درگ فورد موستانگ GT با فراری F430 و آئودی R8 قدیمی

یک‌شنبه 16 بهمن 1401 - 12:30
مطالعه 3 دقیقه
maxresdefault
آیا فورد موستانگ GT با پیشرانۀ V8 تنفس طبیعی می‌تواند حریف سوپراسپرت‌های متعلق به حدود دو دهه پیش شود؟
تبلیغات

فورد موستانگ GT پرفورمنس بالایی را با قیمت مناسب ارائه می‌کند. این خودرو در طول سال‌ها قوی‌تر و توانمندتر شده و ویدئویی از سم کارلیجن نشان می‌دهد که چگونه می‌توان همپای سوپرکارهای افسانه‌ای مثل آئودی R8 و فراری F430 پیش برود. موستانگ با یک 5 لیتری V8 زیر کاپوت، بزرگ‌ترین پیشرانهٔ این جمع را دارد. این موتور تنفس طبیعی 460 اسب بخار قدرت و 570 نیوتن متر گشتاور دارد که در نمونهٔ حاضر در ویدئو برای تحویل آن به چرخ‌های عقب از یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند.

در سینهٔ فراری یک موتور 4.3 لیتری V8 با 490 اسب بخار قدرت و 465 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که برای انتقال نیروی خود به چرخ‌های عقب به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده است. کوچک‌ترین پیشرانهٔ این جمع هم موتور 4.2 لیتری V8 تنفس طبیعی آئودی است که 420 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این سوپرکار آلمانی هم مثل موستانگ از یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند اما برخلاف دو رقیب دیگر، نیروی موتور را به هر چهارچرخ می‌فرستد.

فاکتور دیگری که باید در اینجا در نظر گرفت وزن است. فراری نه‌تنها بیشترین قدرت را دارد بلکه با 1545 کیلوگرم وزن، سبک‌ترین عضو جمع هم محسوب می‌شود. در آئودی به خاطر سامانهٔ چهارچرخ محرک وزن به 1635 کیلوگرم رسیده است درحالی‌که موستانگ هم با 1725 کیلوگرم، سنگین‌ترین خودروی این درگ به‌حساب می‌آید. در اولین درگ از حالت سکون، فراری مثل موشک دور شد و آئودی و موستانگ تقریباً باهم پیش رفتند اما ماسل کار فورد که با مشکل کشش دست‌وپنجه نرم می‌کرد 400 متر را پشت سوپرکار آلمانی به پایان رساند درحالی‌که هردو خودرو فاصلهٔ بسیار زیادی با F430 داشتند.

در درگ دوم، موستانگ شروع بسیار بهتری دارد و با مغلوب کردن آئودی دوم شد درحالی‌که با فراری هم فاصلهٔ چندان زیادی نداشت. دو مسابقهٔ رولینگ از سرعت‌های 50 و 80 کیلومتر بر ساعت صرفاً نبردی بین آئودی و فورد بود زیرا F430 در هردو مسابقه به‌راحتی به پیروزی رسید. در این رولینگ‌ها موستانگ به لطف قدرت بیشتر، R8 را شکست داده و دوم شد. هرچند در هیچ‌کدام از مسابقه‌ها این کوپهٔ آمریکایی نتوانست فراری را مغلوب کند اما می‌توانست همپای آن پیش برود که این نشان می‌دهد پرفورمنس خودروها طی سال‌های اخیر چقدر پیشرفت داشته است.

مشخصات فنی

 

موستانگ GT

آئودی R8

فراری F430

پیشرانه

5.0 لیتری V8

4.2 لیتری V8

4.3 لیتری V8

قدرت

460 اسب بخار

420 اسب بخار

490 اسب بخار

گشتاور

570 نیوتن متر

430 نیوتن متر

465 نیوتن متر

گیربکس

6 سرعته دستی

6 سرعته دستی

6 سرعته اتوماتیک

محور محرک

عقب

چهارچرخ

عقب

وزن

1725 کیلوگرم

1635 کیلوگرم

1545 کیلوگرم

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.