پورشهفورد

درگ جالب پورشه 911 GT3 با موستانگ راش و شلبی GT500

در این درگ یک پورشه ۹۱۱ GT3 RS نسل قبلی با ۵۰۰ اسب بخار قدرت به مصاف شلبی GT500 با ۷۶۰ اسب بخار و موستانگ راش با ۷۴۰ اسب بخار قدرت رفته است.

بین خودروهای اروپایی و آمریکایی همیشه مناقشه وجود داشته است و طرفداران هرکدام برتری‌های مدل‌های موردعلاقهٔ خود را به رخ رقیب می‌کشند. حال سم کارلیجن در درگ جدید خود به این مناقشه دامن زده و یک پورشه را در برابر دو موستانگ قرار داده است. در این رقابت، یک ۹۱۱ GT3 RS نسل قبلی به مصاف یک شلبی GT500 و یک موستانگ GT با تیونینگ راش می‌رود. بین این خودروها تفاوت‌های زیادی وجود دارد زیرا درحالی‌که پورشه خودرویی مخصوص پیست است، آمریکایی‌ها در خط مستقیم برای رقبا خط‌ونشان می‌کشند.

علاوه بر این، بین مشخصات فنی خودروها هم اختلاف بسیار زیادی وجود دارد که آن‌ها را از بیشترین تا کمترین قدرت بررسی می‌کنیم. اول سراغ شلبی GT500 می‌رویم که با پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور که به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل است، یعنی از وحشی‌ترین محصولات تاریخ فورد محسوب می‌شود. البته این خودرو با ۱۸۹۰ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین عضو جمع هم به‌حساب می‌آید. موستانگ بعدی یک GT است که موتور ۵ لیتری V8 آن در حالت استاندارد تنها ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما به لطف جادوی راش، این اعداد ۲۸۰ اسب بخار و ۲۸۵ نیوتن متر افزایش پیدا کرده و به ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۵ نیوتن متر گشتاور رسیده‌اند.

انتقال نیرو در این خودرو توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و وزن ۱۷۹۰ کیلوگرمی آن صد کیلوگرم از شلبی سبک‌تر است. نهایتاً به پورشه می‌رسیم که از موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی آن تنها ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتن متر گشتاور بیرون می‌آید. این اعداد در مقابل خروجی عظیم هشت سیلندرها اصلاً به چشم نمی‌آیند ولی نباید فراموش کرد که پورشه تنها ۱۴۹۵ کیلوگرم وزن دارد. گیربکس ۹۱۱ مثل GT500 یک هفت سرعتهٔ دوکلاچه است که تمام نیرو را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد.

 

فورد شلبی GT500

فورد موستانگ راش

پورشه ۹۱۱ GT3 RS

پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ ۴.۰ لیتری H6
قدرت ۷۶۰ اسب بخار ۷۴۰ اسب بخار ۵۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۸۵۵ نیوتن متر ۴۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۱۰ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب عقب
وزن ۱۸۹۰ کیلوگرم ۱۷۹۰ کیلوگرم ۱۴۹۵ کیلوگرم

خب حالا بپردازیم به مسابقهٔ یعنی جایی که شلبی همهٔ پیروزی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد به‌جز در مسابقهٔ رولینگ که به دلیل یک تعویض دندهٔ اشتباه از دو خودروی دیگر عقب ماند. GT500 با وجودی که قدرتی تقریباً هم‌سطح موستانگ راش دارد اما به لطف گیربکس فوق‌العاده سریع و هماهنگ با موتور، راش را در گردوغبار خود رها می‌کند و پورشه را هم پشت سر می‌گذارد. البته ۹۱۱ که گویی به قوانین فیزیک اهمیتی نمی‌دهد، در ابتدا جلو می‌افتد اما GT500 به لطف قدرت مهیب خود درنهایت از رقیب آلمانی پیشی می‌گیرد. در رولینگ هم داون‌فورس زیاد پورشه دردسرساز می‌شود و حالا که شلبی عقب افتاده، راش به پیروزی می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    وزن کم قدرت کم
    یا وزن زیاد قدرت زیاد
    من که صدای هشت سیلندر فورد با صدای گریه بچگونه اگزوز پورشه عوض نمیکنم

    موافقم 53
    مخالفم 77
    1. (Ali(chevynova

      ۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (7378 ديدگاه)

      ماشالاه فورد
      امریکن ماسل اصیل

      موافقم 55
      مخالفم 39
    2. زیزیگولو

      ۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      ماشینای آمریکایی مثل آهن ربا آدمو به خودشون جذب میکنن

      موافقم 59
      مخالفم 5
    3. Reza Waffen SS

      ۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      ۹۱۱ GT3 انتخابم

      موافقم 24
      مخالفم 32
    4. M@M@DRZ911

      ۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (366 ديدگاه)

      چه شباهتی بین گریه بچه و صدای یه فلت سیکس تنفس طبیعی پیدا کردی ؟

      موافقم 22
      مخالفم 4
    5. رضا

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (154 ديدگاه)

      صدای این جی تی3 یکی از بهترین صداهای دنیای خودرو هستش مخصوصا دور بالا.اینم بدون که منبع عقب پیکان رو سوراخ کنی میشه صدای آمریکایی گرفت

      موافقم 4
      مخالفم 9
  2. عارف

    ۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (299 ديدگاه)

    درگ پراید با کوییک هم بگذارید

    موافقم 26
    مخالفم 7
  3. R@min

    ۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    بنظرم این پورشه rs بهترین نسخه rs و کلا نسل ۹۹۱ زیباترین و بهترین ورژن ۹۱۱ بود.

    rs جدید با همه تواناییش خیلی هاردکور شده و اون بالانس شاسی و لذت سواری زیر ۸۶۰ کیلو دانفورس له شده.

    موافقم 7
    مخالفم 20
    1. ب ت bugatti

      ۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (179 ديدگاه)

      جی تی دو ار اس سریعترین و بهترین ار اس و ۹۱۱ بود

  4. Amir mahdi @-1387

    ۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (208 ديدگاه)

    ماشالله به فورد و شلبی

    موافقم 30
    مخالفم 2
  5. رامین

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (257 ديدگاه)

    هر چند عاشق صدای وی هشت های وحشی آمریکایی هستم ولی خدایی پورشه هم با ۲۰۰ اسب ضعیفتر خوب عمل کرد اینجا دقیقا اختلاف شتاب گیربکس اتومات با دنده ای مشخص میشه درکل نمیشه از هیولای شلبی گذشت

    موافقم 22
  6. Camaro ZL1 427

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    صد در صد GT500

    موافقم 21
  7. Amir

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    بالاخره برای اولین بار یه ماشین امریکایی تونست ی پورشه رو توی دیگ ببره اونم بخاطر ۲۵۰ اسبی که بیشتر داشتن اگه الان پورشه میبرد امریکایی فنا میریختن میگفتن درگ باید تو پیست مخصوص باش فلان بهمان
    اینجا که دوتا فوردا کلا زود تر شروع میکردن😂ولی
    الان همه امریکایی فنا میگن ماشالا فورد تعصب نمیزاره درست ببینید

    موافقم 9
    مخالفم 17
    1. Ali

      ۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (77 ديدگاه)

      چی شده می بینم خودرو مورد علاقت رنده شده اعصاب به هم خورده !
      تازه می‌دونی باید به چی بخندی ، باید به این بخندی که فورد با وزن نزدیک به ۲ تون و آیرودینامیک ضعیف و بال عقبی کوچک این پورشه ی سوپر اسپرت رو برد.

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. Amir

        ۷ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (118 ديدگاه)

        ببین بیخودی ادای ماشین بازارو در نیار وقتی نمیدونی بال عقب توی درگ تاثیر منفی میزاره بعدم من نمیدونم چرا شما امریکایی فنا چرا نقطه ضعفارو تبدیل میکنین به مزیت
        ذوق میکنی که فورد که خودروی اسپرته نزدیک به ۲تن وزن داره 😂😂برو خوش باش عزیزم..

        موافقم 1
        مخالفم 13
    2. ساسان

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      خب خوشکلم وزنشم ببین چقد کمتره

  8. Sobhan

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (422 ديدگاه)

    Drag times هم یه درگ بین هوراگان ایوو و zo6گذاشته 🙌

  9. ب ت bugatti

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    بهترین نسخه rs رو نذاشتن که ولی من همان فورد رو به پورشه ترجیح میدم
    کاش یک درگ باحال بین اس اس سی تواتارا و بوگاتی بولید کانسپت هم بود
    البته در سال ۲۰۲۴

  10. JDM سابق

    ۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (707 ديدگاه)

    پورشه هم خیلی قابل احترامه
    ولی من ماسل کار بیشتر به سلیقه ام میخوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا