شورلتفورد

مقایسه کوروت ZR1 و موستانگ GTD، سوپراسپرت برتر آمریکا کدام است؟

کوروت ZR1 و موستانگ GTD دو سوپراسپرت کاملاً متفاوت هستند که هرکدام به شیوهٔ خود پرفورمنس آمریکایی را تعریف می‌کند اما کدام‌یک بهتر است؟

هرچند قوی‌ترین موستانگ‌ها را با نام شلبی می‌شناسیم ولی در نسل هفتم این خودرو، فورد نسخه‌ای بنام GTD را معرفی کرده که قرار است حد نهایی موستانگ باشد. با توجه به قیمت ۳۲۵ هزار دلاری موستانگ GTD، قبلاً شک و تردیدهایی در مورد ارزش این خودرو در قبال چنین رقم گزافی مطرح شده بود اما حالا با معرفی کوروت ZR1 جدید، شرایط برای فورد حتی سخت‌تر هم شده است زیرا به‌احتمال‌زیاد، سوپرکار جدید شورلت با قیمتی زیر ۲۰۰ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

کوروت ZR1 به یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق نسخه‌ای ارتقاءیافته از گیربکس هشت سرعته دوکلاچه کوروت به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. به گفتهٔ شورلت، این سوپرکار می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر درگ را در کمتر از ۹.۷ ثانیه طی کند. اعداد موستانگ GTD اما همگی ضعیف‌تر هستند. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است و هرچند فورد فعلاً اطلاعات بیشتری از این موتور اعلام نکرده اما اختلاف قدرت حدود ۲۶۰ اسب بخاری با کوروت بسیار قابل‌توجه است.

البته GTD چیزی بیش از یک ماسل کار با پیشرانهٔ بزرگ است زیرا فورد در این خودرو از پانل‌های بدنهٔ فیبر کربنی سبک‌وزن استفاده کرده و تغییرات بیرونی آیرودینامیکی و تعلیق عقب منحصربه‌فرد پوشراد مسابقه‌ای را برای آن در نظر گرفته است. برای کسانی که به این قانع نیستند، پکیج پرفورمنس هم قابل سفارش خواهد بود که باله‌های جلو، اسپلیتر جلوی بزرگ‌تر، فلپ‌های زیر بدنه و سیستم DRS برای بال عقب را به همراه دارد. این پکیج همچنین شامل پکیج سبک‌وزن هم خواهد بود که مقداری از مواد عایق صدا را حذف و رینگ‌های ۲۰ اینچی منیزیومی را ارائه می‌کند. تکمیل‌کنندهٔ تغییرات موستانگ GTD هم انتقال گیربکس به عقب برای توزیع بهتر وزن است.

متأسفانه فورد فعلاً اطلاعات زیادی در مورد این موستانگ منتشر نکرده و صرفاً می‌دانیم حداکثر سرعتی بیش از ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. این رقم اما در برابر کوروت ZR1 که گفته شده به‌راحتی به حداکثر سرعتی بیش از ۳۴۵ کیلومتر دست پیدا خواهد کرد چندان قابل‌توجه نیست. علاوه بر این، گفته شده کوروت در حداکثر سرعت خود ۵۴۵ کیلوگرم داون‌فورس تولید خواهد کرد. البته این ماشین در دو نسخه ارائه می‌شود که اهداف متفاوتی دارند. به گفتهٔ شورلت، ZR1 استاندارد پادشاه حداکثر سرعت خواهد بود درحالی‌که نسخهٔ ZTK به لطف پکیج آیرودینامیکی تهاجمی، پادشاه پیست محسوب می‌شود. این پکیج شامل بال بزرگ عقب، باله‌های جلو، فنرهای سفت‌تر، کمک‌فنرهای اصلاح‌شده و لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت کاپ 2R خواهد بود.

موستانگ به‌اندازهٔ کوروت خودروی خاصی به نظر نمی‌رسد و این موضوع در نسخهٔ GTD هم تا حد زیادی به قوت خود باقی است ولی بااین‌حال، سوپراسپرت فورد در داخل با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۳.۲ اینچی که باعث می‌شود نمایشگر ۸ اینچی کوروت کاملاً کوچک به نظر برسد، کمی مدرن‌تر از رقیب موتور وسط خود احساس می‌شود. بااین‌حال، برخلاف موستانگ، کابین ZR1 به نظر نمی‌رسد که مستقیماً از یک کوپهٔ ۳۲ هزار دلاری گرفته شده باشد.

 

با توجه به توضیحاتی که داده شد، کدام سوپراسپرت را ترجیح می‌دهید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۹ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. Siyavash

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (811 ديدگاه)

    کوروت انتخاب عاقلانه ای هست ولی موستانگ به شدت دلبری میکنه…انتخاب بین عقل و دل هست…

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. (Ali(chevynova

      ۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      هر ۲ خدای پرفورمنس هستن
      یکی پرفروش ترین کوپه اسپرت جهانه و اون یکی هم اصیل ترین سوپر اسپرت جهان با ۷۱ سال سابقه که قاتل الکی گرونهای تولید محدوده

      هر ۲ با اون پشتوانه درخشانی که دارن ماشالاه امریکن کارز و ماشالاه کاربراتور دارن

      ماشالاه ماسل کارز
      ماشالاه دف عقب
      ماشالاه حجم بالای موتور و گشتاور مافوق هیولا

      موافقم 11
      مخالفم 17
      1. فقط انگلستان

        ۷ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1120 ديدگاه)

        علی نوا با این افراط ها نمیتونی آمریکا رو بکشی بالا
        اون آمریکایی که در موردش حرف میزنی مال پنجاه سال قبل هستش که خودروهای قوی زیادی داشت الان کلا چهار مدل چلنجر و موستانگ و کوروت و کامارو رو داره و تمام همش همین چهار تاس که قراره تولید چلنجر هم متوقف بشه دیگه اینهمه بزرگ نمایی های تو بی فایده س
        برای این چهار خودرو اسپورت آمریکایی چهار رقیب فقط از مکلارن براشون میارم مکلارن gts و آرتورا و سنا و 750S که از هر لحاظ از خودروهای پرفورمنس آمریکایی برتر هستن.

        موافقم 11
        مخالفم 7
        1. (Ali(chevynova

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          عنگلیس که نه گذشتش چیزی بود و نه الانش
          لااقل گذشته ماله خودشون بود نه هند و بحرین

          امریکا همچنان یکی از وزنه های مهم خودروسازیه و هرکی نمیتونه قبول کنه مشکل از خودشه

          موافقم 12
          مخالفم 12
        2. car lover

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          فقط چلنجر موستانگ کوروت کامارو؟ کادیلاک های بلک وینگ هلکت ها هنسی تواتارا
          ترک هاوک اسکالید رپتور رم تیرکس و خیلی های دیگه… به عقیده ی من هیچ چیز تو این دنیای آشفته دیگه مثل قدیمش نیست صنعت خودرو، موسیقی، هنر، ورزش… ولی ماشین های آمریکایی مثل همیشه قدرتمند و با ابهت هستن

          موافقم 16
          مخالفم 6
        3. حسن

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2089 ديدگاه)

          زینگر

          موافقم 10
          مخالفم 6
        4. فقط انگلستان

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          اسکالید و رپتور و رم و … ساوپر اسپورت نیستن که اسمشون رو آوردی
          امثال تواتارا هم مال شرکت های اصلی نیستن و بعضی کشورها از این جور خودروها تولید میکنن.

          موافقم 7
          مخالفم 9
        5. حسن

          ۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2089 ديدگاه)

          یه جوک میگم بخندید
          وقتی در پیست لاگونا سکا وایپر زد مکلارن P1 و پورشه 918 را نابود کرد و رکورد دار پیست شد
          همه حیران شدند اصلا امکان نداشت چنین اتفاقی چون اون دو تا خودرو هیبریدی قویتر بودن
          برخلاف نوربرگ رینگ که کیلویی میرن و اعداد را مجبوری قبول کنی گفتن نمودار سرعت واجبه و باید طبق نمودار برتری وایپر را نشون بدید که چجوری این پر ادعا ها را زده
          نمودار سرعت در متر به متر پیست را گرفت
          وایپر در تمام پیچها سریعتر بود چون سیستم تعلیق بهتری داشت همونی که شما بهش میگید تمامش تیکنولوجیه ترمز بهتری هم داشت
          برتری وایپر در سیستم ترمز و تعلیق بود که به راننده این امکان را می‌دهد که علاوه بر دیر ترمز کردن، با سرعت بیشتری نیز وارد پیچ شود.
          حالا بزرگوار یکم صبر کن خدا را چه دیدی شاید یه وایپر گذاشتن مقابلشون

          موافقم 12
          مخالفم 8
        6. (Ali(chevynova

          ۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          تازه وایپر یه ماشین کاملا سنتی بود
          ۱۰ سیلندر ، دنده دستی
          یه قلدر پرگشتاور که یاداور دوجهای دهه ۶۰ بود که ۴۲۰ اسب قدرت داشتن اون زمان

          وایپر تا روزی که بود بلای جون اروپاییهای صندلی چرم بود و بعد از رده خارج شدنش هم فورد gt جدید و کوروت نسل ۸ شدن کابوس الکی گرونهایی که تنها ویژگیشون اونکه تو سال ۵۰ تا میفروشن و باعث منقرض شدن گاوهای هلندی شدن😁

          موافقم 4
          مخالفم 11
        7. HFball

          ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (210 ديدگاه)

          قیمت چی داداش؟ قیمت هم مورد مقایسه قرار بده

      2. راستگو

        ۷ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (181 ديدگاه)

        یه جوک بتون بگم جدیده جدید
        کوروت اصیل ترین دنیا😂

        ماشالا استند اپ کمدی از نوع نشسته ش

        موافقم 7
        مخالفم 11
        1. (Ali(chevynova

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          راستگو

          چرا حقیقت برای امثال تو اینقدر تلخه؟
          اصالت کوروت ۷۱ ساله که خوب چون جوابی برای این مقدار اصالت کورت نداری شروع کردی به شیرین بازی که یه حرکت طبیعیه این مواقع

          موافقم 11
          مخالفم 9
    2. NAVID@@98

      ۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (773 ديدگاه)

      👑🥇مقایسه خدایی ها از خداییان هر چیز اول 🥇👑
      این مقایسه قاره آمریکا😍

      موافقم 9
      مخالفم 4
    3. خاص

      ۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (239 ديدگاه)

      ّFord GT MK IV
      و نسل آینده‌ی شهریِ Ford GT
      و زینگر 21C BlackBird

      موافقم 3
      مخالفم 1
    4. EX

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (30 ديدگاه)

      دوستان امریکن‌فن یکم صبر کنید این حضرت والامقامتون تشریف بیاره چارتا پیست ببینیم چند مرده حلاجه . رقباشم دست کم نگیرید مخصوصا از کمپانیای فراری و پورشه
      راستی مهندسای کوروت از GT2RS و SF90 استراداله ، برای ساخت این کوروت ZR1 جدید کمک گرفتند . خیلی زشته اگه ازشون تشکر نکنید :)

      https://www.roadandtrack.com/news/a61690460/ferrari-sf90-and-porsche-911-gt2-rs-as-2025-chevrolet-corvette-zr1-benchmarks/

      موافقم 8
      مخالفم 12
      1. (Ali(chevynova

        ۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        زشت وقتیه که فراری اومد یه تسلا خرید و مورد بررسی قرار داد که چطور ساخته شده
        یادتون نره اینرو اروپایی فنای عزیز
        مطلبش در ارشیو پدال موجوده

        موافقم 9
        مخالفم 5
        1. EX

          ۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (30 ديدگاه)

          یاد اون انجین فراری ۴۵۸ افتادم که شورلت اومده بود از روش هر شب مشق مینوشت
          اونم در پدال موجوده اتفاقا

          موافقم 5
          مخالفم 6
        2. سوشیانت

          ۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          تو اون پستی هم که پدال گذاشته هیچ جاش ننوشته که از طراحیش استفاده کرده یا کپی کرده اگر فکر میکنی که تقلید محسوب میشه پس فراری هم از لامبو و تسلا تقلید کرده خود پدال راجبش توضیح داده

          موافقم 3
          مخالفم 2
  2. 911

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (600 ديدگاه)

    موستانگ جی تی دی از لحاظ دانفورس و آیرودینامیکی بهتر از کوروت عمل میکنه ،که از ظاهرش هم معلومه ،ولی کوروت از قدرت و گشتاور بیشتری سود میبره باید دید در واقعیت چه کار میکنن ،من که از عمل کرد عالی کوروت اطمینان دارم و موستانگ هم میتونه عمل کرد خوبی داشته باشه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  3. hosen

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (694 ديدگاه)

    جفت‌شون خیلی خفن و جذابن ولی zr1 جدید تو یه لول دیگه ای اصن. اون موتور 5.5 لیتری میل‌لنگ تخت تویین توربوش هر عشق ماشینی رو دیوونه میکنه.

    موافقم 7
    مخالفم 2
  4. Taha Ayoobi

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4379 ديدگاه)

    عاشق هردو شونم،

    موستانگ به نظرم خیلی طوفانی قراره وارد شه، چون قیمتش واقعا بالاس نسبت به بقیه موستانگ ها

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. (Ali(chevynova

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      خوب نسبت به بقیه موستانگها خیلی پرفورمنس بهتری داره

      1. Taha Ayoobi

        ۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (4379 ديدگاه)

        تو آیرودینامیک ترکونده GTD

  5. Scuderia Ferrari

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    فورد بجای اینکه برای یک ماسل کار اینهمه هزینه کنه باید روی بهترین سوپر اسپرت آمریکا “GT” هزینه میکرد تا کوروت رو بشونه سر جاش
    نه بروز رسانی بزرگی انجام داد و نه خبری از نسل جدید هست
    اینجا نظرم کوروت هست چون ذات و طبیعت هرچیزی رو نمیشه عوض کرد و به راحتی از ماسل به سوپر اسپرت شیفت کنی

    موافقم 12
    مخالفم 3
  6. همایون

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (784 ديدگاه)

    صددرصد کوروت انتخاب بهتریه ولی واسه موستانگ تولید محدود هیچ خطری نداره از لحاظ فروش چون مشتری این خودروها راحت جفتشو میخرن .راستی کوروت قرار نیست چهارچرخ متحرک باشه؟اینهمه قدرت با چهارچرخ راحتتر به زمین چنگ میزنه

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. B

      ۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (878 ديدگاه)

      فکر میکنم نسخه ۴ چرخ محرک رو برای zora گذاشتن که رو محور جلوییش یک موتور الکتریکی وصل میشه ( البته اینا حدس و گمان منه) ولی چیزی که معلومه شوی نهایت این نسل کوروت رو برای zora کنار گذاشته و احتمالا حدود ۱۳۰۰ اسب قدرت داشته باشه

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. nikan

        ۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (160 ديدگاه)

        قبلا خود شوی گفته زورا در واقع ترکیب سیستم هیبریدی E ray و تویین توربو zr1ـه.
        در واقع میخوان موتور الکتریکی e ray رو روی محور جلو zr1 بزارن تا زورا خلق بشه که به حدس من این سیستم هیبریدی توی زورا خیلی قوی تر از e ray باشه

  7. corvette

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (370 ديدگاه)

    جفتشون واقعا
    آبروی کمپانی های خودشونن
    جفتشون حرف ندارن
    من انتخابم کوروته
    ولی ماستنگ جی تی دی هم با اون اکتیو آیروش و تعلیق پوشرادش دلبری میکنه

    موافقم 8
    مخالفم 3
  8. (Ali(chevynova

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    اصالت در این رقابت بینهایت زیاده
    هر ۲ انتخاب من هستن

    موافقم 7
    مخالفم 10
  9. امیرحسین

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    بخدا کوروت رقابت میکنه با فورد جی تی و دوج وایپر
    موستانگ هم با کامارو و چلنجر

    موافقم 10
    مخالفم 1
  10. car lover

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    کاش کوروت هم مثل موستانگ از یه سوپرشارز استفاده میکرد

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. Dark Knight

      ۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (580 ديدگاه)

      سوپرشارژ فقط باعث افزایش وزن با راندمان و پرفورمنس نا امید کننده میشه ، نسل قبلی zr1 سوپرشارژ مثلا ۷۵۰ اسبی بود ولی در واقعیت حداکثر مثل یه ماشین ۴۰۰ اسبی بود به خاطر همین ایده توئین توربوشارژ خیلی بهتره

      موافقم 1
      مخالفم 5
      1. car lover

        ۷ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        افزایش وزن تهش 50 60 کیلو میشد که در عوض جبران لگ توربو بود و البته صدای جذابتر با سوپرشارژ هم میشد به همین قدرت رسید

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. Taha Ayoobi

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4379 ديدگاه)

          الان که دیگه لگ توربو رو به صفر رسوندن تغریبا، منم دوست داشتم سوپرشارژر می‌بود، کلا با سوپرشارژر خیلی بیشتر حال میکنم ولی چون سوپرشارژر یکم از نیروی موتور رو میگیره خودش و بازدهیش کمتره اینجا توربو بهتره انگار.

          موافقم 4
          مخالفم 1
      2. حسن

        ۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2089 ديدگاه)

        کجاش 400 اسبی بود
        توانسته به 344 تا سرعت برسه بیشتر از اعلام شورولت
        در زمان خودش رکورد ویرجینیا را زد ۲:۳۷.۲۵
        مک‌لارن سنا : تایم: ۲:۳۴.۹

        موافقم 4
        مخالفم 2
  11. Dark Knight

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (580 ديدگاه)

    از نظر من فورد توی ساخت gtd خیلی زیاده روی کرده چون اولا موستانگ هیچوقت ماشین پیست نبوده ( بر خلاف وایپر و کوروت ) که الان بخواد مثلا رکوردشکنی کنه و دوما قیمت ۳۲۵ هزار دلار برای ماشینی که در اصل یه gt500 هست با یه خورده قدرت بیشتر و وزن کمتر ( به همراه کربن فایبر بیشتر ) اصلا منطقی نیست و صرفا به درد کلکسیونر ها میخوره که میخوان پنج سال بعد از توقف تولید با دو یا سه برابر قیمت بفروشن ، اما zr1 جدید به معنا واقعی نشان دهنده تکنولوژی و قدرت آمریکا تو خودروسازی هست و از نظر من باید ماشین سال آمریکا شمالی بشه چون از همه نظر حرف نداره : ۱۰۶۰ اسب بخار قدرت گرفتن از یه ماشین درونسوز بدون کمک الکترو موتور ها واقعا کار سختیه که این نشان دهنده تکنولوژی فوق العاده موتور LT7 هست و از همه مهم تر مثل چلنجر یا همین موستانگ ۱۰ تن وزن نداره و تونستن خیلی خوب وزن ماشین رو پایین نگه دارن که همین باعث میشه تو پیست حرفا برای گفتن داشته باشه و در نهایت این همه قدرت و ویژگی جذاب با کمتر از ۲۰۰ هزار دلار میخواد عرضه بشه که واقعا هیچ جای انتقادی باقی نمیذاره

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      مخالفم.

      باید ببینیم موستانگ چیکار میکنه.

      شاید رکورد هارو جا به جا کرد با اینکه ماسله.

      موافقم 3
      مخالفم 2
  12. EX

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    کوروت با در نظر گرفتن قیمت در برابر پرفورمنس خیلی بهتره
    البته امیدوارم نژاد اسب بخارای شورلت و فورد با نژاد اسبای دوج متفاوت باشه :)

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. (Ali(chevynova

      ۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7387 ديدگاه)

      دوج که مورد تاییدnhra هست و خوب هرکی که در مورد دوج نظر منفی میده در واقع باید به هوش و ذکاوتش شک کرد
      بهرحال قبول اونکه دوج خدای درگه برای خیلی ها بیش از اندازه سخته

      ماشالاه دوج
      ماشالاه کاربراتور
      ماشالاه تاییده nhra

      موافقم 6
      مخالفم 10
      1. EX

        ۷ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (30 ديدگاه)

        من اتفاقا بیشتر از شما به عقل همه کسانی که اون اعداد رو باور کردند شک دارم ‌. البته خیلیا جرئت رو به رو شدن با حقیقت رو ندارند . مثل کبک سرشونو میکنن زیر برف
        حالا ازین بگذریم اثبات کردنتون هم خیلیی جالبه. میگید باهاش تنها یک نفر تایم ۸.۹ زده و برگه nhra هم گرفته . خب خیلی هم عالی دمش گرم . حالا این پهلوون کی هست که دوج رو روسفید کرده ؟
        خود مهندس دوج 😂
        هر چی از طنز داستان بگم ، حق مطلب ادا نمیشه

        موافقم 11
        مخالفم 2
        1. (Ali(chevynova

          ۷ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (7387 ديدگاه)

          داستان از این قراره که کسی که چشم دیدن موفقیت ماشینهای امریکایی رو نداره و از رکورد زدنهای اونها حرصش میگیره یه سازمان معتبر مثلnhra رو که چلنجر ۱۷۰ رو تایید کرده ، نهی میکنن تا بخیال باطلشون کمی اون حرص درونیشون رو کم کنه
          من حق میدم به این افراد چون یه امریکایی قیمت مناسب رکوردی زده که اروپاییها الکی گرون نتوستن با اون همه ادعای تو خالی بهش برسن پس طبعا حسادت ها باعث دشمنی با چلنجر ۱۷۰ و طرفدارهاش پیش میاد

          موافقم 4
          مخالفم 8
        2. سوشیانت

          ۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3525 ديدگاه)

          منم به عقل کسایی که این اعداد رو قبول نمیکنن شک دارم چون وقتی دیگه عکس برگه درگ اومده و اسم راننده هم مشخصه و یه سازمان معتبر هم تایید کرده قبول نکردن این اعداد منطقی نیست جالبه که حتی یک سایت هم ادعای دوج رو رد نکرده بجز کاربران آلمانی فن پدال!

  13. سوشیانت

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3525 ديدگاه)

    هر دو از لحاظ پرفورمنس فوق العاده هستن اما انتخابم شورولته

    موافقم 5
    مخالفم 5
  14. JDM سابق

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (726 ديدگاه)

    این همه هزینه و تدارکات برای یه ماسل کار تقریباً بی معنیه، ماسل کار اول از همه باید در دسترس باشه یعنی قیمت کمی داشته باشه، قدم بعدی پیست محور بودن هست که البته من از ماسل کار پیست محور هم خوشم میاد اما این همه هزینه باید صرف یه سوپر اسپورت میشد، درکل جذابه، کوروت هم همینطور
    من دوست ندارم نقطه ضعف هارو بازگو کنم چون تو دنیایی که همه دارن تعداد سیلندر کم میکنن و به برقی و هایبرید سوییچ میکنن این دوتا بر خلاف بقیه عمل کردن هم‌چنان جذابیت درون سوز و با قدرت بیشتر نشون میدن

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      GTD به نوعی از ماسل خارجه.

      این همه تکنولوژی و سنسور و سیستم های دیجیتالی تبدیلش کرده به سوپر اسپرت

    2. R@min

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2058 ديدگاه)

      ماستنگ GTD و GT3 هزینه ای نداشت نسبت توسعه ۶ میلیاردی کوروت و گیربکس، موتور، پلتفرم از قبل حاضر بود و حتی کار مونتاژ هم تو کارگاه مالتیمتیک انجام میشه.

      راه ماستنگ تو نسل ۶ و ۷ بر اساس سیاست پورشه در قبال ۹۱۱ هست و اونم محصولی راننده محور و متمرکز در پیست و راه کوروت نسل ۸ مشابه فراری هست یه محصول اگزوتیک و اتو کشیده برای رقابت چند وجهی.

      ZR1 بزرگ ترین غافل گیری چند سال اخیر بود که حتی توی وزن هم همه رو غافل گیر کرد. هیچ کس کارشناس و اهل فنی فکر نمی کرد جی ام با توربو و متعلقاتش همچنان زیر ۱.۷ تن بمونه، مقالات پیش بینی موتورترند و کارانددرایو و خیلیای دیگه حتی یه طرفدار هم مثل کن کلا رفت رو هوا.

      1. JDM سابق

        ۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (726 ديدگاه)

        کوروت یه نسل و پوشش داد و بعد از انتقال موتور از جلو به وسط به نوعی پوست اندازی کرد
        GTD یه مدل تولید انبوه نیست، فوق‌العاده میشد اگه یه ورژن ترک فوکس GT که از زیربندی با قابلیت تنظیم دمپر های خاص خودش دور میشد مثل ورژن موتور اسپورت به تعلیق پوشراد مکانیکی مولتی متیک مجهز میشد با یه تیون ساده قدرتشو نزدیک ۸۰۰ اسب میرسوندن شاسی آلمینیوم _ فیبرکربنش به راحتی اجازه میداد تا یه ادیشن ناب تولید محدود سال آخره عمرش ازش دربیاد،
        درباره کوروت هم خودمم جا خوردم هرچی داده جمع کرده بودم به فنا رفت اخیراً یه بابایی تو یوتیوب می‌گفت قراره هایبرید AWD بشه که تو شتاب هم کسی به پاش نرسه تأکید می‌کرد که منبعی که اطلاعات رو ازش گرفتم به شدت معتبره ولی روزه رونمایی همه چی به کل تغییر کرد
        بنظرم GM زرنگ بازی در آورد که سمت هایبرید نرفت چون موتور برقی خودش باعث افزایش وزنه فکر میکنم وزنش تا ۱۸۰۰ هم میرفت
        اومدن همون موتور و توربو کردن چون میدونستن تیون موتور قبلی از هایبرید سبکتر میشه و در قیمت هم صرفه‌جویی میشه فقط بحث دوام مطرحه، کوروت مثل سوپرکار های لاکچری نیست که مالکشون دست نخورده و استوک نگهشون دارن، افراد زیادی هستن که به فکر تیون کردنش هم هستن مثل کامارو و موستانگ و چلنجر که تیون شدشون به وفور یافت میشه، خیلی دوست دارم بدونم چطور میتونه از پس این تیون ها و درگ های متعدد بربیاد، خلاصه دست به کاره حساسی زدن

        1. R@min

          ۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2058 ديدگاه)

          دیکه کوروت ماشین محبوب تیونرا نیست مخصوصا Z06 این نسل تنها کاری که کردن عوض کردن اگزوزش بود. ZR1 هم همینه مثل محصولات فراری و مک لارن هیچ تیونری نه دانش نه جرات اینو نداره یه موتور میل لنگ تخت دستکاری کنه.

      2. BlackWing

        ۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        با پیج M7_ZR1 تو اینستاگرام داشتم صحبت میکردم گفتم شوکه شدی ؟ گفت همه اینجا شوکه شدن 😄

        موافقم 4
        مخالفم 1
  15. johnmarston

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (151 ديدگاه)

    بدون شک کوروت
    پرفورمنس و اعداد هیجان انگیز تر
    قیمت قطعاً کمتر
    در اصل کوروت سلطان این سگمنته و موستانگ تو یه کلاس دیگه حرف برای گفتن داره

    موافقم 4
    مخالفم 2
  16. Alimopar

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    جای وایپر به شدت خالیه، حیف و صد حیف بخاطر مدیریت ضعیف
    به هر حال هر دو واقعا شاهکار حساب میشن GTD هدفش تایم زیر 7 دقیقه نوربرگرینگ هست و کوروت هم که دیگه ترکونده جای بحثی نیست
    فقط این وسط دلم به حال وایپر و کامارو میسوزه که به حقشون نرسیدن، بشدت پتانسیل تکامل و بزرگ شدن داشتن

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. حسن

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2089 ديدگاه)

      برای وایپر
      وایپر افسانه ای در زمان حیات مقدسش تو هر پیستی رفت درش را تخته کرد و هیچ خودرویی رو دستش نبود 13 تا پیست را به خاک و خون کشید و اسمش را زد سر در پیست
      لاگونا سکا – ۱.۲۸.۶۵ رُد آتلانتا – ۱.۲۶.۵۴ واترفورد هیلز – ۱.۱۰.۸۹
      نلسون لدجز – ۱.۰۶.۲۱ موتان مایل – ۵۱.۱۷ جینجرمن ریس‌وی – ۱.۳۱.۹۱
      پیتزبورگ اینترنشنال ریس کامپلکس – ۵۸.۳۷ گراتان ریس‌وی – ۱.۲۲.۰۹
      ویرجینیا اینترنسنا ریس‌وی – ۲.۴۰.۰۲ ویلو اسپرینگ ریس‌وی – ۱.۲۱.۲۴
      موتور اسپرت رنچ – ۱.۱۶.۹۸ باتن ویلو ریس‌وی پارک – ۱.۴۷.۷۰
      ایندی موتوراسپرت رنچ – ۱.۳۳.۷۵

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. (Ali(chevynova

        ۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        وایپر مثل اساطیر یونانی بود

        ماشینی که تونست با قیمت مناسب و طراحی ساده ولی کارامد رکوردهای بزنی که یه مشت الکی گرون نتوستن با اون تولید کمشون از پسش بربیان
        برای همینه که میگن((mopar or no car))

        هنوزم مشخصات فنی وایپر قابل تحسین هست

        موافقم 6
        مخالفم 3
      2. BlackWing

        ۸ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1303 ديدگاه)

        حسن
        یادمون باشه وایپر ACR-E هنوزم با تایم ۷:۰۱ ثانیه سریع ترین ماشین دنده دستی نوربرگ رینگه 😎🫱🏼‍🫲🏽

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۸ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (4379 ديدگاه)

          و جالب اینجاست که همه این تایم ها با فرم ساده و سنتی ماسل به دست اومده.

  17. car lover

    ۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    این وسط ها یه خدا بیامرزی هم واسه وایپر افسانه ای بدیم و از یاد نبریمش💔
    فورد GT و وایپر و کوروت همیشه در کنار هم بودن ولی افسوس…

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. حسن

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2089 ديدگاه)

      بنازمت واقعا خدای زمانه بود بی همتا و ماندگار

      موافقم 6
      مخالفم 2
  18. حسن

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    این انتخاب نیست بریدن کیکه

    وقتی قرار بود وایپر در پیست لاگونا سکا رکورد گیری کنه به تصمیم دوج قرار شد رندی پست راننده باشه تا هیچ تبعیضی بین مکلارن و پورشه و وایپر وجود نداشته باشه
    وقتی تایم گیری تموم شد رندی غوغا کرد ۱.۲۸.۶۵
    بی نظیر محشر و دیوانه وار
    p1مکلارن : ۱.۳۰.۷۱
    پورشه ۹۱۸ : ۱.۲۹.۸۹
    در زمان سلطنتش رکورد دار 13 تا پیست بود
    این دوتا یاد و خاطر شیر زرد را زنده میکنن

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. حسن

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2089 ديدگاه)

      همون قدیما هم میخوردن اما طرفداراشون یادشون نمیاد یا نمیدونن میگن زدیم

      موافقم 5
      مخالفم 3
  19. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    کوروت که تمام معادلات رو بهم ریخت و مثل همیشه پیشتاز بودنش رو ثابت کرد.ولی انتخاب من موستانگ البته از نوع شلبی ۵۰۰ هست.من کلا موتور جلو وی۸ اونم سوپر شارژ باشه رو میپسندم حالا پوشراد باشه که عالیه.این gtd خیلی خفنه و بین این دو موستانگ که دلایلم رو گفتم.در مورد سوپر شارژ نکردن کوروت یکیش دور بالا بودن انجین کوروته که تنظیم دور سوپر سخت میشه.دلیل بزرگتر ارتفاع موتوره که طراحی رو کلا بهم میریزد.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  20. حسن

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    امیر دهقان وجدانا داغونمون کردی
    پشت هم از خودروهای امریکایی نذار مجبوریم با گوشی بخوابیم چشم درد گرفتم اینا را هفته ای یکی بذار که خسته نشیم توان کامنت گذاشتن داشته باشیم سه شب پشت سر هم نذاشتی بخوابیم روزا هم کلا از کار و زندگی افتادیم

    اقا وقتی پای دادامون کوروت وسطه شوخی ندارم جواب همه را میدیم

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. حسن

      ۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2089 ديدگاه)

      با عرض ارادت خدمت همه صرفا جهت مزاح بود

      موافقم 3
      مخالفم 2
  21. یوسف

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کورت عالیه چی کرد واقعا بااین همه قدرت گمانم سرعتش بیش نوشته بالا باشه من سال 2012باکورت 300/تا رفتم تو انستگرامم فیلمش هست
    yousef.cvc البته بیرون از کشورخودم هم فیلمو گرفتم یادش بخیر

    موافقم 3
    مخالفم 1
  22. BlackWing

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    بدون لحظه‌ای تردید کوروت.
    تو همه بخش‌ها کوروت شلبی رو مغلوب میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  23. ابوالفضل

    ۸ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (317 ديدگاه)

    جفتشون فوق‌العاده هستن
    سیاوش قشنگ گفت انتخاب بین عقل و دل
    عقل میگه کوروت
    دل میگه موستانگ
    انتخاب سختیه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  24. M power

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (365 ديدگاه)

    من خودم اگه بخام تو شهر تردد کنم قطعن فورد رو انتخاب میکنم
    لامصب گنگش بالاس

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا