فورد

تولید نسل بعدی فورد موستانگ با پیشرانه‌های هیبریدی!

فورد موستانگ خودرویی است که با پیشرانه ۸ سیلندر عجین شده و وقتی که موستانگ مک ای معرفی شد همه از دیدن آن خوشحال نشدند. این خودرو از زمان عرضه تاکنون موفقیت زیادی داشته و قطعاً زمان مناسبی برای پوست‌اندازی موستانگ کوپه جدید فرا رسیده است. ما قبلاً درباره احتمال استفاده از سیستم چهار چرخ محرک برای نسل جدید موستانگ بحث کرده بودیم و حالا به نظر می‌رسد چیزی تائید شده که به مذاق طرفداران سرسخت این خودروی عضلانی خوش نخواهد آمد. بر پایه اطلاعات به دست آمده از پروفایل پدرو مارادی مهندس فورد، نسل جدید موستانگ با دو پیشرانه هیبریدی تولید خواهد شد.

در پروفایل مهندس فورد می‌بینیم که از جولای تا نوامبر سال پیش او در حال کار روی نسخه‌های پیش‌تولیدی موستانگ ۲۰۲۳ به ویژه مدل‌های مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری هیبریدی و ۸ سیلندر ۵ لیتری هیبریدی بوده است. به این ترتیب تائید می‌شود نسل جدید موستانگ اولین خودرو از این نوع بوده اما هنوز مشخص نیست که موستانگ S650 فقط به‌صورت هیبریدی تولید خواهد شد یا اینکه پیشرانه‌های بنزینی نیز برای آن طراحی خواهد گردید. با این وجود به نظر می‌رسد فورد تعهد بسیار زیادی به الکتریکی سازی داشته و می‌خواهد نسخه‌های پایه و سطح بالای این خودرو را با گزینه‌های کاراتری ارائه کند.

این برند در حال آماده شدن برای تولید موستانگ تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۸ بوده و بنابراین باید از یک جا این حرکت را شروع کند. اگر شایعات درباره سیستم چهار چرخ محرک درست باشد شاید همین پیشرانه‌های هیبریدی پاسخ سؤال باشند. احتمال دارد پیشرانه‌های بنزینی همچنان اکسل عقب را به حرکت درآورده و پیشرانه‌های الکتریکی نیز در بخش جلو و به منظور بهبود چسبندگی بکار روند. اگر موستانگ چهار چرخ محرک چنین طراحی‌ای داشته باشد احتمال دارد هنوز هم خریداران قادر به برن اوت کردن با این خودرو باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    فکر میکنم بهترین گزینه میتونه ۵ لیتر تنفس‌ طبیعی پلاگین هیبرید با قدرت حدود ۷۵۰ اسب باشه
    اگر یه پلتفرم این شکلی برای پیشران در نظر بگیرن که عالی میشه
    ولی ، ترکیب موتور سوپر شارژ و الکتریکی واقعا تنفر اور هست ، هم از لحاظ مهندسی و هم طرفداری ، کار بیهوده ای هست

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. 🔥A.H MOTORS🔥

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (495 ديدگاه)

      کجا داری میری قهرمان؟…😥🌹

    2. R@m!n

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      آره ترکیب ناجوریه قطعا مهندسای فورد هم اینو می دونن باید صبر کرد دید چی میشه. فورد طرفداراشو ناامید نمی کنه.

      1. محمد امین

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        اگر اشتباه نکنم موتور ۵ لیتر فورد بیشترین قدرت به حجم رو هم در بین تنفس طبیعی های v8 آمریکایی تا به حال داره
        ولی فکر کنم در نسل بعد قدرتش به ۵۰۰ یا شاید هم بیشتر برسه
        با اینکه نسبت به موتور ۶.۴ لیتر 392 خیلی کوچیک تره ، آما صداش خیلی باحاله ، ریشه ی ماسل کار رو دقیقا داره
        و مهم ترین نکته اش تعادل بین گشتاور و قدرت هست ، نقریبا نزدیک ترین مقدار حداکثر گشتاور به حداکثر قدرت رو داره ، و برای موتور های تنفس طبیعی این نکتهدی خیلی خوبی هست
        خیلی هوشمندانه این کار رو انجام دادن تا با مصرف سوخت و راندمان بهتر ، شتاب گیری بیشتر و استهلاک کمتری هم داشته باشن

      2. محمد امین

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        بالاخره کوروت z06 جدید هم رونمایی شد
        با ۶۷۰ اسب قدرت
        من رو یاد دوران طلایی خودر انداخت

    3. Sina10

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      خب این ترکیب که از تمام برقی بهتره که
      شما میتونی تو پیست درگ با موتور V8 بری
      تو شهر هم با برقی
      از موستانگ کراس اوور برقی که خیلی بهتره!

    4. Reza Waffen SS

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      کاش طراحی نسل جدید مثل عکس اولی نباشه

  2. Sina10

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    عالیه این کار ، خیلی خیلی از موستانگ تمام برقی بهتره
    حداقل یه نسل دیگه ، V8 های جذاب رو خواهیم دید

    1. میثم

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      از کجا خواهیم دید برادر؟؟؟
      از تو گوشی؟؟؟😂😂😂😂

      1. Sina10

        ۴ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        شاید یه شانسی اوردیم یکیشو تو کشور خودمون یا هر جای دیگه ای دیدیم 😂

  3. M.K karimi

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (862 ديدگاه)

    صد رحمت به موستانگ تمام الکتریکی !! با اون حداقل میشد خودمون رو قانع کنیم که این موستانگ نیست یا اگه هست کلا یه سبک دیگه هست ولی واقعا کلمه هیبرید با ماهیت این بدبخت ها هیچ سنخیتی نداره !! البته پروژه زیر سوال بردن ماهیت موستانگ ، با وجود تمام علاقه و احترامم به GT500 و GT350 از زمان تولید همین ها بود که شروع شد ….

    از این به بعد باید به موستانگ صرفا به دید یه کوپه اسپرت دوست داشتنی ، با پرفورمنس عالی در برابر قیمت پایین، اعتبار فورد و سر تر بودنش در برابر رقبای هم قیمتش ( البته منظورم چلنجر و کامارو نیست ) نگاه کرد نه چیز دیگه

    ولی واقعا اگر طراحی محصول تولیدیشون هم مثل عکس اول باشه واقعا جذاب و دوست داشتنیه !

  4. آرش کاظمی

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    شاید بهتره برای خدا حافظی با ماسلکار های اصیل یه نسخه تنفس طبیعی قدرتمند ارائه بده.

  5. AMG GT R

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    ماسل کار هم ماسل کار های قدیم

  6. zeg

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (158 ديدگاه)

    پیش بسوی موستانگ جاروبرقی!

  7. جمشید

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (440 ديدگاه)

    از این به بعد ماسل کارهای آمریکایی بدرد سطل آشغال میخورن !!

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. ممد ژانگولر

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      اینم حرفیه 👏

      موافقم 2
      مخالفم 2
  8. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    ترجیح من اینه اسم هایی مثل ماستانگ، چلنجر و… همراه انجین های بزرگ شون مثل یه خودروی واقعی و تو اوج خداحافظی کنن.
    گرچه کمپانی ها از این اسم ها نمیگذرن و تا حد امکان ازشون بهره میگیرن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا