فورد تاندربرد تا حدودی به عنوان یک خودروی اسپرت شناخته شده است اما این مدل کمیاب M کد رودستر ثابت میکند که برخی نمونههای تاندربرد را میتوان برای هیجان هم انتخاب کرد. شاید این خودرو همانند یک محصول کاملاً اسپرت رفتار کند اما قطعاً از ویژگیهای کافی برای جلب نظر طرفداران پرفورمنس برخوردار است.
تاندربرد پس از سال ۱۹۵۸ طراحی چهارنفره را بجای دونفره انتخاب کرد و یکبار دیگر در سال ۱۹۶۱ بازطراحی شد تا طراحی سرراستتری را پیدا کند؛ اما برای خریدارانی که هنوز هم دوستدار مدلهای دونفره ۱۹۵۵ و ۱۹۵۶ بودند، فورد مدل رودستر را عرضه کرد که از پوشش جذاب فایبرگلاس روی بخش صندلی عقب سود میبرد. طرز کار سقف و ظاهر آن ما را به یاد خودروهای مسابقهای همچون فراری ۲۵۰ تستاروسا میاندازد.
حدود ۱۴۳۰ نفر از خریداران این خودرو آپشن اسپرت رودستر را در سال ۱۹۶۲ انتخاب کردند اما تنها ۱۲۰ نفر تصمیم گرفتند تا نسخه M کد مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر را انتخاب نمایند. این پیشرانه نسخهای خاص از نیروگاه ۶.۴ لیتری بود که از کاربراتورهای هالی استفاده و قدرت ۳۴۰ اسب بخاری تولید میکرد. از میان ۱۲۰ مدل M کد تولیدی در سال ۱۹۶۲ تنها ۴۰ دستگاه زنده ماندهاند.
این خودرویی که مشاهده میکنید از صفر بازسازی شده است و جایزه بهترین خودروی کلوپ تاندربرد در سال ۲۰۲۱ را کسب نموده است. رنگ مشکی بدنه با کابین بژ همراه شده است. از جمله تجهیزات استاندارد تاندربرد M کد موردبحث میتوان به صندلیها و شیشههای برقی، سیستم تهویه مطبوع و ستون فرمان تلسکوپی اشاره کرد.
گفته میشود یک مدل اسپرت رودستر تمیز با پیشرانه استاندارد ۳۰۰ اسبی قیمت ۹۴۵۰۰ دلاری دارد درحالیکه نسخه عادی تاندربرد کانورتیبل ۱۹۶۲ با قیمت ۶۵ هزار دلاری در دسترس است؛ اما با وجود آپشن M کد، این مدل میتواند قیمت بالاتری داشته باشد.
BMW
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ماشین به این میگن
Clean energy (صیانت!)
۱۴ اسفند ۱۴۰۰چرا من از قدیمی خوشم نمیاد😑
Nima
۱۴ اسفند ۱۴۰۰طراحی داخلیش رو به تمااااااااااام ماشینای جدید ترجیح میدم.
NAVID۰۰۹۸
۱۴ اسفند ۱۴۰۰فقط طراحی داخلیش !!!!
جزء به جزء این خودرو از عشق حرف میزند !
روح از سَر و رویَش میبارد و حرف میزند !
فکر کنید داخلش نشستهاید و از تک تک اجزای مکانیکیاَش لذت میبرید و دَرکش میکنید !
خودروهای جدید که خودرو نیستند !
خودروهای جدید رُبات هستند !
خودروهای جدید پَک سیمپیچی هستند !
خودم به شخصه ترجیح میدهم با چنین خودروهایی به سفر بروم نه خودروهای جدید اما چه فایده که روزگار نمیگذارد و نمیشود و مجبوریم با شرایط روز حرکت کنیم رو به جلو ، متاسفانه !
Clean energy (صیانت!)
۱۴ اسفند ۱۴۰۰جالبه…
من یه چرخ خودروی جدیدو به هزارتا قدیمی نمیدم
میثم
۱۴ اسفند ۱۴۰۰هرگز تکرار نخواهند شد
❤❤❤❤❤❤❤❤❤
ماکسیمیلیان
۱۴ اسفند ۱۴۰۰سلام و درود!
حرفتان کاملاً درست است ؛
این خودرو در زمان خود یک شاهکار به حساب میآید.
از این پس این خودرو در کنار شلبی GR_1 جزو خودرو های مورد علاقه ی(آمریکایی) بنده هستند.
به قول جناب نیما ، داخل خودرو را به تمام خودرو های جدید(به استثناء مکلارن و پورشه) ترجیح میدهم.
یا علی🌷
RKH7787
۱۴ اسفند ۱۴۰۰صنعت خودرو یکی از چیزاییه که توش میتونی از گذشته الهام های زیادی بگیری
BMW
۱۴ اسفند ۱۴۰۰بله مثل موستانگ
R@m!n
۱۴ اسفند ۱۴۰۰لیستی از آپشن های این محصول در دهه 60 میلادی :
تهویه مطبوع، بالابر برقی شیشه ها، فرمان برقی، ترمزهای برقی و محفظه موتور کرومی، تعلیق مستقل عقب و جلو و صندلی های چرم. ادوات بی شمار کرومی که فقط در محصولات رده بالای کدیلایک بود.
موتور FE V8 جزو با دوام ترین و بهترین موتورهای تاریخه فورد و آمریکا هست که علاوه بر این محصول برای ماستنگ های 67 تا 69 تو تیپ GT به صورت آپشن و هم چنین خودروهای سنگین فورد وجود داشت.
این خودرو به راحتی کوروت رو با اون همه تبلیغ و زرق و برق شکست داد. جای این اسم بزرگ تو سبد محصولhت فورد خیلی خالیه. بنظرم به راحتی می شد رو پلتفرم S550 ماستنگ یه سوپراسپرت موتور جلو یا رودستر لوکس به اسم تاندربرد ساخت.
مهردادکمال
۱۴ اسفند ۱۴۰۰به چهره مظلومش نمیاد دوبرابر و نیم زانتیا 2000سی سی قدرت داشته باشه اینه صنعت امریکا که 60-70سال قبل موتور 390اسبی میساخته
BMW
۱۴ اسفند ۱۴۰۰آمریکا باحال بود و هست
HamiD
۱۴ اسفند ۱۴۰۰چقدر اون منحنی پشت صندلی ها زیباست …
عجب طراحی داخلی داره …
واقعا برگای آدم میریزه …
بشدت رویایی …
چی سوار میشدن لعنتیا!!!!
علی رضایی
۱۵ اسفند ۱۴۰۰بر خلاف نظرات شما عزیزان من خودرو های قدیمی رو خیلی دوست دارم از جمله همین فوردالبته من با این فورد زیاد آشنایی زیادی ندارم ولی از آبشن هاش خیلی خوشم آومد من بورد به دهه۶۰
البته من مدل موستانگ های قدیمی رو ترجیح می دم تا این فود
به خصوص gt500 ۱۹۶۸
بله