در مسابقهٔ درگ جالب U شکل یا رفت و برگشتی، سریعترین و بهترین خودروهای پرفورمنس حال حاضر آمریکا به مصاف هم رفتهاند.
در حال حاضر، شورلت کوروت Z06 و فورد موستانگ شلبی GT500 در صدر خانوادههای خود قرار دارند. اینها بهترین خودروهای پرفورمنس آمریکایی هستند و حالا در مسابقهٔ U-Drag که شتاب، ترمز و پیچیدن خودروها را آزمایش میکند به مصاف هم رفتهاند. در این رقابت جذاب تمام آمریکایی، یکی از خودروها بسیار سریعتر از دیگری است. این ممکن است عجیب باشد زیرا نسبت قدرت به وزن دو خودرو روی کاغذ برابر است و هردو خودرو به ازای هر اسب بخار قدرت، ۲.۵ کیلوگرم وزن دارند.
البته مطمئناً کوروت با ۶۷۰ اسب بخار قدرت به میزان قابلتوجهی از شلبی ۷۶۰ اسب بخاری ضعیفتر است اما در عوض سوپراسپرت شورلت وزن کمتری هم دارد. در مسابقهٔ U-Drag، خودروها مثل هر مسابقهٔ درگ دیگری کنار هم قرار میگیرند و حرکت را آغاز میکنند اما پس از ۴۰۰ متر باید سرعت خود را کم کنند، دور بزنند و به خط شروع بازگردند؛ بنابراین، این مسابقه تمام جنبههای اصلی پرفورمنس خودروها را نشان میدهد.
ازآنجاییکه هردو ماشین محرک عقب هستند، ممکن است تصور شود که لانچ مشابهی خواهند داشت اما در دنیای واقعی شرایط جور دیگری است و کوروت کاملاً موستانگ را در گردوغبار خود رها میکند. زمانی که نوبت به ترمز گرفتن میرسد، کوروت دوباره بهتر عمل میکند و این باعث میشود بتواند سریعتر به خط شروع بازگردد. با جابجایی رانندهها، همین مسابقه دوباره برگزار میشود اما نتیجه تغییر نمیکند و بازهم این Z06 است که زودتر مسیر را پشت سر میگذارد. کوروت با زمان ۳۱.۳ ثانیه، پس از مکلارن 765LT با زمان ۲۹.۶ ثانیه، دومین خودروی سریع در U درگ محسوب میشود.
سریعترین زمانی که فورد در این رقابت به ثبت رساند نیز ۳۲.۱ ثانیه بود. البته شلبی از لحاظ حداکثر سرعت در U درگ مقام دوم را با ۲۳۸ کیلومتر بر ساعت به نام خود ثبت کرد درحالیکه این رقم برای کوروت ۲۳۳ کیلومتر بر ساعت بوده است. برای مقایسه، مکلارن 765LT در همین مسیر حداکثر سرعت ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده است.
مشخصات فنی
کوروت Z06 | موستانگ شلبی GT500 | |
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 | ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار | ۷۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۷۰ کیلوگرم | ۱۸۹۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۰۹,۲۹۵ دلار | ۷۳,۹۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۱۶۰,۵۰۵ دلار | ۸۱,۲۸۰ دلار |
R@min
۱۱ تیر ۱۴۰۲پارسال همین شلبی باهاش ۳۰ ثانیه زدن !! یا مسیرو تغییر دادن یا راننده و ماشین مشکل داره.
Daruosh
۱۱ تیر ۱۴۰۲نه داداش زمین کجه
R
۱۱ تیر ۱۴۰۲🤣🤣🤣🤣🤣
new reventon
۱۱ تیر ۱۴۰۲سلام
بهتره برای طراحی اصولی خارجی خودرو در محیط کتیا از کدوم محیط استفاده بشه؟
( به غیر بلوپرینت)
ممنون
M
۱۱ تیر ۱۴۰۲Imagine & shape
ویدیوهای آموزشی زیاد میتونی پیدا کنی
new reventon
۱۲ تیر ۱۴۰۲ممنون که جواب دادی.
نظرت راجب محیط های sheet metal design یا wareframe and surface چیه؟
amir-z
۱۱ تیر ۱۴۰۲درگ های u شکل درگ های باحالی هستن
اما درگ بین z06 و gt500 که کلا هر دو تو یه لیگ دیگه هستن زیاد جالب نیست
امیر حسین
۱۱ تیر ۱۴۰۲بدیهی بود نتیجه اصلا این دو تا ماشین تو یک کلاس نیستند… باید فورد جی تی رو میاوردن
امیر
۱۱ تیر ۱۴۰۲نتیجه واضح بود !! این نسل zo6 حتی میتونه دیمن رو هم شکست بده چه برسه به gt500 ! اما در کل رقابت خیلی جذابی بود ، با تشکر از نشریه Edmund که این درگ رو برگزار کرده و با تشکر از سایت پدال که این مطلب زیبا رو برامون منتشر کرده
سوشیانت
۱۱ تیر ۱۴۰۲دیمون رو نمیتونه شکست بده شتاب دیمون ۲.۳ شتاب هست در حالی که z06 ۲.۶
فرشاد
۱۱ تیر ۱۴۰۲منظورش تو درگ هس نه تئوری
سوشیانت
۱۱ تیر ۱۴۰۲آره همه چی تئوریه😂 فقط شتاب آلمانی ها واقعیه🤣🤣🤣 خوبه nhra هم تایید کرده حالا باز هی بگید تئوری
Javad
۱۱ تیر ۱۴۰۲منظورش احتمالا توی درگ یو شکل هستش(در جواب به سوشیانت)
Camaro ZL1 427
۱۱ تیر ۱۴۰۲درگ جنبه سرگرمی داشت با توجه به اینکه کوروت تقسیم وزن بهتر ، قیمت بیشتر و سطح بالاتری داره
ولی یک درگ در همین پدال هست که GT500 مسافت ۴۰۰ متر رو در ۱۱.۳ طی میکنه اونم رو آسفالت ساده و کوروت هم تایم ۱۰.۵ رو آسفالت ساده داره
درمورد شتاب 60-0 مایل هم خیلی گند زدن دیگه تا اونجایی که من می دونم GT500 حداقل باید زیر ۴ ثانیه رو بزنه کوروت هم ۲.۶ ( حالا بماند یک جا ۲.۵ هم زد رو آسفالت ساده)
R@min
۱۱ تیر ۱۴۰۲چیزی که تو ویدیو دیدم لاستیک های شلبی کهنه بود و حتی با اوردن دور موتور زیر دو هزار هم هرز گردی داشت و تو ترمز گیری هم کاملا ناپایدار بود.
راجب تایم زنی هم رو آسفالت معمولی ۱۰.۶ یا ۱۰.۷ رو میزنه و تو پیست درگ هم ۱۰.۴ زده. به هر حال ماشین تک محوره و آدم حرفه ای می طلبه البته سیستم لانچ کنترل پیشرفته کوروت هم نداره اما این تایم نزدیک ۱۲ قطعا بخاطر لاستیک بود.
حسین
۱۱ تیر ۱۴۰۲چطوری متوجه شدین لاستیک کهنه است آقا رامین
blackwing
۱۲ تیر ۱۴۰۲والا من توی یوتوب دیدم یه یوتوبر با کوروت استینگری کاملاً فابریک خودش چندین بار شتاب ۲.۶ و ۲.۷ روی آسفالت معمولی ثبت کرد !
قطعاً کوروت Z06 و E-Ray از چیزی که اعلام کردن سریع تر میره ، فقط باید راننده راننده باشه 🤷🏻♂️
Civil war
۱۱ تیر ۱۴۰۲جنرال موتورز چقد گرون فروشه فورد داره همون پرفورمنس رو با نصف قیمت میده ماشالاه فورد ماشالاه شلبی
Camaro ZL1 427
۱۱ تیر ۱۴۰۲همون پرفورمنس ؟؟؟؟
اختلاف بین دو خودرو در شتاب ، مسافت ۴۰۰ متر و توانایی های دو خودرو در پیست ، وزن ، ترمز گیری و تقسیم وزن و … کلا حساب نکردید
برتری کوروت کاملا واضحه و نسبت به قیمت و حتی کلاسش جزو بهترین هاست.
و کلا مقایسه بین یک کوپه چهار نفره و یک سوپراسپرت اشتباهه
مازیار
۱۱ تیر ۱۴۰۲نه انصافا جنرال موتورز هرچی باشه گرون فروش نیست
Camaro ZL1 427
۱۱ تیر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/chevrolet/%d8%af%d8%b1%da%af-%da%86%d9%84%d9%86%d8%ac%d8%b1-%d9%87%d9%84%da%a9%d8%aa-%d8%b4%d9%84%d8%a8%db%8c-gt500-%da%a9%d8%a7%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%88-zl1/
تایم ۴۰۰ متر ۱۱.۳ با موستانگ شلبی GT500
ali_x76
۱۱ تیر ۱۴۰۲درگ نا برابر بود.
ماستنگ که واضحه کیت ترک پک و رینگ های کربنی رو نداره.
از طرف دیگه کوروت با کیت Z07 اومده و اختلاف قیمت هم نشون دهنده همینه.
درستش این بود یا هر دو، کامل ترین نسخه باشن، یا در غیر اینصورت، Z06 ساده با کامل ترین GT500 رو بیارن.
حامد صحرایی
۱۱ تیر ۱۴۰۲دقیقا. نسخه تست شده کوروت دقیقا دوبرابر نسخه تست شده شلبی قیمت داشت
Camaro ZL1 427
۱۱ تیر ۱۴۰۲https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/chevrolet/chevy-corvette-z06-porsche-911-gt3-audi-r8-v10-ducati-paginale-sp2-drag-race/&ved=2ahUKEwjRwPSixO__AhUOOOwKHeJwCcMQFnoECA0QAQ&usg=AOvVaw1IFm32bhtAE7PF8QtUfDI8
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۵ با شورلت کوروت C8 ZO6
BMW
۱۱ تیر ۱۴۰۲به به جدال دو تا از افسانه ها
R
۱۱ تیر ۱۴۰۲اینام فقط یه کوروت سی ۸ دارن هرچی به زور پیدا میکنن باهاش مسابقه میزارن
ماشینای جدید بیارید خب
R/T
۱۱ تیر ۱۴۰۲کوروت zo6 معلوم بود میبره اما موستانگ هم خیلی خوب بود فقط 0.8 ثانیه کم آورد با اینکه نصف قیمت کوروته
خخخ
۱۱ تیر ۱۴۰۲افسانه در مقابل افسانه
فرشاد
۱۱ تیر ۱۴۰۲الان با منطق سوشیانت میخوام بگم
کوروت شتاب بهتری داره پس کلا بهتره
با منطق علی نوا
ماشالا اصالت ماشالا بیسار ماشالا….فورد خیلی ارزون تره قیمت مناسب اسب بیشتر گشتاور بیشتر پس بهتره
ولی خودم نظرم اینه فورد اصالت ماسل کاریشو حفظ کرده و یه ماسل کار هیچوقت پرفورمنس نداره بخصوص تو پیست ولی بازم شلبی لذت بیشتری داره تا کوروت
M/D
۱۱ تیر ۱۴۰۲منطق تسلای کبیر
اگه یه تسلای اس پلد کبیر اینجا بود اینا قهوه ای میشدن🤣🤣🤣😂😂😂⚡⚡⚡🇺🇸🇺🇸
سوشیانت
۱۱ تیر ۱۴۰۲با منطق فرشاد هم یه ماسل کار هیچوقت پرفورمنس نداره!!! درحالی که دوج دیمون صد و هفتاد ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت داره و صفرتاصد ۱.۶۶
مازیار
۱۱ تیر ۱۴۰۲شتاب پرفورمنس بحساب نمیاد دوست عزیز. اینو بارها تکرار کردی
شتاب، پرفورمنس، بحساب، نمیاد
اسب بخار به تنهایی هم که اصلا هیچ
سوشیانت
۱۱ تیر ۱۴۰۲شما یعنی از دوج بیشتر میدونی؟! تو سایت دوج بری شتاب و سرعت و اسب بخار رو جزو پرفورمنس میدونه اصل معنی پرفورمنس به همین سه تا مربوط میشه البته که چیزایی دیگری هم مثل هندلینگ مهمه ولی هر ماشین پرفورمنسی که معرفی میشه اولویتش با این سه تاست
مازیار
۱۲ تیر ۱۴۰۲بله اصل معنی پرفورمنس رو دونستیم، شتاب سرعت اسب بخار
بیشتر برامون کامنت بزار
فرشاد
۱۱ تیر ۱۴۰۲شما اول فرق پرفورمنس و شتاب و درک کن بعدش مسیر درگ و درک کن
بعد بیا ببینم در چه سطحی
Camaro ZL1 427
۱۱ تیر ۱۴۰۲( یه ماسل کار هیچوقت پرفورمنس نداره بخصوص در پیست)
دوست گرامی فکر کنم خودت بدونی ولی ماسل کارهایی مثل شورلت کامارو ZL1 1LE یا همین
GT500 عملکرد خوبی در پیست دارن
فرشاد
۱۱ تیر ۱۴۰۲بل اینا تو پیست خوبن چون یکم هم که شده پیست محور طراحی شدن
ولی تو یه دیمن استوک ببر توپیست ببین نیم ساعت طول میکشه یانه
فرشاد
۱۳ تیر ۱۴۰۲یاالله تو لجندری هستی
پس تو پرفومنس هندلینگ و تایم هر لپ و تیز پیچیدن پیچا و اینا مهم نی
بجاش فقط اسب بخار و شتاب صفرتاصد مهمه؟😂
نمیدونی اون شتاب فقط مال صفرتاصده و فقط با لانچ بعمل میاد؟
میشه بهم بگی تو پیستی که برخلاف میلت مستقیم نی و و پیچ و تاب داره چن بار میخوای از صفر لانچ کنی؟ اصلا سرعت صفر مبشه که لانچ کنی؟
مازیار
۱۱ تیر ۱۴۰۲ظاهرا کوروت از همه لحاظ سرتره بجز ظاهر که از قضا فاکتور مهمی هم هست
مریم
۱۱ تیر ۱۴۰۲درگ جالب و دیدنی ای بود اما نتیجه مشخص بود .👍
مهدی
۱۱ تیر ۱۴۰۲نه این دوتا بلکه یه موستانگ جی تی رو بهترین اسپرت دنیا میدونم. چیزی که بیشترش تو دنیای خارج از مجلات به درد نمیخوره . چه زیبایی چه کیفیت چه قدرت چه امکانات
R
۱۱ تیر ۱۴۰۲قدرتی که فقط رقمه استفاده نداره
شلبی ۷۶۰ تا الاغ بی بخار داره همین
amine
۱۱ تیر ۱۴۰۲واقعا هر دوتا عالی بودن