خودروهای چینیفوردگریت وال

نبرد گریت وال تانک 500 و فورد اورست، تازه‌وارد چینی یا کهنه‌کار آمریکایی؟

در بازارهای جهانی، خریداران برای خودروهای آفرودی به سمت برندهای شناخته‌شده گرایش دارند اما آیا تانک ۵۰۰ می‌تواند این رویه را تغییر دهد؟

در بازارهایی مثل استرالیا، بخش خودروهای آفرودی تحت سلطهٔ تویوتا، فورد، نیسان، ایسوزو و میتسوبیشی است. این برندها در طول دهه‌ها تجربیات زیادی در زمینهٔ ساخت خودروهای آفرودی کسب کرده و هم‌اکنون خودروهای فوق‌العاده‌ای را برای استفاده روی جاده و خارج از جاده تولید می‌کنند. بااین‌حال، این باعث نشده که خودروسازان جدید شانس خود را در بخش پرطرفدار شاسی‌بلندهای آفرودی هفت‌نفره امتحان نکنند. یکی از این تازه‌واردها، تانک ۵۰۰ از گریت وال است. این خودرو هنگام عرضه در استرالیا ما را تحت تأثیر قرار داد اما در برابر یکی از بهترین خودروهای این بخش یعنی فورد اورست چطور عمل خواهد کرد؟ برای پاسخ دادن به این سؤال، دو خودرو را روی جاده و خارج از جاده در برابر هم قرار داده‌ایم. هردو ماشین با بالاترین نسخهٔ خود به این رقابت آمده‌اند ولی اختلاف قیمت قابل‌توجه بیش از ۱۰ هزار دلاری بین آن‌ها وجود دارد.

همچنین بخوانید:

قیمت

تانک ۵۰۰ در استرالیا فقط با یک قوای محرکهٔ هیبریدی عرضه می‌شود که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً ۳۴۲ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به سامانهٔ چهارچرخ محرک تحویل داده می‌شود. ظرفیت یدک کشی ۳ تنی تانک ۵۰۰، از رقیب آمریکایی ۵۰۰ کیلوگرم کمتر است ولی از تجهیزات آفرود زیادی مثل قفل دیفرانسیل جلو و عقب، گیربکس کمکی ضریب سنگین و ۱۱ حالت رانندگی مختلف بهره می‌برد. این شاسی‌بلند چینی در قبال قیمت ۴۸,۸۰۰ دلاری تیپ اولترای خود امکانات زیادی مثل تودوزی چرمی ناپا، سیستم صوتی پریمیوم اینفینیتی، پله‌های جانبی تاشو، گرم‌کن و تهویه صندلی‌های ردیف اول و دوم و… ارائه می‌کند.

برخلاف رقیب چینی، فورد اورست در تیپ پلاتینوم با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل عرضه می‌شود که ۲۴۷ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک متصل است. چندین حالت رانندگی، قفل دیفرانسیل عقب، محافظ زیر بدنه، دوربین نماهای آفرود و گیربکس کمکی ضریب سنگین ازجمله تجهیزات آفرودی این شاسی‌بلند آمریکایی هستند درحالی‌که در تیپ پرچم‌دار پلاتینوم امکاناتی مثل سانروف پانوراما، سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو، صندلی‌های چرمی، نورپردازی داخلی، درر صندوق برقی و… ارائه می‌شود. این ویژگی‌ها اما هزینه دارد و قیمت اورست پلاتینوم از ۵۳,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود که با مالیات و برخی آپشن‌ها، نهایتاً به ۶۰,۲۰۰ دلار می‌رسد.

داخل

تانک ۵۰۰ هرچند حدود ۱۱ هزار دلار از اورست ارزان‌تر است اما هنوز هم کابین زیبایی دارد و حتی چشمگیرتر از رقیب آمریکایی به نظر می‌رسد. داشبورد این شاسی‌بلند چینی تحت سلطهٔ یک نمایشگر لمسی بزرگ است و همه‌چیز از بالای داشبورد گرفته تا کنسول مرکزی و رو دری‌ها بسیار زیبا هستند. کیفیت ساخت هم خوب است و تنها مشکل، تریم طرح چوب است که کمی ارزان‌قیمت به نظر می‌رسد. صندلی‌های چرمی تانک ۵۰۰ اولترا با قابلیت تنظیم عالی و ماساژور، فوق‌العاده هستند و در ردیف دوم هم برای افرادی با قد بیش از ۱۹۰ سانتی‌متر همچنان فضای پا و سر کافی وجود دارد. خوشبختانه این صندلی‌ها به جلو هم کشیده می‌شوند تا فضای بیشتری برای ردیف سوم فراهم شود. این صندلی‌ها حتی برای بزرگ‌سالان هم نسبتاً راحت هستند ولی متأسفانه دسترسی آسان به ردیف سوم فقط از سمت راننده صورت می‌گیرد که برای خیابان‌های استرالیا مشکل‌ساز است. با باز کردن در صندوق افقی سنگین تانک ۵۰۰، پشت صندلی‌های ردیف سوم فقط ۱۰۰ لیتر فضای بار وجود خواهد داشت ولی با خواباندن این صندلی‌ها، این عدد به ۷۹۵ لیتر می‌رسد.

فضای کابین فورد اورست هم در هر سه ردیف صندلی‌ها برای بزرگ‌سالان مناسب است و عنصر اصلی داشبورد این خودرو نیز یک نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچی است. بااین‌حال، درحالی‌که تانک به دلیل فقدان کنترل‌های فیزیکی برای تنظیمات پرکاربرد، امتیاز از دست می‌دهد، در فورد دسترسی به تنظیمات سیستم تهویه از طریق کنترل‌های فیزیکی سنتی به‌آسانی صورت می‌گیرد. در کابین اورست متریال نرم فراوانی دیده می‌شود و صندلی‌ها هرچند فاقد ماساژور هستند اما پشتیبانی بهتری از بدن نسبت به تانک دارند. صندلی‌های ردیف دوم فورد به‌اندازهٔ رقیب چینی جادار است اما ورود به صندلی‌های ردیف سوم بسیار آسان‌تر از تانک ۵۰۰ صورت می‌گیرد. همچنین برخلاف شاسی‌بلند گریت وال، در صندوق برقی اورست به‌راحتی باز می‌شود و فضای بار ۲۶۰ لیتری را پشت ردیف سوم ارائه می‌کند که این عدد در پشت ردیف دوم به ۹۰۰ لیتر می‌رسد؛ بنابراین، اورست با چرخ زاپاسی که زیر خودرو نصب شد، از لحاظ فضای داخلی برتری واضحی نسبت به تانک ۵۰۰ دارد.

مصرف سوخت

سازندگان برای هردوی این خودروها مصرف سوخت ترکیبی ۸.۵ لیتر را اعلام کرده‌اند اما نه موتور دیزلی فورد و نه هیبریدی گریت وال در آزمایش واقعی نتوانستند به این عدد نزدیک شوند. بااین‌حال، در رانندگی ترکیبی ما شامل پیمایش‌های بزرگراهی و ترددهای شهری، پس از یک هفته، فورد به مصرف ۹.۹ لیتر در هر صد کیلومتر رسید اما قوای محرکهٔ هیبریدی تانک آن‌طور که انتظار می‌رفت کارآمد نبود و در هر صد کیلومتر ۱۱.۷ لیتر بنزین سوزاند.

رانندگی

کابین تانک ۵۰۰ بسیار ساکت است و کمترین سروصدای باد و جاده به داخل وارد می‌شود. تجربهٔ رانندگی این خودرو چنان ساکت و آرام است که از یک شاسی‌بلند آفرودی با این توانایی‌ها انتظار نمی‌رود. تانک ۵۰۰ در خارج از جاده هم فراتر از انتظارات عمل کرد و با وجود استفاده از لاستیک‌های جاده‌ای، به‌راحتی از سربالایی‌های سخت بالا می‌رفت. پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر هیبریدی هم در این شرایط عملکرد خوبی دارد هرچند که مدت زیادی روی حالت تمام الکتریکی دوام نمی‌آورد. جابجایی بین نیروی برق و بنزین هم به نرمی صورت نمی‌گیرد و آرامش قابل‌توجه خودرو را از بین می‌برد. هرچند تانک ۵۰۰ شتاب خوبی دارد اما وزن ۲۶۰۵ کیلوگرمی آن کاملاً احساس می‌شود زیرا پیشرانهٔ بنزینی به‌تنهایی فقط ۲۴۱ اسب بخار قدرت دارد هرچند که سیستم هیبریدی آن‌قدر هوشمند هست که باطری را همیشه در حالت شارژ و قابل‌استفاده نگه دارد. هنگام ترمز گیری‌های شدید یا پیچیدن، حرکات بدنه زیاد است که در چنین خودروی بزرگ و سنگینی احساس ناراحتی را به دنبال خواهد داشت درحالی‌که اورست کنترل بدنهٔ بسیار بهتری دارد و کنترل آن در پیچ‌ها بسیار آسان‌تر است.

پیشرانهٔ دیزلی فورد هرچند قدرت کمتری دارد اما کشش بسیار خوبی را فراهم می‌کند و دسترسی به نیروی آن آسان‌تر است که برای سبقت‌گیری‌های سریع بسیار مفید خواهد بود. هرچند اورست مثل رقیب چینی به سیستم کمکی پایین رفته از شیب‌ها مجهز است اما فقط یک قفل دیفرانسیل در عقب دارد درحالی‌که تانک ۵۰۰ به قفل دیفرانسیل جلو هم مجهز است. بااین‌حال، در خارج از جاده، اورست با فاصلهٔ زیاد از زمین و کشش کافی، عملکردی اثبات‌شده دارد. خودروی آزمایشی ما اما از رینگ‌های بزرگ ۲۱ اینچی با لاستیک‌های جاده‌ای استفاده می‌کرد که سواری بسیار سفتی را به همراه داشت و خودرو چه در سرعت‌های پایین و چه بالا، روی دست‌اندازها عملکردی ناراحت را به نمایش می‌گذاشت. البته رینگ‌های کوچک‌تر ۱۸ اینچی با لاستیک‌های آل‌ترین بدون هزینهٔ اضافی برای اورست ارائه می‌شوند. به‌طورکلی، روی جاده هرچند اورست خودروی ساکتی است اما تانک ساکت‌تر احساس می‌شود.

نتیجه‌گیری

این مقایسه نشان داد که تانک ۵۰۰ چقدر به خودروی معتبر و باسابقه‌ای مثل فورد اورست نزدیک شده است. این شاسی‌بلند چینی روی جاده بسیار راحت است و در آفرود هم توانایی‌های بالایی دارد ولی مشکلاتی شامل سیستم آزاردهندهٔ پایش توجه راننده، قوای محرکهٔ مردد و کنترل ضعیف بدنه هم در آن دیده می‌شود که ممکن است برای خریداران ناراحت‌کننده باشد. به همین دلیل، خیلی‌ها می‌خواهند خودرویی اثبات‌شده مثل فورد اورست را بخرند و از دید ما هم این شاسی‌بلند آمریکایی همچنان برتر است. بااین‌حال، تانک ۵۰۰ واقعاً ما را تحت تأثیر قرار داد. ممکن است این ماشین به مذاق همهٔ خریداران خوش نباید اما مطمئناً توانایی‌های زیادی دارد که خصوصاً با توجه به قیمت، بسیار چشمگیر خواهد بود.

مقایسه مشخصات فنی

فورد اورست پلاتینوم تانک ۵۰۰ اولترا
پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توربودیزل ۲.۰ لیتری I4 توربو هیبرید
قدرت ۲۴۷ اسب بخار ۳۴۲ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
مصرف سوخت ۸.۵ لیتر ترکیبی اعلامی ۸.۵ لیتر ترکیبی اعلامی
مصرف سوخت ۹.۹ لیتر در آزمایش ۱۱.۷ لیتر در آزمایش
طول ۴,۹۱۴ میلی‌متر ۵,۰۷۸ میلی‌متر
عرض ۲,۰۱۵ میلی‌متر ۱,۹۳۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۸۳۷ میلی‌متر ۱,۹۰۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۰۰ میلی‌متر ۲,۸۵۰ میلی‌متر
وزن خالص ۲۵۱۲ کیلوگرم ۲۶۰۵ کیلوگرم
ظرفیت یدک کشی ۳۵۰۰ کیلوگرم ۳۰۰۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۷ نفر
حجم صندوق بار ۲۶۰/۹۰۰/۱۸۲۰ لیتر ۱۰۰/۷۹۵/۱۴۶۰ لیتر
قیمت ۶۰,۳۰۰ دلار ۴۹,۲۰۰ دلار
امتیاز ۷.۹ از ۱۰ ۷.۸ از ۱۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای
منبع
drive.com.au

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4695 ديدگاه)

    فقط اورست

    اصلا نیازی به فکر کردن نداره

    موافقم 17
    مخالفم 11
    1. amir

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3687 ديدگاه)

      وقتی میگیم شرکت هایی مثل چینی ها فقط اعداد ارقامن یعنی این ! گریت وال مصرفو ۸.۵ اعلام کرده در واقعیت ۱۱.۷ مصرف میکنه!!! یکم دیگه بالاپایین میشد عدد ها ۸ و ۱۲ بود یعنی رسما ۱.۵ برابر اعلامی مصرف میکنه!!!

      موافقم 22
      مخالفم 2
      1. net

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3473 ديدگاه)

        چراغ جلو c شکل اورست و رنجر بد هست ولی صفحه نمایش عمود اورست و رنجر خوبه.چراغ عقب متصل اورست بد هست اگر نوار متصل وسط نداشت و قرمز زرشکی میبود قشنگتر میشد.اگر بالای شیشه دربهای اورست خط سفید داشت قشنگتر میشد

        مخالفم 18
        1. net

          ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3473 ديدگاه)

          اورست از جلو و طراحی داخلی کپی فورد رنجر ۲۰۲۴ هست. این صفحه نمایش عمود خیلی زیبا هست و قشنگ به داشبورد با شیب مناسب چسبیده و دریچه کولر در سمت چپ و راستش قشنگه . داشبورد یکپارچه مشکی و فرمان و کنسول این اورست و رنجر ۲۰۲۴ خیلی قشنگه

          موافقم 3
          مخالفم 9
        2. net

          ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3473 ديدگاه)

          زشته ماشین چینی با ماشین امریکایی و اروپایی مقایسه شود

          موافقم 8
          مخالفم 14
    2. احسان

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (155 ديدگاه)

      از قضا چین خیلی نزدیک شده به برند های معتبر و این تفکر برانگیز هست،همین طور که در نقد این رو گفته بلکه شرکت های معتبر هم چین رو دست کم نگرفتند. و به عنوان مصرف کننده میتونه جزو گزینه ها باشه.خصوصا شرکت های چینی در استرالیا خیلی مانوور میدهند و فروش خوبی هم دارند.

      موافقم 9
      مخالفم 15
    3. فورد

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (885 ديدگاه)

      یک چرخ اورست و با تانک عوض نمی کنم

      موافقم 12
      مخالفم 8
      1. Rman

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (122 ديدگاه)

        شما اورست خودت سوار شو ،کسی دوست داشت تانک میخره،چرخش محکم نگه دار فرار نکنه

        موافقم 5
        مخالفم 3
  2. hosen

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (926 ديدگاه)

    قطعا فورد اورست
    ولی تلاش چینی ها هم قابل تقدیره

    موافقم 21
    مخالفم 4
    1. کرگدن باواریا

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (776 ديدگاه)

      نمونه بارز یه کاربر باسواد و منطقی 🙏 دست خوش نظرت مختصر و عالی بود 👏👏👏

      موافقم 9
      مخالفم 4
  3. mosafer

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    تا پنج سال دیگه صنعت خودرو چین نفس هر کشوری که تعرفه بالا روی وارداتش نزاره رو میگیره..

    موافقم 5
    مخالفم 17
  4. سهیل

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (140 ديدگاه)

    طراحی گریت وال از فورد امریکایی تره. طراحی فورد از گریت وال چینی تره

    موافقم 12
    مخالفم 9
    1. car lover

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1565 ديدگاه)

      دقیقا، چینی ها استایل امریکایی دارن و امریکایی ه استایل چینی

      موافقم 5
      مخالفم 9
    2. Taha Ayoobi

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4695 ديدگاه)

      فقط همین تانک 500 طراحی خوبی داره که باز اونم قدیمیه و کپی از تویوتا سکویا.

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. Mohammad hasan

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (159 ديدگاه)

        حیف اسم تانک که رو اینه

        از این مسئله بگذریم تو خود چین با یه موتور وی ۶ ؛ ۳ لیتری هیبریدی ارائه میشد که قدرت و گشتاور بالاتری داشت

        موافقم 6
        مخالفم 1
  5. genius

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    1-اختلاف قیمت 10هزار دلاری معادل با درآمد دو تا سه ماه یک کارمند استرالیایی است لذا میشه گفت گپ جذابیه برای گرایش بسمت چینیه
    2-تو استرالیا تو با کمپانی گریت وال چشم تو چشم معامله میکنی لذا خیالت راحته 10سال دیگه هم خدمات و قطعاتش هست نه مثل ما که شرکت ایکس امروز تانک رو وارد میکنه سال دیگه میبینی تغییر کاربری داده زده تو کار واردات برنج!!

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. ارسلان

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (416 ديدگاه)

      استرالیا اصلاً گریت وال فروشی نداره ، بیشترین فروش چینی ها MG هست ،اگر چینی حسابش کنید!! ضمناً این گپ داخل استرالیا ۱۰,۰۰۰ دلار نیست ، استرالیا ماشین گرون تر از بقیه کشورهای پیشرفته است….
      فورد و تویوتا و مزدا و کیا، هیوندای و….زیاد داخلش فروش داره….. ایسوزو هم خیلی به چشم میاد!!
      مگه با بقیه شرکت ها پا تو پا معامله میکنی ؟! فورد و تویوتا و… اصلأ اونجا کارخانه دارند!!!

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. حسین

        ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (403 ديدگاه)

        فروش بی‌وای‌دی در استرالیا رو چک نکردید ظاهراً. تازه بی‌وای‌دی هنوز شاسی بلندهاش رو وارد استرالیا نکرده، مدلهای U5 و U9

  6. حسین دهمرد

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2686 ديدگاه)

    یوکان به جفتشون ترجیح داره

    موافقم 7
    مخالفم 3
  7. R@min

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    چطور با این موتور کوچک و سامانه هیبرید همچین مصرف بدی داره ؟؟

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. amir

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3687 ديدگاه)

      پهندسی چینی!!
      چون فقط اعداد و ارقام الکی میسازن خودشونو با دوز و کلک بچسبونن به نامدارا همونطوری که میبینی شیائومی و هواوی میان میگن دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گذاشتیم منتها چون لنز کیفیت نداره میبینی از ۳۲ مگاپیکسل ضعیفتره عکس خروجیش تازه ۳ ۴ سال پیش یدونه گوشی چینی یادم نیست چی بود ولی بلند میکرد لنزشو زیر چهارتا لنز ماژول دوربین در اصل یه لنز دوربین بود!! کاش فیلمشو داشتم میفرستادم شکی برای کسی باقی نمیموند

      موافقم 11
      مخالفم 6
      1. OM.01

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (564 ديدگاه)

        نام هواوی رو کنار شیائومی نیار…
        تنها رقیب واقعی سامسونگ و تنها شرکت اندرویدی که رقابت با IOS رو واقعا جدی کرد هواوی بود. تنها برندی که به دنیا ثابت کرد جنس چینی خوب داریم هواوی بود. تا قبل 2019 و تحریم های هواوی کلی رقابت وجود داشت رقبا هر سری آپدیت میشدن و تغییرات ایجاد میکردن. از وقتی هواوی رفت نوآوری ها هم رفت الان سامسونگ و آیفون جز تغییر ظاهر دیزاین و 4 تا گزینه بدرد نخور چیز دیگه ای هرسال ارائه نمیدن
        هواوی رفت رقابت بازار در نوآوری ریخت…

        هواوی و دوربین 108 مگاپیکسل!؟ اون شیائومی هست اعداد روی کاغذ هست و خودم تجربه کردم و واقعا بدرد نمیخوره شیائومی(در قیاس با رقبا) هواوی از گوشی 200 دلاری تا 1200 دلاری همه گی تو عکاسی و فیلم برداری برترین تو اندروید بودن و هستن نسبت به رقباشون

        هواوی به لطف تحریم‌ها یه 5 سالی عقب افتاد اللخصوص تو بحث تراشه اما خب وقت داره ارتقاهای لازم رو انجام بده و با دست بسیار پر بیاد و داره همینکارو میکنه…

        موافقم 9
        مخالفم 4
        1. amir

          ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3687 ديدگاه)

          من یه رفیق داشتم هواوی میخرید اون زمان من سونی داشتم
          پای سونی من دو سه تا هواوی سوزوند اون
          هواوی دهن پر کن بود شاید برا چین ولی نه برا در افتادن با شاخا
          با تحریم هایی هم که شد عملا از دور حذف شد
          شیا هم که طلا هم باشه با اون رابط کاربری در حکم سوهان روح جای فکر داره

          موافقم 6
          مخالفم 3
        2. OM.01

          ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (564 ديدگاه)

          amir
          (من یه رفیق داشتم هواوی میخرید اون زمان من سونی داشتم. پای سونی من دو سه تا هواوی سوزوند اون. هواوی دهن پر کن بود شاید برا چین ولی نه برا در افتادن با شاخا)

          جسارت نشه ولی این کامنت ها کامنت های فنی حساب نمیشه کامنت های حرف روی هوا هست. علاقه ای به ادامه بحث ندارم مگر فنی بخواهی بیایی جلو

          خودم دوره تعمیرات موبایل رفتم و مدرک دارم و گوشی های زیادی باز کردم و دیدم. گوشی هم مثل موبایل دنیای خودشو داره، تعمیرکار که باشی هربار هرکسی درباره موبایل حرف میزنه میزنی زیر خنده…!

          در آخر باید بگم از 2014 تا 2020 آنر 6 داشتم (آنر برای هواوی بود اون دوران) و 2020 تا الان هم هواوی Y8p
          هردو مزایا و معایب خودشون رو دارن و اذیتم نکردن(آنر 6رو یه بار تعمیر کردم بخاطر اینکه 5 ساعت روی میز زیر آفتاب بود) در کل راضی بودم ازش و الان هم از Y8p راضی هستم.

          گوشی بعدی بخوام بخرم آنر خواهد بود درواقع هواوی با گوگل هست، هرچند نیازی نیست و فعلا کار میکنه برام همین گوشی فعلیم

        3. Dark Knight

          ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (576 ديدگاه)

          هواوی با کیفیت ! 😂😂 والا ما تا حالا هر چی از هواوی یا honor شنیدیم همه نظرات منفی مثل هنگ کردن ضعیف یا کیفیت پایین سخت افزار بوده https://www.gsmarena.com/counterpoint_apple_had_7_of_the_10_bestselling_smartphones_in_2023-news-61694.php این آمار خودش گویا همه چیز هست اگه موبایل چینی خوب بود قطعا میتونست توی این همه سال حداقل برای یکبار هم که شده جزو ۱۰ موبایل پرفروش دنیا باشه در صورتی که این لیست هر سال اول توسط آیفون و بعد سامسونگ تصرف میشه ، کیفیت آیفون و نرمی و لذت ios کجا موبایل چینی کجا که اصلا تا حالا رنگ بازار آمریکا شمالی رو ندیدن 😂

          موافقم 1
          مخالفم 5
        4. amir

          ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3687 ديدگاه)

          داداش درسته کامنت فنی نیست ولی از روی هوا هم نیست واقعا یادم هست که عوض میکرد اگه میخوای بگی از روی هوا دارم میگم باز خود دانی واقعا پای یه سونی میان رده من سه تا هواوی عوض کرد

        5. Taha Ayoobi

          ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4695 ديدگاه)

          امیر کدوم مدل سونی رو داشتی؟

  8. سوشیانت

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3614 ديدگاه)

    یعنی خوشم میاد که فورد پیروز شده اون وقت بعضی ها هی چین چین میکنن!

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. JaMsHiD_R1988

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2983 ديدگاه)

      چین صنعت خودرو سازیش به هفت سالم نمی‌رسه
      واقعا قابل تقدیره

      موافقم 4
      مخالفم 6
    2. amir

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3687 ديدگاه)

      اون معلوم الحالارو ولشون کن فقط میخوان مزه بریزن این وسط

      موافقم 3
      مخالفم 9
      1. amir

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3687 ديدگاه)

        جدیدا هم که یاد گرفتن هر کامنتی در مورد هرچی میزارم ۵ ۶ تا دیسلایک ردیف میکنن
        اگه اینطوری تلافی اون بحث پای هاچبک آمریکایی در میاید ایرادی نداره دیس بده رفیق ولی تعصبتو میخوای چیکارش کنی؟

        موافقم 4
        مخالفم 8
    3. کرگدن باواریا

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (776 ديدگاه)

      همینکه رسانه های غربی شروع به مقایسه کردن یعنی دیگه دوران ایرانی بازی شماها دیگه تمومه :)

      موافقم 8
      مخالفم 7
      1. سوشیانت

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3614 ديدگاه)

        غربی ها نگران اینن💸 چون قیمت ماشین های چینی پایینه و باعث میشه که بقیه ضرر کنن وگرنه نتیجه مقایسه خودرو آمریکایی با چینی چیز دیگه ای رو نشون میده تازه این دو خودرو بهترین ماشین های فورد و گریت وال نیستن و دو خودرو میان دره مقایسه شده یعنی جایی که چینی ها باید حرف بیشتری داشته باشن ولی باز هم شکست خوردن در ضمن جمشید گریت وال ۴۰ سال قدمت داره بعد میگی کل خودروسازی چین ۷ سال؟!

        موافقم 8
        مخالفم 5
        1. کرگدن باواریا

          ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (776 ديدگاه)

          من که نفهمیدم چی گفتی ، گل گاو زبان توصیه میشه 🙏

          موافقم 3
          مخالفم 1
  9. علی Shelby

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (577 ديدگاه)

    هیچ خری امریکایی رو نمیزاره بره چینی بخره

    موافقم 13
    مخالفم 7
  10. علی جردن

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    مقدار اسب بخار و قدرت موتور چینی رسما موتور فوردو میشوره میبره

    موافقم 4
    مخالفم 12
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4695 ديدگاه)

      اورست دیزلیه،

      تانک 500 با توربو و موتور برقی رسیده به این قدرت😂

      موافقم 7
      مخالفم 2
  11. amirboss

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (795 ديدگاه)

    اصالت چیزیه که با قیمت و قوای فنی و طراحی نمیشه بدست آورد.
    بعضی خودروسازهای اینقدر عالی کارمیکنن که میشه از اصالتشون فاکتور بگیریم و به راحتی به بزرگترین رقیب‌های خودروسازهای کهنه کار میشن.
    اینجا منظورم خودرو چینی نیست و کلی گفتم
    ولی اینجا قطعا انتخاب من فورد خواهد بود.

    موافقم 2
    مخالفم 5
  12. Dark Knight

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (576 ديدگاه)

    اورست با تجربه و پرفروش کجا زباله چینی کپی از لندکروز کجا 😂😂 ( مقایسه هایی که صرفا برای تبلیغ برند های نا آشنا و با حمایت مالی این شرکت ها صورت میگیرن ولی در نهایت انقدر این مقایسه مزخرف بود که در آخر مقاله خودش گفت مردم همچنان خرید فورد رو ترجیح میدن )

  13. ابوالفضل

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (328 ديدگاه)

    نیازی به خوندن مقاله نیست
    فقط کهنه کار آمریکایی

  14. ali

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (192 ديدگاه)

    با سلام
    پیشرفت خودروهای چینی کاملا واضح هست البته اینها فوز کوزه گری رو یاد نگرفتن چون یه عمری مقلد محض بودن هنوزم هستن.از اون طرف یه برند مثل فورد که کووهی از تجربه و آزمون و خطا رو داشته و از طرفی یه شرکت مقلد چینی هست.محض همینم هست که چینی ها عمده اعداد و ارقامشون دیمی هست.مثلا اینجا فورد با قدرت کمتر کشش بهتر رو داره.اینجا تانک چینی 50 نیومتر گشتاور و 100 اسب قدرت بیشتری از فورد داره ولی کشش فورد و توانایی اون رو نداره.وزن هم همش 100 کیلو با هم اختلاف دارن (وزن یه آدم تپل)این همون فوت کوزه گری هست که اینها ندارن .

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. آرش

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (421 ديدگاه)

    معلومه فورد با اصالت
    چینی ها بی اصالت هستن
    بدون شک معلومه که فورد بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا