روانه بازارهای اروپایی خواهد کرد. برجستهترین این خودروها یک کراس اوور جدید خواهد بود که از پلتفرم MEB گروه فولکسواگن استفاده میکند. استوارت رولی مدیر فورد اروپا علاوه بر اعلام این خبر اظهار داشت فورد تا سال ۲۰۳۵ به برند کربن خنثی تبدیل خواهد شد و از آن تاریخ به بعد فقط خودروهای الکتریکی خواهد فروخت. خودروهای الکتریکی جدید این خودروساز به سایر محصولات بدون آلایندگی فورد یعنی موستانگ مک ای و ترانزیت الکتریکی میپیوندند. سه خودروی الکتریکی جدید این خودروساز توسط بخش جدید فورد مدل E تولید خواهند شد. فورد میخواهد با تأسیس این بخش ویژه راه خودروهای الکتریکیاش را از نمونههای درونسوز جدا کند.
اولین خودرویی که عرضه خواهد شد طبق انتظارات بر اساس فولکسواگن ID.4 شکل گرفته است و در جایگاهی پایینتر از موستانگ مک ای جای میگیرد. این خودرو در مرکز کلن آلمان تولید و از سال ۲۰۲۳ و به عنوان یک کراس اوور میان سایز روانه بازار خواهد شد. دومین محصول الکتریکی و جدید فورد یک سال بعد در همین مرکز تولید خواهد شد و کراس اووری اسپرت خواهد بود. به این ترتیب شاید با یک محصول کوپه و پرفورمنس که از مدل اول مشتق شده باشد روبرو شویم. احتمالاً این خودرو بر اساس فولکسواگن ID.5 شکل خواهد گرفت.
رولی مدیر فورد درباره خودروهای شکل گرفته بر اساس پلتفرم MEB فولکسواگن گفته است:
اجازه دهید به شما اطمینان خاطر دهم که این خودروها کاملاً ظاهر، سواری و تجربه رانندگی خاص محصولات فورد را خواهند داشت و ما تجربه خرید و مالکیت منحصربهفرد فورد را به مشتریان عرضه خواهیم کرد
عضو دیگر محصولات الکتریکی فورد پوما الکتریکی خواهد بود که از سال ۲۰۲۴ به بعد به عنوان محصولی مستقل روانه بازار خواهد شد. به منظور ایجاد ظرفیت تولید کافی، تولید فورد اکو اسپرت از اواخر سال جاری متوقف خواهد شد.
همچنین چهار خودروی الکتریکی و تجاری فورد نیز از سال آینده تولید خواهند شد. ون یک تنی ترانزیت کاستوم و مدل چندمنظوره تورنئو کاستوم در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهند شد و یک سال بعد نیز خودروهای جدید ترانزیت کوریر و تورندو کوریر پدیدار خواهند شد. فورد انتظار دارد با عرضه این خودروها به فروش ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۶ دست یابد و در بازه زمانی ۶ ساله بتواند ۱.۲ میلیون خودروی الکتریکی در کلن بسازد. به همین منظور آمریکاییها سرمایهگذاری ۱.۵ میلیارد پوندی برای توسعه این مرکز تولید انجام میدهند. همچنین فورد به منظور تحقق اهداف خود جوینت ونچری با SK On و Koc اعلام کرده است تا یک کارخانه تولید باتری در ترکیه تأسیس کنند. این خودروساز میگوید کارخانه یاد شده باعث ایجاد یکی از بزرگترین تأسیسات تولید خودروی تجاری در اروپا خواهد شد.
مهدی
۲۴ اسفند ۱۴۰۰دستش درد نکنه داره میرسه به سایپا یه مقدار دیگه تلاشش را بیشتر کنه به ایرانخودرو هم میرسه
BMW
۲۴ اسفند ۱۴۰۰مطلب جالبی بود
sam
۲۴ اسفند ۱۴۰۰چرا شرکت معظم فورد از پلت فرم فولکس واگن ک به گفته دوستان ۱۰ سال از تسلا عقبه و هیچی نداره و هیچی نیست استفاده میکنه ?
پس این طور که فوردم ۱۰ سال از تسلا عقب افتاده
البته شاید چون لوگوی فورد میخوره روش این ۱۰ سال از نظر کارشناسان مکتب ایلان جبران میشه
ارین صاحب جمعی
۲۴ اسفند ۱۴۰۰Sam عزیز دلیل استفاده فورد از پلت فرم فولکس واگن بخاطر اینه که کسی فورد یا تویوتا یا جنرال موتورز را رقیب تسلا نمیبینه تنها رقیب بزرگ تسلا فولکس واگن که خود ایلان ماسک هم یک ماه پیش تو سخنرانیش گفت و حتی اعتراف کرد که هیوندای رقیب خیلی بزرگتری برای تسلا میتونه باشه تا نسبت به فورد و جنرال موتورز