فورد بهتازگی در یک کنفرانس خبری در دیترویت از نرمافزار جدید داخلی خودرویش برای اطلاعات و سرگرمی رونمایی کرده است. بر این اساس باید از MyFord Touch خداحافظی کرد و به Sync 3 خوشآمد گفت. پس از رهایی از دست یک نرمافزار پردردسر، کُند و ناامیدکننده، با یک ارتقای نرمافزاری بسیار خوب، با سرعت بالاتر و طراحی نزدیکتر به گوشیهای هوشمند روبرو هستیم.
امکانات Sync 3 کاملاً برای کاربران دنیای گوشیهای هوشمند آشنا هستند؛ ولی درعینحال برای بسیاری از سیستمهای داشبوردی خودروهای امروزی تازهاند. فورد در این زمینه تلاش کرده تا با استفاده از تنظیمات سادهتر، هماهنگی این سیستم را با گوشی هوشمند راننده افزایش دهد و در نتیجه با کمترین عامل حواسپرتی دسترسی به امکانات موردنیاز را راحتتر کند. در Sync 3 از فونتها و نواحی لمسی بزرگتری استفاده شده که کاربرد آن را آسانتر میکند. همچنین صفحهنمایش درخشانتر و طراحی ابتداییتر منوها موجب میشود که راننده در کمترین زمان ممکن به عملکردهای مختلف در آن دسترسی پیدا کند. این نرمافزار جدید با استفاده از یک نمایشگر جدید لمسی خازنی کار میکند که به راحتی تماسهای دست را تشخیص داده و مانند گوشی هوشمند میتوان بهسادگی در آن زوم کرد. همانطور که قبلاً نیز در خبرها آمده بود، فورد در حال کنار گذاشتن شریک خود، مایکروسافت و استفاده از نرمافزار مبتنی بر QNX بلکبری است و Sync 3 نتیجه چنین تغییری است.Sync 3 همانند یک گوشی هوشمند یا تبلت، در هنگام اتصال به یک شبکه وایفای آخرین پکیجهای بهینهسازی و ارتقای نرمافزاری را دریافت میکند. اگر محل پارک خودروی شما به اینترنت خانگیتان دسترسی داشته باشد، این سیستم میتواند به صورت اتوماتیک به اینترنت متصل شده و دریافت آپدیت را هر چند هفته یک بار انجام دهد. دیگر نیازی به ارتقا از طریق USB یا رفتن به سراغ نمایندگی نیست.
البته یک نمایشگر لمسی ایدهآل در یک خودرو چیزی است که کمتر نیاز به لمس یا نگاه کردن به آن باشد. فورد نیز بر همین اساس حرکت کرده و سیستم کنترل صوتی Sync 3 را ارتقای زیادی داده است. در حال حاضر شما میتوانید به شکلی راحتتر و گفتاریتر با کنسول خود انگلیسی صحبت کنید. مثلاً برای آدرس دادن یک نقطه خاص، به جای آن که به صورت بریده بگویید: “one-one-two-five Main Street” میتوانید بگویید: “eleven twenty-five Main Street”. یا اینکه فقط بگویید: “Detroit airport” تا اینکه نام کامل این فرودگاه را بر زبان بیاورید. زمان مشخص خواهد کرد که چقدر این کارها برای کاهش حواسپرتی سیستم کنترل صوتی مفید هستند.
فورد با استفاده از AppLink فرمانهای صوتی را به برنامههایی که بر روی موبایل خود نصب کردهاید گسترش میدهد. AppLink به صورت اتوماتیک برنامههای موسیقی گوشی هوشمند، از جمله اسپاتیفای، پاندورا، استیچر، انپیآر وان، سیریوس ایکسام و آیهارت رادیو را تشخیص میدهد و برای هر کدام از آنها کنترلهای سادهای در کنار برنامههای داخلی Sync 3 قرار میدهد. یکی از قابلیت خوب این سیستم این است که فارغ از هر گونه برنامه یا عملکردی که در حال حاضر بر روی صفحه نمایش داده میشود، همیشه یک نوار ابزار در لبه پایینی آن برای دسترسی سریع به سیستم صوتی، کنترل هوا و عملکردهای راهبری موجود است.همانند نرمافزارهای داخل خودروی قبلی فورد و خودروسازان دیگر، این سیستم نیز میتواند تصادفهای شدید را تشخیص و با استفاده از یک گوشی متصل با بلوتوث، با نیروهای امدادی و آمبولانس تماس بگیرد. به علاوه، سیستم Sync 3 میتواند اطلاعات آرایش ایربگها، تعداد کمربندهای مورداستفاده و نوع تصادف را از قبیل عقب، جلو، کنار یا غلتزدن برای کارشناسان اورژانس ارائه دهد.
طبق گفته فورد، نظرات ۲۲ هزار مشتری این خودروساز جمعآوری شده و از پیشنهادات آنها برای توسعه Sync 3 استفاده شده است. این در حالی است که سیستم قبلی MyFord Touch مشکلات زیادی داشته و بسیاری از عملکردهای آن رابط کاربری خوبی نداشتهاند. البته هنوز امکان تجربه سیستم Sync 3 از نزدیک فراهم نشده، ولی با توجه به تغییراتی که فورد برای آن اعلام کرده، میتوانیم انتظار داشته باشیم که با یک ارتقای بسیار خوب در این زمینه مواجه شویم. تنها نکتهای که میماند این است که برنامه فورد برای استفاده از این نرمافزار برای محصولات، احتمالاً از مدلهای ۲۰۱۶ به بعد خواهد بود.
مک میسل
۲۳ آذر ۱۳۹۳اینا روی داخل ماشین کار میکنن،المانها روی موتور ماشینها که طبیعت رو خراب نکنه!
اخ زیگما کجایی از امریکا دفاع کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
(پرچم بالاست)
مک میسل
۲۳ آذر ۱۳۹۳درسته خوبه
ولی برای المان چیزی نیست
قبول کنید در حوزه خودرو المان فوق العاده پیشرفته تر از ژاپن و امریکاو… هست.
شلبى
۲۳ آذر ۱۳۹۳همین موتوراى اینا سه سال پى در پى جایزه بهترین موتور سال رو گرفت!!!!
تکنولوژیه اکوبوست فورد جزو پیشرفته ترین تکنولوژى هاى مربوط به موتور و عملکرد موتور و مصرف سوخت تا طبیعت خراب نشه
من قبول دارم خودروسازیه المان در سطح بسیار بالایى قرار داره ولى اونقد هم که شما میزنى تو سر جاهاى دیگه درست نیست
مک میسل
۲۴ آذر ۱۳۹۳میشه دقیقا حرف منو همشو در نظر بگیرید؟
من گفتم درسته خوبه
ولی یکم پیش و پا افتادست!!!
من المان را سر بقیه نزدم،فقط گفتم تو تولید ماشین،فعلا المان سره!
(پرچم بالاست)
سپهر
۲۳ آذر ۱۳۹۳نمیشه گفت چه کار مسخره ای یا به درد نمیخوره و از این حرفا همینم که به نظر نمیاد کلی وقت برده اتفاقا به نظرمن کار خوبیه ماشین هرچی کامل تر باشه بهتره شاید این کار تکنولوژی خیلی بالایی حساب نشه ولی خوبه.
زیگما
۲۳ آذر ۱۳۹۳و همچنان این بچه بازیا ادامه داره :)
شلبى
۲۳ آذر ۱۳۹۳سلام زیگما جان،اقا جاى شما و نظراى کارشناسیتون تو این سایت جدیدا خیلى خالى شده، واقعا اطلاعات شما براى این سایت لازمه، من که خودم به شخصه از کامنتات زیگما جان خیلى استفاده میکنم
ارادتمند
زیگما
۲۳ آذر ۱۳۹۳قربونتون برم
منم خیلی دوست دارم دوباره بیام توی جمع دوستانه پدال و از بقیه دوستان هم استفاده کنم
سعی میکنم بیشتر بیام
مک میسل
۲۴ آذر ۱۳۹۳درود بر مسیح (زیگما)عزیز
در کامنت اول شوخی کردم،جدی نگیر!!!
اقا اصلا المان از افغانستان هم بدتره!
خوب شد؟
بسوزه پدر تعصب!!!
(پرچم بالاست)
Masoud AMG
۲۳ آذر ۱۳۹۳سلام
دوست عزیز اگه آلمانها ماشین خوب میزنن یکی از دلایل اصلیش وجود همین رقیبای خوب ژاپنی و آمریکایی و … است.
Camaro 1978
۲۳ آذر ۱۳۹۳البته درسته
ولی اگه آمریکایی ها ماشینای خوب میزنن هم دلیلش وجود رقبای خوب ژاپنی و آلمانی و . . . هستش!
4MATIC
۲۳ آذر ۱۳۹۳افرین به فورد ولی یک کم حواس راننده روپرت می کنه
ASTON MARTin
۲۳ آذر ۱۳۹۳دوستان ما سومین کشور صادر کننده نفت گاز،دارای پیشینه ی تاریخی و تمدنی بس کبیر ، مردمانی سرشناس و ادم حسابی و و و و هستیم…
و در عین حال تاریخ واقعیمون رو فراموش کردیم ،ثرتمون داره به باد میره، استعدادها یکی پس از دیگری کشته میشه،برده ی یک مشت انحصار گر هستیم “از گوجه فرنگی گرفته تا ماشین” و خلاصه داریم حیف میشیم
ایا این حقمونه؟
همین ترکیه الان در زمینه ی خودرو از ایران هم قوی تر عمل میکنه
ایا وقتش نرسیده که یه فکر اساسی بکنیم؟ حق ما سوار شدن به پژوی 405 به قیمت سی میلیون تومنه؟ با درآمده ماهی یه میلیون و کمتر که اونم تا بخودت بیایی با تورم بیس درصد فرتی تمومه؟ اینه رسمش؟
وقتش نشده یه فکری به حال خودمون بکنیم؟
تا ابد باید فردو موستانگو از پشت مانیتور ببینیم فقط؟
علی جراح
۲۳ آذر ۱۳۹۳با سلام و تشکر و قدردانی از زحماتتون. توی این فکر باشید که مانیتور و نرم افزارهای دیگر موجود برروی رایانه ی دنا تا کی میخواد به اصطلاح Fix بشه؟.. من که میگم احتمالا تا 60 سال و یا بشتر طول بکشه و در آخر قیمت دنا بابت چیزاهایی که وظیفه ی ایرانخودرو هستش و نباید روی قیمت تاثیر بذاره ولی احتمالا به 600 میلیون تومان به بالا میرسه و بهانه در میارند که ما از سیستم عامل Mac OS اپل استفاده کرده ایم و برای این آپشن بیهوده باید قیمت رو ببریم بالا و اما در حالی که دنا دیگر برای ایران نیست و تبدیل به یک خودروی چینی درجه دهم شده است و با پیشرانه ی موتور سیکلت یاماها 80 عرضه میشود و البته به همراه 20 تا مخلوطی از سوپر شارژ و توربو شارژ!
Predator
۲۴ آذر ۱۳۹۳جوش نزنین بچه ها
دور ما هم میرسه
قبلا گفتم
دنیا مث فوتباله
الان نیمه اولیم
وقتی نیمه دوم بیاد جامون عوض میشه ما میریم اونجا اونا میان اینجا آی بسی خنده که کنیم ما…..!!!!!!!
;-)
flash
۲۳ دی ۱۳۹۳اقا رضا نترس با این وضعیت (new peykan) صد سال دیگه هم نمیریم انجا