شما احتمالاً میدانید که خودروهای برقی برای سلامت فردی و محیطزیست بسیار ایمنتر از محصولات بنزینی و دیزلی هستند و هزینه های سوخت مالکان را نیز پایین می آورند. البته هنوز هم بسیاری از افراد و سازمانها به دنبال اثبات نادرست بودن این ادعاها هستند.
بسیاری از خودروسازان نیز در طول سالهای گذشته همین هدف را دنبال کردهاند و حالا فورد میخواهد به ما بگوید داستان واقعی از چه قرار است. خودروهای برقی هیچ آلایندگیای را از اگزوز خود بیرون نمیدهند. به این ترتیب خبری از اگزوز و دودهای خطرناک آن نخواهد بود. اگرچه این خودروها در طول فرایند تولید خود آلایندگی بیشتری نسبت به خودروهای درونسوز دارند اما نبود آلایندگی در زمان استفاده سریعاً باعث جبران این نقیصه خواهد شد.
اگرچه بسیاری از مالکان خودروهای برقی از سبزتر بودن خودروهای خود آگاهی دارند اما شاید آنها علاقه بیشتری به کاهش مصرف سوخت و هزینههای ناشی از آن داشته باشند. حفظ محیطزیست مهم است اما حفظ پول برای مالکان اهمیت بیشتری خواهد داشت. فورد دادههای مربوط به مقایسه کاهش هزینههای استفاده از خودروهای برقی و نمونههای بنزینی را منتشر کرده و نشان داده که این خودروها چقدر باعث کاهش آلایندگی دیاکسید کربن میشوند. به عنوان بخشی از گزارش فورد، این خودروساز آمریکایی میگوید اگر شما یک خودروی برقی را برانید و از شبکه برق آمریکا برای شارژ آن استفاده کنید میتوانید در مقایسه با یک خودروی درونسوز مشابه تا ۶۰ درصد باعث کاهش انتشار دیاکسید کربن شوید. هرچقدر خودرو بزرگتر باشد این میزان کاهش آلایندگی نیز بیشتر خواهد بود.
بنا به گزارش الکترک و به نقل از فورد، مالکان وانت پیکاپ برقی F-150 لایتنینگ میتوانند در طی مدتزمانی که از خودرو تا دوران اوراق شدن از آن استفاده میکنند صرفهجویی بیش از ۲۷.۲ هزار دلاری در هزینه های سوخت داشته باشند. این یافتهها بر پایه قیمتهای کنونی بنزینی و در مقایسه با F-150 بنزینی به دست آمدهاند. مالکان فورد E ترانزیت هم میتوانند صرفهجویی ۱۹.۲ هزار دلاری در هزینههای سوخت داشته باشند و این رقم برای مالکان موستانگ مک ای حدود ۱۵ هزار دلار خواهد بود. آیا شما از دیدن این ارقام سورپرایز شدید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
ممد ژانگولر
۳ دی ۱۴۰۱واقعا مبلغ قابل توجه ایی
محمد
۳ دی ۱۴۰۱الان یه عده میان میگن آمار و ارقام دروغه و مرگ بر برقی و فلان…… این آمار نشون با شرایط فعلی چقدر میتونن به محیط زیست و حتی جیب مصرف کننده کمک کنند حالا شما پنج یا ده سال بعد بیا دوباره امار بگیر که هم روش های تولید سبز تر شده هم استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر افزایش داشته ، بالا بریم پایین بیایم خودروهای احتراقی یه تکنولوژی در حال مرگن هر دولت یا شرکتی که اصرار بیخود روی این وسایل بکنه به نسل آینده خیانت کرده
کیانوش
۱۱ دی ۱۴۰۱عزیزم در صورتیه که مثل الان هزینه شارژ خودرو برقی رایگان باشه درسته الان استفاده ازبرق واسه راننده رایگانه و تو ده سال ممکنه پونزدن هزار دلار صرفه جویی کنه اما هزینه تولید و انتقال برق واسه دولت ها که رایگان نیست هزینه ساخت زیر ساخت ها و سوپر شارژر ها که رایگان نیست ،کل این صرفه جویی با تعویض یک پک باتری از بین میره هرچند در نهایت با افزایش برقی ها دیگه شارژ رایگانی در کار نخواهد بود
❤BMW❤
۳ دی ۱۴۰۱واقعا ۲۷ هزار دلار صرفه جویی میشه؟
زیزیگولو
۳ دی ۱۴۰۱چه فایده؟ وقتی قراره از برقی استفاده کنن که با سوختن سوختهای فسیلی تولید شده!
قاطر فروش
۳ دی ۱۴۰۱خوش تیپ بحث صرفه جویی در هزینه سوخته
زیزیگولو
۳ دی ۱۴۰۱من چکار به این حرفا دارم؟ بطور کلی نظرمو گقتم ……. در حال حاضر بیشتر از ۸۰ درصد برق جهان از طریق نیروگاه های با سوخت فسیلی تولید میشه و اگر روزی برسه که برق فقط از طریق انرژیهای پاک مثل باد و آب و خورشید تولید بشه بحث کاهش آلایندگی و محیط زیستی ماشینای برقی قابل قبوله
ali
۳ دی ۱۴۰۱اروپا فقط ۱۵ درصد برقش نیروگاه سوخت فسیلی هست امار کجا داری ۸۰ د صد؟
زیزیگولو
۴ دی ۱۴۰۱علی من نگفتم برق اروپا ، گفتم برق جهان
حسین
۳ دی ۱۴۰۱سایر هزینه ها؟
سایر آلایندگی ها چی؟
وزن بیشتر چی؟
mahdi-es17
۳ دی ۱۴۰۱اگرچه این خودروها در طول فرایند تولید خود آلایندگی بیشتری نسبت به خودروهای درونسوز دارند اما نبود آلایندگی در زمان استفاده سریعاً باعث جبران این نقیصه خواهد شد.
در مقایسه با یک خودروی درونسوز مشابه تا ۶۰ درصد باعث کاهش انتشار دیاکسید کربن شوید.
هیچ آلایندگیای را از اگزوز خود بیرون نمیدهند
چیزی توی این مطالب به وزن ربطی نداشت وزن بیشتر هم هنگام فروختن ماشین به اوراقی به سود شما هستش
TESLA
۳ دی ۱۴۰۱یه بار یکی از دوستان تو پدال سخن خیلی زیبایی گفتند : آنهایی که با خودرو های الکتریکی مخالفت میکنند مثل کسانی هستند که میگفتند کره زمین مسطح است 😒🤦♂️
مهدی
۳ دی ۱۴۰۱به نظرم خودروسازی هنوز اول راه برقی سازی هست و مدام پیشرفت میکنه. با مسائل پیش آمده در جنگ اوکراین اروپا به سمت استفاده از انرژیهای غیر فسیلی پیش میره و در ده سال آینده شاهد پیشرفت در این مورد خواهیم بود.
کمال پاشا
۳ دی ۱۴۰۱توسعه خودروهای برقی تویوتا به تعویق افتاد
سرج کنید تو اینترنت سایت های خارجی و داخلی یه مطلب با این تیتر منتشر کردن بخونید
علی صالحی
۳ دی ۱۴۰۱همین چند وقت پیش خبری توی پدال گذاشته شد که نوشته بود فورد لایتنینگ f150 توی اب و هوای سرد عملکردش بشدت کاهش پیدا میکنه که شامل کاهش راندمان موتور برقی و کاهش میدان حرکتی میشه
این خودش یک دلیله برای زدن به شارژ
تعویض باتری خودرو های برقی قیمت عجیب و غریبی داره که قابل چشم پوشی نیست
اگرررررررر هم دغدغه یکسریا اینه که خودرو برقی آلایندگی نداره این مورد فقط و فقط حین استفادهست
وگرنه تولید باتری های این نوع خودرو ها آلاینده های نوع دوم بیشتری تولید میکنن اعم از اوزون تروپوسفری و NO و NO2 که چون به مردم ما و کل دنیا گفتن گاز کربن دیاکسید گاز گلخانه ای هست فکر میکنن بقیه بی ضرره در صورتی که مثلا خود گاز متان که توی نیروگاه های ساخت باتری به عنوان آلاینده تولید میشه ۲۵ برابر کربن دیاکسید مضر هست
یا همون گاز NO2 اثر گرمایشی بالای ۱۵ برابر کربن دیاکسید داره
کمی مطالعه باعث میشه نه بحث بوجود بیاد نه جهت گیری تعصبی
جمله اخرم درسته ربطی به موضوع نداشت ولی خالی از لطف نبود
جناب اشتری خوشحال میشم نظرتون رو بدونم
امین
۴ دی ۱۴۰۱اونی که مخالف بوده ، با کدوم قسمت از حقایق علمی این کامنت مخالفه؟
هزینه تعویض باتری در طول عمر خودرو ؟؟؟
آلایندگی تولید و معدوم ساختن باتری؟
بازدهی بشدت پایین باتری در سرما یا تحت فشار سرعت شتاب یا یدک کشی؟؟ که میزان مصرف انرژی و نیاز به شارژ مجدد باتری افزایش میده
این موارد نه در دنیای واقعی که براساس میزان پیمایش تئوری و بهینه ترین حالت مصرف انرژی منتشر شده.
در واقعیت طی دهه آینده مشخص میشه که این روند صحیح هست یا نه!
حداقل با این سطح تکنولوژی باتری ، شاید این اهداف محقق نشه.
دانیال
۳ دی ۱۴۰۱به نظر من کشورهایی مثل ایران اگه موتورهایی که اصولی و به صرفه و بی دردسر CNG سوز طراحی شده باشن رو رواج بدیم از همه نظر به نفع مالک و طبیعت و مملکت میشه و نسبت به بنزین یا برق برای ایران مناسب تر هستن . هوندا و آئودی و خیلی شرکتهای معتبر دیگه انجین CNG سوز میسازن
ممد
۳ دی ۱۴۰۱با سلام…چند سال پیش هم گفتم ماشین برقی برای محیط زیست خوب نیست همانطور که دوستان گفتن..تولید برق اکثر نیروگاههای دنیا از سوخت فوسیلی است…از نظر بنده کار درست استفاده از هیدروژن چه به صورت تبدیلی یا احتراقی میباشد که بی ام و تویوتا دارن روش کار و سرمایهگذاری میکنن
ferimia
۴ دی ۱۴۰۱صرفه جویی بین ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار اوکی خیلی هم عالی
منتهی سوال اصلی! تفاوت قیمت نسخه بنزینی با برقی رو هم لحاظ کردن؟
نوید A.J
۴ دی ۱۴۰۱یکی از آشناها آئودی Q7 داشت. ماهیانه هزینه فایننس ماشین و هزینه ی بنزین (بدون درنظر گرفتن بیمه و هزینه های جاری نگهداری) بیشتر از ماهی 2000$ براش خرج بر میداشت و بعضی ماه ها 2500$. رفته یه تسلا Y فایننس برداشته. هر بار شارژش براش 20$ هزینه داره (درمقایسه یه باک بنزین که 80-100$ میشه) فایننس ماشین هم ماهیانه 1200$ براش قیمت خورده. هیچی نباشه ماهیانه 1000$ از هزینه های جاریش کم شده (قیمت ها به دلار کاناداس)
اینجوری پیش بره خیلی ها حاضرن ماشین بنزینیشون رو با ماشین الکتریکی عوض کنن. حتی خرید پلاگین هایبریدی که بتونه فقط با شارژ، حداقل 50 کیلومتر بره، با وجود قیمت بیشترش، گزینه ی بهتریه نسبت به نمونه ی بنزینی.
ferimia
۴ دی ۱۴۰۱اگ میخوای ماشین بنزینی با برقی مقایسه کنی حداقل حداقل از یه سگنمت انتخاب کن!
Q7 یک suv فول سایز لوکس هست عزیزم! مشخصه باید گرون تر باشه
Jamshid
۱۸ دی ۱۴۰۱بالا بریم پایین بیایم ،
این ماشین های نچسب بچه سال جایگزین غول های درون سوز میشن
واقعا ناراحتم ولی دیگه چیکار میشه بکنی