فورد

خریداران موستانگ GTD تا دو سال حق فروش ندارند!

فورد برای جلوگیری از دلالی، طی توافقی به خریداران موستانگ GTD تا دو سال اجازهٔ فروش خودروی خود را نمی‌دهد.

موستانگ GTD خودروی خاص و کمیابی است و تنها افراد کمی شانس رانندگی با آن را خواهند داشت. بااین‌وجود، بسیاری از خریداران GTD، برای رانندگی این خودرو را نمی‌خرند بلکه می‌خواهند موستانگ منحصربه‌فرد خود را در پارکینگی نگه دارند و بعداً با سود بیشتر بفروشند. این افراد اما برای چنین کاری باید حداقل دو سال صبر کنند زیرا فورد هنگام فروش GTD طی توافقی، تا دو سال اجازهٔ فروش خودرو را به خریداران نمی‌دهد. فورد قبلاً برای سوپرکار GT هم همین شرط را گذاشته بود.

عمل به این تعهد اما برای خریدارانی که به دنبال سود هستند می‌تواند دشوار باشد زیرا تقاضا برای GTD بسیار بالا است و این می‌تواند سود هنگفتی را نصیب دلال‌ها کند. به گفتهٔ فورد، تاکنون بیش از ۷,۵۰۰ نفر برای خرید این موستانگ خاص درخواست داده‌اند. این شرکت تا این لحظه تعداد تولید GTD را اعلام نکرده ولی گزارشات به تولید ۳۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه در سال اشاره کرده‌اند. این یعنی در بهترین حالت، طی دو سالی که برای تولید این خودرو در نظر گرفته شده، تنها ۱,۴۰۰ دستگاه ساخته خواهد شد و درنتیجه سر ۶,۱۰۰ خریدار دیگر بدون کلاه باقی خواهد ماند.

این تقاضای بالا در حالی شکل گرفته که موستانگ GTD با قیمت پایهٔ ۳۲۵ هزار دلار، خودروی بسیار گران‌قیمتی است و این رقم شامل آپشن‌هایی مثل پکیج پرفورمنس هم نمی‌شود. هرچند قبلاً «جان سینا» به خاطر کسب سودی کلان، شرط دوسالهٔ عدم فروش فورد GT را شکست و خودروی خود را فروخت ولی از عواقب شکستن این تعهد در مورد موستانگ GTD خبر نداریم. بااین‌حال، اگر کسی حاضر به پرداخت یک میلیون دلار برای خرید یک موستانگ ۳۲۵ هزار دلاری باشد، شاید به جان خریدن این عواقب هرچه که باشد ارزشش را داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (7544 ديدگاه)

    خیلی هم عالی

    موافقم 20
    مخالفم 28
  2. مازیار

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1245 ديدگاه)

    اگه یه تایم آبرومندانه زده بود حتما تا آخر عمر حق فروش نداشتن!!
    فراری از راه دیگه‌ای فراری شده

    موافقم 36
    مخالفم 17
    1. (Ali(chevynova

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (7544 ديدگاه)

      طرفدارهای عنگلیس از آبرو حرف نزنن که خودروسازان مورد علاقشون تحت تملک هند و بحرین هست

      موافقم 20
      مخالفم 38
      1. مازیار

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1245 ديدگاه)

        چرخ گردونه نوا
        یه جا می‌درخشه مثل لمان ۶۶
        یه جا گند میزنه مثل نوربرگ‌رینگ ۲۰۲۴
        اگه تو خوشی پای علاقه‌ات موندی تو ناخوشی هم بمون

        دوستان دیگه هم خیلی جنب و جوش لازم نی

        موافقم 30
        مخالفم 12
        1. (Ali(chevynova

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (7544 ديدگاه)

          مطمئن باش در همه حال ماشین آمریکای برام عشقه

          ولی برای تو عشقه لندرور هم داستان همین هست؟

          موافقم 16
          مخالفم 25
        2. مازیار

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1245 ديدگاه)

          من عشقمو دوست دارم
          تو عشقتو دوست داری؟
          😂😂😂😂

          موافقم 12
          مخالفم 7
        3. (Ali(chevynova

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (7544 ديدگاه)

          خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی

          موافقم 12
          مخالفم 16
        4. مازیار

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1245 ديدگاه)

          یک کلمه گفتم نوا پراید پنج ساله ناک اوت شدی انگار
          دارم به حرفت میخندم میگی به خودت میخندی؟😄

          بهرحال تا همینجا هم بیش از حد باهات بحث کردم. خوبیت نداره مردم حرف درمیارن
          بای‌بای

          موافقم 10
          مخالفم 6
        5. (Ali(chevynova

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (7544 ديدگاه)

          هنوز جوابم رو ندادی

          قیمت بنز دانشجویی و معماری از پراید ۹۸ پایین تره

          بای بای کردی چون توان جواب نداری و سریع پیچیدی

          موافقم 13
          مخالفم 11
    2. Taha Ayoobi

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5446 ديدگاه)

      چه ربطی داره
      برای جلوگیری از دلالیه دیگه

      موافقم 9
      مخالفم 10
    3. مردیم از خوشی

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1472 ديدگاه)

      همه شرکت ها پروژه های شکست خورده دارند
      درسته این مدل تو پیست بد عمل کرده ولی باز خوب تونسته بفروشه و تو متن هم گفته شده پس چندان چیزی بدی برای فورد نیست
      بعضی کلا دنبال هیت دادن و خالی کردن فشار های درونی هستند

      موافقم 9
      مخالفم 6
    4. Vette

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (536 ديدگاه)

      من نمیفهمم چرا جدیدا کاربران پدال به جای اینکه فکر کنن . صغرا کبرا میچینن
      داداش خیلی واضح زده برای جلوگیری از دلالی و بازار سیاه فورد این حرکت رو زده
      تو بازار آمریکا این نوع حر‌کت که تا مدتی بعد خرید حق فروش خودرو را نداری . خیلی اتفاق میوفته

      موافقم 13
      مخالفم 10
    5. heshmat021

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (439 ديدگاه)

      جالبه بدونی که مدل های جدید فراری دارن زیر قیمت کارخونه معامله میشن، تقاضا هم کم شده.

      فک کنم بخاظر طراحی های جدید که زیاد خوب در نیومدن

      موافقم 9
      مخالفم 5
    6. miladzm

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      مازیار داداش باز اون حرفم ثابت شد که دقیقا مصداق بارز اروپایی فن هستی که حرصشو نشون نمیده که اینجا موفق نشدی
      داداش واسه جلوگیری از دلالی و بازار سیاه این حرکت زده
      بازار دلالی رو محصولات رده بالا و پرفورمنس امریکایی رو حتی خیلی از اروپایی ها ندارن
      همین الان کوروت زد صفر شیش که خیلی در دسترس تر و زیاد تر از این ماشینه برو قیمتاشو تو بزار ببین چقد روش کشیدن تو سایت های فروش و بازار دلالی حولش شکل گرفته
      گاها تا نزدیک ۲۰۰ تا قبلا معامله میشد
      کاش این منطق که در قبال امثال علی نوا اینا داشتی یبار هم در مقابل تون رفیق عنگلیس فنت دانیال ژون داشتی

      موافقم 5
      مخالفم 11
      1. مازیار

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1245 ديدگاه)

        میلادزم
        املای غلط عمدی کلمات نشونه بغض بیش از حد هست
        هرجایی و توسط هر کسی همین علت رو داره
        تو این حالت هم حرف نزنیم بهتره

        موافقم 12
        مخالفم 6
        1. (Ali(chevynova

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (7544 ديدگاه)

          عشق لندروره دیگه
          هرچی بهش بگن مثل آب تو آسیاب بردن هست
          تو متن گفته برای جلوگیری از دلالی بود ولی این اومده از رکورد زدن تو پیست حرف میزنه
          ادعاش بالا،منطقش زیر صفر

          موافقم 8
          مخالفم 12
    7. سوشیانت

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3821 ديدگاه)

      آره فراری که تو یه لیگ دیگست انگار مشتری بهش بدهکاره😂
      فعلا هم که این یه شاهکار ۸۰۰ اسبیه

      موافقم 3
      مخالفم 10
      1. مازیار

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1245 ديدگاه)

        بینوا اون شاهی که کارش اینه

        موافقم 5
        مخالفم 5
  3. (Ali(chevynova

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (7544 ديدگاه)

    فورد ثابت کرد اگه بخواد به راحتی میتونه مثل لمانز ۱۹۶۶ شاهکاری معرفی کنه مثل GT40

    موستانگGTD نمایانگر اونکه توان مهندسی فورد رو نشون بده وگرنه کاری نداره برای فورد مثل مکلارن بره از شورولت یه موتور بگیره و رکورد بزنه

    موافقم 12
    مخالفم 18
    1. BlackWing

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1405 ديدگاه)

      خیلی دوس دارم از نزدیک ببینمت اونوقت موقع صحبت کردن ببرمت گوشه رینگ 🥊🧨

      موافقم 14
      مخالفم 5
      1. (Ali(chevynova

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (7544 ديدگاه)

        ولی من برعکس تو فکر میکنم

        موافقم 3
        مخالفم 12
      2. ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5606 ديدگاه)

        دعوا دعوا 👏👏👏👏👏

        موافقم 2
        مخالفم 4
    2. Siyavash

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1016 ديدگاه)

      بله حق با شماس ۶۰ ساله پیش یه شاهکار معرفی کرد الان دیگه نمیخاد..منطقی حرف بزن داداش…

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. (Ali(chevynova

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (7544 ديدگاه)

        منطقیه حرفم ولی باید دید منطق از نظر شما چیه

        فورد ۶۰ سال پیش تونست ،الان هم میتونه ولی تمرکزش الان بیشتر حول محوره فروشه و نمونش هم فروش بالای موستانگ و سری f هست
        مسابقات هزینه بره و زمانی که برای کمپانی نفع نداشته باشه اون هزینه رو نمیکنه

        موافقم 4
        مخالفم 12
    3. دانیال_Surrey،England

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2883 ديدگاه)

      مک لارن همون اول کار تو مسابقات __امریکن__ can am از تمام آمریکاییا بیشتر افتخار کسب کرده.((5 قهرمانی))
      بعدشم نوبت پورشه بود و یه موز هم اون سالا آمریکاییا با موتور خودشون نبردن،تا آخر مجبور شدن مسابقات رو لغو کنن یه مدت تا آبروشون نره!!!
      تو همون ایندی500 هم باز که تو سلطه آمریکایی هاس باز مک لارن 2 تا قهرمانی داره.
      واقعیت اینه که تمام خودروسازای مورد علاقت افتخارات بسیار کمتری از مک لارن تو موتور اسپرت دارن.
      سال آینده کادیلاک میاد اف1 اونم اینقدر این مالکین آمریکایی لابی کردن و بحث ساده سازی و….تا هموطناشون بتونن بیان.
      ببینم میتونه با موتور فراری قهرمانی بیاره یا نه.
      اگر به قول تو کاری نداره و قهرمانی نیاره کادیلاک،جاش تو زباله دان تاریخه.

      موافقم 13
      مخالفم 5
      1. (Ali(chevynova

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (7544 ديدگاه)

        ((واقعیت اینه که تمام خودروسازای مورد علاقت افتخارات بسیار کمتری از مک لارن تو موتور اسپرت دارن.))

        خوب طبیعیه این داستان ، چونکه مکلارن همش از شرکتهای تاپ کمک میگیره و با کمک اونها در موتور اسپرت میتونه کسب مقام بکنه مثل استفاده از موتور شورولت

        ((ببینم میتونه با موتور فراری قهرمانی بیاره یا نه.
        اگر به قول تو کاری نداره و قهرمانی نیاره کادیلاک،جاش تو زباله دان تاریخه.))

        کادیلاک فقط امسال از فراری کمک گرفته و سال دیگه مستقل عمل میکنه و مثل مکلارن نیست که بیش از ۴ دهه از بنز و بی ام و و شورولت موتور قرض بگیره و مسابقه بده
        در ضمن فکر کنم زباله دان تاریخ رو خودروسازی عنگلیس پر کرده و جا برا بقیه نذاشته

        موافقم 6
        مخالفم 14
        1. دانیال_Surrey،England

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (2883 ديدگاه)

          __کادیلاک فقط امسال از فراری کمک گرفته و سال دیگه مستقل عمل میکنه__
          ..
          اینقدر اوضاعت تو اطلاعات فاجعس که واقعا نمیدونم چی بگم بهت.
          مگه مجبوری تو هر صفحه 10 تا کامنت بزاری که آبروی خودتو ببری؟
          اینجا رو ظاهرا با تلگرام اشتباه گرفتی پسر خوب!

          موافقم 9
          مخالفم 7
        2. (Ali(chevynova

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (7544 ديدگاه)

          تلگرام نه ،واتساپ
          یادم رفته بود تو گزارشگر فرمول ۱ هستی

          موافقم 5
          مخالفم 10
      2. Amir Machine

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        البته لابی برای ساده سازی رو که اول از همه گروه فولکس‌واگن و آئودی کردن تا منت بذارن وارد فرمول یک بشن

        موافقم 2
        مخالفم 2
      3. حسن

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (2228 ديدگاه)

        کلا 4 تا شرکت تامین کننده ی موتور فرمول یک هستن که قراره ائودی و فورد هم بهشون اضافه بشه
        ردبول هم از هوندا استفاده میکنه سال بعد از فورد استفاده میکنه چیز غریبی نیست که به عنوان مساله مطرحش میکنی اول با هوندا صحبت کردن بعد بنزو فراری بعدی بود که بهترین شرایط را داشت باهاش توافق کردن
        شرکت آندرتی گلوبال امریکا، تحت مالکیت مایکل آندرتی از سال ۲۰۲۱ برای خرید سهام تیم‌های حاضر در فرمول یک تلاش کرده بود و مذاکرات ناموفق با سائوبر، هاس و رنو داشت وقتی موفق نشد
        اومد سمت جنرال موتور و درخواست همکاری دوجانبه داد و طی پروسه ای تصمیم گرفتن با نام کادیلاک تو مسابقات شرکت کنن
        کدوم ساده سازی جان مالون گفت بمیرم هم تا هستم نمیذارم مایکل اندرتی وارد فرمول یک بشه
        جان مالون، مدیرعامل شرکت مادر فرمول یک از مخالفان جدی ورود اندرتی به این رقابت‌ها بود، وی گفته بود هر کاری که لازم باشد انجام خواهد داد تا از ورود مایکل اندرتی به مسابقات فرمول یک جلوگیری شود.
        جان مالون را پرت کردن بیرون کادیلاک پذیرفته شد

        موافقم 2
        مخالفم 1
  4. محمد

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1469 ديدگاه)

    ای کاش ایران خودرو،سایپا هم همچین قانونی بزارند.
    *** دلال جماعت می سوزه.

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5446 ديدگاه)

      اون خودش میاره تو بازار میفروشه، بیاد قانون بذاره ممنوع؟ 😂

      موافقم 3
      مخالفم 2
  5. nissan skyline

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (64 ديدگاه)

    قرارداد ترکمانچای

    موافقم 7
    مخالفم 5
  6. AMANTE

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1910 ديدگاه)

    همین شرط رو برای مدل GT هم گذاشتن ولی کمتر کسی بهش عمل کرد.
    فورد دوست داره ارزش مدل های خاص اش رو حفظ کنه ولی راه اش رو بلد نیست.
    همون فورد GT قرار بود فقط 300 تا 400 تولید بشه ولی دید تقاضا براش هست یکهو گفت بیایم هزار تا دیگه تولید کنیم.
    همین داستان برای GTD موستانگ هم تکرار میشه.

    موافقم 7
    مخالفم 4
  7. amirboss

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (893 ديدگاه)

    کسی که یه فورد میخوره دنبال برند بازی نیست.
    نیازی نداره برای خرید یه ماستنگ یا حتی یه فورد جی تی سرمایه گذاری کنه.
    اونا دنبال لذت بردن از رانندگی دیوانه وار هستن نه چ#وسی رفتن کف خیابون و فخر فروشی کردن.

    موافقم 8
    مخالفم 6
  8. مزدک

    ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    دوستان! بنده کلا مخالف این ایده هستم؛ که این قضیه یه جور تبلغ بسیار سخیف و اصولا آمریکایی بازیه، و برنامه ریزی تبلیغاتی/دلالی، برای گرون کردن ماشین های فورد در آینده، به عنوان کلاسیک های جدید و پر تقاضا!!!
    البته دقت بفرمایید! نکاتی هست در زمینه ی این اعتقاد راسخم، که باید به عرض برسونم:

    پرافتخارترین تیم های تاریخ مسابقه ی ۲۴ ساعته ی لمانز:
    ۱. پورشه با ۱۹ قهرمانی
    ۲. آئودی با ۱۳ قهرمانی
    ۳. فراری با ۱۱ قهرمانی
    …خوب البته بدونید که اگر فورد اراده می کرد، امروز هیچ کدوم از این نام ها وجود نداشت، و واقعیت اینه که صد در صد هم منطقیه هرجور نگاه کنید؛ این همه هزینه ی بیخودی، اون هم همش برای این افتخارات بی ارزش؟ خوب که چی؟!؟ نه! اصلا نمی ارزه!!! وگرنه موتور شورلت برای رکورد زدن فراوونه!
    اصلا فورد از اول هم فقط به مشتری مداری اهمیت می داده (بر عکس فراری و لامبورگینی و بوگاتی و… این قرتی بازیا!). مصداق بارزش می شه جمله ی معروف بنیان گذار نازنین ش در مورد فورد مدل T (نخستین تولید انبوه واقعی جهان): همه ی مشتری ها حق دارن که فوردشون رو به هر رنگی که دوست دارن سفارش بدن؛ البته به شرطی که اون رنگ سیاه باشه!
    پرافتخارترین تیم های تاریخ مسابقات فرمول ۱:
    ۱. فراری با ۱۶ قهرمانی
    ۲. ویلیامز با ۹ قهرمانی
    ۳. مرسدس و مک‌لارن (همون مک لارنی که برای کسب این حد از اعتبار، از متخصصین برتر صنایع خودروسازی بهره مند میشه، و چقدر این کارش شرم آوره! درحالیکه وقتی جنرال موتورز در حال ورشکستگی، دستش رو فرو می کنه توی کیسه ی معجزات پول مفت امریکن رزرو و دوباره روی پاهاش می ایسته، سبب افتخار صنعت خودروسازی آمریکاست!)، هرکدام با ۸ قهرمانی
    …و کادیلاک در اوج افتخارات موتوراسپرت وارد می شود…
    پرافتخارترین تیم های تاریخ مسابقات رالی جهانی:
    ۱. سیتروئن با ۱۰۲ قهرمانی
    ۲. فورد (دقت کنید! نه فورد آمریکا! بلکه فورد انگلستان-همون کشوری که لندرور رو تولید می کرد- دقیقا همون شعبه ی انگلستانی که GT40 رو هم تولید کرد و توسعه داد!)، با ۹۴ قهرمانی
    ۳. تویوتا با ۹۳ قهرمانی
    نیازی هست به لیست ارزشمندترین خودروهای کلاسیک جهان اشاره کنم؟ همون لیستی که در قبضه ی مرسدس بنز، بوگاتی، فراری، بنتلی، آلفارومئو، تالبوت لاگو، دلاهای و… سایر اروپایی هاست. نیاز نیست؟ اوکی! پس فقط اشاره می کنم به اینکه سالن های اصلی مجموعه موزه های پترسون/مولین (به عنوان مهمترین و ارزشمندترین موزه های خودرو در آمریکا)، نمایشگاهی از شاهکارهای آرت دکو و انواع کلاسیک های بی قیمت اروپاییه، و نسبت مدل های آمریکایی به اروپایی ها در اون مجموعه ی بی نظیر، معادل نسبت جمعیت شبه قاره ی هند، در برابر شبه کشورهایی در حد نائورو، باربادوس، یا آنتیگوا هست!
    دوستان عزیز! لطفا اگر اطلاعات کافی ندارید، به برترین، بی رقیب ترین و غیر قابل رقابت ترین صنعت خودروسازی جهان (آمریکای عزیزمون رو عرض می کنم!)، وصله و انگ بی خود نچسبونید. به جاش یکم آگاه تر بشید، تا شاید به این حقیقت، که آمریکا بهترینه! واقف بشید…

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. مازیار

      ۲۸ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1245 ديدگاه)

      و جالب اینکه با وجود این آمارها وضعمون اینه. همیشه بدهکار
      فکر کن اگه خدای نکرده برعکس این بود چی میشد؟
      باید یه یادداشت عذرخواهی میزاشتیم و میرفتیم جایی که اثری ازمون دیده نشه

      موافقم 5
      مخالفم 5
    2. حسن

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2228 ديدگاه)

      به جای فرافکنی بهتره بگی تو چند دوره فرمول یک و لمان شرکت کردن
      لمان 1923 شروع شد فورد سال 1965 وارد لمان شد وقتی فورد رفت لمان 42 سال قرمانان مقاوم اروپا داشتن با خودشون بازی میکردن بعدش هم اومد گرفت و رفت ت

      اصولا فلسفه حضور در این مسابقات نبود و نمیومدن و شرکت نکردن خودروسازان امریکایی در رقابتهای اروپایی امری واضح بود
      وقتی امریکاییها تصمیم گرفتن برن لمان به خاطر بعد مسافت و هزینه که سرسام اور بود مجبور شدن تو انگلیس کارهاشون را انجام بدن انگلیس متحد بلامنازع امریکا بود و به خاطر مسائل سیاسی روابط بسیار خوبی داشتن
      نه اینکه الان افتخارات و امار فروش ب ام و امریکا تویوتا امریکا و بنز امریکا و هزار برند دیگه در امریکا را شماها پا امریکا مینویسید فورد انگلستان هم مال انگلیسه و افتخاراتش برا شماها
      عزیزم اصلا نگران نباش تمامش برا خودتون

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. مازیار

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1245 ديدگاه)

        بخاطر بعد مسافت و هزینه سرسام آور تو انگلیس توسعه داده شد؟ مطمئنی؟ نقش شاسی لولا و حتی فرم بدنه‌اش هیچ بود؟
        آخه بعد اینکه کارها تموم شد و به سرانجام رسید برای تولید و نصب موتور کل پروژه به آمریکا برده شد و مجددا به اروپا بازگردانده شد
        اینکه بگیم GT40 فقط نتیجه توان فنی فورد بود بیش از حد ساده انگارانه‌ست

        1. حسن

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (2228 ديدگاه)

          ترول بزرگ اصلا ارزش جواب دادن نداری چون اصلا نمیدونی چی شده فقط حرفهای صد من یه غاز میزنی
          منتها یه حرف چرند مینویسی میشه سند باید نکاتت تصحیح بشه

          کدوم موتور رابردن امریکا -لولا قبلا موتور 8 فورد را ارتقا داده بود ازش استفاده کردن 94 رید کل خودروها را بار کردن بردن تحویل شلبی دادن
          قبلش لولا خودش با همین موتور تو مسابقات بود چه چیزی بدست اورد اما فورد لج کرده بود و انزو فراری نامردی را در حقش تموم کرده بود بعد چندین ملیون خرج زد زیر میز فروش فورد هر جور بود میخواست انزو را خفت بده همون سال بره تو مسابقات با موتور لولا رفت که موتور لولا افتضاح به بار اورد اون موتور برنده کار شلبی بود

          این خودرو برای اولین بار در سال 1964 در چندین مسابقه شرکت کرد که هر بار به دلیلی بروز مشکلات فنی جدی ناشی از طراحی نامناسب انگلیسی ها از جمله آسیب دیدگی شدید سیستم تعلیق و ضعف پیشرانه 4.9 لیتری در سرعت گرفتن در مسیر های مستقیم پیست از ادامه مسابقات باز ماند.
          پس از سال 1964 ادامه پروژه GT40 به مرد افسانه ای فورد یعنی کرول شلبی سپرده شد
          تا ایراد های فنی خودرو برطرف شود. خودرو اصلاح شده شلبی با درس گرفتن از مسابقات سال 64 و 65 از پیشرانه تنومند 7 لیتری فورد بهره گرفت
          و توانست سه رتبه اول مسابقات 24 ساعته دیتونا، ، 12 ساعته سبرینگ سال 1966، و 24 ساعته لومان را از آن خود کند. پیروزی های مدل MKII تا به آنجایی پیش رفت که چهار سال پیاپی از 1966 تا 1969 GT40 MKII پیروز میادین مسابقات بود
          GT40 به دلیل بهره وری از طراحی بسیار زیبا خشن و مهندسی شده و پیشرانه های قدرتمند که در صدر آن پیشرانه 427 اینچ مکعبی 7 لیتری فورد قرار داشت توانست به یکی از اسطوره های مسابقات اتومبیلرانی تبدیل شود.

          موافقم 0
          مخالفم 2
        2. مازیار

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1245 ديدگاه)

          موتور را نبردن آمریکا بیسواد
          چرا چشماتو باز نمیکنی درست کلمات رو بخونی
          یا میخونی و فارسی نمیفهمی
          البته قبلا هم دیدم این درک نکردن جملات رو
          و ظاهراذانگار دوست داری تو تمام کامنتها حتما از دایره نزاکت هم خارج بشی
          ظاهرا این تو تمام ارکان زندگیت رایجه
          چرند و چرت هم سراسر کامنتهای خودته
          کسی که میگه C7ZR1 بهترین موتور جلو دف عقب تاریخه یا از روی کاغذ داره اصول آفرود تعیین م به کامنتهای دیگران میگه چرت!!

    3. حسن

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2228 ديدگاه)

      بزرگترین حامیان دولتی خودروسازان دنیا در کشورشون هیتلر و موسولینی بودن
      اگه نمیدونید تاریخ کشورهایی که دوس دارید و خودروسازاشون را بخونید کمتر چرند و چار ببافید
      هیتلر هم حمایت مالی کرد هم تسلیحاتی حتما رقبا را حذف میکرده البته اینش طنز بود نیم ملیون جایزه میداد

      فرمول یک
      مساله اینه اولین دورش 1906 بوده
      حالا ببین امریکاییها کجا وارد این رقابتها شدن ایا اصلا براشون مهم بود که شرکت کنن یا نه که قهرمانیش مهم باشه یا نباشه
      فرمول یک که اصلا امریکاییها میشه گفت نبودن انگلیسیها هم گفتن تبلیغاته تا مدتها نبودن

      با روی کار آمدن حزب ناسیونال سوسیالیست کارگران آلمان (نازی) آدولف هیتلر در سال ۱۹۳۳ اعلام کرد به هر خودروساز آلمانی که خودرویی رقابتی برای مسابقات جایزه بزرگ سال آینده بسازد نیم میلیون رایشمارک اهدا خواهد شد. چهار شرکت خودروساز آلمانی که پس از ادغام در سال گذشته اکنون اتویونیون نامیده می‌شدند با کمک کانسپت P-Wagen فردیناند پورشه شانه‌به‌شانه‌ی مرسدس بنز با اتومبیل تازه‌نفس W25 (به‌جای SSKL) برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کردند. در جنوب اروپا نیز بنیتو موسولینی که خود از علاقه‌مندان موتوراسپرت بود حمایت قابل توجهی از آلفا رومئو و تا حدودی مزراتی به عمل آورد.

      موافقم 3
      مخالفم 2
    4. حسن

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2228 ديدگاه)

      برای سال ۱۹۳۵ آلمانی‌ها با حمایت بی‌دریغ دولت خود، این بار مصمم‌تر از گذشته در مسابقات جایزه بزرگ شرکت بودند تا علاوه بر شکست ایتالیایی‌ها و فرانسوی‌ها به‌عنوان یک خودروساز، در بخش رانندگان نیز به قهرمانی برسند. بین سال‌های ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۹ (آغاز جنگ جهانی دوم) سلطه‌ی آلمانی‌ها بر مسابقات جایزه بزرگ چنان بی‌چون‌وچرا بود که در ۶ سال پیاپی آئودی و بنز فقط و فقط در ۳ مسابقه شکست خوردند
      امریکا نبود همین کشورهایی که الان قهرمانیشون را میشماری مث حیوون تو همین مسابقات مقاصد سیاسیشون را دنبال میکردن البته صد رحمت به حیوان
      50 تا قهرمانی فرمول یک بدون امریکا
      یه چیزی میگید که مرغ پخته خندش میگیره از 1900 تا 1950 اصلا اروپا هیچی نداشت سرعت و شتاب و حداکثر سرعت تو دست امریکاییها بودن اما اروپاییها 50 تا قهرمانی فرمول یک داشتن خودت از امار خندت نمیگیره
      بازم ادامه داره با قهرمانیهای لگنهایی که حتی راه نمیرفتن حالا فرض کن تا 1950 که اعداد در خودروهای اروپایی تغییر کرد امریکا تو مسابقات بود یعنی 50 تا قهرمانی مث اب خوردن مال امریکاییها بود
      مسابقات محلی اروپا اصلا مقامش چه ربطی به امریکا داره که پز ش را برا ما میدین

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. مزدک

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (117 ديدگاه)

        https://www.pedal.ir/vision/fastest-production-car-each-decade/
        چه جالب! اینجا هم دقیقا توضیح داده شده که تا دهه ی پنجاه، سریع ترین خودروهای جهان، عینا مطابق فرمایش جنابعالی، آمریکایی بودن!
        آمریکایی ها زمانی تصمیم گرفتن برن لمان، که انگلیسی ها براشون ماشینی ساختن، که تونستن باهاش در لمان شرکت کنن! حالا اگه جنابعالی دوست داری ناتوانی فنی آمریکایی ها، در ساختن یک خودروی مسابقه ای مناسب لمان، و مجبور شدنشون به رفتن سراغ بریتانیایی ها رو، به مسأله ی حمل و نقل، و سختی مسیر (همون مسیر معروفی، که هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ هنری فورد دوم، از طریق اون، سگ پودل خواهرش رو، هر سال دوبار، با هزینه ای که به حساب شرکت فورد زده می شد، برای آرایش، به لندن انتقال می داد)، ارتباط بدی، کارت خیلی درسته! چون حتی خود آمریکایی های توهمی هالیوود هم، که اصولا واقعیات تاریخی رو، فدای جذابیت درام می کنن، توی فیلم حماسی/فانتزی/تخیلی ای! که از این ماجرا ساختن، نتونستن حقیقت ماجرا رو کتمان کنن، ولی تو می تونی!
        تو که اینقدر زیبا بلدی تاریخ متحدین رو از روی متن رونویسی کنی! اگه تاریخ معاصر خودمونو خونده بودی، می فهمیدی که آمریکا چطور سر بازی نفت ما (با زدن زیرآب حسین علا، و اوردن رزم آرا و ترورش -که هردو در تلاش برای بستن قرارداد ۵۰-۵۰ نفتی؛ با بریتانیا بودن، و رزم آرا موفق هم شده بود، که بعد از ۲۵ سال، نفت ما رو در استانداردترین شرایط؛ ملی می کرد-، جایگزین کردن مصدق، کمک به ملی شدن نفت، حمایت از شکایت انگلیس از ما در لاهه، تحریم کامل نفتی ایران، کودتا، و در نهایت بستن قرارداد جدید کنسرسیوم، اینبار با آمریکا)، متحد بلامنازع ش رو پیچوند، ولی خوب نخوندی و نفهمیدی!
        انصافا این اطلاعات عجیب و بدیع رو از کجا اوردی؟!؟ مسابقه ای که سال ۱۹۰۶ توی فرانسه انجام شد؛ جایزه ی بزرگ استراسبورگ بود! چه ربطی به تاریخچه ی رسمی فرمول یک داره، که فصل اولش سال ۱۹۵۰ (اولین دوره ی رسمی، با قوانین و جوایز مشخص، در ۱۹۵۸ میلادی) برگزار شد؟
        انگلیسی ها تا مدتها شرکت نکردن؛ چون گفتن تبلیغاتیه؟ قهرمان سه فصل اول (ثبت شده)؛ انگلستان بود! ۱۹۵۸: ون وال، ۱۹۵۹ و ۶۰: کوپر
        از ۱۹۰۰ تا ۱۹۵۰؛ آمریکا سریعترین ماشین ها رو می ساخت؟ عجب!!! بعد با همون ماشین های سریع، حاضر نبود توی مسابقات شرکت کنه؟ یعنی ماشینای سریع رو همینطوری؛ واسه دل خودشون و رضای خدا می ساختن؟؟؟ مسابقات محلی اروپا؟!؟!؟ خب پس چرا آمریکایییا؛ برای مسابقات محلی اروپا، این همه پیست ساختن تو کشورشون (لانگ بیچ، اسپیدوی، آستین، دیترویت، لاس وگاس و…)؟
        ولی راست میگی خدایی! اگه آمریکایی های نازنین و شریف و بشردوست نبودن، اروپایی ها از همه چی، حتی مسابقات اتومبیل رانی هم؛ بهره برداری سیاسی می کردن؛ برخلاف آمریکایی های عزیز، که همیشه مقاصد انسانی و اخلاقی؛ براشون در اولویت بوده!!!
        خدایا! چرا این همه دانش رو به مساوات بین تمام ابنای بشر تقسیم نکردی؛ تا همه بهره مند بشن، و همه ش رو در وجود مبارک حسن قرار دادی؟ واقعا چرا؟؟؟

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. مزدک

        ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (117 ديدگاه)

        واقعا این همه خزعبلات رو از کدوم سطح از تخیل بیان کردی؟؟؟ منبع بده!
        گرندپری استراسبورگ در ۱۹۰۶، تنها به شکل نمادین، به عنوان ریشه ی مسابقات فرمول یک در نظر گرفته میشه! وگرنه شمایل امروزی این مسابقات، با فصل ۱۹۵۸ آغاز می شه (که رشد تکنیکی و پیشرفت قوانین اون تا به امروز، بر پایه ی همون فصل قرار گرفته)، که دقیقا بر خلاف گفته ی جنابعالی (انگلیسی ها هم گفتن تبلیغاته و تا مدتها نبودن!)، در سه فصل اول اون مسابقات؛ انگلیسی ها (وان وال در ۱۹۵۸، و کوپر در دو فصل ۱۹۵۹ و ۱۹۶۰)، قهرمان شدن!
        کل ساختار این ماشین، برطبق همون مهندسی انگلیسی ای شکل گرفت، که بعد از آلمان ها (با بیش از ۳۱ قهرمانی!)، ۱۷ بار قهرمانی تیمی لمانز رو بدست اورده (قهرمانی هاشون در ۱۹۳۱ با آلفارومئو 8C 2300LM، در ۱۹۴۹ با فراری 166MM، و در ۱۹۶۸ و ۶۹ با GT40 رو حساب نمی کنم!)، در حالیکه از چهار قهرمانی تیمی آمریکایی ها، یکی ش با ماشین آئودی بوده (2005. Audi R8)، و یکی دیگه ش با فراری (1965. Ferrari 250LM)! یعنی دوست داشتن توی لمان شرکت کنن، ولی نمی تونستن با ماشینی که خودشون توان ساختشو داشته باشن، این کار رو انجام بدن! یعنی حتی پایین تر از ژاپن (با ۵ قهرمانی تیمی واقعی، و یک قهرمانی آلمانی، با همون آئودی R8ی که آمریکایی ها، سال بعدش باهاش قهرمان شدن)!
        اگه آمریکایی ها توان تولید چنین ماشینی رو داشتن، نمی رفتن دنبال خرید فراری، و بعد از ناامیدی از تملک اون، برای تولید رقیبی برای ماشین های انزو، سراغ کوپر و لوتوس و در نهایت لولا رو نمی گرفتن! اریک برادلی و لولای مارک ۶ش (به علاوه ی میراث مالی بی حساب هنری فورد کبیر!) اگر نبودن، GT40 هم وجود نداشت…
        راستی! چرا آمریکایی ها که گیربکس هایدراماتیک شون، روی تمام ماشین های اتوماتیک دنیا نصب شده بود، برای تولید گیربکس GT40 رفتن سراغ کولوتی؟

        منابع اصلی من در این بحث شامل:
        American racing car، نوشته ی: Tom Burnside، چاپ 1996
        Americans at Le Mans نوشته ی: Albert R. Bochroch، که چاپ 1976، و نزدیک ترین کتاب معتبر (از نظر زمانی)، به موضوع مورد بررسی هست، و در اغلب مقالات مهمی که درباره ی GT40 نوشته شده، مورد استناد قرار گرفته.
        و در نهایت، کتاب بسیار مهم David Hodges؛ یعنی Ford GT40. An Anglo American Classic، که در سال 1998 میلادی چاپ شده، و دیگه هیچ جایی برای تشکیک؛ در ناتوانی آمریکایی ها (که در تولید اون شاهکار؛ تنها در نقش سرمایه گذار مشارکت داشتن!)، برای طراحی و تولید یک خودروی لمان واقعی و قابل رقابت، و نیازمندی مطلق اونها به متخصصان بریتانیایی (که سازندگان حقیقی GT40 بودن) باقی نمی ذاره.

        موافقم 2
        مخالفم 1
    5. Taha Ayoobi

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5446 ديدگاه)

      مزدک فکر میکنی الان چون فلان کلاسیک خیلی قیمتش بالاس یعنی بهترین ماشینه؟
      اگه اینجوری فکر کنی که واقعا متاسفم
      صد بار گفتم، قیمت های بالای کلاسیک ها به خاطر تولید محدود بودن و رانندگی فلان راننده باهاش و این جور چیزاس

      1. مازیار

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1245 ديدگاه)

        طاها برای مزدک متاسفی؟؟
        طرف مو لای درز حرفهاش نمیره اطلاعاتش هم تئوری و هم تجربی بیش از نیاز این سایت هست اونوقت براش مناسفی؟!!
        سوشی رو تداعی میکنی که اینجا به همه تیکه میندازه و بهترین خودروها در نظرش شوخی و لات کوچه خلوتن

        بحث بهترین ماشین نیست ایشون یک سری آمار از بالاترین حد موتوراسپرت دادن و یک سری اطلاعات از خودروهای “ارزشمند”

        1. سوشیانت

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3821 ديدگاه)

          ایشون حتی اطلاع نداشتن که چارجر دیتونا سریع ترین ماشین دهه ۶۰ بوده و فکر میکردن فقط دوزنبرگ رکورد زده! البته خب کسی هم که داره ازش دفاع میکنه مازیاره😂

          موافقم 2
          مخالفم 3
        2. مازیار

          ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1245 ديدگاه)

          سوشیانت مدرکی هم برای اثبات این حرفت داری؟

        3. مازیار

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1245 ديدگاه)

          ای جان رفت لینک آورد😂😂😂
          عزیییزم

        4. سوشیانت

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3821 ديدگاه)

          مازیار نفس عمیق بکش آب قند هم یادت نره😘😁

        5. مازیار

          ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1245 ديدگاه)

          ساکت باش بچه یه نفر داره حرف بدردبخور میزنه

        6. سوشیانت

          ۱ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (3821 ديدگاه)

          هیس🤫 یه کفایت مذاکرات بگو بخندیم

      2. مازیار

        ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1245 ديدگاه)

        اونکه صد بار گفتی هم درست نیست
        انواع فراری تولید انبوه دهه شصت همچنین بنتلی‌ها مرسدس‌ها و بوگاتی‌های قدیمی‌تر اغلب قیمت‌های میلیونی دارن بدون اینکه فرد مشهوری اونها رو رونده باشه
        اونچه شنیدی استثناء هست اما ملاک نیست

      3. مزدک

        ۱ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (117 ديدگاه)

        دقیقا به همین دلایلی که شما می فرمایید! هست؛ که کوروت XP64 موزه ی ایندیاناپلیس، با بدنه ی منیزیومی مشابه، انجین هشت سیلندر (اقلا با مشابهت از نظر تعداد سیلندر)، قدرت حتی اندکی بیشتر، و سایر مشخصات تقریبا برابر، با پشتوانه ی ارتباط با نامی به بزرگی زورا دانتوف، و با تیراژ تولید یک دستگاه! دقیقا قیمت یکسانی داشت، با مرسدس W196 Streamliner، که توسط همون فروشنده و در همون حراجی (RM Sotheby’s)، به فروش رفت! البته کمی برای من عجیبه؛ که چرا مرسدس با وجود مشخصات مشابه، بازه ی زمانی تولید برابر (هر دو مربوط به نیمه ی دهه ی پنجاه میلادی)، و پشتوانه ی اسامی بزرگی مثل خوان مانوئل فانجیو و سر استرلینگ ماس، ولی با تیراژ تولید چهار دستگاه، با مدل تک ساخت کوروت، هم قیمت بوده!
        آها! ببخشید… الان که بر طبق محاسبات دقیق شما، تصورات کودکانه ی خودم رو مورد بازبینی قرار دادم، متوجه شدم که کوروت بخاطر تک ساخت بودنش، قطعا به قیمت بالاتری از مرسدس فروش رفته!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا