به دنبال گزارشهایی از چندین خریدار، ادارهٔ ملی ایمنی بزرگراهها یا NHTSA تحقیقاتی را در رابطه با فورد برانکو با پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری V6 اکوبوست آغاز کرده است. در توضیح مشکل پیشرانهٔ این خودرو گفته شده است:
در شرایط رانندگی عادی و بدون هیچ هشداری، ممکن است خودرو به دلیل خرابی بسیار بزرگ پیشرانه به خاطر سوپاپ معیوب، قدرت حرکت خود را از دست بدهد
دفتر بررسی عیوب NHTSA اعلام کرده است که تاکنون ۳۲ شکایت از خریداران برانکو دریافت کرده که ادعا میکنند با چنین مشکلی مواجه شدهاند. برخی از این افراد گفتهاند خودروی آنها هنگام رانندگی با سرعتهای بزرگراهی قدرت خود را از دست داده و قادر به روشن کردن مجدد پیشرانهٔ آن نبودهاند؛ اما شکایتهای خریداران برانکو فراتر از موارد ارجاعی به NHTSA بوده و برخی از مالکان این خودرو موارد مشابهی را در فرومها و فیسبوک مطرح کردهاند.
علت اصلی این مشکل هنوز پیدا نشده است اما بر اساس گفتههای خریداران، به نظر میرسد سوپاپها دچار شکستگی شده و قطعات آنها داخل سیلندر میریزد. در صورت بروز این مشکل، میزان آسیب به حدی است که به گفتهٔ مالکان برانکو پیشرانهٔ خودرو باید بهطور کامل تعویض شود. فورد در آوریل امسال در این رابطه گفت:
ما از این مشکل آگاه و در حال بررسی هستیم. اگر خریداران با مشکلاتی مواجه شوند، مشمول گارانتی پنج ساله و ۹۶ هزار کیلومتری قوای محرکه خواهند بود
ازآنجاییکه گفته شده در برخی موارد پیشرانهٔ برانکو در سرعتهای بالا با چنین مشکلی مواجه شده است، نگرانیها فراتر از موارد مالی است زیرا خرابی ناگهانی موتور و خاموش شدن آن در بزرگراه میتواند خطر وقوع تصادف را به دنبال داشته باشد. بااینحال، آغاز تحقیقات NHTSA به معنای صدور فراخوان نیست اما این اداره فعلاً در حال بررسی موضوع است و اگر لازم بداند فراخوان خواهد داد. در این صورت، ممکن است ۲۵ هزار دستگاه برانکو مشمول فراخوان شوند.
جمشید
۱۵ خرداد ۱۴۰۱یکی از دوستام تریلی خودرو بر داره که آخرین بار چند ماه پیش دیدمش که داشت هشت تا GMC (چهارتا یوکان و چهارتا سیرا) رو که از گمرک بندرعباس تحویل گرفته بود میبرد ارمنستان و منم رفتم بدنه و داخل کابینهاشون رو نگاه کردم و کیف کردم و دیروز دوباره دیدمش که سه تا کادیلاک اسکالید و سه تا شورلت کوروت c8 ( یکدونه آبی نفتی و دوتای دیگه قرمز) از گمرک بندرعباس تحویل گرفته بود تا ببره آذرباییجان و منم رفتم روی تریلی و داخل کابین اسکالید نشستم اما دیگه دلم نمیخواست بیام پایین از بس که این ماشین عروسک بود و اما شورلت کوروت که دیگه نگو فقط دلت میخواست ساعتها خیره بشی بهش و نگاهش کنی از بس که این ماشین خوشکله و در آخر باید بگم دیدن عکس ماشین تا اینکه خود ماشین رو از نزدیک ببینین از زمین تا آسمون متفاوت هست
viper2
۱۵ خرداد ۱۴۰۱دلمون اب انداختیا😋😋
ولی انصافا سعادتی داشتی واقعا . کادیلاک . اونم اسکاالید . شورلت اونم کوروت . جمس اونم سییرا
چی بگم اخه
جمشید
۱۵ خرداد ۱۴۰۱اینجور ماشینها تو گمرکات جنوب کشور مخصوصاً بندر عباس زیاد میاد که از ایران رد بشن و برن به کشورهای همسایه ای که بندر ندارن و به آبهای آزاد و بین المللی راه ندارن و دسترسی ندارن و نهایتاً این ماشینها مجوز پنج الی هفت روزه برای حمل توسط تریلی های خودرو بر برای عبور از ایران میگیرن و من بارها رفتم پهلوی برو بچه های دوست و آشنا که با تریلی خودروبر ماشینهای خارجی عبوری از ایران رو حمل میکن و میرم روی تریلی و سوارشون میشم و نگاهشون میکنم اما چون خودروهای آمریکایی از بعد از انقلاب دیگه وارد ایران نشدن بیشتر تو چشم هستن و به نظر میان و به خاطر همین راجبشون نوشتم
viper2
۱۵ خرداد ۱۴۰۱اها درسته . پس خوشبحال اونایی که در نزدیکی بندر ها زندگی میکنن . البته ماشین امریکایی بعد انقلاب زیاد وارد شد ولی دیگه از سال ۱۹۹۱ به بعد کم وارد شد تا ۲۰۱۳ اینا . حتی مدلای ۲۰۱۱ پلاک ملی هم داریم یا مثلا کاپریس ۸۶ تا ۹۰ که بعد انقلابه کللللللی وارد شد
جمشید
۱۵ خرداد ۱۴۰۱تا سال ۲۰۱۳ خیلی کم و تک و توک وارد میشد ومثل تویوتا و سانتافه و بنز و بی ام و خیلی از برندهای دیگه به وفور وارد نشد و همونطوری که گفتم بخاطر همین به چشم میان
امیر
۱۵ خرداد ۱۴۰۱بجای این کارا یه موتور پوشراد حجیم بزار که بدون دردسر و همیشگی باشه!
جدای از بحث طنز قضیه، مشکل جدی و عجیبی هست اونم برای برندی مثل فورد!
Aboalfazl demon
۱۵ خرداد ۱۴۰۱موتور آفرود فقط هِمی تنفس طبیعی
آفرودر فقط رانگلر
گفتم با احترام به فورد که شرکت محبوب من هستش اما نمیتونه یه شبه راه هشتاد ساله رو بره
رانگلر ۸۰ ساله هستش و این باعث شده بهترین آفرودر دنیا باشه
با احترام به طرفداران فورد برانکو
TML BN
۱۵ خرداد ۱۴۰۱دوستان به نظرتون دیفندر بتهره یا برانکو
Alan.r
۱۵ خرداد ۱۴۰۱100% آفرود برانکو بهتره ولی دیفندر لوکستره و برای استفاده های آنرود عملکرد بهتر و سواری نرمتری داره در کل به استفاده شخص بستگی داره که کدوم رو انتخاب کنه
جمشید
۱۵ خرداد ۱۴۰۱سلیقه من برانکو هست
محسن
۱۵ خرداد ۱۴۰۱دیفندر البته بعد از G class
R@m!n
۱۵ خرداد ۱۴۰۱این مشکل به خاطر تامین کننده های خارجی قطعات موتور هست که توی بازه یک ماهه بعضی موتورها با یه کد تولیدی خاص به طور کامل از کار افتادن و حدود ۳۰ تا برانکو با این مشکل روبرو شدن که این داستانم برای ۲ ماه پیشه و فورد طبق گارانتی به طور کامل موتورهارو تعویض کرده.
محمد
۱۵ خرداد ۱۴۰۱به خاطر همین مشکلات احتمالی بعضیا که خیلی حساس هستن معمولا سال اولی که نسل جدید ماشین اومده نمیخرن با این حال خیالت راحته گارانتی سرجاشه اگرم خودروساز اذیتت کنه دولت فدرال پدرشون رو در میاره
R@m!n
۱۵ خرداد ۱۴۰۱این قضیه ربطی به سال اولی بودن نداره این موتور هم رو بیشتر از ۵ میلیون ماشین سواره و فقط نقص قطعات خارجی بوده که به موتور آسیب زده.
سعeد
۱۵ خرداد ۱۴۰۱همون موقع گفتم هیچی جیپ نمیشه بیا اینم مدرک اون رامین میگه بهترین آفرود جهان ولی بهترین آفرود جهان وسط راه نباید سوپاپ بشکنه و بریزه تو سیلندر
موتورای جیپ اثبات شدن پنت استار V6 و ۲ لیتری توربو و پوشراد ۶.۴ همی و ۲ لیتری 4xe همه عملکردشون به طور ۱۰۰ درصدی اثبات شده اکسل صلب عملکردش اثبات شده سقف جیپ عملکردش اثبات شده کارایی جیپ عملکردش اثبات شده برانکو خیلی راه داره
R@m!n
۱۵ خرداد ۱۴۰۱این موتور رو بیشتر از پنج میلیون ماشین نصب شده ترول بدبخت البته می دونم اون خرس گنده یانکی هستی.
viper2
۱۵ خرداد ۱۴۰۱کلا نمیخوام ناراحتت کنم ولی خب هر کارخونه ای مشکلاتی داره دوج داشت شورلت داشت الانم دارن . همینجور فورد . توی همین پدال هم مطلبش نوشته شد . لیست خودروهایی با بیشترین مشکل پیشرانه که یکیش فورد اف ۱۵۰ بود. فورد اف ۱۵۰ از هیچ لحاظی مشکلی نداشت فقط همین مشکلش هست البته الان بهتر شده . ولی مثلا رم و جمس و شورلت سیلواردو مشکل موتور نداشتن . احساس میکنم فورد یه کوچولو مشکل موتور داره . البته که درست میشه .
R@m!n
۱۵ خرداد ۱۴۰۱محمد جان آت و آشغال های پسمونده پوشرادو با یه موتور مدرنی که خودش بنچمارکه خیلی از V6 های بازاره و هم از لحاظ قدرت، یدک کشی و مصرف سوخت بالاتره مقایسه نکن. اگر مشکلی داشت فورد سالی ۴ میلیون ماشین با این موتور نمی فروخت.
سعeد
۱۵ خرداد ۱۴۰۱رامین باز تو شروع کردیا. خوبه گروه کرایسلر انجین هوریکن و 4xe رو هم داره که ۴ سوپاپ در هر سیلندر و تویین توربو و کوهی از تکنولوژی و هیبریده ولی شک نکن انجین پوشراد همی چیزی داره که بقیه ندارن. فکر کن رنگلر هر دو رو همزمان داره حتی انجین بی رقیب 4xe رو هم داره ولی بازم انجین پوشراد ۳۹۲ هستش که حرف اول و آخر رو میزنه.
برانکو هم خیلی خوبه ولی راه ۸۰ ساله جیپ رو نمیشه یک شبیه رفت شاید اگه اکسل صلب داشت موتور پوشراد داشت میتونست حریف رنگلر بشه
viper2
۱۵ خرداد ۱۴۰۱اول که یه سوال شما از کجا متوجه شدی اسم من محمد هست؟😀🤔
بعدشم اینکه واقعا پوشراد ات و اشغال نیست وگرنه اگر ات اشغال بود که شرکتای بزرگ مثل رم و جیپ و دوج و کرایسلر و شورلت و جمس و کادیلاک و پونتیاک و … ازش استفاده میکردن و اینقدرم تقویت پذیر نبود . توی کشورای عربی هم پوشراد امریکایی خیلی طرفدار داره حتی خیلی ها میبندن روی پاترول و لندکروز برای استعراض و تفحیط و درفت و هجوله
واقعا اشغال نیست و برتری هایی داره
ولی واقعا چجوری شما متوجه شدی اسم من محمده؟
Jdm باز
۱۵ خرداد ۱۴۰۱گارانتی که داره
پس خریدارا خیالشون راحته