درحالیکه فروش فورد موستانگ در سال جاری میلادی با افت فاحشی مواجه شده اما کراس اور برقی موستانگ مک ای با استقبال مشتریان مواجه شده است.
فورد موستانگ در حال حاضر اوضاع درخشانی ندارد. فروش تنها خودروی عضلانی بنزینی حاضر در بازار آمریکا افت ۳۶.۴ درصدی در ژانویه و ۳۲.۲ درصدی در فوریه داشته است. موستانگ دیگر جزو پرفروشترین خودروهای فورد نیست و در دو ماه ابتدایی امسال تنها ۵۱۹۱ دستگاه فروش را ثبت کرده درحالیکه فروش آن در بازه زمانی مشابه سال قبل ۷۸۸۶ دستگاه بوده است؛ و باید دانست فروش این خودرو به حدی بد بوده که موستانگ مک ای برقی بهتر از آن عمل کرده و در دو ماه ابتدایی امسال مک ای به خانه ۶۸۴۱ نفر در آمریکا راه یافته است.
واضحترین دلیل افت فروش فورد موستانگ را میتوان قیمت آن دانست. بهای مدل پایه اکوبوست کوپه از ۳۳,۵۱۵ دلار شروع میشود و با اینکه قیمت این مدل خیلی بالا نیست اما اکثر مردم دیگر به فکر خرید خودروی دوم نیستند زیرا هزینهها بالا رفته است. همچنین باید دانست خرید یک خودروی کوپه دو در و دیفرانسیل عقب برای اکثر خانوادههای آمریکایی منطقی نخواهد بود. اگر خواهان پیشرانه ۸ سیلندر باشید اوضاع سختتر هم خواهد بود چراکه بهای ارزانترین تیپ ۸ سیلندر موستانگ یعنی GT کوپه از حدود ۴۷ هزار دلار شروع میشود. موستانگ با این قیمت باید رقبایی همچون نیسان Z، تویوتا سوپرا و بی ام و Z4 را شکست دهد.
موضوع بعدی آبوهوای آمریکاست. آنگونه که رسانهها میگویند هوای دو ماهه ابتدایی امسال در آمریکا سرد بوده و همین دمای پایین باعث شده افراد زیادی به فکر حضور در نمایندگیها و خرید خودروی اسپرت نباشند. شاید بازگشت شلبی GT500 بتواند خونی تازه در رگهای این نماد صنعت خودروی آمریکا تزریق کند. شایعاتی درباره تولید پرچمدار خانواده موستانگ در سال ۲۰۲۶ منتشر شده و بر اساس اسناد لو رفته، ظاهراً برنامههایی برای تولید یک پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار با نام “لجند” و نصب آن در GT500 جدید وجود دارد. البته سایر محصولات فورد نیز عملکرد خوبی نداشتهاند به گونهای که فروش اکسپلورر و اکسپدیشن به ترتیب ۲۵ و ۳۴ درصد کاهش یافته است. این موضوع درباره ماوریک، ون سری E و ترانزیت نیز صدق میکند. البته فروش سری F رشد ۱۷.۳ درصدی داشته هرچند یکی از پرفروشترین اعضای این خانواده یعنی F-15 با کاهش فروش ۱۵.۱ درصدی مواجه شده است. در مجموع فروش برند فورد در دو ماهه ابتدایی ۲۰۲۵ نیز کاهش ۷.۴ درصدی را نشان میدهد.
تویوتا نوا
۱۸ اسفند ۱۴۰۳یه ماسل کار الکی گرون محکوم به شکسته. شما اینو با تویوتا نوا مقایسه کنید.
تویوتا نوا 150 میلیون تومان (1500 دلار ) قیمت داره در صورتی که موستانگ از ۳۳,۵۱۵ دلار شروع میشود . اینجا برتری با تویوتا نواست.
از لحاظ هندلینگ هم تویوتا نوا یک سر و گردن از این بالاتره. موستانگ مثل یک گراز فقط توی خط مستقیم میتونه حرکت کنه.
ماشالاه تویوتا نوا
ماشالا دلکو و پارچه صندلی
آریا
۱۸ اسفند ۱۴۰۳موستانگ الکی گرون؟
پیام
۱۸ اسفند ۱۴۰۳بعد من میگفتم برندای آمریکایی نباید از ماشینای برقی غافل بشن، یه عده متعصب میخواستن خودشون رو دار بزنن
froG-driVer
۱۸ اسفند ۱۴۰۳شما روزه نگیر،حرامه برات
javad-bmw
۱۸ اسفند ۱۴۰۳بیا پایین سرمون درد گرفت
Cadillac-V
۱۹ اسفند ۱۴۰۳تویوتا ۵۰ سالشم نیست
ماشالاه گفتن برای شرکتهای معتبر و با قدمت آمریکایی و اروپاییه که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارند مثل کادیلاک که بیش از ۱۲۰ سال قدمت داره یا مرسدس که نیاز به گفتن نداره
اون موقع که فورد داشت ماشین میزد تویوتا داشت چرخ خیاطی میزد بچه ، بیا پایین چرت و پرت نگو
https://www.pedal.ir/vision/best-handling-cars-tested-2023/
فورد موستانگ جزو ۱۰ خودروی برتر از نظر هندلینگه ، اصلا ما تاحالا ندیدیم ژاپنی توی هندلینگ جزو ده تای اول باشه
یادت باشه هروقت خواستی اسم شرکتهای خودروساز با اصالت امرکیایی رو به زبون بیاری ، اول تو دهنت مزه مزش کن فکر کن ببین داری چی میگی ، چون اگه مزه مزش نکنی تو گلوت گیره میکنه
Muscle car
۲۳ اسفند ۱۴۰۳پدال چجوری اجازه اینا رو صادر میکنین؟
BlackWing
۱۸ اسفند ۱۴۰۳فردا روزی اگه تولیدش متوقف شد نگن دلمون براش تنگ میشه فلان و بیسان
kawaki
۱۸ اسفند ۱۴۰۳پس یکی از دلایل ساخت نسخه ۴ در همینه
فکر کنم
مازیار
۱۸ اسفند ۱۴۰۳ناراحت کنندهست چون به احتمال زیاد برگشتی نخواهد بود
خیلی بیشتر از ماسلهای دیگه
بهرحال هم اولین هست هم بهترین و مهمترین
عمو دونالد هم که با عمو ایلان میشینه و هم برای برقی.ها خط و نشون میکشه!
قاراشمیش کامل
Taha Ayoobi
۱۸ اسفند ۱۴۰۳(همچنین باید دانست خرید یک خودروی کوپه دو در و دیفرانسیل عقب برای اکثر خانوادههای آمریکایی منطقی نخواهد بود)
اینجاست که نسخه سدان به درد میخوره.
ولی با یه اسم دیگه، مثل دوج با چارجر و چلنجر، این مثلا میشه موستانگ و تورینو
Khosrow
۱۸ اسفند ۱۴۰۳آنگونه که رسانهها میگویند هوای دو ماهه ابتدایی امسال در آمریکا سرد بوده و همین دمای پایین باعث شده افراد زیادی به فکر حضور در نمایندگیها و خرید خودروی اسپرت نباشند / ناز بشیـد / نصفــ دنیارو توو جنگ و قحطی نگه داشتن و الانم سردشون شده دیگه ماستانگ دوس ندارن / اخی عزیززم ..
Titanium
۱۸ اسفند ۱۴۰۳اگه توقف تولید بشه چی😭😭
nima.jdm
۱۸ اسفند ۱۴۰۳با برقی شدت صنعت خودرو سازی این چیزا طبیعیه
سوشیانت
۱۸ اسفند ۱۴۰۳ربطی نداره، خودرو های برقی هیجان درون سوز ها رو ندارن این کاهش فروش فقط یه دلیل داره اینه که مردم دیگه چیزی از خودروی اسپرت نمیدونن و فقط دنبال وسیله ای هستن که جا به جا شون کنه
مازیار
۱۸ اسفند ۱۴۰۳مردم دیگه چیزی از خودروی اسپرت نمیدونن
خوب این میتونه یه اتفاق تعیین کننده در تاریخ این صنعت باشه و روی سرنوشت خودروهای اسپرت دیگه هم اثر بزاره
میشه یه توضیحی بدی که چی شده و چی باعث شده مردمی که تا چند سال قبل چیزی از خودروی اسپرت میدونستن دیگه نمیدونن؟
ممنون میشم اگه کاملا تشریح کنی سوشیانت جان
سوشیانت
۱۹ اسفند ۱۴۰۳این رو باید از خودشون پرسید البته مطمئنم خودشون هم جوابی ندارن مثل داستان دایهاتسو و هیوندای پس رو تفکر مردم حساب نکن
سوشیانت
۱۹ اسفند ۱۴۰۳این رو باید از خودشون پرسید البته مطمئنم خودشون هم جوابی ندارن مثل داستان دایهاتسو و هیوندای پس رو تفکر مردم حساب نکن.
مازیار
۱۹ اسفند ۱۴۰۳پس سوشی یه چیزی رو به مردم نسبت میده
بعد میگه از خودشون بپرسید چرا؟
و ادامه میده خودشون هم جوابی ندارن
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
پس یه کاری کن
چندتا ایمیل به کمپانیهای بزرگ اسپرت ساز بده و این موضوع رو گوشزد کن که مردم دیگه چیزی از خودروی اسپرت نمیدونن یه فکری بحال خودتون بکنید
و حتما تاکید کن که همه حرفهات با تحقیق و مطالعهست
وای سوشی تو یه موهبت الهی هستی😂😂😂😂
سوشیانت
۱۹ اسفند ۱۴۰۳فرد آگاه هم لابد خودتی و دوستات؟!😂😂😂 افزایش یا کاهش فروش هیچ منطق و دلیلی نداره چیزی که مهمه نظر افرادی هست که در این کار تخصص دارن حتی مثال دایهاتسو هم زدم برات البته کسی که خودش رو زده به خواب رو نمیشه بیدار کرد در حال حاضر موستانگ جی تی قیمتش زیر ۵۰ هزار تاست و موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری داره که بی نظیره این هم یه مثال دیگه در ضمن ماسل کار ها به دلیل قوانین مسخره آلایندگی از بین رفتن وگرنه مشکلی برای طرفداران پرفورمنس ندارن
مازیار
۱۹ اسفند ۱۴۰۳نه من آگاه نیستم
آگاه اونه که میگه افزایش یا کاهش فروش به مر هیچ دلیل و منطقی نداره😂😂😂😂😂
تو بینظیری
مازیار
۱۹ اسفند ۱۴۰۳اون به مر اضافه بود اونقدر خندیدم که تا رفتم پاکش کنم فرصت ویرایش تموم شد
اول میگی کاهش فروش دلیلش اینه که مردم دیگه چیزی از خودروی اسپرت نمیدونن!! بعد میگی هیچ منطق و دلیلی نداره!!!
خدا عمرت بده کاربر خوب تو این روزهای سخت واقعا برای هر جایی غنیمتی
راستی بگو اون مردمی که میدونستن مرحوم شدن و مردم بعدی نمیدونن؟ یا همون مردم که میدونستن از ذهنشون پاک شده؟😂😂😂😂😂😂
سوشی میشه از نزدیک ببینمت؟
سوشیانت
۲۰ اسفند ۱۴۰۳خب با این مثال هایی که زدم ثابت شد که منطقی پشت آمار فروش نیست اگر بود موستانگ باید فروشش افزایش و دایهاتسو هم باید خوب فروش میرفت بیخیال مازیار این بحث آخرش دو حالت داره یا ربطش میدی به مرغ و خروس و اسب یا میگی کفایت مذاکرات😉
مازیار
۱۹ اسفند ۱۴۰۳حداقل بگو این حرفا رو از کجا بیرون میاری؟😂😂😂😂
مردم دیگه چیزی از خودروی اسپرت نمیدونن😂
پس خودروهای اسپرت دیگه چطور افزایش فروش داشتن؟
به جای توهمات کهکشانی چشماتو بروی واقعیت باز کن
ماسلها دارن به فنا میرن و دلیلش رو اگه میخوای بدونی از چندتا آدم آگاه بپرس و فتوای شاخدار نده
رامتین
۱۹ اسفند ۱۴۰۳متاسفانه دیگه سدان و خودروهای کوپه خریدار ندارند.
نیما
۱۹ اسفند ۱۴۰۳با وجود مدل های جذاب و قیمت به صرفه تر تسلا، ظاهراً همه به تسلا گرایش دارند. البته از این نگذریم که فورد اولین خودرویی است که تولید انبوه داشته و در واقع اولین کارخانه تولید خودرو هست و برند قدرتمندی است.