فورد

فراخوان فورد موستانگ 2024 برای مشکل سگ دست و طبق

فورد می‌گوید مشکل در ریخته‌گری این قطعات می‌تواند برای مالکان خطرآفرین باشد.

سیستم تعلیق خودروهای امروزی بسیار پیچیده است و به‌جز ایجاد سواری نرم و راحت روی عملکرد کلی خودرو هم تاثیر به‌سزایی می‌گذارد. برخی اجزای این سیستم به‌طور مشترک میان فنربندی و شاسی و چرخ‌ها ارتباط برقرار می‌کنند که باعث اهمیت دوچندانشان می‌شود و مالک را مجبور می‌کند تا به سرویس‌های دوره‌ای و نقص‌های احتمالی سیستم تعلیق بپردازند.

مقالات مرتبط:

هر چند شرکت‌ها در تولید این بخش تلاش زیادی را صرف می‌کنند اما گاه مشکلاتی هم سر راهشان سبز می‌شود؛ مانند مسئله اخیر شرکت فورد. این خودروساز آمریکایی در آخرین اطلاعیه رسمی فراخوان‌هایش اعلام کرد که که امکان شکستن قطعات بخش عقب فنربندی موستانگ جدید وجود دارد؛ بنابراین از تمام مالکان خواست تا خودروهایشان را جهت بررسی به نمایندگی‌ها ببرند. مهندسان فورد باور دارند که این پیش‌امد به‌دلیل نقص در ریخته‌گیری روی داده و به شرکت تامین‌کننده این قطعات ارتباط دارد. گویا یک فیلتر ذرات در کاخانه این شرکت دچار مشکل شده و ناخالصی را به درون قالب راه داده است؛ در نتیجه این ناخالصی باعث شکست زودهنگام اجزای فنربندی عقب مانند سگ‌دست و طبق جلو خودرو می‌شود.

شکست سگ‌دست در محور عقب می‌تواند در چرخ‌های عقب چرخش ایجاد کند؛ با توجه به اینکه چرخ‌های عقب موستانگ امکان فرمان‌پذیری ندارند می‌توان به‌راحتی درک کرد که چه فاجعه‌ای در فرمان‌پذیری کلی این خودرو پیش خواهد آمد. کارکنان فورد پیش از بررسی فنی خودرو، شماره شاسی را با موارد ناقص تطبیق می‌دهند و تنها موارد مشکوک را بررسی می‌کنند. خوشبختانه فرایند بررسی چندان طول نخواهد کشید.

تاکنون از تصادف‌ها و سوانح احتمالی ناشی از این نقصیه هیچ گزارشی منتشر نشده اما گویا سگ‌دست عقب دو دستگاه موستانگ با شکست کامل مواجه شده است. سازمان ایمنی ترافیکی بزرگراه‌هیا آمریکا، NHTSA، می‌گوید که شرکت فورد به موضوع آگاهی کامل دارد و تا پایان ماه جاری میلادی به مالکان خودروی موستانگ یک نامه رسمی ارسال خواهد کرد تا نتیجه بررسی‌ها را گزارش کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. هراکلیوس

    ۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (263 ديدگاه)

    یعنی امریکایی ها میگن هند داگ کار پرابلم

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. Ahmad

      ۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (194 ديدگاه)

      امریکایی های کلاهبردار با این ماشین های پر استهلاک و پرمصرف

      موافقم 3
      مخالفم 15
      1. NAVID@@98

        ۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (762 ديدگاه)

        اتفاقاً 👑🥇 آمریکایی های بی استهلاک بی و با مصرف خوب عالی برتر و درستکار خوب خدایی باهوشترین با ماشینهای بی بیاستهلاک و برتر مصرف طوری که اثبات کردند رکورد دار اول دوام بالا و قابلیت اطمینان و اعتماد کارکرد بالا و استحکام و مقاومت و پایداری و کیفیت بالا و کلا هر چیز اول هستن و آمریکا و اروپا و البته خدایی درستکار و خوب باهوشترین کلا هرچیز اول هستند با ماشینهای بی استهلاک بی و با مصرف برتر خوب عالی این گفتیم چون اثبات کردند رکورد دار اول دوام و ماندگاری و قابلیت اعتماد و اطمینان و استحکام و مقاومت و پایداری و کیفیت هستن🥇👑 اینا سنده هاااا!!! چون اثباتش کردن و الان دارن نونشو میخورند !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

        نکته دیگر اینه که دوستان خود این فراخوان ها هم یه چیزایی رو اثبات می‌کنه و عللی درشان نهفته هست که وقتی موشکافی و واکاوی میکنیم به نشانه های آن ها پی میبریم
        و در مواردی اثبات کننده برتری و درمواردی نشانه عجز بعضی کمپانی‌های بزرگ هستن !!!!!!

        مثلا در مواردی مثل این این نوع فراخوان به وضوح به ما میگه که هیچگونه مشکلی در طراحی و مهندسی و حتی ساخت این قطعه برای این خودرو هیچگونه مشکلی ندارد چرا ؟!!!
        چون در توضیحات به وضوح ما میبینیم که یک فیلتر در کارخانه که وضیفه تصفیه یکی از مراحل اولیه را داشته پُرشده، این فیلتر را بایستی زودتر عوض میکردن ولی احتمالا بد یه کودن اسیایی مهاجر بد کودن گذاشته بودن که کارگر مربوط به اون بخشه که فیلتر را دیرتر عوض کرده و به تبع آن عواقبی در پی داشته و الان هم با تعویض همون فیلتر بازم درست شده !!!!!!

        که به وضح بیشتر ما میبینیم بعد از تعویض فیلتر آن قسمت در کارخانه به راحتی مثل همان اول خودش به بهترین شکل کار ادامه پیدا کرده است خود کمپانی هم آنقدر از کارش اطمینان داشته که به وضوح گفته مشکل اصل از ما اصلا نی و گفتند برید بگردید دنبال همون درست میشه دقیقا همون که خواستن و گفتند شد و الان به بهترین شکل کار ادامه داره با همون زودتر عوض کردند یک فیلتر !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

        اینجاست که ما اتفاقا برعکس میبینیم کلاهبردار‌و شیاد اونیه که در تشخیص نوع مشکل و حتی تعداد وسیله هلی تحت تاثیر مشکل دارن مثلا بعنوان مثال همون یاتاقان زدن موتور های تویوتا که مدتی هست که موتور های آن را تحت تاثیر یاتاقان زدن قرار داده شدن و نکته دیگر اینکه مشکل واقعی هم نگفتن چون در اطلاعیه ها فقط به ظاهر مشکل اشاره میکنند و دقیقش را نگفتند این یعنی چی یعنی قطعا مشکل حاد تر از این حرفاست البته نیازی به اثبات هم نیست چون که در این مدت بطور فزاینده ای دچار اخیر افت کیفیت و پر مصرف و پر استهلاک شدن الان برید در آمریکا و اونهایی که دارند خودروهای جدید ژاپنی مصرف میکنند همه از کیفیت پایین و ضعف متریالشون و پراستهلاک و پرمصرف شدنشون سخن میگویند این هم ناگزیر است به سَبَبِ توربو شدن موتور ها و افت کیفیت قطعات و متریال ها و طرف رفته تاکوما جدید فروخته اونم بزور بعد یه مدل قدیمی خریده پس بنابراین باید برای اینجور مسائل باید روند ها و حریان های کلی را ببینید نه اینکه خودتان حرف بیخود بزنید بلکه باید بگردید دنبال ریشه ها نه اینکه ظاهر یک قضیه را ببینید مثل اینجا درنتیحه من واقیعت ش را گفتم تا ملتفت شوید بدو ببینم !!!!!!

        موافقم 5
        مخالفم 12
        1. جرمی کلارکسون

          ۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (975 ديدگاه)

          باز تومار؟

      2. Taha Ayoobi

        ۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4304 ديدگاه)

        استهلاک که با اروپا تعریف میشه

        موافقم 8
        مخالفم 5
      3. Jeferson

        ۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (164 ديدگاه)

        خودتو ناراحت نکن اگه دادن تو نخر

        موافقم 7
        مخالفم 2
  2. khashayartehrani

    ۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    یعنی خاک بر سر این فورد و کرایسلر کنند یک‌تنه گند می‌زنند به اعتبار امریکن کارز . این مکانیک های کانادا و آمریکا عاشق فورد و کرایسلر و داج و جیپ اینقدر این ماشین ها بی کیفیت هستند و زود به زود خراب میشند بر عکسش شورولت و کادیلاک و جی ام سی لامصب ها مرگ ندارند بی نظیرند یکی از دلایلش البته می توننه وجود توربو شارژر های بیشتر توی این دو گروه مخصوصا فورد باشه که GM ترجیح میده از موتور تنفس طبیعی بیشتر استفاده کنه حتی اگه مجبورم شد قدرت بیشتری از ماشین بگیره از سوپرشارژر استفاده می کنه تا از توربو با کم کردن حجم موتور و استفاده از توربو شارژر و فشار آوردن بیشتر به موتور

    موافقم 8
    مخالفم 10
  3. کسرا

    ۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (159 ديدگاه)

    الان x 55 بود مقالات رو جر میدادین

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. علی

      ۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      مسئله اینکه که اینا میدونن مشکلی هست و جراتش رو دارن که فراخوان بدن ولی مدیران با اینکه میدونست مشکل داره اکسل ماشین ولی فراخوان نداد تا اینکه اون اتفاق افتاد

      موافقم 11
    2. سوشیانت

      ۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3501 ديدگاه)

      الان x55 رو با این مقایسه میکنی؟!

      موافقم 4
      مخالفم 9
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1156 ديدگاه)

        زمونه بدی شده اسب سرکش رو با قوطی کبریت چینی مقایسه میکنن فقط از مردم غیور ما برمیاد مقایسه های چرت و بی هدف

        موافقم 4
        مخالفم 2
  4. SMS

    ۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (574 ديدگاه)

    پیش میاد دیگه

    موافقم 3
    مخالفم 5
  5. ARIAN

    ۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (346 ديدگاه)

    بازم درود به شرف فورد که سریع فهمید و درجا فراخوان داد چون فک نکنم کلا 10000 تا هم موستانگ 2024 وارد بازار شده باشه. بلخره خوبه قبل از اینکه خدای نکرده این ایراد واسه کسی دردسر درست کنه فراخوان داد.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  6. Kiarash

    ۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (463 ديدگاه)

    کلا بازار آمریکا همش فراخوان شده اون از کیا و هیوندای اون از تویوتا و حالا فورد موستانگ !
    هرچی بیشتر نگاه می کنم عجیبتر میشه ولی من احتمال میدم مافیای خودرویی هست حالا نظر شماها رو نمی دونم

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. car lover

      ۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      چونکه ماشینها رو مثل قدیم قرص و محکم و با جون و دل درست نمیکنن

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. 🇰🇷

        ۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (272 ديدگاه)

        خدایی این حرفا چیه میزنید ؟
        «قرص و محکم درست نمیکنند!!»
        در صنعت امروز چندین پارامتر با هم ترکیب شده‌ . مثلا در قدیم این همه آپشن و قابلیت نبود . امروز تو یه دکمه میزنی و ماشین از حالت کامفورت میره رو اسپرت ‌. اینا الکی نیست و کلی فشار به تعلیق و جلوبندی میاره . پس یه عامل میشه پیچیدگی بسیار بیشتر خودروی امروزی
        دوما واقعا ساده لوحانه‌ست فکر کنی یه کمپانی از خداشه که ماشین ضعیف بده بازار و مشتری مجبور شه برای خرید قطعات پول خرج کنه .
        چون الان فضای رسانه مثل یوتیوب و اینستا و تیک تاک و غیره پره از ماشینایی که مردم آبرو براش نذاشتن . از بس وایرال میشه و رو نظر خریدار تاثیر میزاره . یادت نره ماشینایی داشتیم که «مجلات» عمرشونو به سر اوردند مثل سوزوکی سامورایی . دوما طرف شریک زندکی انتخاب نکرده که همش خرج کنه . ببینه کیفیت نداره میره سراغ برند دیگه . به همین سادگی . عاشق چشم و ابرو صاب کمپانی که نیستند تا اخر عمر فقط فورد بخرن . ماشین یه کالا مصرفیه براشون
        سوما الان رقابت در خودروسازا تا حدی پیش رفته که همشون باید گارانتی های مناسب بدن وگرنه درصدی از مشتری جذب برند رقیب میشه . الان این ماشینا همه باید تحت پوشش کمپانی تعمیر رایگان شه مثل همون تعویض موتور و گیربکس تویوتا . پس خریدار فقط ماشینو میده و بعدا میاد میبره . این وسط پولی دیگه واس تعمیر نمیده . این خودش تلخی فراخوان رو کم میکنه و مالک این حس رو پیدا نمیکنه که پول از دست داده
        در قدیم چون ماشینا ساده بودن طرف حتی حیاط پشتی خونش میتونست قشنگ قطعات رو باز کنه سرویس کنه و ببنده اما الان هر ماشین نقشه خودش رو داره چه بسا مکانیک هم کار درست انجام نده
        این چند مورد و خیلی چیزای دیگه باعث میشه این حرفایی که میزنی معنی نداشته باشه . نمیدونم دل به کار نمیدن و جون و دل و این حرفا . کلا شکل صنعت خودرو عوض شده و با قدیم قابل قیاس نیست

        موافقم 8
        مخالفم 3
        1. car lover

          ۱ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          مونده تا متوجه حرفای من بشی، افت کیفیت ساخت توی تمام خودروسازان در تمام برندها توی این دوره زمونه کاملا محسوسه چون تقاضا بالاست رقیب و برند زیاده مصرف زیاد از اونطرف سرعت تولید و ساخت متریال میاد پایین اینا که بیاد پایین چفت و بند قطعات و مونتاژشون هم میاد پایین.
          ولی بیخیالش واسه کره و هیوندا و کیا که رکورد فراخوان تو تاریخ رو دارن معلومه که باید هم اینطوری توجیح کنی

          موافقم 3
          مخالفم 5
  7. Kiarash

    ۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (463 ديدگاه)

    و حتی از چین هم بعید نیست

    موافقم 5
    مخالفم 2
  8. ! i M α η δ υ α R

    ۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    {{{{{ مهندسان فورد باور دارند که این پیش‌امد به‌دلیل نقص در ریخته‌گیری روی داده و به شرکت تامین‌کننده این قطعات ارتباط دارد. گویا یک فیلتر ذرات در کاخانه این شرکت دچار مشکل شده و ناخالصی را به درون قالب راه داده است؛ در نتیجه این ناخالصی باعث شکست زودهنگام اجزای فنربندی عقب مانند سگ‌دست و طبق جلو خودرو می‌شود … }}}}}}

    مهندسان فورد برای بچه های 5 ساله بیانیه دادند !!!!!!

    مسئولیت این نقص 100 % با فورد هست ، حتی اگه بخواد به خیال خام خودش ، از زیرش دربره …

    اون خراب شده ( سپلایرت ) واحد QC نداشته !!!!!!

    اون نداشته ، تو هم نداری ؟؟؟

    تو چرا رندوم چک نکردی !!!!!!!

    گناه خود رو گردن دیگران انداختن ، اولین راه فرار از زیر بار مسئولیت ، برای آدم های بزدله …

    موافقم 6
    مخالفم 10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا