فورد

فروش فورد موستانگ مک-ای از موستانگ کوپه پیشی گرفت

فورد موستانگ مک ای با اختلاف ۱۶۰۳ دستگاه در ماه جولای ۲۰۲۲ توانست پرفروش‌تر از موستانگ عادی ظاهر شود. به گزارش motor1، این خودروی الکتریکی در ماه یاد شده به خانه ۴۹۷۰ نفر راه یافته درحالی‌که میزان فروش موستانگ استاندارد ۳۳۶۷ دستگاه بوده است. نکته جالب اینکه میزان فروش موستانگ مک ای نسبت به جولای ۲۰۲۱ رشد ۷۴.۱ درصدی را نشان می‌دهد. این کراس اوور بدون آلایندگی در جولای سال قبل فروش ۲۸۵۴ دستگاهی را ثبت کرده بود؛ اما فروش موستانگ عادی نسبت به آن زمان با کاهش ۱۸.۴ درصدی روبرو بوده است. این خودروی عضلانی در جولای ۲۰۲۱ فروش ۴۱۲۴ دستگاهی داشت.

البته موستانگ مک ای از نظر فروش کلی در سال ۲۰۲۲ پشت سر برادر درون‌سوز خود قرار می‌گیرد. فورد تا جولای امسال فروش ۲۲۶۴۵ دستگاهی را برای موستانگ مک ای ثبت کرده که حاکی از رشد ۴۳.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش است. در همین بازه زمانی موستانگ استاندارد افت فروش ۱۷.۹ درصدی داشته و میزان فروش ۲۹۶۱۱ دستگاهی را بر جای گذاشته است. بد نیست بدانید موستانگ در هفت‌ماهه ابتدایی سال پیش ‌فروش ۳۶۰۷۴ دستگاهی داشت. این برای دومین بار در سال جاری میلادی است که موستانگ مک ای در بازه فروش ماهانه برتر از موستانگ درون‌سوز ظاهر می‌شود. در ماه می هم خودروی موردبحث فروش ۵۱۷۹ دستگاهی داشت درحالی‌که فروش موستانگ عضلانی فقط به ۳۲۳۴ دستگاه رسید.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط فورد، فروش خودروهای الکتریکی این برند در ماه جولای رشد ۱۶۸.۷ درصدی داشته و وانت الکتریکی F-150 لایتنینگ به خانه ۲۱۷۳ نفر راه یافته که بهترین عملکرد ماهانه این خودرو از زمان عرضه تاکنون است. فورد همچنین ۵۲۶ دستگاه ترانزیت الکتریکی را به فروش رسانده و مدعی شده این خودرو ۹۵ درصد بازار ون‌های الکتریکی را در اختیار دارد.

فورد آماده معرفی نسل بعدی موستانگ می‌شود. این خودروی عضلانی همچنان با پیشرانه ۸ سیلندر که قدرتی حدود ۵۰۰ اسب بخار خواهد داشت در دسترس خواهد بود. همچنین پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو نیز عرضه خواهد شد. خریداران همچنین توانایی انتخاب گیربکس دستی را خواهند داشت. شایعاتی هم درباره تولید نسل جدید موستانگ با پیشرانه هیبریدی به گوش می‌رسد. ظاهراً یک پیشرانه الکتریکی قدرت را به چرخ های جلو خواهد فرستاد و برای اولین بار در تاریخ موستانگ چهار چرخ محرک تولید خواهد شد. البته گفته شده این مدل از زمان عرضه اولیه در دسترس نخواهد بود و بعدا به جمع خانواده موستانگ خواهد پیوست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ali(chevynova)

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (7405 ديدگاه)

    ماشالاه

    موافقم 15
    مخالفم 26
    1. ارین صاحب جمعی

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1101 ديدگاه)

      برادر جدا شما فازت با خودتم معلوم نیست تو اروپایی ها یکی ماشین‌برقیش از بنزینش بیشتر میفروشه پوستشو میکنی میگی چقدر افتضاح بعد این میشه ماشالله واقعا دلیل نفرتت از قاره اروپا نمیفهمم

      موافقم 16
      مخالفم 11
      1. ali(chevynova)

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (7405 ديدگاه)

        نمیدونم به شما علاقه من مرتبطه؟
        شما بجای پیدا کردن فاز من به فکر زندگی خودت باشه
        منتظر نباش تا من حرفی میزنم بیای ریپلای کنی

        موافقم 9
        مخالفم 18
        1. ارین صاحب جمعی

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1101 ديدگاه)

          نه اتفاقا به من اصلا ربطی نداره فقط برام این حجم از تنفر خیلی جالبه

          موافقم 11
          مخالفم 6
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      روزی که این فیسِ موستانگ کوپه را دیدم ناراحت شدم از اینکه موستانگ دیگر اون ظاهر خشن و باهِیبَت را نداره و برعکس روزی که ظاهر موستانگ مک‌ای را دیدم مطمئن بودم ارزش ورود به بازار را دارد اما از اینکه نام ماستنگ را برای یک شاسی‌بلند گذاشتند ناراحت شدم و هستم چون هر نامی ارزش صاحب خودش را دارد و نباید دو تا یا بیشتر شود یا سبک آن تغییر کند مثل بلیزر که هر وقت نامش میاد همه دنبال یه چهره‌ی خفن خشن و غول‌آسا هستند که شورولت زد از بیخوبُن فلَجِش کرد هرچند حتی اگر در بازار موفق شود !

      موستانگ مک‌ای بسیار خودروی خوش‌ساختی هست و منتاژ دقیقی داره که نشان میده فورد از سر اجبار وارد بازار برقی‌ها نشده و آمده که با بزرگان این صنعت نوآور بجنگه و پیروز بشه !

      در دنیا یه نفر بود که خواست حقیقتاً با انزو فراری بِجَنگه و شکستش بده و شکستش داد و آن هم فورد بود و جالبه که خانواده‌ی فورد به جنگجو بودن در صنعت خودرو معروف هستند و من این را در مقاله‌ای جدا از خودرو مدتی پیش خواندم که ای کاش مرجعش را مینوشتم تا الان به شما میگفتم و میدیدید !

      باور کنید خانواده‌ی فورد اگر روی اون رگِ جنگندگیشون بیوفتند حتی اگر دودمانشان هم به باد بدهند میدهند تا پیروز رقابت شوند !

      البته پورشه هم چنین روحیه‌ی جنگندگی را داشت که میتوانید داستان ساخت ۹۱۸ را برای مسابقات لمانز بخوانید که بسیار جالب بود اما فکر نمیکنم این روزها دیگر خانواده‌ی پورشه در ساخت محصولات دخالت کنند و این مدیران فولکس هستند که بیش از رقابت و مسابقه به بازار و فروش فکر میکنند ( البته پورشه در بهترین دوران خودش داره روزگار سپری میکنه و من عاشق این برند دوست‌داشتنی و بخصوص اتاق کررا هستم ) !

      صنعت خودرو به آدم‌های زیادی مدیون هست که اول کارل بنز بوده ، دوم آقای فورد ، سوم انزو فراری و سپس طراحان ایتالیایی آلمانی آمریکایی و امروزِ هم دیگر این صنایع کامپیوتری هستند که دارند خودرو را به پیش میبرند و احتمالاً در آینده اپل سامسونگ هواوی شیامی سونی پاناسونیک زیمنس و … میشوند پرچمدار ساخت خودرو مثل ساعت و موبایل و اینقدر تولید میکنند که دیگر خودرو جنبه‌ی مالکیت فردی ندارد و حتی ارزش نگهداری هم ندارد !!!!!

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. نوید AJ

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3761 ديدگاه)

        نکته ی درستی گفتی.

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10385 ديدگاه)

          ممنون

  2. مجید

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    انصافاً هم طراحیش گیک‌پسندتر و جهانی‌تره.

    موافقم 3
    مخالفم 8
  3. کسرا

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    من که کوپه رو ترجیح میدم

    موافقم 6
    مخالفم 3
  4. Amir mahdi @-1387

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (207 ديدگاه)

    فورد همیشه عالی بوده مخصوص تو پلتفرم موستانگ
    معرکس ولی ظاهر خشنی نداره مدل های کلاسیک
    زیبا تر خشن تر از مدل الان هست همه دوست دارند
    ولی با این حال صادراتی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا