خودروهای پرفورمنس امروزه در انواع مختلفی ساخته میشوند و حالا کانال یوتیوب Sam CarLegion سه نمونه از آنها را در برابر هم قرار داده است. این خودروها فورد موستانگ شلبی GT500، نیسان GT-R و مرسدس AMG GT S هستند یعنی خودروهای قدرتمندی که روی کاغذ باهم برابر نیستند و این ویدئو نشان میدهد که این تفاوتها در مسابقهٔ درگ چطور خود را نشان خواهند داد.
GT500 زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ دارد که ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای عقب تحویل میدهد. AMG GT S اما از یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی کوچکتر استفاده میکند که قدرت کمتری هم دارد. این پیشرانه که به یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است، ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخهای عقب میرساند. مرسدس علیرغم قدرت کمتر، با وزن ۱۶۴۵ کیلوگرمی بسیار از ماسل کار آمریکایی ۱۸۹۰ کیلوگرمی سبکتر است.
نیسان GT-R اما در بین این دو خودرو قرار میگیرد. در سینهٔ این سوپرکار ژاپنی یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو پنهان شده که ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۳ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچه برخلاف دو خودروی دیگر به هر چهارچرخ منتقل میشود. GT-R با وزن ۱۷۷۵ کیلوگرمی هم بین دو رقیب خود قرار میگیرد.
هرچند موستانگ در این رقابت بیشترین قدرت را دارد اما در مسابقهٔ درگ فقط قدرت اهمیت ندارد و لانچ هم بسیار مهم است یعنی همان چیزی که شلبی در آن مشکل دارد. به همین دلیل، GT500 در هردو درگ از حالت سکون نتوانست جایگاهی بهتر از آخر کسب کند درحالیکه GT-R به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک خود پیروز شد و مقام دوم هم به AMG رسید. رولینگ اما جایی بود که موستانگ درخشید زیرا حالا بجای تلاش برای کشش، قدرت بیشتر خود را بهراحتی به زمین منتقل کرد GT-R و AMG GT هیچکدام توان رسیدن به آن را نداشتند. همین نتیجه در دومین مسابقهٔ رولینگ هم تکرار شد هرچند که این بار خودروها در حالت دستی قرار داشتند.
مشخصات فنی
فورد شلبی GT500 | مرسدس AMG GT S | نیسان GT-R | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۷۶۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر | ۶۳۳ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۹۰ کیلوگرم | ۱۶۴۵ کیلوگرم | ۱۷۷۵ کیلوگرم |
قیمت | ۸۰,۷۹۵ دلار | ۱۳۲,۱۹۵ دلار | ۱۱۵,۴۳۵ دلار |
۹۱۱
۳۰ شهریور ۱۴۰۱انتخاب من موستانگ هست. قیمت کمتر قدرت بیشتر.البته این نظر شخصی هست
Mad.z.Max
۳۰ شهریور ۱۴۰۱بچه ها نت قطع شده و انگار سیستم اینترانت راه افتاده!!!
Twin H Power
۳۰ شهریور ۱۴۰۱آره !
۹۱۱
۳۰ شهریور ۱۴۰۱آره
Reza Waffen SS
۳۱ شهریور ۱۴۰۱گودزیلا انتخاب من
علی
۳۱ شهریور ۱۴۰۱انتخابم فورد موستانگ بخاطر اینکه ذاتا یه ماشین اسپورت هست .
Iman99
۲ مهر ۱۴۰۱انتخابت درسته فورد موستانگ محبوب ترین خودروی اسپرت جهانه پس مطمئن باش برتری داره
مرسدس ای ام جی جی تی هم برتری خودش ثابت شدس و کسی به گرد پاش نمیرسه در برتری مرسدس همین بس که رکورد دار نوربرگرین هست
درمورد جی تی ار هم اینجا جای درستی وای آوردنش نبود چون چهار چرخ محرکه و درست نیست با محرک عقب ها درگ بندازن
چون جی تی آر رقیب مستقیم پورشه ۹۱۱ هست که از این نظر هم پورشه ۹۱۱ از همه نظر خیلی بهتره و بازم برتری داره چون پورشه ۹۱۱ سنگ محک کلاس خودشه
خود جی تی آر هم همه چیزش از اروپا و امریکا هست ولی با این وجود به پای خود اروپایی ها و امریکایی ها نمیرسه چون مثلا پورشه ۹۱۱ هم مهندسی خیلی بالاتر و بهتری داره هم تکنولوژی های بسیار بالاتری داره و هم پرفورمنس نهایی خیلی بالاتری داره
ولی با همه این اوصاف بازم همین جی تی آر هم تقریبا همه چیزش از اروپا و امریکاس مثلا
درمورد موتور v6 نیسان جی تی آر بگم حقایقی رو بگم تا بدونید ریشه اون از کجاست که در ادامه متوجه میشید که از اروپا و امریکاس
از گیربکس شروع کنیم که این عملکرد نیسان جی تی آر که از اون موقعی که اومد به لانچش معروف بود و با بعضی از سوپر کار ها هم رقابت میکرد همش برمیگرده به مهندسی بی نظیر شرکت امریکایی بورگ وارنر که کار طراحی و مهندسی گیربکس نیسان جی تی آر رو انجام داد قطعا عملکرد لانچ نیسان جی تی آر در درگ بخش مهمیش بر میگرده به مهندسی شرکت امریکایی بورگ وارنر که متخصص هست در زمینه مهندسی و طراحی سیستمهای انتقال قدرت و بخش های دیگه
در مورد موتور نیسان جی تی آر هم بازم طبق بررسی ها مشخص شده که توسعه و ریشه اون برمیگیرده شرکت انگلیسی متخصص در زمینه موتور اسپرت که قبل از اینکه نیسان جی تی آر طراحی بشه موتور خودروی لمانز نیسان رو این شرکت اروپایی توسعه داد و این موتور نیسان جی تی آر که الان میبینید بر اساس همون موتور شرکت اروپایی پی دبلوی آر متخصص در زمینه طراحی موتور هست که موتور نیسان جی تی آر بر اساس اون ساخته شده
شاسی و پلتفرم نیسان جی تی آر هم با کمک شرکت های اروپایی متخصص در زمینه طراحی و شاسی ساخته شده
تکنولوژی که در بخش پوشش دیواره سیلندر موتور جی تی آر هست هم از شرکت امریکایی هست
یعنی تقریبا همه چیز نیسان جی تی آر متعلق به شرکت های اروپایی و امریکایی هست و با کمک اونها طراحی و ساخته شده و کلا تکنولوژی و طراحی و مهندسی اون متعلق به اروپا و امریکا هست البته به گرد پای خود اروپایی ها و امریکایی ها در کل نمی رسه
در ادامه هم حتی علاوه بر بخش های اصلی خیلی بخش های جانبی نیسان جی تی آر هم متعلق به شرکت های اروپایی و آمریکایی هست و تقریبا چیزی از خود کشور سازنده خودش نیس و نداره مثلا در مدل نیسمو جی تی آر از صندلی های آلمانی ریکارو و دامپر های اولینز اروپایی و تکنولوژی های بخش های دیگه از شرکت امریکایی و … استفاده میشه و همش متعلق به اونها هست
بهراد
۳۰ شهریور ۱۴۰۱چه لانچی میکنه GT-R !
۹۱۱
۳۰ شهریور ۱۴۰۱البته این ویدئو یک مشکل داره. لانچ راننده موستانگ خیلی خیلی بد بود. 🤮🤮
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۳۰ شهریور ۱۴۰۱اره بد بود
ARMAN سابق
۳۰ شهریور ۱۴۰۱روندن ماشین آمریکایی تو درگ خیلی مهارت می خواد
به نظر من اگه یه راننده حرفه ای برونش می تونه به مشکل لانچ ضعیف غلبه کنه
سوشیانت
۳۰ شهریور ۱۴۰۱دقیقا بستگی به مهارت راننده داره
AMIN JAFARI
۳۰ شهریور ۱۴۰۱AMG GT
ایمان
۳۰ شهریور ۱۴۰۱به به چه ماشینهایی چه اسطوره هایی. مثل کاوه آهنگر، آریو برزن و بابک خرمدین که به جنگ ضحاک زمان میرن. دقیقا الان یه همچین ماشینهایی تو ایران نیاز داریم😉
مرگ بر ضدانقلاب
۲۸ آذر ۱۴۰۱همه دنیا میگن ضحاک زمان آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستیه. به جنگ اینا میرید که کنار ضحاک زمانید؟! کم فیلم بازی کنید. دشمنان اسلام محکوم به نابودی هستن. این وعده خدای بلندمرتبه بزرگ است. نابودی مبارک!
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳۰ شهریور ۱۴۰۱فقط رخ مرسدسو
Alan.r
۳۰ شهریور ۱۴۰۱پیروزی نیسان کاملا قابل پیش بینی بود چون هم چهار چرخ متحرکه و هم قویه ولی انتظار بیشتری از فورد داشتم چون اختلاف قدرت قابل توجهی با مرسدس داره (البته سنگین تر هم هست)
A.A.S
۳۰ شهریور ۱۴۰۱عزیزم*محرک
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳۱ شهریور ۱۴۰۱هر دو میشه مشکلی نداره
بی خیال اسم
۳۰ شهریور ۱۴۰۱درگ عالی بود خیلی کیف کردم
هرسه تا ماشین فوق العاده
از موستانگ که به نظرم بهترین ماسل کار بوده در گذشته و حال حاضر تا نیسان جی تی ار که بهترین سوپراسپورت ژاپنی بوده
مرسدس هم که جای خود دارد
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۳۰ شهریور ۱۴۰۱1 مرسدس 2 جی تی ار 3 ماستنگ
A1
۳۰ شهریور ۱۴۰۱درگ رو ندیدم چون نمیگزارن ببینم :)
ST LITE
۳۱ شهریور ۱۴۰۱برای منم همینطوری شده
A.A.S
۳۱ شهریور ۱۴۰۱انتخابم موستانگ
GT500
۳۱ شهریور ۱۴۰۱چشم بسته
GT500
ارزومه
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳۱ شهریور ۱۴۰۱باز هم پدال و باز هم درگهای مضخرف دست چین شده.پدال چرا درگهایی که همین شلبی تایم 10.5 میزنه رو نمیزاری.چیزی که کاملا مشخصه تو درگهای این احمق تلاشش برا ضعیف نشون دادن آمریکاییهاست.فقط به نحوه حرکت راننده شلبی دقت کنید انگار داره بچش رو به مهد کودک میبره و تمام دندها رو تو حوالی 6 هزار شایدم کمتر عوض میکنه.خدا شاهده همنی رو بدن به من اونم با دنده دستی حتی رو آسفالت معمولی زیر 10 میزنم.
خان
۳۱ شهریور ۱۴۰۱من از موستانگ انتظاری بیشتری داشتم۰۰۰ اما تو این درگ من انتخابم نیسان GTRبود
امیر
۳۱ شهریور ۱۴۰۱فقط موستانگ
بهنام
۳۱ شهریور ۱۴۰۱انتخابم جی تی آر . خودرویی برای یک عمر ماشین بازی و کل کل و تقویت و … خلاصه جی دی ام عشقه .
mostang
۴ مهر ۱۴۰۱انتخاب من اول فورد موستانگ بعد نیسان gtr بعد بنز(نظر شخصی)