هنسی تولید وانت پیکاپ تیونینگ شده خود با نام F-150 ولوسی رپتور R 6×۶ را آغاز کرد. قیمت این هیولای پرقدرت از رقم قابلتوجه ۵۰۰ هزار دلار شروع میشود.
خود فورد F-150 رپتور R وانت پیکاپ گرانقیمتی به شمار میرود و برای خرید آن باید رقم گزاف ۱۰۹ هزار دلار را پرداخت کرد اما محصول هنسی باعث شده نسخه استاندارد رپتور R بسیار ارزانقیمت به نظر برسد چراکه این تیونر تگزاسی قیمت ۵۰۰ هزار دلار را برای آن تعیین کرده است. البته این رقم شامل بهای خود خودرو نیز هست هرچند باید گفت هنسی برای پکیج ارتقای خود حدود ۴۰۰ هزار دلار طلب میکند. با این مبلغ چه چیزی گیر خریداران میآید؟
در ابتدا باید گفت هنسی فریم خودرو را طویلتر کرده و اکسل عقب و قفل شونده را به خودرو افزوده است. این شرکت میگوید تغییرات رخ داده باعث بهبود بیش از ۵۰ درصدی چسبندگی خودرو نسبت به F-150 رپتور R استاندارد خواهد شد. در هنسی ولوسی رپتور R 6×۶ همچنین از دامپرهای جدید فاکس استفاده شده تا ارتفاع خودرو چند میلیمتری بیشتر شود. از دیگر ویژگیهای وانت پیکاپ ولوسی رپتور R 6×۶ میتوان به رینگهای ۲۰ اینچی و لاستیکهای ۳۷ اینچی اشاره کرد. همچنین افزایش طول وانت فورد به معنی ایجاد فضای بار ۲.۴ متری خواهد بود که ظرفیت کلی آن را بیش از ۴۵ درصد بهبود بخشیده است.
هنسی برخی قطعات افترمارکت دیگر را نیز در نظر میگیرد. برای مثال سپرهای جلو و عقب جدید، چراغهای آفرود LED، نشانهای روی بدنه و گرافیکهای سفارشی باعث میشوند این خودرو با نسخه استاندارد اشتباه گرفته نشود. نکته سورپرایز کننده اینکه تیونر موردبحث روی قوای محرکه رپتور R کار نکرده و بنابراین همچنان شاهد استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری سوپرشارژرداری هستیم که از موستانگ شلبی GT500 گرفته میشود. این نیروگاه آهنین ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۶۸ نیوتون متر گشتاور تولید میکند و اگرچه هنسی اشارهای به مشخصات عملکردی محصول خود نکرده اما گفته که وزنش به حدود ۲۹۴۸ کیلوگرم میرسد بنابراین نباید از آن انتظار پرفورمنس رپتور R را داشت.
جان هنسی اخیراً درباره این وانت وحشی گفته است:
F-150 رپتور R در همان نسخه استاندارد نیز تواناییهای زیادی دارد اما پکیج تیونینگ ما آن را به شدت ارتقا میبخشد. به لطف چرخهای محرک بیشتر شاهد بهبود قابلتوجه کشش هستیم و فضای بار بیشتر نیز بر کاربردی بودن این وانت پیکاپ میافزاید. تمامی این موارد در ترکیب با سه اکسل، ارتفاع بیشتر از سطح زمین و پیشرانه ۸ سیلندر پرقدرت باعث ابهت غیرقابلرقابت ولوسی رپتور R 6×۶ میشود
Viper
۲۸ آبان ۱۴۰۲خودرویی فقط برای خودنمایی ، اون محور سوم قابلیت آفرودش رو نابود کرده
جمشید
۲۸ آبان ۱۴۰۲حرفت قابل قبول نیست
(Ali(chevynova
۲۸ آبان ۱۴۰۲میارزه
۳ برابر هم پرداخت بشه میارزه
اصالت سری اف فورد کافیه برای پرداخت سنت به سنت این مبلغ
amir
۲۸ آبان ۱۴۰۲با این وجود مگر هنسی منو تهدید به ترور بکنه که ۵۰۰ هزار پول اینو بدم یه لامبو میخرم عشق میکنم
JDM_Japan
۲۸ آبان ۱۴۰۲داری متعصب حرف میزنی و قطعا سه برابر قیمت که هیچ همین قیمتم اگه واقع بینانه نگاه کنیم نمی ارزه
R
۲۸ آبان ۱۴۰۲ونوم اف پنج که فقط تبلیغات بود اینم چند برابر پول میگیره واسه ارتقا
JDM_Japan
۲۸ آبان ۱۴۰۲موافقم باهات ولی پولشو اگر داشتم و قصدم خودنمایی بود قطعا با این پول گزینه های جذاب تری مثل جی کلاس 6×6 رو میگرفتم یا حتی سراغ سوپر اسپرت ها مثل اونتادور معمولی یا هوراکان sto میرفتم شایدم دو تا فراری روما میگرفتم یا پنج تا حضرت پشت سر هم ردیف میکردم😂
زیزیگولو
۲۸ آبان ۱۴۰۲با دیدن هیبت این ماشین آدم یاد کامیون ۱۰ چرخ میوفته💪💪
𝐀𝐥𝐢
۲۸ آبان ۱۴۰۲فکر بشینی پشتش از بالا به ماشینای دیگه نگاه میکنی
ab0lf4zl
۲۸ آبان ۱۴۰۲دیگه قیمت ها بر اساس واقعیت و ارزش جنس نیست. رسما شده دلخواهی .
والا 400هزار دلار هزینه واقعا توش دیده نمیشه.
شما اگه معیار اصلی رو فورد اف150 در نظر بگیری قیمتش ده برابر شده.
JDM_Japan
۲۸ آبان ۱۴۰۲نمیشه این طور که تو دید داری به داستان نگاه کرد چرا چون بازار ایالات متحده انقدر بازه و محدودیتی در انتخاب نداره و بشدت رقابت بالاست…
ab0lf4zl
۲۸ آبان ۱۴۰۲من مگه گفتم بازار محدوده؟ میگم قیمت ها غیرمنطقیه. 500 هزار دلار بیش از حد غیر واقعیه
ali_x76
۲۸ آبان ۱۴۰۲ولوسی رپتور رو توی همین پدال سرچ کنی، میبینی ۳ ماه یبار معرفی شده.
پوریا چالش
۲۹ آبان ۱۴۰۲افت قیمت ک این میگیره تو زمان پیکان ایران نمیگیره
BMW
۳۰ آبان ۱۴۰۲کار به قیمتش ندارم ولی دلم میخواد سوار شون بشم😂