سازمان NHTSA آمریکا فورد را با به دلیل تاخیر در فراخوان برای رفع نقص دوربین دنده عقب، ۱۶۵ میلیون دلاری جریمه کرده است.
سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا جریمه ۱۶۵ میلیون دلاری را برای فورد اعمال کرده است. دلیل این تصمیم، عدم فراخوان خودروهای دارای دوربینهای دندهعقب معیوب بوده است. پس از جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری تاکاتا، جریمه ۱۶۵ میلیون دلاری فورد دومین جریمه بزرگ در تاریخ خودروسازی دنیا و سازمان NHTSA محسوب میشود و شاید در آینده مشکلات بیشتری را نیز برای خودروساز موردبحث ایجاد کند. NHTSA از فورد درخواست کرده فراخوانهای سه سال قبل خود را بررسی نماید تا از فرایند کامل آنها مطمئن شود و در غیر این صورت فراخوانهای جدیدی صادر نماید. این موضوع برای شرکتی که در سالهای اخیر فراخوانهای متعددی داشته اصلاً خوب نخواهد بود. همچنین فورد در سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ترتیب ۶۸ و ۵۶ فراخوان را برای میلیونها خودرو اعلام کرده که همین موضوع هزینههای زیادی داشته است.
اعمال جریمه ۱۶۵ میلیون دلاری پس از آن صورت گرفت که NHTSA پروندهای را برای بررسی عدم فراخوان خودروهای فورد گشود. فورد مجبور خواهد بود ۶۵ میلیون دلار را بپردازد و ۵۵ میلیون دلار دیگر نیز در موعد بعدی پرداخت خواهد شد. همچنین این سازمان به فورد اجازه میدهد تا ۴۵ میلیون دلار دیگر را صرف تعهدات عملکرد خود کند. این خودروساز آمریکایی با انتشار بیانیهای گفته است:
ما از فرصتی که برای حل این موضوع با NHTSA وجود دارد قدردانی میکنیم و به بهبود مستمر ایمنی محصولات و انطباق آنها با قوانین متعهد هستیم.
فورد باید هر سه ماه یکبار گزارش پیشرفت تعهدات خود به NHTSA را ارسال نماید و این سازمان میتواند فرصت ارسال گزارشها و روند کاری این برند را تمدید کند. شرکت موردبحث مجبور است روی سیستمی سرمایهگذاری کند که قطعات دقیق هر خودرو را بر اساس شماره شناسایی وسیله نقلیه رهگیری میکند. برند موردبحث علاوه بر اقدامات یاد شده باید فرایند اعلام فراخوانهای خود را نیز بازبینی کرده و تمامی پروسههای انطباق با قوانین و سیاستگذاریها را نیز بهروز کند. نتیجه این تغییرات میبایست تسریع در فرایند تصمیمگیری و اعلام فراخوانهای خودرویی باشد.
بهروزرسانی: جدیدترین اخبار منتشر شده درباره جریمه فورد توسط NHTSA نشان میدهد که این برند باید بهصورت یکجا ۱۶۵ میلیون دلار را به سازمان مربوطه پرداخت کند. فورد سریعاً ۶۵ میلیون دلار را پرداخت خواهد کرد و ۵۵ میلیون دلار دیگر نیز در حساب NHTSA باقی خواهد ماند تا پایبندی این خودروساز به شرایط اعلامی در سه سال آینده اثبات شود. ۴۵ میلیون دلار باقی مانده نیز روی تحلیلهای داده پیشرفته، پلتفرم اطلاعرسانی و اسناد جدید و همچنین راهاندازی تأسیساتی برای تست و بررسی قطعات دوربین دندهعقب خودروها سرمایهگذاری خواهد شد.
(Ali(chevynova
۲۶ آبان ۱۴۰۳فدا سرت فورد
تو سازنده تاندر برد ۱۹۶۱ هستی
تولید کننده موستانگ باس ۴۲۹ با ۳۷۵ اسب در ۱۹۶۹ هستی
تاندر بولت ۶۴ با ۴۲۵ اسب و ساختی
فدا سرت، دوبل اینم جریمه بشی بازم عشقی
Taha Ayoobi
۲۶ آبان ۱۴۰۳یکی از آپشن هایی که تاندربرد داشت این بود که توی یکی از نسل هاش فرمون 13 سانتی متر به سمت شاگرد جا به جا میشد که سوار و پیاده شدن راحت باشه پا گیر نکنه به فرمون.
آرین
۲۶ آبان ۱۴۰۳خسته نباشی
👊
۲۶ آبان ۱۴۰۳درسته . این رقما برای فورد چیزی نیست
آخه فورد خودش اعلام کرده به علت حجم بالای فراخوان ها ، روزی میانگین ۲۵ میلیون دلار داره از دست میده !
حالا این ۱۶۵ میلیون که چیزی نیست همش مال یه هفتهست . فورد و کرایسلر از لحاظ کیفیت تولید به شدت افت داشتند و بطور مرتب و هفتگی فراخوان میدن و ازین لحاظ با هم مسابقه دارن !
حالا ضرر ناشی از برقیا به کنار …
Taha Ayoobi
۲۶ آبان ۱۴۰۳دوربین دنده عقب مگه به ایمنی ربطی داره؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ آبان ۱۴۰۳با وانت یا شاسی بلند غول پیکر، گاهی دنده عقب هم لازمه
اجسام و بچه ها در خطر هستند
Taha Ayoobi
۲۶ آبان ۱۴۰۳بله اینم درسته👍
هراکلیوس
۲۶ آبان ۱۴۰۳اینجا هم سازمان استاندارد میگه پراید پژو پرشیا هزارتا مورد دارن ونباید تولید بشه بعد از یکماه تو فضای رفاقتی مشکل حل میشه تازه گرونتر هم میشه
Cehx
۲۶ آبان ۱۴۰۳به معنای واقعی دست بالای دست بسیاره رسیدم
amirboss
۲۶ آبان ۱۴۰۳و اما تو ایران . . .