بله با دیدن این تیتر شاید بگوید موستانگ مکایی یک موستانگ واقعی نیست ولی آمارها نشان میدهند که این کراساوور الکتریکی تنها چند ماه پس از عرضه به بازار فروش بیشتری نسبت به همتای بنزینی خود داشته است؛ اما از این صحبتها گذشته، اگر برای انتخاب یکی از این دو موستانگ فقط پرفورمنس در اولویت باشد، گزینهٔ بهتر کدام خواهد بود؟ در ادامه خواهیم فهمید.
تیم کارواو برای این درگ، قویترین موستانگهای کارخانهای یعنی مکایی GT و GT هشت سیلندر را انتخاب کرده است. البته نسخههای شلبی موستانگ قویتر هستند ولی منظور ما در بین نسخههای غیر شلبی است. قطعاً شاهد رقابت جذابی بین این دو خودرو در ۴۰۰ متر خواهیم بود ولی در ابتدا بیایید نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم. مکایی از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۴۸۷ اسب بخار قدرت و ۸۶۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که این نیرو بدون گیربکس سنتی به هر چهارچرخ منتقل میشود. وزن این کراساوور الکتریکی هم ۲۱۹۸ کیلوگرم است.
در سمت دیگر، پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی موستانگ بنزینی در حالت استاندارد ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما خودرویی که در اینجا حضور دارد کمی تیون شده و خروجی موتور آن به ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. تمام این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. این کوپهٔ اسپرت با وزن ۱۷۴۰ کیلوگرمی از برادر کراساوور خود به میزان قابلتوجهی سبکتر است.
همانطور که دیدید، موستانگ بنزینی قویتر و سبکتر است اما نیرو را فقط به چرخهای عقب تحویل میدهد که این به معنای مشکلاتی در لانچ و کشش خواهد بود. از سوی دیگر، هرچند مکایی سنگینتر است اما از سامانهٔ چهارچرخ محرک و گشتاور فوری بهره میبرد. ما نتیجهٔ این درگ لو نمیدهیم ولی فقط بدانید که این یکی از نزدیکترین درگهایی است که اخیراً دیدهایم. آیا این یعنی مکایی یک موستانگ واقعی است؟ ما قضاوتی در این رابطه نداریم و تنها چیزی که میدانیم این است کراساوور برقی فورد سرعت خیلی خوبی دارد.
مشخصات فنی
موستانگ GT | موستانگ مکایی | |
پیشرانه | ۵ لیتری V8 | دو موتوره الکتریکی |
قدرت | ۴۹۰ اسب بخار | ۴۸۷ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۰ نیوتن متر | ۸۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۴۰ کیلوگرم | ۲۱۹۸ کیلوگرم |
قیمت | ۵۰ هزار پوند | ۶۸ هزار پوند |
Nima
۸ مرداد ۱۴۰۱توی مدل های غیر شلبی هم که حساب کنیم ماک 1 قویترینه
نیکان حسن
۹ مرداد ۱۴۰۱بین موستانگ های شلبی جی تی ۵۰۰ بهترینه اما ماشین ایده آل من دوج چلنجر دیمون هست
JDM lover
۸ مرداد ۱۴۰۱مگه مک وان قویترین نیست بین نسخه های غیر شلبی؟؟؟؟
بین این دو هم صد در صد gt رو انتخاب میکنم ، یه ماستنگ واقعی
قیمتشم ارزونتره ، پول باقی مونده رو هم میدم یه سوپرشارژر وایپل یا یه stroker kit میخرم میندازم روش حالشو میبرم
meysam
۸ مرداد ۱۴۰۱اینم باید درنظر گرفت که مک ای یه کراس اووره و آیرودینامیک ضعبفتری نسبت به موستانگ داره
Reza Waffen SS
۹ مرداد ۱۴۰۱بنزینی رو ترجیح میدم
مهدی
۹ مرداد ۱۴۰۱موستانگ gt تو آمریکا 37 هزار دلاره. تو اروپا هم ۴۶ هزار یورو که میشه گفت زیاده اما اگر تو انگلیس ۵۰ هزار پوند باشه باید گفت دیگه واقعا ارزش نداره
Porsche 911
۹ مرداد ۱۴۰۱موستانگ مک ای واقعا توی بازار برقی ها انتخاب خیلی خوبیه
طراحی و کیفیت بهتر نسبت به تسلا model y یکی از برگ برنده های این ماشین هست
ولی ایکاش اسم پر آوازه موستانگ رو روی این ماشین نمیزاشتن
این ایده خوبی نبود که اسم موستانگ رو روی کراس اوور اونم از نوع برقی بزاری
بیشتر جنبه تبلیغاتی و برای جذب خریدار هست که به نظر میاد جواب داده