آیا نسل هفتم فورد موستانگ GT با پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی حریف دو رقیب ژاپنی شش سیلندر توربو و یک رقیب مستقیم آمریکایی خواهد شد؟
هر چهار خودروی این جمع دیفرانسیل عقب هستند و همگی از گیربکسهای شش سرعته دستی استفاده میکنند درحالیکه برای موستانگ و کامارو گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک، برای نیسان Z گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و برای سوپرا هشت سرعته اتوماتیک هم ارائه میشود. با وجود این شباهت در انتقال نیرو، بین چهار خودروی جمع ما از لحاظ وزن اختلاف زیادی وجود دارد. سنگینترین عضو گروه موستانگ با ۱۷۳۵ کیلوگرم وزن و پسازآن کامارو SS با ۱۷۰۵ کیلوگرم است درحالیکه نیسان و تویوتا بسیار سبکتر بوده و به ترتیب ۱۵۹۵ و ۱۵۱۵ کیلوگرم وزن دارند.
بزرگترین پیشرانهٔ گروه زیر کاپوت کامارو SS قرار دارد یعنی یک ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی که ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. بااینحال، موتور ۵ لیتری موستانگ با وجود حجم کمتر، قویتر است زیرا از سیستم سوپاپ DOHC بهره میبرد. این موتور در حالت استاندارد ۴۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما نمونهٔ حاضر در این درگ به سیستم اگزوز سفارشی مجهز است که قدرت را به ۴۸۶ اسب بخار افزایش میدهد. بااینحال، ۱.۲ لیتر حجم کمتر موتور موستانگ خود را در گشتاور نشان میدهد که با ۵۶۲ نیوتن متر، بسیار از کامارو کمتر است.
Z و سوپرا اما از رقبای آمریکایی ضعیفتر هستند زیرا هردو از پیشرانههای شش سیلندر توربو استفاده میکنند. موتور نیسان از نوع ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور است درحالیکه تویوتا از موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی بامو نیرو میگیرد که فقط با یک توربوشارژر، ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در این ویدئو موستانگ یکییکی با هرکدام از سه خودروی دیگر در مسابقات درگ و رولینگ رقابت میکند که میتوانید نتیجهٔ آنها را در ادامه تماشا کنید.
مشخصات فنی
فورد موستانگ GT | شورلت کامارو SS | نیسان Z | تویوتا GR سوپرا | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۴۸۶ اسب بخار | ۴۵۵ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار | ۳۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۷ نیوتن متر | ۶۱۷ نیوتن متر | ۴۷۵ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور عقب | عقب | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۳۵ کیلوگرم | ۱۷۰۵ کیلوگرم | ۱۵۹۵ کیلوگرم | ۱۵۱۵ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۴۴,۰۵۵ دلار | ۴۳,۸۹۵ دلار | ۴۴,۱۱۰ دلار | ۵۶,۴۹۵ دلار |
بهنام
۷ تیر ۱۴۰۳سلام
ببخشید سوال من یکم بی مورد به این مطلب هست
دوستانی ک تجربه استفاده از برلیانس h330 1500cc دارن بنظرتون ارزش خرید داره یا با بودجه حدود ۴۵۰ چی پیشنهاد میدن؟
ممنون میشم از راهنماییتون🙏
پیام۲
۷ تیر ۱۴۰۳داتسون و فورد بنظرم بهترن
سوپرا دیگه زیادی گرونه
JaMsHiD-R1988
۷ تیر ۱۴۰۳دور و بر ماشین چینی نرو مخصوصا دست دوم
فامیل ما یه برلیانس داره ، دوماه گذاشته تعمیر گاه تا گیربکسش پیدا بشه
فقط بخاطر اینکه دنده سه ماشین مشکل داشته
حسن
۸ تیر ۱۴۰۳کلا برلیانس 1500 کشش نداره چه تو سبقت چه تو سربالایی کم میاره
بهترین گزینه اول پژو 405 slx بعد سمند EF7 رانا
نویدی
۷ تیر ۱۴۰۳انجین bmw😍😈
عملکرد سوپرا عالی بود.
Mr wrong
۷ تیر ۱۴۰۳اتفاقا بخاطر همین انجین دیگه یه سوپرا نیست
حسن
۸ تیر ۱۴۰۳اتفاقا موتور تو دنیای خودرو خیلی ملاک نیست موتور درخواستیه هر خودرو سازی میتونه سفارش یک موتور از هر برندی که علاقه داره را بده صدها مدل خودرو وجود دارن که موتورشون سفارشیه
ردبول تو فرمول یک هم از هوندا موتور میخره یا بوگاتی سفارش موتور داده به کاسورث پس میخوای بگی بوگاتی نیست
Mr wrong
۸ تیر ۱۴۰۳حرفت که کاملا درسته و بحثی تو کلیت حرفت نیست دوست من.
ولی ماشینی مث سوپرا با اون پیشینه و نسل افسانه ایی ش فرق میکنه
الان یه کوروت رو با موتور پورشه تصور کن چیز بدی نیست ولی همه میدونیم که ی جوریه نه؟
DinosaurDana
۷ تیر ۱۴۰۳مسابقات درگ بازی فکری و سیاسی خودروساز ها به نفع برقی هایی که تمام گشتاور رو میتونن تو کمترین دور تولید کنن هست
الان نگاه کنی با وانت میان درگ انجام میدن که اصلا برای این کار نیست !!!
و همین شتاب اولیه بالا و برنده شدن تو درگ کلی رو فروش تاثیر میزاره
ولی منطق رو بخواییم پیشه کنیم ماشینی قوی هست که بتونه با راننده اُخت بشه
ماشینی که بتونه همزمان تو کفی ، سربالایی ، سرپایینی و پیج و خم و دست اندازها حداکثر راندمان رو نشون بده.
مثالش هم امثال چارجر ، ایمپرزا ، سیوک و…..
اما انگار دور دورِ شاسی بلند ها و برقی ها هست
ماشین های خوبم که کلکسیونی شدن رفتن دست اون پولدارایی که اصلا عشق گاز دادن رو نمیدونن چی هست!
Car love
۷ تیر ۱۴۰۳مرحوم سوپرا و z 😞 سلاطین عدم فروش 😞
JaMsHiD-R1988
۷ تیر ۱۴۰۳مرحوم کره که همینارو هم نداره🤣🤣🤣
B
۷ تیر ۱۴۰۳فورد چقدر ضعیب کارکرد تو رولینگ از همه باخت درگم فقط نیسان z رو برد
پرفورمنس کامارو واقعا بی نظیر بود در زمان خودش
Taha Ayoobi
۷ تیر ۱۴۰۳با این دنده هایی که این یارو عوض میکرد، توربیون دستی هم بود میباخت.
هر دنده ای که میداد یه ترمز هم میزد.
Amir Enzo
۷ تیر ۱۴۰۳برید موستانگ دارک هورس بیارید
شورلت کامارو ZL1 بیارید
رفتن از هر کدوم نسخه ضعیف آوردن
JaMsHiD-R1988
۷ تیر ۱۴۰۳عزیز سوپرا و نیسان نسخه دیگه ای ندارن !
اگه داشتن ، اون موقع هم کامارو ZL1 و ماستنگ دارک هورس بیارن !
الان نسخه های هم قدرت با راندمان تقریبا یکسان رو آوردن
علی
۸ تیر ۱۴۰۳از رقیب هاش که قدرت بیشتری داشت
سوشیانت
۷ تیر ۱۴۰۳قطعا انتخابم فورد و شورولت با پیشرانه v8🔥
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۷ تیر ۱۴۰۳وقتی توان دنده کشی ندارن چه اسراری داره گیربکس دستی بیاره.راننده کامارو نسبتا خوب دنده میداد.بحث ادعا نباشه همین موستانگ و کامارو رو بدن به من به راحتی ۱ ثانیه تایم رو نسبت به چیزی که اینا ثبت کردن کاهش میدم.چرا میگم دوتا ماسلها چون تنفس طبیعی هستن پاور شیفت رو توربو یکم خطرناکه اگر یک لحظه اشتباه کنی ممکنه انجین آسیب ببینه.
JaMsHiD-R1988
۷ تیر ۱۴۰۳اصلا موقعی درگ ریس های این یارو رو میبینم سر گیجه میگیرم !
موقع تعویض دنده هر ماشین ده متر عقب میوفتاد😂
انگار داره تو شهر دنده عوض میکنه😑
B
۷ تیر ۱۴۰۳اره خدایی نوب بودن همون دنده اتومات باید برونن اینا 😁 راننده فورد که دنده دادنش افتضاح بود
HFball
۷ تیر ۱۴۰۳راننده ها که همه چلاق 😂
نیسان و سوپرا رو دوست دارم ولی موستانگ و کامارو یه چیز دیگن
موستانگ… ظاهر زیبا صدای زیبا تنفس طبیعی و در آخر فورد بودنش🤩
یوسفی
۷ تیر ۱۴۰۳موستانگ و کامارو ❤️💓
Taha Ayoobi
۷ تیر ۱۴۰۳چرا هر دنده ای که میداد دیه ترمز هم میزد انگار؟
Taha Ayoobi
۷ تیر ۱۴۰۳کامارو فرمون کوروت رو داره؟
Taha Ayoobi
۷ تیر ۱۴۰۳انتخابم همشون ولی با اولویت
حسن
۸ تیر ۱۴۰۳کلا نباید ایراد بگیرید ایران که نیست فقط خودرو دنده ایه
اونجا از همون اول اتومات سوار میشن دنده ای خیلی مهارت ندارن
حسن
۸ تیر ۱۴۰۳4 تا اسطوره
ابوالفضل
۸ تیر ۱۴۰۳یارو از دنده دستی هیچی بارش نی از پشت فورد هم تکون نمیخوره
اینا که تعویض دنده بلد نیستن
جا رو عوض کنن ببینیم تاثیری داره یا نه
بعد سوپرا رو رفتن نسخه GR رو آوردن
موستانگ و کامارو ضعیف ترین نسخه با این حال تو رولینگ باید برتری رو حفظ کنی
که این یارو گند زد
Amir
۸ تیر ۱۴۰۳کامارو یه چیز دیگهس مخصوصا کامارو ZL1