فورد

پیشرانه 8 سیلندر مگازیلا فورد با 615 اسب بخار قدرت و قیمت 23 هزار دلار

فورد اعلام کرد پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری مگازیلا با ۶۱۵ اسب بخار قدرت و قیمت ۲۳ هزار دلار عرضه خواهد شد.

آمریکایی‌ها سه سال پیش از این پیشرانه پرقدرت رونمایی کردند اما همه‌گیری کرونا باعث شد عرضه مگازیلا به تعویق بیفتد. بر اساس آنچه فورد اعلام کرده است، این نیروگاه آهنین قدرت ۶۱۵ اسب بخار را در دور ۵۷۵۰ و گشتاور ۸۶۵ نیوتون متری را در دور ۴۶۵۰ تولید می‌کند. نکته مهم اینکه ۶۷۸ نیوتون متر گشتاور این پیشرانه در صورت استفاده از بنزین با اکتان بالاتر در دور ۲۵۰۰ تا ۶ هزار تولید خواهد شد.

فورد هنوز به وزن مگازیلا اشاره‌ای نکرده اما وزن پیشرانه گودزیلا به ۲۶۳ کیلوگرم می‌رسد. در حال حاضر امکان سفارش دادن پیشرانه موردبحث وجود ندارد اما اگر در وب‌سایت فورد ثبت‌نام کنید امکان انتخاب این پیشرانه و رزرو آن وجود خواهد داشت. همان‌طور که گفتیم قیمت این پیشرانه به حدود ۲۳ هزار دلار می‌رسد که شامل سیم‌کشی‌های همراه نیز خواهد بود. پکیج کنترل پیشرانه به همراه گیربکس دستی نیز ۲۶۵۰ دلار قیمت دارد و در صورت انتخاب گیربکس اتوماتیک باید ۱۰۰ دلار بیشتر پرداخت کرد. برای راه‌اندازی پیشرانه به استارتر نیز نیاز خواهید داشت که ۲۶۵ دلار قیمت دارد.

به این لیست باید تجهیزات ضروری دیگر همچون آلترناتور، پمپ فرمان هیدرولیک، پولی‌ها و تسمه‌ها را نیز اضافه کرد که قیمتشان به ۷۶۵ دلار می‌رسد. شایان ذکر است پیشرانه مگازیلا برادر بزرگ‌تر گودزیلا به شمار می‌رود و سال ۲۰۲۰ در وانت پیکاپ فورد سوپی دیوتی معرفی شد. قدرت و گشتاور پیشرانه گودزیلا نیز به ترتیب ۴۳۰ اسب بخار و ۶۴۴ نیوتون متر است. مگازیلا دارای قلبی از جنس آهن ریخته گیری شده و سر سیلندر آلومینیومی است و از پیستون‌های فورج کاری شده ماله، یاتاقان های فورج کاری شده و منیفولد ورودی پروفایل کوتاه استفاده می‌کند. دریچه گاز ۹۲ میلی‌متری این نیروگاه آهنین نیز از پیشرانه ۸ سیلندر موستانگ شلبی GT500 گرفته شده است.

یکی از سخنگوهای فورد می‌گوید این پیشرانه برای نصب راحت‌تر در انواع خودروها طراحی شده و پهنای آن کمتر از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت بکار رفته در موستانگ است. همچنین طراحی آن به گونه‌ای است که مشکلی در نصب زیر کاپوت موستانگ ایجاد نخواهد کرد. همچنین باید گفت با اندکی تغییرات می‌توان به قدرت بالاتر نیز دست یافت. یکی از مالکان محصولات فورد توانسته قدرت و گشتاور پیشرانه اتمستفریک گودزیلا را با برخی تغییرات به ۷۸۹ اسب بخار و گشتاور آن را به ۷۵۶ نیوتون متر برساند.

شرکت مرکل ریسینگ نیز با استفاده از دو اینترکولر و انژکتورهای بزرگ‌تر قدرت ۱۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰۶ نیوتون متر را از دل پیشرانه گودزیلا استخراج کرده است. یک نمونه دیگر هم به پیشرانه ویلیز پرفورمنس مربوط می‌شود که از سوپرشارژر ۳ لیتری و برخی قطعات دیگر استفاده کرده تا به خروجی ۱۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۹۶ نیوتون متری برسد. قطعاً پیشرانه مگازیلا با توجه به زیرساخت قوی‌تر خود می‌تواند ارقام بالاتری را ثبت کند. در نهایت باید گفت فورد اولین بار پیشرانه گودزیلا را با قیمت حدود ۹ هزار دلار عرضه کرد اما هم‌اکنون قیمت آن اندکی کمتر شده است. البته این پیشرانه فاقد منیفولد ورودی پروفایل کوتاه است اما می‌توان آن را با قیمت حدود ۱۱۰۰ دلار سفارش داد. اگر نیازی به پیشرانه مگازیلا ندارید می‌توانید گودزیلا را انتخاب کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۲۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (7396 ديدگاه)

    ماشالاه به این مشخصات
    هیولاست این موتور
    باید بستش روی جی تی ۴۰ مدل ۶۶ و دوباره قهرمان لمانز شد

    موافقم 47
    مخالفم 40
    1. آرش

      ۲۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (60 ديدگاه)

      اونکه خودش فورده و آمریکایی بیشتر حال میده موتورهای آمریکایی رو بندازی رو برندهای اروپایی و ژاپنی که قبلا با آمریکایی ها کار کردن مثل جاگوار مزدا آستون مارتین دتوماسو پانترا میتسوبیشی

      موافقم 23
    2. ۰۰۹۸سامورایی

      ۲۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (142 ديدگاه)

      سلام این پیشرانه برای کار های سنگین و قدرتی ساخته شده برای ریس موتور های دیگه دارن،

      نکته جالب قیمتش هست که به اندازه کل قیمت یک سدان اقصادی هست،
      این موتور واقعا مشخصات شگفت انگیزی داره مثلا با وجود تنفس طبیعی بودن، پیک گشتاور حدود ۷۰۰ نیوتون متری رو در بازه وسیعی از دور ۲۵۰۰ تا بیش از ۶ هزار فراهم کرده
      این قابلیت برای یک موتور تنفس طبیعی جالبه چون مثلا در یک موتور چهار سیلندر این شرایط با توربو یا سوپر شارژر قابل دستیابی هست.

      موافقم 14
      مخالفم 1
    3. فورد

      ۲۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (885 ديدگاه)

      امیدوارم مصرف سوختشم مناسب باشه

      موافقم 4
      مخالفم 1
  2. ARMAN سابق

    ۲۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (489 ديدگاه)

    آدم یکی از اینا بگیره بندازه رو یه نیسان پیکاپ بره آفرود

    موافقم 25
    مخالفم 2
  3. rita

    ۲۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (82 ديدگاه)

    این موتور برای پیکاپ ها مناسبه یا ماشین های اسپرت؟؟؟

    1. مازیار

      ۲۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (974 ديدگاه)

      بسته به ضرایب گیربکس و دیفرانسیل، برای همه مناسبه

      موافقم 24
      مخالفم 0
  4. P

    ۲۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (286 ديدگاه)

    واو ، به نظر نمیاد خیلی سخت باشه که قدرت این موتور به ۲۰۰۰ اسب رسوند

    موافقم 25
    مخالفم 2
  5. blackwing

    ۲۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1319 ديدگاه)

    اوه اوه فورد بمب انداخت وسط موتور اسپرت 🥲💣

    موافقم 26
    مخالفم 3
  6. آرش

    ۲۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    یه جاگوار قدیمی بخری سیستم تعلیقش رو مدرن کنی این موتور رو بندازی روش و یه هیولای فوق العاده درست کنی

  7. ۲۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (5000 ديدگاه)

    موتور پراید هم ۲۲ ملیون تومان هست

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. ۲۴ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (5000 ديدگاه)

      این موتور با بدنه ترکیب شود می‌تواند شما را در سه ثانیه از این دنیا به آن دنیا ببرد
      چطور می‌توانید کامنت من را دیسلایک کنید؟
      هیچ برندی هیچوقت این توانایی را ندارد و نخواهد داشت!!

      موافقم 14
      مخالفم 9
  8. مهدی

    ۲۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1748 ديدگاه)

    جنگ قدرت باعث شد مجبور بشن کاری کنن که گشتاور تو دور بالاتری بدست بیاد که این مورد چیز خوبی واسه وانت نیست. علاقه ندارم الکی به به چه چه کنم چون این موتور با این حجم و نمودار گشتاور چیز جالب و عجیبی واسه سال ۲۰۲۵ نیست

    موافقم 6
    مخالفم 12
    1. Carbonado Aventador

      ۲۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (4496 ديدگاه)

      گشتاور تقریبا خطی از دورموتور ۲۵۰۰ تا ۶۵۰۰

      برای کارکرد های سنگین مثل بارکشی یا افرود مناسب نیست؟

      بنده دیگه عرضی ندارم!!

      موتور تنفس طبیعی
      سگ جون
      قابلیت اطمینان بالا
      تعمیرات راحت به علت عدم پیچیدگی زیاد

      فکر کنم هر خریداری رو ارضا بکنه

      موافقم 9
      مخالفم 1
  9. R@min

    ۲۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    مگازیلا در واقع جوابیه به هلفانت هست و برای استفاده محصولات هات راد و کسانی که دنبال یه موتور کلاسیک با تکنولوژی های مدرن هستن ! این موتور برای پیکاپ و کار نیست، در واقع موتور مخصوص هوی دیوتی همون گادزیلا و پاور استروک هست.

    هیچ چیز خاصی نداره و صرفا یه موتور پوشراد افترمارکتی هست که فرسنگ ها سطح پایین تر از کایوت و مشتقاتش هست.

    موافقم 14
    مخالفم 11
  10. Hamid

    ۲۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    بین آمریکایی‌ها هیچ موتوری ls نمیشه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. عارف رضاییان

    ۲۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (165 ديدگاه)

    تکنولوژی وموتور فقط ایتالیا همیشه جلوتر از رقبا🐴

    موافقم 4
    مخالفم 9
    1. سوشیانت

      ۲۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3613 ديدگاه)

      خیر موتور فقط آمریکایی

      موافقم 8
      مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا