فورد اعلام کرد پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری مگازیلا با ۶۱۵ اسب بخار قدرت و قیمت ۲۳ هزار دلار عرضه خواهد شد.
آمریکاییها سه سال پیش از این پیشرانه پرقدرت رونمایی کردند اما همهگیری کرونا باعث شد عرضه مگازیلا به تعویق بیفتد. بر اساس آنچه فورد اعلام کرده است، این نیروگاه آهنین قدرت ۶۱۵ اسب بخار را در دور ۵۷۵۰ و گشتاور ۸۶۵ نیوتون متری را در دور ۴۶۵۰ تولید میکند. نکته مهم اینکه ۶۷۸ نیوتون متر گشتاور این پیشرانه در صورت استفاده از بنزین با اکتان بالاتر در دور ۲۵۰۰ تا ۶ هزار تولید خواهد شد.
فورد هنوز به وزن مگازیلا اشارهای نکرده اما وزن پیشرانه گودزیلا به ۲۶۳ کیلوگرم میرسد. در حال حاضر امکان سفارش دادن پیشرانه موردبحث وجود ندارد اما اگر در وبسایت فورد ثبتنام کنید امکان انتخاب این پیشرانه و رزرو آن وجود خواهد داشت. همانطور که گفتیم قیمت این پیشرانه به حدود ۲۳ هزار دلار میرسد که شامل سیمکشیهای همراه نیز خواهد بود. پکیج کنترل پیشرانه به همراه گیربکس دستی نیز ۲۶۵۰ دلار قیمت دارد و در صورت انتخاب گیربکس اتوماتیک باید ۱۰۰ دلار بیشتر پرداخت کرد. برای راهاندازی پیشرانه به استارتر نیز نیاز خواهید داشت که ۲۶۵ دلار قیمت دارد.
به این لیست باید تجهیزات ضروری دیگر همچون آلترناتور، پمپ فرمان هیدرولیک، پولیها و تسمهها را نیز اضافه کرد که قیمتشان به ۷۶۵ دلار میرسد. شایان ذکر است پیشرانه مگازیلا برادر بزرگتر گودزیلا به شمار میرود و سال ۲۰۲۰ در وانت پیکاپ فورد سوپی دیوتی معرفی شد. قدرت و گشتاور پیشرانه گودزیلا نیز به ترتیب ۴۳۰ اسب بخار و ۶۴۴ نیوتون متر است. مگازیلا دارای قلبی از جنس آهن ریخته گیری شده و سر سیلندر آلومینیومی است و از پیستونهای فورج کاری شده ماله، یاتاقان های فورج کاری شده و منیفولد ورودی پروفایل کوتاه استفاده میکند. دریچه گاز ۹۲ میلیمتری این نیروگاه آهنین نیز از پیشرانه ۸ سیلندر موستانگ شلبی GT500 گرفته شده است.
یکی از سخنگوهای فورد میگوید این پیشرانه برای نصب راحتتر در انواع خودروها طراحی شده و پهنای آن کمتر از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت بکار رفته در موستانگ است. همچنین طراحی آن به گونهای است که مشکلی در نصب زیر کاپوت موستانگ ایجاد نخواهد کرد. همچنین باید گفت با اندکی تغییرات میتوان به قدرت بالاتر نیز دست یافت. یکی از مالکان محصولات فورد توانسته قدرت و گشتاور پیشرانه اتمستفریک گودزیلا را با برخی تغییرات به ۷۸۹ اسب بخار و گشتاور آن را به ۷۵۶ نیوتون متر برساند.
شرکت مرکل ریسینگ نیز با استفاده از دو اینترکولر و انژکتورهای بزرگتر قدرت ۱۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰۶ نیوتون متر را از دل پیشرانه گودزیلا استخراج کرده است. یک نمونه دیگر هم به پیشرانه ویلیز پرفورمنس مربوط میشود که از سوپرشارژر ۳ لیتری و برخی قطعات دیگر استفاده کرده تا به خروجی ۱۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۹۶ نیوتون متری برسد. قطعاً پیشرانه مگازیلا با توجه به زیرساخت قویتر خود میتواند ارقام بالاتری را ثبت کند. در نهایت باید گفت فورد اولین بار پیشرانه گودزیلا را با قیمت حدود ۹ هزار دلار عرضه کرد اما هماکنون قیمت آن اندکی کمتر شده است. البته این پیشرانه فاقد منیفولد ورودی پروفایل کوتاه است اما میتوان آن را با قیمت حدود ۱۱۰۰ دلار سفارش داد. اگر نیازی به پیشرانه مگازیلا ندارید میتوانید گودزیلا را انتخاب کنید.
(Ali(chevynova
۲۴ آذر ۱۴۰۲ماشالاه به این مشخصات
هیولاست این موتور
باید بستش روی جی تی ۴۰ مدل ۶۶ و دوباره قهرمان لمانز شد
آرش
۲۴ آذر ۱۴۰۲اونکه خودش فورده و آمریکایی بیشتر حال میده موتورهای آمریکایی رو بندازی رو برندهای اروپایی و ژاپنی که قبلا با آمریکایی ها کار کردن مثل جاگوار مزدا آستون مارتین دتوماسو پانترا میتسوبیشی
۰۰۹۸سامورایی
۲۴ آذر ۱۴۰۲سلام این پیشرانه برای کار های سنگین و قدرتی ساخته شده برای ریس موتور های دیگه دارن،
نکته جالب قیمتش هست که به اندازه کل قیمت یک سدان اقصادی هست،
این موتور واقعا مشخصات شگفت انگیزی داره مثلا با وجود تنفس طبیعی بودن، پیک گشتاور حدود ۷۰۰ نیوتون متری رو در بازه وسیعی از دور ۲۵۰۰ تا بیش از ۶ هزار فراهم کرده
این قابلیت برای یک موتور تنفس طبیعی جالبه چون مثلا در یک موتور چهار سیلندر این شرایط با توربو یا سوپر شارژر قابل دستیابی هست.
فورد
۲۵ آذر ۱۴۰۲امیدوارم مصرف سوختشم مناسب باشه
ARMAN سابق
۲۴ آذر ۱۴۰۲آدم یکی از اینا بگیره بندازه رو یه نیسان پیکاپ بره آفرود
rita
۲۴ آذر ۱۴۰۲این موتور برای پیکاپ ها مناسبه یا ماشین های اسپرت؟؟؟
مازیار
۲۴ آذر ۱۴۰۲بسته به ضرایب گیربکس و دیفرانسیل، برای همه مناسبه
P
۲۴ آذر ۱۴۰۲واو ، به نظر نمیاد خیلی سخت باشه که قدرت این موتور به ۲۰۰۰ اسب رسوند
blackwing
۲۴ آذر ۱۴۰۲اوه اوه فورد بمب انداخت وسط موتور اسپرت 🥲💣
آرش
۲۴ آذر ۱۴۰۲یه جاگوار قدیمی بخری سیستم تعلیقش رو مدرن کنی این موتور رو بندازی روش و یه هیولای فوق العاده درست کنی
۲۴ آذر ۱۴۰۲موتور پراید هم ۲۲ ملیون تومان هست
۲۴ آذر ۱۴۰۲این موتور با بدنه ترکیب شود میتواند شما را در سه ثانیه از این دنیا به آن دنیا ببرد
چطور میتوانید کامنت من را دیسلایک کنید؟
هیچ برندی هیچوقت این توانایی را ندارد و نخواهد داشت!!
مهدی
۲۴ آذر ۱۴۰۲جنگ قدرت باعث شد مجبور بشن کاری کنن که گشتاور تو دور بالاتری بدست بیاد که این مورد چیز خوبی واسه وانت نیست. علاقه ندارم الکی به به چه چه کنم چون این موتور با این حجم و نمودار گشتاور چیز جالب و عجیبی واسه سال ۲۰۲۵ نیست
Carbonado Aventador
۲۵ آذر ۱۴۰۲گشتاور تقریبا خطی از دورموتور ۲۵۰۰ تا ۶۵۰۰
برای کارکرد های سنگین مثل بارکشی یا افرود مناسب نیست؟
بنده دیگه عرضی ندارم!!
موتور تنفس طبیعی
سگ جون
قابلیت اطمینان بالا
تعمیرات راحت به علت عدم پیچیدگی زیاد
فکر کنم هر خریداری رو ارضا بکنه
R@min
۲۴ آذر ۱۴۰۲مگازیلا در واقع جوابیه به هلفانت هست و برای استفاده محصولات هات راد و کسانی که دنبال یه موتور کلاسیک با تکنولوژی های مدرن هستن ! این موتور برای پیکاپ و کار نیست، در واقع موتور مخصوص هوی دیوتی همون گادزیلا و پاور استروک هست.
هیچ چیز خاصی نداره و صرفا یه موتور پوشراد افترمارکتی هست که فرسنگ ها سطح پایین تر از کایوت و مشتقاتش هست.
Hamid
۲۵ آذر ۱۴۰۲بین آمریکاییها هیچ موتوری ls نمیشه
عارف رضاییان
۲۵ آذر ۱۴۰۲تکنولوژی وموتور فقط ایتالیا همیشه جلوتر از رقبا🐴
سوشیانت
۲۵ آذر ۱۴۰۲خیر موتور فقط آمریکایی