آئودیفراریفورد

درگ فورد موستانگ GT با فراری F430 و آئودی R8 قدیمی

آیا فورد موستانگ GT با پیشرانۀ V8 تنفس طبیعی می‌تواند حریف سوپراسپرت‌های متعلق به حدود دو دهه پیش شود؟

فورد موستانگ GT پرفورمنس بالایی را با قیمت مناسب ارائه می‌کند. این خودرو در طول سال‌ها قوی‌تر و توانمندتر شده و ویدئویی از سم کارلیجن نشان می‌دهد که چگونه می‌توان همپای سوپرکارهای افسانه‌ای مثل آئودی R8 و فراری F430 پیش برود. موستانگ با یک ۵ لیتری V8 زیر کاپوت، بزرگ‌ترین پیشرانهٔ این جمع را دارد. این موتور تنفس طبیعی ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد که در نمونهٔ حاضر در ویدئو برای تحویل آن به چرخ‌های عقب از یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند.

در سینهٔ فراری یک موتور ۴.۳ لیتری V8 با ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که برای انتقال نیروی خود به چرخ‌های عقب به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است. کوچک‌ترین پیشرانهٔ این جمع هم موتور ۴.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی آئودی است که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این سوپرکار آلمانی هم مثل موستانگ از یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند اما برخلاف دو رقیب دیگر، نیروی موتور را به هر چهارچرخ می‌فرستد.

فاکتور دیگری که باید در اینجا در نظر گرفت وزن است. فراری نه‌تنها بیشترین قدرت را دارد بلکه با ۱۵۴۵ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین عضو جمع هم محسوب می‌شود. در آئودی به خاطر سامانهٔ چهارچرخ محرک وزن به ۱۶۳۵ کیلوگرم رسیده است درحالی‌که موستانگ هم با ۱۷۲۵ کیلوگرم، سنگین‌ترین خودروی این درگ به‌حساب می‌آید. در اولین درگ از حالت سکون، فراری مثل موشک دور شد و آئودی و موستانگ تقریباً باهم پیش رفتند اما ماسل کار فورد که با مشکل کشش دست‌وپنجه نرم می‌کرد ۴۰۰ متر را پشت سوپرکار آلمانی به پایان رساند درحالی‌که هردو خودرو فاصلهٔ بسیار زیادی با F430 داشتند.

در درگ دوم، موستانگ شروع بسیار بهتری دارد و با مغلوب کردن آئودی دوم شد درحالی‌که با فراری هم فاصلهٔ چندان زیادی نداشت. دو مسابقهٔ رولینگ از سرعت‌های ۵۰ و ۸۰ کیلومتر بر ساعت صرفاً نبردی بین آئودی و فورد بود زیرا F430 در هردو مسابقه به‌راحتی به پیروزی رسید. در این رولینگ‌ها موستانگ به لطف قدرت بیشتر، R8 را شکست داده و دوم شد. هرچند در هیچ‌کدام از مسابقه‌ها این کوپهٔ آمریکایی نتوانست فراری را مغلوب کند اما می‌توانست همپای آن پیش برود که این نشان می‌دهد پرفورمنس خودروها طی سال‌های اخیر چقدر پیشرفت داشته است.

مشخصات فنی

 

موستانگ GT

آئودی R8

فراری F430

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۴.۲ لیتری V8 ۴.۳ لیتری V8
قدرت ۴۶۰ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار ۴۹۰ اسب بخار
گشتاور ۵۷۰ نیوتن متر ۴۳۰ نیوتن متر ۴۶۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ عقب
وزن ۱۷۲۵ کیلوگرم ۱۶۳۵ کیلوگرم ۱۵۴۵ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Arshia m3csl

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1164 ديدگاه)

    انتخابم فراریه فراری سلطان سوپراسپرت هاست و اثر هنریه❤👌🏽

    موافقم 45
    مخالفم 12
    1. Amiro

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (397 ديدگاه)

      کهنه مردان جنگ

      موافقم 25
      مخالفم 1
    2. علی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      وقتی میگم فراری پادشاه خودروهاست به بعضی ها برمیخوره ! چرا ؟ عملکرد فراری دودهه قبل را دیدید؟ پس چرا ایمان نمیاورید؟!!! بقیه خودروها پشت سر پادشاه ferrari

      موافقم 29
      مخالفم 41
  2. بهنام

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (903 ديدگاه)

    چرا F430 انقدر زیباست ؟

    موافقم 30
    مخالفم 9
    1. MohammaD

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (344 ديدگاه)

      واقعا منم موندم . آخه برای شخص خودم از همه قبلیا ( 360 به قبل ) و بعدیای خودش ( 458 به بعد ) زیباتره …..

      موافقم 11
      مخالفم 1
  3. علی جردن

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    موستانگ حجم موتورش از همه بیشتر بود وصدالبته مدل بالاتر از بقیه بود فراری و آئودی توی کلیپ نسل های قبلی بودن که حداقل بالای ۱۰ سال ۱۵ سال سن دارن اما موستانگ از همه ی مدل سال تر بود علت باخت موستانگ فقط فقط گیربکس دستی باعث باختش شد

    موافقم 19
    مخالفم 8
  4. فورد

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (891 ديدگاه)

    جانم موستانگ ولی انتظارم از ائودی بیشتر

    موافقم 19
    مخالفم 1
  5. ایمان

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (90 ديدگاه)

    هنوز با دیدن f430 نفسم در سینه حبس میشه.این ماشین در زمان خودش رقیبی نداشت و هنوز جذابیت‌های خاص خودش رو داره

    موافقم 18
    مخالفم 1
  6. Amin

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    این فرای سال ۲۰۰۴ ساخته شده ….اما هنوز هم دوست داشتنی هست و اصلا ناامید نمیکنه

    موافقم 14
    مخالفم 2
  7. Royal Driver

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    اف۴۳۰ رو انگار تازه معرفی کردن، بی‌حد افسانه‌ای و خاصه!

    موافقم 14
    مخالفم 4
  8. Sobhan

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    یه گالاردو اینجا کم داشت .

    موافقم 8
    مخالفم 3
  9. بهنام

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (903 ديدگاه)

    یه دونه F430 توی موسسه ی کیانفر بود که من اتفاقی اونو دیدم. ده پونزده سال پیش بود . هنوز از هیجان اونروز اشک تو چشام جمع میشه.چه دورانی بو !!

    موافقم 9
    مخالفم 2
  10. زیزیگولو

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    فورد موستانگ فقط یه طراحی نیستش …… فورد موستانگ خلاقیت ذهنی آدمایی از جنس ماشینو قدرتو سرعت هستش که حتی دَه ها سال بعدم مردم رو متحیر میکنه

    موافقم 16
    مخالفم 4
  11. مهدی

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1731 ديدگاه)

    البته فراری اسپایدر بود وگرنه فاصله بیشتر میشد اما با همه این اوصاف واسه شخص من هیچ فراری فراریتر از 360cs نیست

    موافقم 7
    مخالفم 3
  12. Poria

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    فراری
    مونستانگ
    r8

    موافقم 2
    مخالفم 3
  13. Reza Waffen SS

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    F430 چه دلبری میکنه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  14. Turbo-King

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آخ آخ جونی کجایی که ببینی کیا واست شاخ شدن
    فقط جای یه فورد GT40 کم بود آخ آخ اگه اینجا بود…

    موافقم 4
    مخالفم 2
  15. نایسسسسسسسسسس

    ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    فورد: شیر گرسنه
    ائودی: هیولا کوچولو
    فراری: عقاب تیزپا

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Royal Driver

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      بهتر بود میگفتی فراری: اسب جنگی خشمگین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا