فورد سرانجام از نسل جدید پیکاپ محبوب رنجر برای بازارهای بینالمللی رونمایی کرده است. این پیکاپ جدید که بهعنوان هوشمندترین، توانمندترین و چندمنظورهترین رنجر تاریخ توصیف شده است، بر اساس میراث پیشینیان خود ساخته شده و درعینحال تکنولوژی و تواناییهای آن بهبود پیدا کرده است.
با یک نگاه به رنجر مدل ۲۰۲۳ بلافاصله میتوان فهمید که با پیکاپ جدیدی طرف هستیم زیرا این خودرو حالا از طراحی کاملاً جدید و جسورانهای برخوردار شده که به ماوریک و F150 شباهت دارد؛ بنابراین در اینجا هم چراغهای جدید C شکلی دیده میشود که از تکنولوژی LED ماتریکس برخوردار هستند و یک نوار پهن از جلوپنجره تا میان آنها نفوذ کرده است.
در پروفیل جانبی خودرو هرچند همچنان خط شانهٔ برجسته و فرم آشنای اتاق حفظ شده اما شاهد بدنهای عضلانیتر هستیم. بخش عقبی خودرو اما بیشتر طراحی تکاملی دارد و تغییرات بزرگی در آن دیده نمیشود ولی بااینوجود در اینجا هم میتوانیم چراغها و درب پشتی جدیدی را ببینیم که نوشتهٔ RANGER در پایین آن نقش بسته است. علاوه بر این، در طرفین سپر هم پلههایی تعبیه شده که موجب سهولت در دسترسی به قسمت بار میشود.
قسمت بار رنجر کمی بزرگتر از قبل شده است زیرا در نسل جدید این پیکاپ فاصلهٔ محوری و همینطور فاصلهٔ عرضی چرخها ۵۰ میلیمتر بیشتر شده است. در کنارههای اتاق بار، گیرههایی تعبیه شده و فورد یک سیستم مدیریت بار جدید را هم برای آن طراحی کرده که به تقسیمکنندههای متحرک مجهز است. تکمیلکنندهٔ ویژگیهای قسمت بار نسل جدید رنجر نیز درب پشتی که میتواند بهعنوان یک نیمکت عمل کند و سیستم نورپردازی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه هستند.
رنجر جدید در داخل هم کاملاً نونوار شده است و حالا در اینجا شاهد کابین پیشرفتهای با صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگرهای ۱۰.۱ یا ۱۲ اینچی برای سستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC4 هستیم. این سیستم از یک صفحهٔ اختصاصی آفرود برخوردار است که امکان مشاهدهٔ مواردی مثل زاویهٔ فرمان را فراهم میکند. رنجر جدید همچنین به یک مودم یکپارچه مجهز شده تا بتوان با استفاده از اپلیکیشن FordPass، از راه دور درها را قفل یا باز کرده و وضعیت خودرو را بررسی کرد. این سیستم از قابلیت بهروزرسانی از راه دور هم برخوردار است.
از تکنولوژی که بگذریم، کابین رنجر مدل ۲۰۲۳ داشبورد مدرنتری با دریچههای تهویهٔ شیک دارد. همچنین کیفیت متریال داخلی بیشتر شده و دوخت متضاد هم در قسمتهای مختلف دیده میشود. این پیکاپ جدید از شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند و محفظههای هوشمندانه برای اشیاء مثل جیب روی درها و جعبهداشبورد بالایی هم بهره میبرد.
فورد برای رنجر مدل ۲۰۲۳ یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل جدید را در نظر گرفته که جایگزین نمونهٔ پنج سیلندر قبلی میشود. یک موتور ۲ لیتری دیزلی که در دو نسخهٔ تک یا دو توربوشارژ قابل انتخاب خواهد بود هم این V6 جدید را همراهی میکند. برای کسانی که خواهان موتور بنزینی هستند هم پیشرانهٔ آشنای ۲.۳ لیتری اکوبوست چهار سیلندر در نظر گرفته شده که آنرا در سینهٔ محصولات مختلف فورد از برانکو گرفته تا موستانگ دیدهایم.
فورد فعلاً قدرت و گشتاور هیچکدام از این موتورها را اعلام نکرده است ولی میدانیم که انتقال نیروی آنها توسط سه گیربکس مختلف انجام میگیرد. این گیربکسها شامل شش سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک به همراه یک ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک بروز شده میشود.
نسل جدید رنجر روی شاسی ارتقاءیافتهای قرار گرفته است. این شاسی در جلو ساختار جدید دارد تا فضای بیشتری را برای پیشرانهٔ V6 و همینطور قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی که در آینده در اروپا ارائه خواهد شد فراهم کند. علاوه بر این، چرخهای جلو هم به سمت جلو کشیده شدهاند تا زاویهٔ حملهٔ خودرو بهبود پیدا کند. در عقب نیز سیستم تعلیق تغییر مکان داده است تا سواری راحتتری را روی جاده و خارج از جاده فراهم کند.
نسل جدید رنجر سال آینده در کارخانههای فورد در تایلند و آفریقای جنوبی تولید خواهد شد. فعلاً از نسخهٔ آمریکایی این پیکاپ جدید خبری نیست اما به گفتهٔ فورد، بعداً جزئیات نسل جدید رنجر برای بازار ایالاتمتحده اعلام خواهد شد. انتظار میرود این نسخه با مدل ۲۰۲۳ راهی بازار آمریکا شود.
Amir evolution
۳ آذر ۱۴۰۰واقعا فتح بازار پیکاپ جهان برازنده همچین ماشینه
زیبا، مخصوصا داخل اتاق
R@m!n
۳ آذر ۱۴۰۰پادشاهه فاتح با قدرت برگشته 😍😍
AMG GT R
۳ آذر ۱۴۰۰این پیکاپ یه چیزی بین ماوریک و f150 هست
هم کاربردی و اقتصادی
هم قدرت و توانایی های زیاد
بسیار خوب هست
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳ آذر ۱۴۰۰چه پیشرفتی کرده دمش گرم.نسخه رپتور با انجین 400 اسبی چه شود.اوففف
ابر+عظیم+سلطان+خانِ+خفن+باحال+سوپر+ویژه+توپِ+دمش+گرم!
۳ آذر ۱۴۰۰واقعا پیکاپ خوبیه
احتمالا نسل جدید هم میتونه مجسمه ی جیمز می رو بندازه زمین😉🤣
.
.
.
.
https://www.aparat.com/v/ERdWs?playlist=19164362
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳ آذر ۱۴۰۰عالیه، من همیشه با ظاهر رنجر مشکل داشتم اما این سری مشکلش حل شده،داخل کابینش چه محشره🤩
Nima
۳ آذر ۱۴۰۰واقعا منتظر نسخه رپتورش هستم 😊
Mohsen990
۳ آذر ۱۴۰۰پیکاپه خوبیه از هرنظر عالی👏👏👏🇺🇲🇺🇲.ولی پراید وانت یه چیزه دیگس،،😄😄😄😄
net
۳ آذر ۱۴۰۰حیف زیباترین و بهترین وانت میان سایز جهان که چراغ جلو c شکل بد و زشت شده و تو ذوق میزنه اگر چراغ جلو باریک زیبا نسل قبلی داشت عالی میشد.طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی چرمی مشکی قشنگه اگر از دوخت متضاد زرد استفاده نکرده بود و دوخت مشکی استفاده کرده بود زیباتر میشد.محافظ رول شدنی مشکی اتاق بار خیلی خوبه برای نگهداری وسایل در مقابل باد و باران.اگر خط نازک سفید اطراف شیشه دربها داشت زیباتر میشد.در کل طراحی داخلی و بیرونی بروز و زیباتر شده بغیر از چراغ جلو c شکل که خراب کرده
امیرحسین
۳ آذر ۱۴۰۰سلام.
تشکر از جناب دهقان.
فکرکنم فورد نسخه رپتور اینو برانکوو رپتور ار رو باهم معرفی کنه.نسل جدید هایلوکس هم میاد چند سال دیگه بخصوص نسخه GRش رقابت خوبی بین اینو رنجررپتور خواهد بود.ولی بنظرم اول هایلوکس بعد این رنجر.
Sina
۴ آذر ۱۴۰۰وقتی فورد توی نسل قبلی موتور دو لیتری توربو رو گذاشت گفتم این کارش صددرصد اشتباهه و آخرش مجبور میشه عوضش کنه و الان دقیقا همین کارو کرد
چونکه دقیقا واسه اکسپلورر هم ۲ لیتری رو گذاشتو انقدر با استقبال کم مواجه شد که توی نسل بعد کلا۲لیترسو گذاشت کنار و همین اکوبوست ۲.۳ لیتریو قرار داد
نمیدونم چه اسراریه خودروسازها بجای درخواست مردم اسرار دارن چیزی که فکر میکنن درسته رو انجام بدن
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۴ آذر ۱۴۰۰عالی
net
۴ آذر ۱۴۰۰حیف زیباترین و بهترین وانت (میان سایز) جهان که چراغ جلو c شکل بد و زشت شده و تو ذوق میزنه اگر چراغ جلو باریک زیبا نسل قبلی داشت عالی میشد.طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی چرمی مشکی قشنگه اگر از دوخت متضاد زرد استفاده نکرده بود و دوخت مشکی استفاده کرده بود زیباتر میشد.محافظ رول شدنی مشکی اتاق بار خیلی خوبه برای نگهداری وسایل در مقابل باد و باران.اگر خط نازک سفید اطراف شیشه دربها داشت زیباتر میشد.در کل طراحی داخلی و بیرونی بروز و زیباتر شده بغیر از چراغ جلو c شکل که خراب کرده
" Swedish Arrogant Tiger "
۴ آذر ۱۴۰۰نسل قبلش حداقل تو طراحی سر جلو متفاوت و بهتر بود، این زیاد شبیه ماوریک شده.
net
۴ آذر ۱۴۰۰چراغ باریک جلو و جلوپنجره ساده مشکی نسل قبلی قشنگتر بود.ال سی دی با حاشیه کم عمودی داشبورد که مثل وانتهای رم شده حس وانت لوکس میده .طراحی داخلی نسبت به نسل قبلی لوکستر شده