خودروسازان آمریکایی در طول تاریخ خود به ساخت ماسل کارها و سوپر سدانهای قدرتمند با پیشرانههای V8 سوپرشارژ مشهور بودهاند و در حال حاضر عصارهٔ تمام این شهرت و تجربه را میتوان در فورد موستانگ شلبی GT500 و کادیلاک CT5-V بلکوینگ مشاهده کرد که هردو قویترین نمونهها در نوع خود محسوب میشوند. هرچند این دو خودرو در ظاهر کمی متفاوت هستند زیرا یکی کوپه دودر و دیگری سدان چهاردر است اما از لحاظ قدرت و پرفورمنس تقریباً در یک سطح قرار دارند.
به همین دلیل، ادموندز تصمیم گرفته این ستارههای خودروسازی آمریکا در برابر یکدیگر قرار دهد تا مشخص شود کدامیک سریعتر است. البته این یک درگ معمولی در خط مستقیم نیست بلکه مسابقهٔ منحصربهفردی است که ادموندز آن را U-Drag مینامد. این نوع مسابقه از ادموندز را برای اولین بار در رویارویی کوروت C8 و CT5-V بلکوینگ دیدیم. در U-Drag، خودروها باید ابتدا مسافت ۴۰۰ متر را طی کنند، سپس در پایان مسیر بشدت ترمز کنند، دور بزنند و به خط شروع بازگردند. این مسابقه بسیار جالب خواهد بود زیرا هم سرعت خودروها در خط مستقیم را نشان میدهد، هم توانایی ترمز گیری و چابکی در پیچها و هم توانایی در مسابقهٔ رولینگ را.
برای اینکه مهارت رانندهها در نتیجهٔ مسابقه تأثیری نگذارد، ادموندز U-Drag را دو بار انجام داد که در دومی رانندهها جابجا شدند. روی کاغذ، GT500 با ۷۶۰ اسب بخار قدرت نسبت به ۶۶۸ اسب بخار قدرت کادیلاک برتری قابلتوجهی دارد اما موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ بلکوینگ ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که از ۸۵۰ نیوتن متر فورد بیشتر است. وزن دو خودرو اما تقریباً یکسان است. خب با توجه به این اعداد و همینطور فرمت غیرمعمول رقابت U-Drag، فکر میکنید کدامیک از این دو ماشین نهایتاً پیروز خواهد شد؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
کادیلاک CT5-V بلکوینگ | موستانگ شلبی GT500 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۶۸ اسب بخار | ۷۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۹۵ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۸۸۳ کیلوگرم | ۱۸۹۰ کیلوگرم |
قیمت | ۹۸,۷۱۰ دلار | ۸۱,۲۸۰ دلار |
Carbonado Aventador
۱۶ اسفند ۱۴۰۰قبل از دیدن ویدئو هم میشد این برداشت رو کرد که موستانگ سریعتر و چابکتر باشه…
.
در کل این فرمت مسابقه اید جالبی بود پسندیدم..
خیلی عالی میشه که سوپر اسپورت های دیگه ای هم بیارن با این فرمت برگذار کنن و تایم هارو با هم مقایسه کنن!
R@m!n
۱۶ اسفند ۱۴۰۰برای جلوگیری از هرزگردی تایرها در شلبی و هوای سرد دور موتورو اوردن پایین البته می تونستن با line lock تایرهارو گرم کنن اما مشخص بود نمی خوان خرج تایرهای چند هزار دلاری رو دستشون بیوفته.
بنظرم U drag خیلی جذاب تر از درگ معمولی هست و کانال ادموندز هم یکی از بهترین کانال هاست، ویدیوهاش به زور ۲۰۰k ویو میرسه اما خیلی حرفه ای بررسی می کنه.
Nima
۱۶ اسفند ۱۴۰۰دقیقا باهات موافقم رامین جان ،با تک تک کلمات.
Clean energy (صیانت!)
۱۶ اسفند ۱۴۰۰واییی من عاشق موستانگم❤❤
خیلییییی خوبههه❤❤❤❤
رخش منو کشتههههههههه
بعد نسخه فولشو بخری😋😋 به به
خدایی رویا پردازیشم خوبه❤❤😋😋😋
خیلی خوبه این ماشییییییننننن🤤🤤🤤
M.Kkarimi
۱۶ اسفند ۱۴۰۰چقدرررر نتایج در U_drag میتونه عادلانه و قابل استناد باشه ! اللخصوص که در دو دور ، در دو طرف زمین و هر بار با راننده متفاوت تست میشه. و جدای از اون به هدف اصلی این سگمنت که پرفورمنس و عملکرد مناسب در تایم گیری ها و پیست هست بهتر میپردازه …
بنظرم بعد از این معرفی این سبک درگ ، ادمونز ظرفیت رشد زیادی پیدا کرده … نسبت به بقیه ویدیو هاش هم بیشتر ویو گرفتن
ali(chevynova)
۱۶ اسفند ۱۴۰۰یه کل کل خانوادگی بین امریکن کارز
1123
۱۶ اسفند ۱۴۰۰اینجا میشه تفاوت گیربکس دو کلاچه و دستی و همچنین تاثیر قدرت بیشتر رو ببینیم
چون وزنشون تقریبا برابره و گشتاور کدیلاک بیشتره.
در مورد این نوع درگ باید بگم که کمی غلط اندازه و مخاطب رو به این فکر میندازه که ماشین برنده توی پیست سریعتره. در حالی که اینطور نیست یک پیست کامل نقاط ترمز گیری زیادی داره که کاملا میتونه هر ماشینی رو به چالش بکشه
مثالش هم درگ کوروت و همین کدیلاک بود که کدیلاک رو تا حدودی بهتر از کوروت نشون داد، در حالی که …
Abolfazl
۱۶ اسفند ۱۴۰۰کاملا مخالفم
akrh78
۱۷ اسفند ۱۴۰۰درسته چالش اصلی ترمز گیری مکرر هست نه یه دونه ترمز گیری. که تو این امر ماشینای پیست محور بخاطر تحمل بالاتر ترمز های کربن سرامیکی دست بالا رو دارن
درگ رولینگ توی درگ با کروت بلگ وینگ رو برنده کرد، بخاطر قدرت خیلی بیشترش
Abolfazl
۱۶ اسفند ۱۴۰۰خیلی ویدئو خوبی بود .
در کل میشه گفت از مشخصات هم میشه برنده مسابقه رو فهمید .
امیدوارم بازم این درگ های زیبا رو بزارین .
و در آخر ممنون از سایت پدال.
Jdm باز
۱۶ اسفند ۱۴۰۰جذابترین نوع درگ هم چابکی و هم ترمز و هم مسافت ۴۰۰ متر رو میشه فهمید اینکه راننده عوض میشه هم خیلی خوبه
akrh78
۱۷ اسفند ۱۴۰۰وزن بلک وینگ تو محدوده بقیه سدان ها هست ولی وزن شلبی فاجعه هست
چرا سوپراسپرتت وزنش از سدان 4 نفره سنگین تره آقای فورد؟ بزرگترین نقطه ضعف شلبی همینه و همین باعث شده ملت چپ برن راست بیان بگن اسب بخار امریکایی قلابیه
matin
۲۵ اسفند ۱۴۰۰کادیلاک برا کسی که تاحالا ماشین ندیده جذاب تره
ولی هردو طراحی های خفنی دارن
matin
۲۵ اسفند ۱۴۰۰اینجا وقتی میبینیم یکی از بهترین سدان های امریکا و حتی دنیا گیربکس دستی داره واقعا باید بخاطر این که این همه به خودمون برای گذاشتن گیربکس اتومات رو دنا و کوییک افتخار میکنیم خجالت بکشیم
زشته واقعا