اگر هنوز هم آرزوی تولید سدانی میان سایز توسط فورد را دارید بهتر است به بازار خارج از آمریکا فکر کنید؛ اما حتی با این وجود نیز بازار چندانی برای چنین خودروهایی وجود ندارد. اگر به خاطر داشته باشید فورد اعلام کرده بود دیگر سدان ها را عرضه نخواهد کرد و خب زمان نشان میدهد که این تصمیم تا حد زیادی درست بوده است.
اما هنوز هم هستند کشورهایی که سدان ها را دوست دارند. یکی از این کشورها چین است که نسخه مخصوص از تاروس و لیفت بک قدبلند با نام Evos را دریافت کرده است. هر دو خودرو مخصوص بازار چین بوده اما خب فورد بهصورت کامل بازار سدان های میان سایز را رها نکرده است. در چند ماه گذشته شاهد انتشار تصاویر جاسوسی از جانشین فورد فیوژن/موندئو بودهایم و بنابراین این امر نشان میدهد فورد هنوز هم به حضور در این بازار اهمیت میدهد.
خودرویی که عکاسان شکار کردهاند ما را به یاد Evos معرفی شده در نمایشگاه شانگهای میاندازد. با توجه به این تصاویر هنرمند دنیای مجازی Kolesa به دنبال انتشار رندرهایی از جانشین فیوژن/موندئو بوده است.
از آنجایی که این خودرو به شدت وامدار اِووس بوده بنابراین نمای جلوی تقریباً مشابهی را شاهد هستیم. نمای عقب جانشین فیوژن/موندئو سدان مانند تر از اِووس بوده و شیشه عقب خمیدهتر و درب صندوق طویلتر را به نمایش میگذارد. این هنرمند روسی پروفایل کلی خودرو را شبیه محصولات نه چندان پرتعداد کراس-سدان تجسم کرده و این موضوع از ارتفاع خودرو نسبت به سطح زمین مشهود است.
البته برخی از نمونههای رؤیت شده در خیابان ارتفاع زیادی از سطح زمین نداشتهاند و بنابراین احتمال دارد جانشین فیوژن/موندئو یک سدان یا لیفت بک مرسوم باشد؛ اما این خودرو جدای از چین در کشورهایی میتواند عرضه شود؟ بخشهایی از اروپای شرقی و آسیا هنوز هم به سدان ها علاقه دارند. آمریکای لاتین نیز میتواند گزینه دیگر باشد. بههرحال منتظر میمانیم تا ببینیم دستپخت فورد برای این بازارها چه چیزی خواهد بود…
porsche
۱۰ آبان ۱۴۰۰دستپخت فورد خوبه ها 😋🤤
new RAMIN
۱۰ آبان ۱۴۰۰دسپخت فورد با سرو چانگان!
CHANGAN_FORD
فورد ایوس (همونی که عکساش تو تصویره) در چین توسط CH منتاژ میشه.
البته 75درصد محصولات فورد داستانشون تو چین اینه🙃حتی موستانگ mach E!
RezaRs
۱۰ آبان ۱۴۰۰والا همکاری های شرکتا خیلی بیشتر چیزیه که فک میکنیم و سرشون غیرت بی خردانه به خرج میدیم همکاری اکه نبود دنیای خودرو اینجا نبود
new RAMIN
۱۰ آبان ۱۴۰۰بله. کمپانی ها روی صحنه رقابتی هستن… پشت صحنه رفیق! اما ما مردم باور نمیکنیم./درضمن فاز اونایی که دیس دادن چیه؟یعنی مخالف چانگان_فورد هستید؟یعنی فکر میکنید چاخان میگم؟😐
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Changan_Ford
اینم ماشین لوکس چانگان_لینکلن!!
https://inf.news/en/auto/b9766c1cd11479f74a235939de472e18.html
چانگان_لینکان زفیر😍 البته عکس جاسوسیش…
چانگان_فورد و چانگان_لینکلن جوینت ونچری هست که از سال 2012 انجام شد و چانگان وظیفه منتاژ (و یاتولید کامل!)8محصول فورد و 3 محصول لینکلن رو داشت. به تازگی موستانگ مک ای هم اومده و شد 9 محصول از فورد. البته این بین ماشین مشترک هم تولید کردن.
برخلاف نظر یه عده که میگن برای فورد شایسته نیست باCHهمکاری کنه اتفاقا این همکاری در این 1دهه سود زیادی برای فورد آورده. البته فورد و لینکلن از آمار فروش چشمگیری در چین برخوردار نیستن و اصلی ترین دلیلش کم بودن تعداد مدل ها است.
نوید محمد
۱۰ آبان ۱۴۰۰آخ جون چانگان
امیرعلی
۱۰ آبان ۱۴۰۰رامین اول از همه اینکه همکاری فورد با چانگان دلیل بر ناتوانی فورد نیست دلیلش اینه که دولت چین قانون گذاشته که هر شرکت خودروسازی که بخواد توی چین خودرو تولید بکنه نمیتونه کارخانه اختصاصی داشته باشه و باید با یکی از شرکت های چینی برای مونتاژ محصولاتش همکاری بکنه(البته تسلا تنها خودروسازی غیر چینی ه که کارخانه اختصاصی تو چین داره که دلیلش هم خودتون میدونید تعریف های بی حد و مرز و کار های دیگه ای که ایلان ماسک برای حذب کمونیست انجام میده) به همین دلیل فورد مجبور ، تاکید می کنم مجبور به همکاری با چانگان شد
سدان زفیر هم همه اعتبارش متعلق به لینکن ه و فقط در کارخانه چانگان مونتاژ میشه پس اینقدر از تاثیر چانگان روی فروش فورد نگو که نهایت کار چانگان مونتاژ محصولات فورده
new RAMIN
۱۰ آبان ۱۴۰۰@امیرعلی
(رامین اول از همه اینکه همکاری فورد با چانگان دلیل بر ناتوانی فورد نیست دلیلش اینه که دولت چین قانون گذاشته که هر شرکت خودروسازی که بخواد توی چین خودرو تولید بکنه نمیتونه کارخانه اختصاصی داشته باشه)
کجای کامنتم گفتم فورد ناتوانه؟؟ نه خداوکیلی کجا؟خودم طرفدار فورد هستما… بعد ناتوان؟ حاجی اینو از کجات درآوردی؟ کجای کامنتم گفتم ناتوان؟
(سدان زفیر هم همه اعتبارش متعلق به لینکنه و فقط در کارخانه چانگان مونتاژ میشه پس اینقدر از تاثیر چانگان روی فروش فورد نگو که نهایت کار چانگان مونتاژ محصولات فورده)
مگه گفتم لینکلن زفیر ماله چانگانه؟؟درضمن لینکلن و فورد آمار فروش زیادی ندارن. لینکلن سال تو کل 2020 کلا 50هزار دستگاه تو چین فروخت! فورد هم حدود 225هزار دستگاه.
درضمن درسته کمپانی ها نمیتونن کارخونه مستقل تو چین داشته باشن ولی میتونن ماشین صادر کنن… الان مدیران لینکلن میتونن جوینت ونچر رو به هم بزنن و مثلا سالی 40 یا 50 هزار لینکلن از آمریکا بفرستن چین…ولی خب نمیکنن چون خیلی گرون میشه(به خاطر تعرفه دولت چین) دو اینکه سود نمیتونن کنن. خوبی این جوینت ونچر اینکه هم سود بیشتری کمپانی اصلی میکنه هم میتونه همون مدل چون تو چین مونتاژ شده و ارزون تر براش تموم شده رو جاهای دیگه هم بفروشه…
Reza Waffen SS
۱۱ آبان ۱۴۰۰اولش فکر کردم چینیه
میثم
۱۰ آبان ۱۴۰۰این کولسا عجب چیره دسته
واقعا قشنگ درآورده
mojtaba
۱۰ آبان ۱۴۰۰طراحیش پخته نیست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۰ آبان ۱۴۰۰لعنتی این تیم kolesa اکثر رندراشون ۹۹ درصد با نسخه نهایی تطابق داره پس اگر خواستید میتونید از روی رندراشون نسل بعد اون محصول رودقضاوت کنید
ممد ژانگولر
۱۰ آبان ۱۴۰۰خدا بگم چینو چیکار نکنه با این بازیهایی که با طراحی خودرو میکنه
دیگنیتی خودمونه 😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۰ آبان ۱۴۰۰موندئوی سدان رو بیشتر میپسندم…
امیرحسین
۱۰ آبان ۱۴۰۰کاملا ماشین بی هویتیه
و فورد حتی به این ساخت به هویت دوست داشتنی خودش صدمه وارد میکنه
اونم فقط به خاطر پول بیشتر
ماشین از لحاظ طراحی کاملا نامشخص و سردرگم به نظر میاد
و خیلی با آرمان های فورد سنخیت داره
akrh78
۱۱ آبان ۱۴۰۰اگه این سدانه پس سدان چیه؟