این روزها خودروهای پرفورمنس بالا در انواع مختلفی ساخته میشوند و موتورهای الکتریکی نیز این طیف را گسترش دادهاند اما این خودروها هنوز از وزن سنگین باطریها رنج میبرند. این موضوع را میتوان در درگ جدید کارواو که یک فورد F150 لایتنینگ را در برابر موستانگ GT و شلبی F150 سوپر اسنیک قرار داده است دید. قویترین خودروی این جمع، سوپر اسنیک است که از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 کایوت استفاده میکند اما این موتور حالا به سوپرشارژر مجهز شده و ۷۷۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود.
از سوی دیگر، F150 لایتنینگ از دو موتور الکتریکی استفاده میکند که هرکدام روی یکی از محورها نصب شده و مجموعاً ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. زیر کاپوت موستانگ هم همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 قرار گرفته اما این موتور در اینجا تنفس طبیعی است و ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. همچنین هرچند انتقال نیروی این موتور هم مثل سوپر اسنیک توسط یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک صورت میگیرد اما این نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشود. در این جمع، موستانگ با وجود قدرت کمتر، با وزن ۱۷۴۳ کیلوگرمی بسیار از لایتنینگ با وزن ۲۹۸۹ کیلوگرم سبکتر است.
در درگ اول، موستانگ با مشکل مواجه شد و نتوانست همپای دو پیکاپ پیش برود و با اختلاف آخر شد. در درگ دوم اما این کوپهٔ آمریکایی عملکرد بسیار بهتری داست و توانست لایتنینگ را شکست دهد اما حریف سوپر اسنیک نشد و دوم شد. درگ سوم هم با همین ترتیب یعنی سوپراسنیک، موستانگ و لایتنینگ به پایان رسید. در این درگ، شلبی ۴۰۰ متر را در ۱۱.۹ ثانیه طی کرد، موستانگ پس از ۱۲.۸ ثانیه به خط پایان رسید و لایتنینگ برای پیمودن این مسافت به ۱۲.۹ ثانیه زمان نیاز داشت.
عملکرد خودروها مسابقات رولینگ نزدیکتر بود و در اولین رقابت موستانگ و سوپر اسنیک همزمان از خط پایان عبور کردند اما دو رولینگ بعدی با پیروزی قاطعانهٔ پیکاپ شلبی به پایان رسید. در هر سهٔ این مسابقات اما لایتنینگ به محدودیت سرعت خود رسید و آخر شد. تنها بخشی که سوپر اسنیک در آن نتوانست پیروز شود، آزمایش ترمز بود که در پس موستانگ قرار گرفت اما هنوز هم زودتر از لایتنینگ متوقف شد.
Kato
۱۷ مهر ۱۴۰۱هیچکدام…
Reza Waffen SS
۱۷ مهر ۱۴۰۱واسه یه کشاورز یا گله دار پیکاپ لایتینگ معقول تره و کاراییش بیشتر
miladzm
۱۷ مهر ۱۴۰۱به نظرم داری اشتباه میکنی
اینظوری که میگی نیست
Reza Waffen SS
۱۷ مهر ۱۴۰۱خوب دلیلتونو مطرح کنید
چون برق همه جا هستش ولی سوخت واسه روستا های دورافتاده بخصوص واسه خودرو هایی با مصرف سوخت زیاد یکم مقرون بصرفه نیست
ARMAN سابق
۱۷ مهر ۱۴۰۱دوست عزیز به نظر شما فلسفه سوپر استیک برای بارکشیه؟
یه پیکاپ پا کوتاه تک کابین با محفظه بار کوتاه و یه موتور هیولا فقط برای کل کلای خیابونی ساخته شده و بس
Reza Waffen SS
۱۷ مهر ۱۴۰۱مگه میخوای بجای تراکتور ازش استفاده کنی
mahdi-es17
۱۷ مهر ۱۴۰۱به نظر من چون خودم کشاورز هستم لایتینگ بهترین گزینه هستش اما باید روی بکسل کردنش کار بشه که زود بردش نخوابه
AMIN
۱۷ مهر ۱۴۰۱صدا و طراحی موستانگو ببییننننن بهترین و کامل ترین نسل موستانگ همینه
امیرحسین
۱۷ مهر ۱۴۰۱نسل جدید موستانگ معرفی شده موتوره همینه
AMIN
۱۷ مهر ۱۴۰۱پدال میشه مث قبلا که ویدیو های دوبله شده از بررسی یا مقایسه ماشین ها که از یوتیوب بود توی سایت قرار بدی؟ واقعا توی این شرایط که مشکلاتی توی اینترنت داریم این ویدیو ها واقعا سرگرم کنندس
Peyman.JDM
۱۷ مهر ۱۴۰۱عجب چیزیه سوپر اسنیک
آرین
۱۷ مهر ۱۴۰۱چرا مسابقه درگ دوچرخه و بوئینگ و موشک کروز و راکت ماهوارهبر برگزار نمیکنند؟
خیلی هیجان انگیزه. منتظرم.
امیرحسین
۱۷ مهر ۱۴۰۱بنزین
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۷ مهر ۱۴۰۱ماستنگ رو برم
Royal Driver UK 70
۱۷ مهر ۱۴۰۱ویدیوی فانی بود