هنسی از وانت پیکاپ جدید ولوسی رپتور R با شش چرخ و ۷۰۰ اسب بخار قدرت رونمایی کرد. این خودرو که بر پایه فورد F-150 رپتور R بنا شده قیمت آغازین حدود ۵۰۰ هزار دلاری خواهد داشت.
هنسی قبلاً نسخه ولوسی رپتور از فورد F-150 رپتور را ارائه کرده بود اما حالا پکیج گیراتری را برای مدل R در نظر گرفته است. همانطور که اشاره شد وانت شش چرخ هنسی میتواند ۷۰۰ اسب بخار قدرت را راهی چرخ ها کند. البته جای تعجبی ندارد که این تیونر مشهور تصمیم گرفته تا نسخه شش چرخ از رپتور R را بسازد چراکه قبلاً شاهد تولید نسخههای شش چرخ از ولوسی رپتور استاندارد و رم TRX ماموت بودهایم. نکته جالب اینکه تیم هنسی تغییری در پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری رپتور R اعمال نکردهاند و حداقل در حال حاضر میتوانیم شاهد ابر وانتی شش چرخ با ۷۰۰ اسب بخار قدرت باشیم. واضح است که چنین قدرتی حتی در حالت استوک نیز پاسخگوی تمامی نیازهای مشتریان خواهد بود هرچند فضای بار بزرگتر به همراه اکسل دوم در عقب باعث ایجاد نمای جدیدی برای وانت فورد شدهاند.
همانند تمامی پروژههای شش چرخ هنسی، ولوسی رپتور R شش چرخ نیز یک خودروی شش چرخ محرک واقعی بوده و تمامی چرخ ها آماده دریافت قدرت پیشرانه هستند. به همین منظور فضای بار چند سانتیمتری کشیدهتر شده تا طول کلی وانت یاد شده به بیش از ۸.۲ متر برسد. رینگهای ۲۰ اینچی هنسی به همراه لاستیکهای ۳۷ اینچی خبر از هیولایی خشن میدهند. به این موارد باید گلگیرهای پهنتر را نیز اضافه کنیم. هنسی همچنین از دامپرهای فاکس و ترمزهای برمبو استفاده کرده است. تغییرات ظاهری وانت یاد شده نیز شامل سپرهای جلو و عقب جدید، چراغهای LED ارتقا یافته و نشانهای هنسی و حرف بزرگ و قرمز R خواهد بود.
بنا به گفته هنسی این تغییرات باعث شدهاند چسبندگی خودرو بیش از ۵۰ درصد بهبود یابد و فضای بار کشیدهتر نیز ظرفیت حمل بار را ۴۵ درصد بیشتر کرده است. البته چنین تغییراتی با افزایش وزن همراه هستند هرچند این مورد خیلی بیش از انتظار نبوده است. درحالیکه نسخه استاندارد F-150 رپتور R وزن حدود ۲۷۲۱ کیلوگرمی دارد، وزن هنسی ولوسی رپتور R شش چرخ به حدود ۲۹۴۸ کیلوگرم میرسد. البته واضح است که هیچکسی چنین وانتی را برای حمل وسایل یا مصالح ساختمانی نمیخرد. به همین خاطر شاهد قیمت پایه ۴۹۹,۹۹۹ دلاری برای ولوسی رپتور R شش چرخ هستیم که با این پول میتوان ۴ دستگاه رپتور R استاندارد یا ۵ دستگاه رم TRX استوک را خریداری کرد و البته آپشن های زیادی را نیز انتخاب نمود. جان هنسی مدیرعامل این شرکت میگوید:
پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار رپتور R به خوبی تکمیل کننده پکیج سفارشی ولوسی رپتور R شش چرخ بوده است. این تغییرات باعث بهبود کشش و فضای بار خودرو شدهاند و بنابراین با خودرویی کاربردی و عملکردی روبرو هستیم. سواری ولوسی رپتور R شش چرخ بسیار هیجانانگیز است و من آن را یک ابر وانت همهجارو با پکیج تیونینگ قابلتوجه میدانم
علی
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲این خدای آفروده
(با احترام به شورلت کلرادو)
یوسف
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲خیلی گرونه…. من ۵ دستگاه رم رو با رنگهای مختلف ترجیح میدم
شکیبا
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ما ایرانی ها فقط باید حسرت این اتوموبیل ها رو بکشیم امیدوارم فرزندان ما به راحتی بتونن سوار این اتوموبیل ها بشن مثل تمامی کشورهای آزاد
Navid AJ
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲خیلی از همون خارجیام حسرت این چیزا رو میکشن. ایرانی ها تنها نیستن
مرتضی مقدم
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲بزرگوار فک میکنی تو خود آمریکا چند درصد مردم توان خرید وانت پونصد هزار دلاری دارن؟حسرت این یکی رو دیگه نخور
مازیار
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲با طولی بیشتر از یک کامیون ده چرخ رانندگی باهاش واقعا سخت و در مواردی غیرممکنه
net
۷ اردیبهشت ۱۴۰۲وانتهای ۶ چرخ بزرگه و جالب نیست
PRPR
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲نمی ارزه
m-i-l-i
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲چه ابهتی