در آوریل امسال، فورد موستانگ مکایی جایزهٔ ایمنی Top Safety Pick را از موسسهٔ IIHS دریافت کرد و حالا این کراساوور الکتریکی از آزمونهای ایمنی دیگری هم سربلند بیرون آمده است. این بار، سازمان اروپایی یورو انکپ در جدیدترین سری از آزمونهای تصادف خود به مکایی پنج ستارهٔ کامل را داده است. در همین آزمونها هیوندای آیونیک ۵ هم پنج ستاره کسب کرده است.
متخصصان ایمنی یورو انکپ تحت تأثیر تجهیزات ایمنی استاندارد موستانگ مکایی قرار گرفتهاند که شامل ایربگ مرکزی، سیستمهای کمکرانندهٔ فراوان و کاپوتی که برای محافظت از عابرین پیاده در هنگام برخورد کمی بالا میآید میشود. علاوه بر این، محفظهٔ سرنشینان مکایی هم در طول آزمایشهای تصادف ثابت باقی مانده و آدمکهای آزمایشی محافظت بسیار خوبی از بدن و زانوهای دو سرنشین جلو را نشان دادهاند.
هیوندای با سه خودرو در این دوره از آزمونهای یورو انکپ حضور داشته است. آیونیک ۵ در همهٔ آزمایشها بسیار خوب عمل کرده و پنج ستاره به آن داده شده است. در همین حال، هرچند توسان در بخش سیستمهای کمکراننده امتیازی بالایی نگرفته اما بااینحال این کراساوور هم مثل برادر الکتریکی خود پنج ستاره را دریافت کرده است. کراساوور کوچکتر بایون اما چهار ستاره از پنج ستاره را کسب کرده که این بیشتر به خاطر فقدان ایربگ مرکزی بوده است.
یورو انکپ در جدیدترین آزمایشهای خود خودروهای دیگری مثل تویوتا یاریس کراس را هم بررسی کرده و به آن پنج ستارهٔ کامل را داده است. دیگر خودروهایی که در این آزمایشها حضور داشتهاند هم شامل فورد ترانزیت، ولوو XC40 ریشارژ و فولکسواگن تیگوآن پلاگینهیبریدی بودهاند که همگی موفق به کسب پنج ستاره شدهاند.
Reza Waffen SS
۶ آبان ۱۴۰۰تویوتا رو نگاه خخخ
ممد ژانگولر
۶ آبان ۱۴۰۰😂😂😂
Dayan5775
۶ آبان ۱۴۰۰ژاپنیا آرزو به دل موندن یه بار ایمن ترین برند سال بشن!
قاسم
۶ آبان ۱۴۰۰امروز روز آزادیست ،جای دو صفر ۹۸ خالیست😂😂
ممد ژانگولر
۶ آبان ۱۴۰۰البته باید بگی روح دو صفر
ماشالله ۳۰۰ تا پروفایل فیک ساخته هر بار با بکیش میاد
قاسم
۷ آبان ۱۴۰۰😂😂
Nima
۶ آبان ۱۴۰۰ماشینا نسبت به قبل واقعا ایمن تر شدن.
عمدش هم بهتر کردن آلیاژ ها و طراحى شاسى و از همه مهمتر سیستم هاى کمک راننده هست.
Nima RST
۷ آبان ۱۴۰۰همه Nima ها 😂🙏🙌😘
عشق ب ام و
۶ آبان ۱۴۰۰در جواب به دوست عزیز محمد دیمون ( زیر پست کوروت zo6)
به چه چیز کامارو و موستانگ و چلنجر و چارجر مینازید ؟!
همین کتاب مقدس شما ( دیمون ) جلوی جگوار اف تایپ و سدان خانوادگی M5 تحقیر شد رفت پی کارش !
آمریکایی هایی که بالا نام بردید فقط ادعاشون در ۴۰۰ متر هست که اونم والا ما هر چی درگ از دیمون دیدیم از ماشینای با نصف قدرتش هم خورد !
جالبه آمرکیایی فن ها هم همیشه میگفتن راننده دیمون فلج بود😂😂😂 ( یادش بخیر فروردین و اردیبهشت ۹۶ همه جا بحث دیمون بود ….)
حتی m5 در حالت دیفرانسیل عقب هم هلکت رو لوله کرد ….
ببینید
دوران خودروهای به اصطلاح اصیل آمریکایی خیلی وقته به سر اومده ….
دیگه تموم شده دوران کاپوت دراز هایی که با انجینای گنده و سنگین و بی مصرف صدای پارت پارت میدادن و هیچ کاری جز هدر دادن بنزین بلد نبودن
دیگ تموم شد دوران ۴۰۰ متر !
الان عصر هندلینگ و مهندسی و فرمانپذیریه !
حتی هندلینگ چلنجر ( اصیل ترین ماسل کار شما ) به افتضاحی ماسل های دهه ۶۰ و۷۰ آمریکایی نیست !
خود آمریکایی ها هم فهمیدن که این رویه خیلی مزخرفه !
الان شما به کورورت مینازین
این کوروت کاملا از فراری و مکلارن و دیگر بزرگان سوپراسپرت ساز تقلید شده !
اگر ملاک های آمریکایی بازها رو د رنظر بگیریم ؛ کوروت اصلا آمریکایی نیست
یک سوپراسپرت موتوروسط کاملا اروپاییه !
.
.
.
.
.
.
اره ب ام و یاتاقان میزنه
ولی مثل رم تیرکس نیس که مشتری یک ماه نیست تحویلش گرفته افتاده به روغن سوزی و …. !!!
تازه چندین مورد هم دیفرانسیل عقب ماشین موقع لانچ و شتابگیری سنگین منفجر شده بود ….. ! ( ویدیو ها در یوتوب موجوده )
چه جواب دارید ؟!
hssn
۶ آبان ۱۴۰۰متاسفم واست
فقط همینو میتونم
عشق ب ام و
۶ آبان ۱۴۰۰۱. باید هم اینطوری کامنت بزاری !
چون حقیقت بر همگان آشکاره !
.
.
.
.
۲.در ج.اب باید بهت بگم من بیشتر واست متأسفم !
از اون پروفایلی که گذاشتی من پی بردم از کدوم طیف آدم ها هستی !
تو از اونایی هستی که تا حرف موتور ۱۰ سیلندر و پورشه و کررا gt میاد ؛ زیرش کامنت میزارین که فلانی با این تصادف کرد ( مورد داشتیم طرف به جد و آباء پورشه بد و بیراه میگه !) و کم مونده بشینین گریه کنید ….
بابا به والله فهمیدیم این آقا سر یه تصادف در سال ۲۰۱۳ جون خودشونو از دست دادن !
فهمیدیم !
فهمیدیم
فهمیدیم
فهمیدیم !
.
.
.
.
منم از اون آقا خیلی خوشم میومد و واقعا خاطرات زیادی رو برا خود من رقم زده ولی اینقدر خستمون کردین دیگ آدم ازش زده میشه !!!
خیلی آدمای بارزش تر و مهم تر ی تو کشور خودمون جون خودشونو به ناحق از دست دادن ولی یه نفر نیست که اسمشونو بدونه !!
اما ۸ سال هس که اسم یه اجنبی رو زیر هر پست اینستاگرم که مربوط به خودرو باشه میشنویم ….
hssn
۷ آبان ۱۴۰۰میفهمی داری چی میگی؟ آلمان کلی شاهکار داشته آمریکا هم به همون اندازه
هرکدوم به روش خودشون تا اینجا اومدن و اگه عالی نبودن به اینجا نمیرسیدن
راجب پاول واکر ، نمیخوام بحثشو باز کنم تو هرطوری دوست داری فکر کن…
R@m!n
۶ آبان ۱۴۰۰😂😂😂😂
دوست باشین با هم
شاپور
۶ آبان ۱۴۰۰اخیرا سدان کادیلاکی از کلاس CT5 در حضور بزرگانی از ب ام و ، آئودی، تویوتا و تعدادی شاخهای بزرگ دیگه، امتیاز اولی را کسب کرد. لطفا تعصب بی مورد نداشته باش دوست عزیز.
عشق ب ام و
۶ آبان ۱۴۰۰من موندم چرا بحث مقایسه و برتری میخایم بکنیم ؛ یه عده متعصب پای فروش و نمرات رو میکشین وسط !
مرد حسابی
اگه تو برتری از کادیلاک نسبت به m5 سراغ داری بگو تا منم جوابشو بدم !
چرا مغلطه میکنی ؟!
همون مقایسه به ام ۵ میگه طراحیش بی روحه!
دیگ چ انتظاری داری ؟!
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۶ آبان ۱۴۰۰شما خودتم دوست داری بحثو ادامه بدی
امیرعلی
۶ آبان ۱۴۰۰شما از این کامنت ۲ تا هدف دارید
یا می خواید بحث بین امریکایی فن ها و دیگر فن ها راه بندازید که اگه هدفتون اینه واقعا باید بهتون بگم متأسفم براتون و بهتره بقیه امریکایی فن های عزیز جواب ایشون رو ندن تا به هدفشون نرسه و تو جهل و خیالات خودش باشه که ماشین های امریکایی حتی از ماشین های سایپا و ایران خودرو هم بدترن!!!!
و یا دلیل دوم شما اینه که واقعا این حرف هایی که زدید رو قبول دارید!!!! که در جواب شما حرف زیاده ولی فقط بهتون میتونم بگم برین مراحل تحقیق و توسعه کادیلاک اسکالید یا رم trx یا کوروت c8 رو نگاه کنید که بفهمید ماشین های امریکایی یک هو از هوا نیافتادن چندین سال و صدها هزار کیلومتر برای تحقیق و توسعه شون خرج شده
عشق ب ام و
۶ آبان ۱۴۰۰۱.شما قبل از اینکه وکیل دادگاه بشی و دوستان آمریکایی باز رو امر به معروف و نهی از منکر کنی ( بنده خودم کلی دوست آمریکایی باز و آمریکایی سوار درجه ۱ دارم و همیشه هم باهاشون کل کل های دوستانه میکنیم ؛ دعوا نمیکنیم که مرد حسابی ؛ یه کل کل دوستانس !) ؛ یه ذره به کامنتم دقت کن !
آقای محمد دیمون به من در زیر پست مربوطه ریپلای زده و جواب دادند و من هم پاسخ ایشون رو اینجا خیلی مؤدبانه دادم !
۲.من فکر میکنم که ماشینای آمریکایی از سایپا و ویران خودرو بدترن ؟!
هیچ حواست هست چی میگی ؟!
مگه اون دو تا خراب شده ماشین میسازین ؟!
اونا فرغون سازن نه خودرو ساز !
۳. من خودم کوروت رو تحسین میکنم ؛ چون از معدود آمریکایی ها هستش که اسب بخاراشو صرف کارای هرز و بیهوده نمیکنه و ازشون در جهت بهبود پرفورمنس استفاده میکنه !
ولی متأسفانه کوروت جدید آمریکایی نیست
یعنی هیچ کدوم از معیار های آمریکایی بازان توش نیست !
کلا دوستان آمریکایی فن تو دهه ۶۰ میلادی گیر کردن و با پرفورمنس مخالفن !
یادم میاد موقع معرفی c8 آمریکایی فن ها زانوس غم بغل کرده بودن که چرا موتور جلو نیست ….
rezars pc
۶ آبان ۱۴۰۰تبریک میگم بدترین تخریب اروپا رو با تبلیغ بدت کردی
M.K karimi
۶ آبان ۱۴۰۰آروم باش این همه سوز و عطش لازم نیست
یه لیوان آب بخور برو یه نگاه به آمار فروش همین چلنجر و موستانگ بنداز ببین عصر عصر کیاست !
میتونی با یه نگاه به دیسلایک ها هم بفهمی هنوز شده تو همین سایت کوچیک جایگاه آمریکایی ها کجاست !!
اینکه هیچ حرفی از عدد رسمی 400 متر دیمن نمیزنی و به درگ هایی که با کله گنده های اروپایی با اختلاف چند صد هزار دلاری پیروز شده اشاره نمیکنی تناقض رو نمیرسونه یه چیز دیگه رو میرسونه ….!!
اصلا چلنجر و موستانگ و کامارو و …. به کنار دیگه چجوری CT5 رو میخوای توجیه کنی؟؟؟؟ چجوری کله گنده های کادیلاک رو توجیه میکنی ؟؟؟ ((عصر هندلینگ و مهندسی و فرمانپذیریه )) باشه قبول وایپر ACR رو چجوری توجیه میکنی ؟؟؟
تو یقه جر بده ، خودتو بکش نمیتونی از محبوبیت همین کاپوت درازای سنگین و بی مصرف نه فقط تو آمریکا بلکه تو تک تک نقاط جهان کم کنی !!
تو کامنت بعدی اومدی شیش خط به پروفایل طرف گیر دادی ! داداش چی دیدی و شنیدی اینقدر جوش اوردی ؟؟!!؟
اصلا نمیفهمم چرا دارم بحث میکنم ، از سطح پایین متن میشه فهمید یکی یهوو داغ کرده نشسته پشت سیستم هر حرف بی محتوا و بی پوچی رو میزنه !!
عشق ب ام و
۶ آبان ۱۴۰۰همیشه منطق یه عده بی سواد و ناآگاه مثل خودت که به اصطلاح خودشونو ماشین باز میدونن اینه که برو فروششو نیگا کن !
داداشی ؛ برادر ؛ مردحسابی ؛ …
داریم بحث مقایسه خودرویی میکنیم نه اینکه بخایم سود کارخونه ها رو مقایسه کنیم …
تو بیا از مهندسی و برتری ها و تکنولوژی های کتاب مقدست ( دیمن ) بگو ( که بعید میدونم ذره ای اطلاعات و دانش داشته باشی ؛ نحوه حرف زدنت همه چیو به من رسوند ) تا جوابشو بگیری !
دلیل فروش زیاد هم قیمت پایین موستانگ جنابعالیه که طبیعتا از یه ماشین بالای صدهزار دلار M5 کمتر خواهد بود …. .
تایم رسمی ؟!
هه !
ده آدم از همینش تعجب میکنه دیگ !
همین داج شما وین دیزل و هزار تا تبلیغ و … راه انداخت که بگه تایم درگ دیمن ۹.۶ ثانیس !
کلا آمریکایی ها از همون اول بلد بودن گنده ..زی کنن ؛ در عمل هیچی نبودن …
درحالیکه والا ما اکثر درگایی که از ایشون دیدیم با فضاحت تمام باختن !
میشه بگین کدوم سوپرکارای چند صد هزاردلاری رو زد ؟!
درگ با پورشه ۹۱۸ اصلااا قبول نیست و کاملا اگه تعصبو بزاری کنار به تقلبی بودنش پی میبری …
بارها گفتم بازم میگم و میگم و میگم و میگم و …..
اگر کسی پول ماشبن آلمانی داشته باشه ؛ عمرااااااااااااا حتی به آمریکایی ها هم نیگا نمیکنه !!
کسی میره اسکالید میخره که پول جی ال اس رو نداره و خودشم قبول کرده به گرد پای جی ال اس هم نمیرسه ؛ اما شماها اینجا رگ گردنتون باد میکنه واسه آمریکایی ها !
.
.
.
.
دیس هامو ببینم ؟!!!!
اصلا من با آقای سردبیر صحبت میکنم دیس های هر کامنت منو به بی نهایت تغییر بدن !!!
حالا راحت شدی ؟!
از کی تا حالا دیس های اکانت های فیک بچه مهدکودکی ها شده ملاک و معیار ؟!
من از همه اون دیس دهندگان خواهش دارم اگ جرأت و اطلاعات بحث کردن و دفاع از آمریکایی ها دارن ؛ بیان باهم صحبت کنیم !
.
.
.
.
.
بابا وایپر دیگ رفت توی گور !
امروز ؛ فرداس که دوباره سالگردش میرسه !
شما هم مثل ژاپنی بازها تمام افسانه ها و اسطوره هاتون دارن میپوسن زیر خاک ؛ اما بازم بهش مینازین …
Amir Machine
۶ آبان ۱۴۰۰محملاتی که اینجا به هم بافتی که اصلاً ارزش خوندن هم ندارن چه برسه به جواب دادن
ولی فقط یه نکته رو میگم تا بقیه بفهمن چقدر حرفات بیپایه و اساسن (هرچند که احتمالاً همه میدونن!!)
قیمت پایه مرسدس GLS تو آمریکا دقیقاً از 78,250 دلار شروع میشه و قیمت اسکالید از 77,890 دلار!!
البته خب درست گفتی اسکالید خیییییلی ارزونتره و کسی که 360 تا تک دلار نداره!!! بجای GLS میره اسکالید میخره!!!
دیگه بحث آمار فروش رو هم وسط نمیکشم که اسکالید تا اینجای سال نزدیک 31 هزارتا فروخته و GLS جون شما 17 هزارتا!!!
البته این اختلاف فروش قطعاً بخاطر اینه که اسکالید 360 دلار از GLS ارزونتره و خیلیا این 360 دلار رو ندارن و بدبختا از سر ناچاری میرن سراغ ماشین ارزونی مثل اسکالید
MC20
۶ آبان ۱۴۰۰عشق ب ام و عزیزم حلالت و ناز نفست . . . حق مطلب رو ادا کردی . . . فقط بگم اگه با بی ام درست و در سطح استانداردهای خود کارخونه رفتار بشه در دوره سرویس و نگهداری . . . هرگز یاتاقان نمی زنه . . . بی ام دقیق ترین ماشین تمام اعصار هست در تولید و در نگهداری هم باید همین طور باهاش رفتار بشه . . . هزار سال دیگه دوستان به بی ام نخواهند رسید . . . همین طور که تا الان نرسیدن . . . . از مک لارن انگلیسی تا تویودای ژاپنی همه در طول تاریخ خودرو ارادتشون رو به بی ام نشون دادن و در پی کشف رازهای بی ام هستن . . . گفتنی زیاده . . . موفق باشید . . .
میثم
۶ آبان ۱۴۰۰واقعا تکنولوژی اگه ازش درست استفاده بشه دنیا رو به جای بهتری تبدیل میکنه
همینطور پیش بره تا چند سال دیگه ماشینا اصلا با هم تصادف نمیکنن
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۶ آبان ۱۴۰۰تویوتا چون سپرش نکنده ظاهرش شبیه سوسکا بعد از برخورد دمپایی شده