بی ام وفوردهیوندای

رقابت هیوندای آیونیک 5 N با بی‌ام‌و M4 و موستانگ دارک هورس در پیست و درگ

هیوندای آیونیک ۵ N ابتدا در درگ رفت و برگشتی به مصاف ب‌ام‌و M4 می‌رود و سپس در رقابت‌های درگ و پیست در برابر موستانگ دارک هورس قرار می‌گیرد.

هیوندای آیونیک ۵ N تاکنون در مسابقات درگ به مصاف خودروهای مختلفی مثل سوپراسپرت‌ها رفته و از بسیاری از این رقابت‌ها برنده بیرون آمده است. چالش این دفعهٔ کراس‌اوور اسپرت کره‌ای‌ها اما یک درگ معمولی نیست بلکه مسابقهٔ U-Drag یا درگ رفت و برگشتی است. رقیب آیونیک ۵ N هم خودرویی بسیار توانمند یعنی ب‌ام‌و M4 است. خودرویی که ۱۰ سال پیش هیوندای رؤیای رقابت با آن را هم نمی‌توانست داشته باشد.

M4 که با نسخهٔ کامپتیشن محرک عقب خود به این رقابت آمده است، از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و با وزن ۱۷۱۷ کیلوگرم، بسیار از رقیب کره‌ای سبک‌تر است. در سمت دیگر اما دو موتور الکتریکی آیونیک حداکثر ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند اما باید وزنی ۲۲۰۹ کیلوگرمی را به دوش بکشند. این خودرو اما از مزیت سامانهٔ چهارچرخ محرک و البته گشتاور فوری موتورهای الکتریکی بهره می‌برد و حدود ۱۶ هزار دلار از رقیب آلمانی ارزان‌تر است.

در مسابقهٔ U-Drag، خودروها مثل درگ معمولی، ۴۰۰ متر را طی می‌کنند اما در انتهای مسیر ترمز می‌کنند، دور می‌زنند و به خط شروع بازمی‌گردند. این رقابت کوتاه، شتاب، چسبندگی و ترمز خودروها را به‌خوبی به چالش می‌کشد. در مسابقهٔ اول، همان‌طور که انتظار می‌رفت، هیوندای ابتدا جلو افتاد اما هنگام ترمز گیری و پیچیدن، ب‌ام‌و بسیار بهتر عمل کرد و توانست عقب‌ماندگی خود را جبران کند ولی در مسیر بازگشت، هیوندای خود را به رقیب رساند و درست قبل از رسیدن به خط پایان، به جایگاه اول بازگشت. مسابقهٔ دوم هم به همین ترتیب پیش رفت اما این بار آیونیک در ترمز گیری و دور زدن هم عالی عمل کرد تا در کل مسیر برگشت همچنان پیشتاز بماند.

در ویدئویی دیگر نیز آیونیک ۵ N به مصاف کوپهٔ دیگری این بار از آمریکا یعنی فورد موستانگ دارک هورس رفته است. این خودرو با وزن ۱۸۰۳ کیلوگرمی و پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی که ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، تقریباً هم‌سطح ب‌ام‌و است ولی برخلاف کوپهٔ باواریایی، از گیربکس دستی استفاده می‌کند؛ بنابراین، طبیعی است که دارک هورس در مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر معمولی در برابر کراس‌اوور کره‌ای حرفی برای گفتن نداشته باشد و با اختلاف زیادی مغلوب شود ولی در این ویدئو علاوه بر مسابقهٔ درگ، رقابت لپ تایم دور پیست هم بین خودروها انجام می‌شود و اینجا است که موستانگ نشان می‌دهد یک کراس‌اوور الکتریکی حتی با وجود قدرت بیشتر، هنوز هم در پیست نمی‌تواند حریف کوپه‌های چابک بنزینی شود زیرا در این پیست پیچ‌درپیچ، فورد تایم یک دقیقه و ۲۴.۲ ثانیه را ثبت می‌کند درحالی‌که تایم هیوندای یک دقیقه و ۲۶.۶ ثانیه است.

مقایسه مشخصات فنی

آیونیک ۵ N ب‌ام‌و M4 کامپتیشن موستانگ دارک هورس
پیشرانه الکتریکی دو موتوره ۳ لیتری I6 توئین توربو ۵ لیتری V8
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار ۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۷۷۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر ۵۶۷ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ عقب عقب
وزن ۲۲۰۹ کیلوگرم ۱۷۱۷ کیلوگرم ۱۸۰۳ کیلوگرم
قیمت پایه ۶۷,۴۷۵ دلار ۸۱,۹۳۵ دلار ۶۴,۸۷۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. BlackWing

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1260 ديدگاه)

    انتخاب مشخصه 🐎

    موافقم 21
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3567 ديدگاه)

      🐎🏴

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. SMS

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (419 ديدگاه)

        آینوک هم مثل تسلا تموم میشه می ره پی کارش

        موافقم 9
        مخالفم 6
    2. MehdiTurbo

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2258 ديدگاه)

      همینکه ایونیک با قیمت برابر موستانگ هوروس فروخته خیلیییییه اونم با این امار فروش قبل از این من میگفتم محال این خودرو با قیمت برابر موستانگ هوروس بفروشه حتی ده هزار دلار ارزانترشم همینطور
      کره پنجاه سال پیش با ایران خودرو شروع کرد باید ایستاده براش کف زد واقعا
      امار فروش جنسیسم نسبت به سابقه ۵ ۶ ساله اش عالی بوده به این میگند پیشرفت طی زمان بسیار کم
      چینم کم کم میرسه به این نقطه کره اگه طی ۵۰ سال رسید چین طی ۲۵ سال میرسه

      انتخاب من از پروفم مشخصه موستانگ ولی هیچ موستانگی دیگه برام مثل موستانگ پروفم و نسل های قبلش به اونور نشد حیف حیف اون موستانگ و کامرو اون زمان

      موافقم 12
      مخالفم 4
      1. car lover

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (991 ديدگاه)

        داداش معذرت ولی پورفت خالیه😅

        موافقم 12
        1. MehdiTurbo

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2258 ديدگاه)

          😂😂 به بزرگی خودت ببخش داداش سر کاری بود
          فک کردم پیامم با پروفمه موقع نوشتن تو اواتارم گذاشته بودم ولی پریده

          موستانگ ۲۰۱۴ مشکی 😎🏎️ بود 😂

          موافقم 5
          مخالفم 1
      2. car lover

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (991 ديدگاه)

        فدا سرت سلطان😁

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. AMIR GERMAN

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (37 ديدگاه)

          پروفش موستانگ باس 429 هست

      3. حسن

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1907 ديدگاه)

        بزرگوار نپریده بزن ورود به حساب کاربری وارد که شدی میاد حیفه عکس موستنگی که تو دوس داری را نبینیم

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. MehdiTurbo

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2258 ديدگاه)

          فدات داداش حسن عزیز
          حتما عزیز 🙏♥️

          موافقم 2
          مخالفم 1
    3. MehdiTurbo

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2258 ديدگاه)

      فیلم برداری و تصاویر کلیپش اهنگی که روش گذاشته عالی بود اکیپشونم باحال بود خیلیا درگ میزارند ولی اکثرا کسل بارند تصویر برداریشان خوب نیست انرژی صحبتشان خوب نیست این خیلی هماهنگ بود

      ولی چقدر اون صدای موتور که تغییر میداد مسخره بود 😂😂 ادم یاد پلی استیشن میندازه پشت هیوتدای بعد صدای جی ام سی و هوندا را انتخاب میکنی 😂
      صدا نمیزاشتند کلا بهتر بود امیدوارم درونسوزا برگردند ما که دستمون کوتاه بوده تا حالاش ولی رانددگی به صدای درونسوز

      موافقم 4
      مخالفم 3
  2. Dark Knight

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (571 ديدگاه)

    M4 چهارچرخ محرک خیلی راحت آیونیک رو میزنه در مورد موستانگ هم بستگی به مدل داره اگه شلبی gt500 باشه توی رولینگ از همون اول آیونیک رو تو افق محو میکنه و توی حالت ایستاده هم حداکثر هیوندا تا ۳۰۰ متر جلو باشه بعد از شلبی مثل آب خوردن رد میشه ، آیونیک 5n واقعا سریع هست ولی دیگه الکی داره بزرگ میشه اگه واقعا قراره خودشو نشون بده باید با رقبایی مثل مدل ۳ پرفورمنس جدید یا نسل بعدی مدل y باید رقابت کنه نه با بنزینی یا برقی هایی که تکنولوژی چند سال پیش رو دارن

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. سوشیانت

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3220 ديدگاه)

      شلبی gt500 تو شتاب هم میزنه آیونیک رو

  3. amir

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3391 ديدگاه)

    آیونیک فقط با خر مش باقر درگ نذاشته

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. B

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (756 ديدگاه)

      😂😂😂

    2. car lover

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (991 ديدگاه)

      مش واتسون قول داده اگه هیوندای بهش پول خوبی بده با جت جنگنده f22 هم درگ میندازه و توش کاری میکنه سلطان ایونیک ببره

      موافقم 7
      مخالفم 6
  4. eternal

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    ایونیک هیچ تکنولوژی‌ نداره فقط کافیه با تسلا روبه‌رو بشه و کامل نابود بشه

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. Taha Ayoobi

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3567 ديدگاه)

      تاحالا با تسلا درگ نذاشته؟

      1. eternal

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (55 ديدگاه)

        تو پدال ندیدم ولی تو یوتیوب یه چند تا دیده بودم هم از مدل s و هم از مدل y باخته کلا ماشین بزرگی نیست الکی بزرگش کردن

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. Taha Ayoobi

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3567 ديدگاه)

          👏👍👌

          موافقم 8
          مخالفم 1
  5. سوشیانت

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3220 ديدگاه)

    یه موستانگ gt500 شلبی اگر بود با ۷۶۰ اسب و شتاب ۳.۳ به هیوندای نشون میداد که هیچی نیست

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. car lover

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (991 ديدگاه)

      درگ انداختن با شلبی لیاقت میخواد

      موافقم 8
      مخالفم 3
  6. car lover

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (991 ديدگاه)

    ماشین برقی برای افراد تک بعدی هست که فقط و فقط دنبال یک یا نهایتا دو ویژگی ان مثلا شتاب و مصرف سوخت
    حالا بیاید ماشین بنزینی رو بررسی کنیم (اینجا موستانگ رو معیار قرار میدیم) طراحی، قدرت واقعی و خالص، تنفس طبیعی، دیفرانسیل عقب، صدای عالی، لذت ناب رانندگی، دنده دستی، کیفیت ساخت،
    این همه ویژگی خوب رو ادم ول کنه بره سراغ دوتا ویژگی؟
    چند سانت جلوتر افتادن توی یدونه مسابقه اهمیت خاصی نداره انتخاب و معیارها مشخصه
    عزت زیاد

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. car lover

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (991 ديدگاه)

      فرقی نمیکنه ماشین برقی هم ساخت چه کشور و چه کمپانی ای باشه از گنده شون بگیر تسلا تا این کوچیکشون هیوندا
      ماشین برقی آشغاله و بدرد نخوره

      موافقم 9
      مخالفم 5
      1. Taha Ayoobi

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3567 ديدگاه)

        ماشین برقی نسبت به بنزینی مزیت های خیلیی زیادی داره.

        از ساده ترین هاش مثل اینکه نه روغن میخواد عوض کنی، نه آب، نه سیستم مستهلکیه، و برو تا بقیه اش.

        برقی ها چون هم ظاهرشون جوریه و به واسطه برقی بودن، کابینشون حوصله سر بره مردم بدشون میاد ولی در کل چیز باحالیه.

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. car lover

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (991 ديدگاه)

          باز هم مزیت چندان بالایی نداره نسبت به بنزینی عوض کردن روغن و فیلتر هم کار سخت و زمانبری نیست
          در صورتیکه باید چندین ساعت واسه شارژ یه ماشین برقی(در حالت عادی) صبر کرد، در عوض ماشین برقی لاستیک و لنتش زود به زود مستهلک میشه

          موافقم 8
          مخالفم 2
        2. Taha Ayoobi

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3567 ديدگاه)

          آره اون مشکل لاستیک و لنت داره.

          ولی برا شارژش نهایت 40 دیقه طول میکشه،
          خونه هم که باشی اگه وال باکس داشته باشی دیگه اوکیه.

          برای استفاده های ساده که مثلا طرف ماشین رو به عنوان یه وسیله نقلیه میبینه، برقی خیلی بهتره براش،

          درسته که اکثر آلودگی دنیا به خاطر کارخونه ها و ایناس ولی توی شهر ماشینا تاثیر دارن، کسایی که به عنوان وسیله نقلیه ساده از ماشین استفاده میکنن اگه برقی داشته باشن بهتره براشون.

          ولی خودمونیم، برقی ها هم صداشون باحاله بعضی هاشون.
          مثلا اون سوپر وانت برقی فورد برای پایکس پیکس واقعا صدای وحشتناکی داره.

        3. MehdiTurbo

          ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2258 ديدگاه)

          داداش اون صدای موتور نیست
          صدایی که از اسپیکر پلی میشه تو این هیوندایم بود صداشو تغییر میداد اگه نه برقی اصلا صدا نداره صدایی که پخش میشه مصنوعی و از تو اسپیکر

  7. johnmarston

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (147 ديدگاه)

    موستانگ نشان می‌دهد یک کراس‌اوور الکتریکی حتی با وجود قدرت بیشتر، هنوز هم در پیست نمی‌تواند حریف کوپه‌های چابک بنزینی شود
    و این جاست که باید گفت
    ماشاالله موستانگ
    بالاخره یکی باید این برقیای پرادعا رو سر جاشون میشوند

    موافقم 10
    مخالفم 3
  8. علی Shelby

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (274 ديدگاه)

    بی ام و و موستانگ کجا
    ایونیک کجا

    موافقم 10
    مخالفم 1
  9. SepehrG

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    هیچوقت دلیل تنفر از برقیارو نفهمیدم ، کسایی که همون مدل بنزینی رو از تدیک نمیتونن ببینن از برقی ایراد میگیرن ، اتومبیل از ابتدا برای کمک به بشر ساخته شده نه لذت برد یه قشر خاص ، حالا اون قشر خاص میتونن بنزینی بگیرن برا خودشون، همین تهران الان آلودگیش از بین بره مهم تره یا لذت؟

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. car lover

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (991 ديدگاه)

      بالاتر توضیح دادم ولی برای تولید باتری ماشین برقی مازوت بسیاری سوزانده میشود علاوه بر اون لیتیم داخل باتری هم بسیار برای طبیعت سمیه اما تا حدودی حق با شماست برای قشر مصرف گرا این ماشین ها خوبن

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. SepehrG

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (44 ديدگاه)

        چه میشه کرد ، دنیا همینه

        موافقم 4
        مخالفم 2
      2. B

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (756 ديدگاه)

        بازهم اما خودرو برقی آلودگی کمتری دارن مگه موتور و باک و کتالیزور و … نیاز به استخراج ندارن ؟
        مثلا همین کاتالیزور اگزوز که برای فیلتر کردن دود خودرو هاست از فلزاتی مثل طلا درش استفاده میشه آلیاژ و ها فلزات مختلف که هزینه ساخت و تولید بالایی دارن و آلودگی زیادی به همراه دارن حتی اگه کل برق خودرو های برقی رو با سوخت فسیلی تولید کنن بازم برقی ها آلودگی خیلی کمتری دارن

    2. M.J.P

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تهران با این ماشین های ایرانی بی کیفیت آلوده شده نه فورد و بی ام و

    3. JaMsHiD_R1988

      ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2322 ديدگاه)

      درحال حاضر تکنولوژی برق پایین تر از بنزینه
      ولی بیست سال بعد ورق بر میگرده . این راهی که باید رفته بشه

  10. علی

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    مقایسه اتومبیل برقی با بنزینی کاری بیهوده است،مثل مسابقه قهرمان دو با هوندا ۱۲۵

    موافقم 7
    مخالفم 2
  11. car lover

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (991 ديدگاه)

    مشتاقم ببینم انتخاب پیام اینجا چیه😂😂

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    متعجبم چجوری سطح این برنامه ها اومده پایین.نمیگم اینا این کارها رو نکنم بکنم ولی چرا مجله‌ای خودرویی پوشش میدن.طرف خودش رو تو موستانگ ناراحت نشون میده تو اون برقی زیقی خوشحال.اینا اصلا نمی‌دونم با یه ماسل چجوری باید رانندگی حتی دور در جاها و دریفتهاشون احمقانست اون مرتیکه سیاه داره تو دونات زدن دستی رو می‌کشه و همون جور بالا نگه داشته و نمیدونه کاربردش چیه.

    1. ! i M α η δ υ α R

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2277 ديدگاه)

      اینا همه جیره خورن …

      یوتوبر جماعت از شرف نداشته اش هم ولاگ می گیره تا ویوو بخوره …

      هیوندا به اینا پول میده که با این دلقک بازی ها ، این ذباله رو بیارن بالا …

      پول و پول و پول …

    2. B

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (756 ديدگاه)

      البته تو کل ویدیو میگه از ev خوشش نمیاد و نمیخرتش

  13. Payamx6

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    M4 competition چهار چرخ محرک رو به همه اینا ترجیح میدم. با کمی تیونینگ کم میشه قدرتش رو بالا برد و قاتل خیلی از برند های دیگه شد. 💪

    موافقم 5
    مخالفم 3
  14. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1397 ديدگاه)

    بابا اینا هم دیگه شورشو دراوردن

  15. M power

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (259 ديدگاه)

    فک کن بیمر و بیخیال شی بری هیوندای بخری
    عمرن….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا