فورد

درگ فورد موستانگ GT جدید با تویوتا سوپرا، نیسان Z و شورلت کامارو

آیا نسل هفتم فورد موستانگ GT با پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی حریف دو رقیب ژاپنی شش سیلندر توربو و یک رقیب مستقیم آمریکایی خواهد شد؟

هر چهار خودروی این جمع دیفرانسیل عقب هستند و همگی از گیربکس‌های شش سرعته دستی استفاده می‌کنند درحالی‌که برای موستانگ و کامارو گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک، برای نیسان Z گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و برای سوپرا هشت سرعته اتوماتیک هم ارائه می‌شود. با وجود این شباهت در انتقال نیرو، بین چهار خودروی جمع ما از لحاظ وزن اختلاف زیادی وجود دارد. سنگین‌ترین عضو گروه موستانگ با ۱۷۳۵ کیلوگرم وزن و پس‌ازآن کامارو SS با ۱۷۰۵ کیلوگرم است درحالی‌که نیسان و تویوتا بسیار سبک‌تر بوده و به ترتیب ۱۵۹۵ و ۱۵۱۵ کیلوگرم وزن دارند.

بزرگ‌ترین پیشرانهٔ گروه زیر کاپوت کامارو SS قرار دارد یعنی یک ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی که ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بااین‌حال، موتور ۵ لیتری موستانگ با وجود حجم کمتر، قوی‌تر است زیرا از سیستم سوپاپ DOHC بهره می‌برد. این موتور در حالت استاندارد ۴۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما نمونهٔ حاضر در این درگ به سیستم اگزوز سفارشی مجهز است که قدرت را به ۴۸۶ اسب بخار افزایش می‌دهد. بااین‌حال، ۱.۲ لیتر حجم کمتر موتور موستانگ خود را در گشتاور نشان می‌دهد که با ۵۶۲ نیوتن متر، بسیار از کامارو کمتر است.

Z و سوپرا اما از رقبای آمریکایی ضعیف‌تر هستند زیرا هردو از پیشرانه‌های شش سیلندر توربو استفاده می‌کنند. موتور نیسان از نوع ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که تویوتا از موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی ب‌ام‌و نیرو می‌گیرد که فقط با یک توربوشارژر، ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در این ویدئو موستانگ یکی‌یکی با هرکدام از سه خودروی دیگر در مسابقات درگ و رولینگ رقابت می‌کند که می‌توانید نتیجهٔ آن‌ها را در ادامه تماشا کنید.

مشخصات فنی

فورد موستانگ GT شورلت کامارو SS نیسان Z تویوتا GR سوپرا
پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 ۶.۲ لیتری V8 ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۴۸۶ اسب بخار ۴۵۵ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار ۳۸۲ اسب بخار
گشتاور ۵۶۷ نیوتن متر ۶۱۷ نیوتن متر ۴۷۵ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور عقب عقب عقب عقب عقب
وزن ۱۷۳۵ کیلوگرم ۱۷۰۵ کیلوگرم ۱۵۹۵ کیلوگرم ۱۵۱۵ کیلوگرم
قیمت پایه ۴۴,۰۵۵ دلار ۴۳,۸۹۵ دلار ۴۴,۱۱۰ دلار ۵۶,۴۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    سلام
    ببخشید سوال من یکم بی مورد به این مطلب هست
    دوستانی ک تجربه استفاده از برلیانس h330 1500cc دارن بنظرتون ارزش خرید داره یا با بودجه حدود ۴۵۰ چی پیشنهاد میدن؟
    ممنون میشم از راهنماییتون🙏

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. پیام۲

      ۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (207 ديدگاه)

      داتسون و فورد بنظرم بهترن
      سوپرا دیگه زیادی گرونه

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. JaMsHiD-R1988

      ۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1701 ديدگاه)

      دور و بر ماشین چینی نرو مخصوصا دست دوم
      فامیل ما یه برلیانس داره ، دوماه گذاشته تعمیر گاه تا گیربکسش پیدا بشه
      فقط بخاطر اینکه دنده سه ماشین مشکل داشته

      موافقم 3
      مخالفم 2
    3. حسن

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1474 ديدگاه)

      کلا برلیانس 1500 کشش نداره چه تو سبقت چه تو سربالایی کم میاره
      بهترین گزینه اول پژو 405 slx بعد سمند EF7 رانا

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. نویدی

    ۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    انجین bmw😍😈
    عملکرد سوپرا عالی بود.

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. Mr wrong

      ۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (104 ديدگاه)

      اتفاقا بخاطر همین انجین دیگه یه سوپرا نیست

      موافقم 7
      مخالفم 7
      1. حسن

        ۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1474 ديدگاه)

        اتفاقا موتور تو دنیای خودرو خیلی ملاک نیست موتور درخواستیه هر خودرو سازی میتونه سفارش یک موتور از هر برندی که علاقه داره را بده صدها مدل خودرو وجود دارن که موتورشون سفارشیه
        ردبول تو فرمول یک هم از هوندا موتور میخره یا بوگاتی سفارش موتور داده به کاسورث پس میخوای بگی بوگاتی نیست

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. Mr wrong

          ۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (104 ديدگاه)

          حرفت که کاملا درسته و بحثی تو کلیت حرفت نیست دوست من.
          ولی ماشینی مث سوپرا با اون پیشینه و نسل افسانه ایی ش فرق میکنه
          الان یه کوروت رو با موتور پورشه تصور کن چیز بدی نیست ولی همه میدونیم که ی جوریه نه؟

          موافقم 2
          مخالفم 0
  3. DinosaurDana

    ۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    مسابقات درگ بازی فکری و سیاسی خودروساز ها به نفع برقی هایی که تمام گشتاور رو میتونن تو کمترین دور تولید کنن هست
    الان نگاه کنی با وانت میان درگ انجام میدن که اصلا برای این کار نیست !!!
    و همین شتاب اولیه بالا و برنده شدن تو درگ کلی رو فروش تاثیر میزاره

    ولی منطق رو بخواییم پیشه کنیم ماشینی قوی هست که بتونه با راننده اُخت بشه

    ماشینی که بتونه همزمان تو کفی ، سربالایی ، سرپایینی و پیج و خم و دست اندازها حداکثر راندمان رو نشون بده.
    مثالش هم امثال چارجر ، ایمپرزا ، سیوک و…..

    اما انگار دور دورِ شاسی بلند ها و برقی ها هست

    ماشین های خوبم که کلکسیونی شدن رفتن دست اون پولدارایی که اصلا عشق گاز دادن رو نمیدونن چی هست!

    موافقم 8
    مخالفم 5
  4. Car love

    ۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (614 ديدگاه)

    مرحوم سوپرا و z 😞 سلاطین عدم فروش 😞

    موافقم 3
    مخالفم 10
    1. JaMsHiD-R1988

      ۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1701 ديدگاه)

      مرحوم کره که همینارو هم نداره🤣🤣🤣

      موافقم 7
      مخالفم 0
  5. B

    ۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (513 ديدگاه)

    فورد چقدر ضعیب کارکرد تو رولینگ از همه باخت درگم فقط نیسان z رو برد
    پرفورمنس کامارو واقعا بی نظیر بود در زمان خودش

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2276 ديدگاه)

      با این دنده هایی که این یارو عوض می‌کرد، توربیون دستی هم بود میباخت.

      هر دنده ای که میداد یه ترمز هم میزد.

      موافقم 5
      مخالفم 0
  6. Amir Enzo

    ۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    برید موستانگ دارک هورس بیارید
    شورلت کامارو ZL1 بیارید
    رفتن از هر کدوم نسخه ضعیف آوردن

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. JaMsHiD-R1988

      ۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1701 ديدگاه)

      عزیز سوپرا و نیسان نسخه دیگه ای ندارن !
      اگه داشتن ، اون موقع هم کامارو ZL1 و ماستنگ دارک هورس بیارن !
      الان نسخه های هم قدرت با راندمان تقریبا یکسان رو آوردن

      موافقم 2
      مخالفم 8
    2. علی

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (607 ديدگاه)

      از رقیب هاش که قدرت بیشتری داشت

      موافقم 1
      مخالفم 1
  7. سوشیانت

    ۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2439 ديدگاه)

    قطعا انتخابم فورد و شورولت با پیشرانه v8🔥

    موافقم 8
    مخالفم 7
  8. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (175 ديدگاه)

    وقتی توان دنده کشی ندارن چه اسراری داره گیربکس دستی بیاره.راننده کامارو نسبتا خوب دنده میداد.بحث ادعا نباشه همین موستانگ و کامارو رو بدن به من به راحتی ۱ ثانیه تایم رو نسبت به چیزی که اینا ثبت کردن کاهش میدم.چرا میگم دوتا ماسلها چون تنفس طبیعی هستن پاور شیفت رو توربو یکم خطرناکه اگر یک لحظه اشتباه کنی ممکنه انجین آسیب ببینه.

    موافقم 10
    مخالفم 5
  9. JaMsHiD-R1988

    ۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1701 ديدگاه)

    اصلا موقعی درگ ریس های این یارو رو میبینم سر گیجه میگیرم !
    موقع تعویض دنده هر ماشین ده متر عقب میوفتاد😂
    انگار داره تو شهر دنده عوض می‌کنه😑

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. B

      ۷ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (513 ديدگاه)

      اره خدایی نوب بودن همون دنده اتومات باید برونن اینا 😁 راننده فورد که دنده دادنش افتضاح بود

      موافقم 3
      مخالفم 0
  10. HFball

    ۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    راننده ها که همه چلاق 😂
    نیسان و سوپرا رو دوست دارم ولی موستانگ و کامارو یه چیز دیگن
    موستانگ… ظاهر زیبا صدای زیبا تنفس طبیعی و در آخر فورد بودنش🤩

    موافقم 6
    مخالفم 1
  11. یوسفی

    ۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    موستانگ و کامارو ❤️💓

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. Taha Ayoobi

    ۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2276 ديدگاه)

    چرا هر دنده ای که میداد دیه ترمز هم میزد انگار؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. Taha Ayoobi

    ۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2276 ديدگاه)

    کامارو فرمون کوروت رو داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Taha Ayoobi

    ۷ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2276 ديدگاه)

    انتخابم همشون ولی با اولویت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حسن

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1474 ديدگاه)

    کلا نباید ایراد بگیرید ایران که نیست فقط خودرو دنده ایه
    اونجا از همون اول اتومات سوار میشن دنده ای خیلی مهارت ندارن

    موافقم 5
    مخالفم 0
  16. حسن

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1474 ديدگاه)

    4 تا اسطوره

    موافقم 3
    مخالفم 0
  17. ابوالفضل

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (228 ديدگاه)

    یارو از دنده دستی هیچی بارش نی از پشت فورد هم تکون نمیخوره
    اینا که تعویض دنده بلد نیستن
    جا رو عوض کنن ببینیم تاثیری داره یا نه
    بعد سوپرا رو رفتن نسخه GR رو آوردن
    موستانگ و کامارو ضعیف ترین نسخه با این حال تو رولینگ باید برتری رو حفظ کنی
    که این یارو گند زد

    موافقم 1
    مخالفم 1
  18. Amir

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    کامارو یه چیز دیگه‌س مخصوصا کامارو ZL1

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا