نسل جدید فورد سوپر دیوتی شروع بسیار خوبی داشت زیرا سازندهٔ آمریکایی روزانه ۱۰ هزار سفارش خرید برای آن دریافت کرده است. پذیرش سفارشات خرید این پیکاپ سنگین در ۲۷ اکتبر آغاز شد و فورد طی پنج روز بیش از ۵۲ هزار سفارش داشته است. این بهطور میانگین بیش از ۱۰,۴۰۰ سفارش در روز است که با توجه به قیمت پایهٔ ۴۳,۹۷۰ دلاری سوپر دیوتی، یک دستاورد چشمگیر بهحساب میآید.
البته این موضوع خیلی هم عجیب نیست زیرا سوپر دیوتی جدید نسبت به نسل قبلی پیشرفتهای چشمگیری را تجربه کرده است. تغییرات پیکاپ سنگین جدید فورد بیش از آن است که بتوان همه را در اینجا ذکر کرد اما بدون شک میتوان گفت که نسل جدید سوپر دیوتی یک سر و گردن فراتر از رقبای سنتی خود قرار دارد. علاوه بر طراحی مدرنتر، در این پیکاپ حالا به لطف پلههای جانبی جدید و زیر پاییها در طرفین سپر عقب، دسترسی به اتاق بار آسانتر شده است. همچنین آپشن محبوب و کاربردی Pro Power هم ارائه میشود که میتواند حداکثر ۲ کیلووات برق را برای تأمین انرژی ابزارآلات مختلف در اختیار کاربران قرار دهد.
در بخش یدک کشی هم فورد برای سوپر دیوتی یک سیستم ناوبری کاملاً جدید را طراحی کرده مسیرها را بر اساس اندازه و وزن تریلری که به پیکاپ متصل است انتخاب میکند. به لطف این سیستم، راننده در مسیر خود با پیچهای تند، پلهای کمارتفاع و سایر موانع مواجه نخواهد شد. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای برجستهٔ پیکاپ سنگین فورد هم میتوان به دستیار اتصال تریلر اشاره کرد که با استفاده از یک دوربین برای تشخیص محل اتصال، بهطور خودکار پیکاپ را به عقب هدایت و به تریلر متصل میکند.
زیر کاپوت سوپر دیوتی هم پیشرانههای جدید و بروز شدهای قرار میگیرد. موتور بنزینی پایه یک نمونهٔ ۶.۸ لیتری V8 با ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۳ نیوتن متر گشتاور است درحالیکه خریداران میتوانند موتور قویتر و ارتقاءیافتهٔ ۷.۳ لیتری V8 را هم انتخاب کنند که حالا ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۷ نیوتن متر گشتاور را به چرخها تحویل میدهد. در بخش دیزلی هم شاهد همان پیشرانهٔ آشنای ۶.۷ لیتری V8 با ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۲ نیوتن متر گشتاور هستیم اما حالا فورد یک نسخهٔ جدید و قویتر از این موتور را هم ارائه کرده که با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۲۵ نیوتن متر گشتاور، بهترین خروجی در این کلاس را دارد.
اما از سوپر دیوتی که بگذریم، برای کوچکترین پیکاپ فورد یعنی ماوریک هم همچنان تقاضای بسیار زیادی وجود دارد زیرا تنها شش روز در نمایندگیهای فروش باقی میماند. فروش این پیکاپ در اکتبر امسال ۱۲۳ افزایش پیدا کرده است و بیش از ۶۰ درصد خریداران آن از برندهای رقیب سراغ فورد آمدهاند. نکتهٔ جالب اینکه بسیاری از خریداران ماوریک قبلاً هوندا سیویک، هوندا CR-V و تویوتا رافور داشتهاند. بااینحال، همهٔ خبرها برای فورد خوب نیستند زیرا فروش کلی این شرکت در اکتبر با کاهشی ۱۰ درصدی نسبت به سال قبل به ۱۵۸,۳۲۷ دستگاه رسیده است. دلیل این موضوع بیشتر مدلهای رنجر، اج و لینکلن ناتیلوس بودهاند که همگی کاهش فروشی در حدود ۴۵ درصد را تجربه کردهاند.
R@min
۱۳ آبان ۱۴۰۱18 تن ظرفیت یدک کشی !!! آرزوی خیلیاست.
کرگدن باواریا
۱۳ آبان ۱۴۰۱از تریلی بیشتره ظرفیت یدکش
MR.JD
۱۳ آبان ۱۴۰۱ایران خودرو :
کلاس چندمی عمویی ؟ پژو پارس تقاضا بالای 2.700.000 نفر
تازه اونم با منت و قرعه کشی
R@min
۱۳ آبان ۱۴۰۱فقط تصور کن این بازار دست فورد تویوتا یا فولکس واگن و… میوفتاد چه حجم عظیم و غیر قابل تصوری از سرمایه، مهندسی، کار و رضایت اجتماعی به کشور تزریق می شد.
محمدرضا
۱۳ آبان ۱۴۰۱زمانی که واردات آزاد بود فولکس و تویوتاهم بودن ولی برنده بی چونو چرای بازار هیوندا کیا بودن
AHMADREZA
۱۴ آبان ۱۴۰۱اون زمانی که تویوتا و نیسان یکه تازی میکردن میشه بفرمایید هیوندا و کیا کجا بودن؟
MOHAMMAD.n.r
۱۴ آبان ۱۴۰۱تو پوست موز بودن😂
سجادی
۱۴ آبان ۱۴۰۱تازه این آمار فقط یک مدل از یک خودروسازشه، این نشون میده بیچاره ها چقدر فقیرن!
یوسف
۱۳ آبان ۱۴۰۱عجب غولیه….. ای کاش ما هم دسترسی داشتیم به پیکاپ های پهن پیکر آمریکایی….
مطمئنم اگه وارد میشد با استقبال خیلی خوبی مواجه میشد….
هی روزگار…. چرخت بشکنه الهی
HR3
۱۳ آبان ۱۴۰۱بر عکس اینکه میگن آمریکا در حال افوله عقیده ی شخصی من اینکه آمریکا تو اکثر زمینه ها داره به شدت قوی تر میشه اروپا رو هم بی خیال شده همه رو می خواد به جون هم بندازه هر جنگی تو آمریکا سود مالیش میره تو جیب اینا
amir1400
۱۳ آبان ۱۴۰۱یه پیکاپ کاربردی هست که باهاش میشه کارای خیلی سنگین هم انجام داد ، تو یوتیوب دیدم تا ۱۱ هزار کیلوگرم یدک کشیده ( البته نسل قبلی )
Radmehr
۱۳ آبان ۱۴۰۱پراید هم فروش بسیاری داشته…
ولی دلیلش چیه…؟
Radmehr
۱۳ آبان ۱۴۰۱برای دوستانی ک دیس دادن
منظورم مجبور خرید بودن بود از دلیله 😑
اردلان
۱۴ آبان ۱۴۰۱بازار انحصاری اینکه اولین نیاز مردمو با بستن شریان حیاتی واردات عدم تطبیق با بازار جهانی و دزدی و …مجبوری باید پراید بخری نه از روی علاقه و امکانات
amir1400
۱۳ آبان ۱۴۰۱اگه لات بودن ماشین بود ، میشد ایشون 😎💪💪🇺🇸🇺🇸
SLR _ 722
۱۳ آبان ۱۴۰۱لات بودن که لفظ قشنگی نیست
اگر پهلوان بودن ماشین بود میشد ایشون
viper2
۱۳ آبان ۱۴۰۱پس ۴۰۵ چیه؟! تولید از حمایت ملی!!!!
Radmehr
۱۳ آبان ۱۴۰۱احساس میکنم قدرتش باسد بیشتر میبود
ولی خب به هر حال از خیلییا سر تره
شاهرخ
۱۳ آبان ۱۴۰۱1625 نیوتون متر گشتاور کمه؟
هیچ وانتی توی دنیا اینقدر قوی نیست
از اکثر کامیون هایی که الان داره تولید میشه هم قویتره
احمدرضا
۱۳ آبان ۱۴۰۱از کامیون نه ولی کامیونت بله
Iman99
۱۴ آبان ۱۴۰۱قدرت و گشتاورش تقریبا ۲ برابر بنز مایلر هست که تو جاده های ایران میبینیمش
بنز مایلر ۹۰۰ نیوتون متر گشتاور داره ( همون کامیون های بنز دماغ دار نارنجی کلاسیک هم تک و هم جفت )
و این ۱۶۰۰ نیوتون متر گشتاور
فقط کامیون های پر قدرت جدید گشتاور بیشتری از این غول دارن
meysam
۱۳ آبان ۱۴۰۱نسخه دیزلیش دیگه حرفی برا گفتن باقی نمیزاره
GMA
۱۳ آبان ۱۴۰۱یه پکیج کامل و بی نقص،معلومه که در بازار هم متقاضی زیاد داره…
مردیم از خوشی
۱۳ آبان ۱۴۰۱این همون آمریکای رو به افول هست 🤣
یه چند نفر تو سایت بودند می آمدند طومار می نوشتند که آمریکا خرج ها بالاست طرف نمی تونه پول پس انداز کنه ماشین خوب بخره 😅
حاضرند برا اثبات خودشون هر دروغی را به خورد مردم بدند
داوود
۱۳ آبان ۱۴۰۱طرفدار آمریکا نیستم، اما آمریکا از دید “کسانی” رو به افول است که شبها خواب شام خوردن با پوتین و شی را می بینند.
mahdi-es17
۱۳ آبان ۱۴۰۱Pro Power یکی از بهترین اپشن هایی هست که میشه روی پیکاپ ها وانت ها استفاده کرد
احمدرضا
۱۳ آبان ۱۴۰۱عجب غولیه
یه پا کامیون واسه خودش
Khosrow
۱۳ آبان ۱۴۰۱اینو میبینم باید شب حتما فیلم ببینم که توش از اینا باشه / کامنت رو نگا 🤣 ..
blackwing
۱۳ آبان ۱۴۰۱به به 🤌🏼
بیشترین گشتاور رو قبل از این GMC سییرا ۳۵۰۰ HD داشت که ۱۴۴۰ نیوتون بود
قاطر فروش
۱۳ آبان ۱۴۰۱یا ابالفضل این بدبختای رو ب افول تو چ عالمی سیر میکنن
MASOUD 0099
۱۳ آبان ۱۴۰۱این دیگه پیکاپ نیست غوله
بی خیال اسم
۱۳ آبان ۱۴۰۱عالی
سلطان کلاس خودش هست
فقط رقم گشتاورش ۱۶۵۰ نیوتن متر
اردلان
۱۴ آبان ۱۴۰۱چرا امریکاییا دیگه کامیون تولید میکنن ببندن دره کارخونه هاشونو بدن فورد بسازه
امیرحسین
۱۴ آبان ۱۴۰۱زمانی فورد دوج جی ام سی کامیون میزدن