این روزها خریداران در بخش خودروهای الکتریکی بیش از هر زمان دیگری حق انتخاب دارند. بهعنوانمثال، در بخش کراساوورهای اقتصادی، فورد، کیا و فولکسواگن به ترتیب مدلهای مکایی، EV6 و ID.4 را به بازار عرضه میکنند. حال کارواو این سه ماشین را در برابر هم قرار داده است تا ببینیم کدامیک از آنها ۴۰۰ متر را زودتر طی میکند. در این درگ، مدلهای میان ردهٔ موستانگ و EV6 در برابر نسخهٔ بالا ردهٔ ID.4 قرار گرفتهاند.
موستانگ حاضر در این درگ از نوع دو موتوره با ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور و چهارچرخ محرک است. این کراساوور آمریکایی ۲۱۹۸ کیلوگرم وزن دارد. از سوی دیگر، ID.4 GTX با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور، ضعیفتر از رقیب آمریکایی بوده و با وزن ۲۲۲۴ کیلوگرم، از آن سنگینتر است. بااینحال، در فولکسواگن هم مثل فورد هر چهارچرخ نیرو میگیرند. آخرین خودروی این جمع هم کیا EV6 چهارچرخ محرک با ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور و وزن ۲۰۹۰ کیلوگرمی است.
این سه ماشین در ابتدا در دو مسابقهٔ درگ از حالت سکون به مصاف هم رفتند. سه کراساوور شروع یکسانی داشتند اما در طول ۴۰۰ متر تفاوت پرفورمنس آنها آشکارتر شد و کیا از موستانگ و موستانگ از فولکسواگن جلو افتاد. نتیجهٔ درگ دوم هم تفاوت چندانی نداشت و سه خودرو با همین ترتیب به خط پایان رسیدند. کیا بهعنوان سریعترین خودروی این جمع، ۴۰۰ متر را در ۱۳.۶ ثانیه طی کرد و موستانگ با ۱۳.۹ ثانیه درست پشت آن قرار گرفت درحالیکه فولکسواگن با تایم ۱۴.۳ ثانیه جایگاهی بهتر از سوم کسب نکرد.
مسابقات رولینگ هم با پیشتازی کیا و عقب افتادن فولکسواگن به پایان رسید و بنابراین تفاوتی با درگهای قبلی نداشت. بااینحال، ID.4 در رولینگ دوم خیلی عقب نیفتاد و تقریباً همپای موستانگ پیش رفت. کیا همچنین در آزمایش ترمز هم زودتر از دو خودروی دیگر متوقف شد و به پیروزی دست یافت. کارواو همچنین سیستم احیای انرژی ترمزهای خودروها را هم برای یافتن قویترین تنظیمات آزمایش کرد و بازهم پیروزی به EV6 رسید.
البته کیا و فورد نسخههای قویتری از کراساوورهای خود را هم ارائه میکنند اما نسخههای میانی آنها رقیب ID.4 GTX محسوب میشوند. بااینحال، هرچند قویترین نسخهٔ کراساوور الکتریکی فولکسواگن حریف نسخهٔ میانی رقبا نشد اما در این کلاس سرعت و پرفورمنس اولویت اصلی خریداران نیستند.
مشخصات فنی
کیا EV6 | موستانگ مکایی | ID.4 GTX | |
قوای محرکه | دو موتوره | دو موتوره | دو موتوره |
قدرت | ۳۲۵ اسب بخار | ۳۵۰ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۵ نیوتن متر | ۵۸۰ نیوتن متر | ۴۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۹۰ کیلوگرم | ۲۱۹۸ کیلوگرم | ۲۲۲۴ کیلوگرم |
قیمت | ۴۸,۱۹۵ پوند | ۶۱,۶۸۰ پوند | ۵۰,۵۴۰ پوند |
Reza Waffen SS
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ماستنگ Mach-E انتخابم
حق گوی باطل
۳۱ مرداد ۱۴۰۱باتوجه به اینکه دوست ندارم تبدیل به کباب کره ای بشم یا ماشینم با کابل دزدیده بشه انتخابم موستانگه
كارevol
۳۱ مرداد ۱۴۰۱چرا نماینده ای از جاپون نیست؟ اِ یادم رفت عرضه ساختن برقی ندارن و اولین چیزی که ساختن چرخش در رفت و سهامشون ریخت 🤣🤣🤣🤣🤣
Nine eleven
۳۱ مرداد ۱۴۰۱جدی خیلی دردناک و ناراحت کننده می باشد که فقط تماشاچی باشین توی هر مطلب الکتریکی
مطلب رو باز میکنی میبنی اصلا ژاپنی ها جایی توش ندارن که هیچ بلکه نماینده کره بهترین نتیجه رو گرفته است
فعلا ژاپنی ها رفتن دست بوسی چینی ها برای آموزش در بحث الکتریکی،طبق اخبار کره گردنشون نگرفت
صبح را با این مطلب “ضد حال” طور و یادآوری کننده فاجعه “چرخ” شروع کردند :(
downfall
۳۱ مرداد ۱۴۰۱اون زمانی که هیوندای موتور گیربکس و شاسی میتسوبیشی رو استفاده می کرد ژاپنی ها اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه جهان رو ساختن. متاسفانه اطلاعاتت در حد هم مدرسه ای هاته آرمان صد اکانت🤣
M
۳۱ مرداد ۱۴۰۱مشکل اتیش گرفتن هیوندایی/کیا برقی به خاطر نقص طراحی باتری از طرف شرکت سازنده بود که آند باتری اتصال کوتاه میکرد و ماشین اتیش میگرفت
مشکل مشابه ای هم برای شورلت و بی ام و پیش امد و هر چهار برند مجبور به فراخوان شدند
ضمنا تو امریکا از 2011 تا 2015 325 نفر در اثر اتیش سوزی مردن در حالی که 263 ملیون خودرو وجود داره یعنی 1.23 اتیش گرفتن منجر به فوت در مقایسه با یک میلیون ماشین تو امریکا وجود داره در حالی که پرفروش ترین ماشین برقی امریکا(تسلا) نرخ 1.19 داره
یعنی احتمال اینکه کباب بشی کمه
ilia2008
۳۱ مرداد ۱۴۰۱پدال با تشکر اکانت های متشنج کننده اوضاع رو بن کن
M
۳۱ مرداد ۱۴۰۱انتخاب من ماهیندرا ایمپریو
meysam
۳۱ مرداد ۱۴۰۱باریکلا به کیا
بهترین پرفورمنس
کمترین وزن
کمترین قیمت
کیفیت بالا و گارانتی خوب
Erfan
۳۱ مرداد ۱۴۰۱به نظرم میشه ظاهر جذاب کیا رو هم اضافه کرد.
JDM lover
۳۱ مرداد ۱۴۰۱من انتخابم مک ای هست بین اینا
amirmohammad
۳۱ مرداد ۱۴۰۱پیشرفت کره رو نگه کنین با قیمت کمتر هم توی درگ هم توی ترمز تو برند قدر رو شکست داد.ظاهرا فروش خیلی خوبی هم داره ev6
واقعا جزو برترین برندهای الکتریکی هستن
سوشیانت
۳۱ مرداد ۱۴۰۱پیشرفت کره هنوز در حدی نیست که با فورد بتونه رقابت کنه این در برابر فورد جی تی هیچی نیست
amirmohammad
۳۱ مرداد ۱۴۰۱نمیدونم اینی که گفتی شما جدی بود یا شوخی ولی اگه جدی بود که باید گفت کلا نمیدونی ماشین چی هست
اخه عزیز من فورد جی تی چه ربطی داره به این ماشینا چی میگی اصلا
سوشیانت
۳۱ مرداد ۱۴۰۱چقدر هم شما از ماشین سر در میاری که کیا رو با فورد مقایسه میکنی😂
در کل منظورم این بود که تو ماشین های بالا رده کیا هنوز به فورد نرسیده
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۳۱ مرداد ۱۴۰۱آخه فورد جی تی هیچ درکی از کلاس بندی نداری
سوشیانت
۳۱ مرداد ۱۴۰۱شما هم حتی به خودت زحمت ندادی کامنت من رو درست بخونی گفتم تو بالا رده ها کیا خودرویی نداره که بتونه با فورد جی تی رقابت کنه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۱ شهریور ۱۴۰۱پیشرفت کره هنوز در حدی نیست که با فورد بتونه رقابت کنه این در برابر فورد جی تی هیچی نیست
کدوم قسمت کامنت حرفی از بالا رده شده
كارevol
۳۱ مرداد ۱۴۰۱خیلی لذت بخش بود این مطلب مرسی 🔥
T
۳۱ مرداد ۱۴۰۱هیچکدوم انتخابم نیستن
T
۳۱ مرداد ۱۴۰۱کوچولو های تنگ گنده بک با جرم خیلی زیاد
پیکاپ آنقدر جرم نداره
باید یک فکری به جرم باتری کنن
سامورايي
۳۱ مرداد ۱۴۰۱من بعنوان یک ژاپنی فن ناراحتم که چرا اینا ماشین های ژاپنی رو توی بخش الکتریکی راه نمیدن.چرخ ابن حرف ها رو نداره زشته واقعا
phonix
۳۱ مرداد ۱۴۰۱هستن ولی شرکت های ژآپنی متاسفانه از تنبلی زیاد حال ندارن
کم کم داره شبیه بلایی میشه که عصر دیجیتال سر شرکت های بزرگ ژاپنی اورد میشه
Elemento
۳۱ مرداد ۱۴۰۱کیا واقعا عالی بود
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۳۱ مرداد ۱۴۰۱مک e
samurai
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ببین یکم گازو شل کن کرره ایه برنده شه پولو کارت به کارت کردن :))
اخه کی میاد از کشوری که در حد چینه ماشین بخره المان و امریکا رو ول کنه
Comodor
۳۱ مرداد ۱۴۰۱انتخابم سایپا شاهین الکتریکی
مهدی
۱ شهریور ۱۴۰۱فقط اون لحظه ای که می خواستن شروع کنن
یه لحظه گفتم پس چرا لانچ نکردن چرا صدا ندارن ؟
یهو ادم افتاد که بله …
AMIN JAFARI
۱ شهریور ۱۴۰۱پاشاهان اینده خودرو های الکتریکی هرکشوری باشه ژاپن مسلما نیست
Payfast
۲ شهریور ۱۴۰۱انتخاب من ریسک نورا 🚄🆘️