یکی از جالبترین اتفاقات سال ۲۰۲۳، فروش بسیار خوب فورد رنجر در اروپا است. این محصول به زودی با پیشرانه پلاگین هیبرید نیز تولید میشود تا سهم بیشتری از بازار داشته باشد.
رنجر هماکنون پرفروشترین پیکاپ اروپا است. حالا وانت برندهای اروپایی مثل پژو، فولکس واگن و رنو، نسبت به محصول ساخت فورد، محبوبیت کمتری دارند. جالبتر اینکه فورد رنجر امروزی، فاقد خط مونتاژ در قاره سبز است و صرفا با کارخانههای امریکا، چین، تایلند، آرژانتین، ویتنام و افریقای جنوبی تولید میشود.
فورد رنجر از سال ۱۹۹۸ به عنوان وانت اندازه متوسط وارد بازار جهانی شد. این مدل، محصولی شناخته شده برای اروپا است و خصوصا با نسل سوم بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ به شهرت رسید. حالا برای نخستین بار، مدل پلاگین هیبرید رنجر مخصوص اروپا ساخته میشود تا مشتریان این ناحیه را بیش از پیش جذب کند.
مدل PHEV از موتور ۲/۳ لیتر اکوبوست فورد استفاده خواهد کرد که به تنهایی، ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. مجموع قدرت و گشتاور برای رنجر پلاگین هیبرید هنوز مشخص نیست اما فرود ادعا میکند گشتاور این خودرو، بیش از ۶۰۰ نیوتن متر موجود در رنجر دیزل خواهد بود.
دیگر نکته جالب اینکه رنجر پلاگین هیبرید میتواند مسافت ۴۰ کیلومتر را به صورت تمام برقی طی کند. همچنین امکان یدککشی تریلر با وزن ۳۵۰۰ کیلوگرم در حالت برقی –بنزینی وجود خواهد داشت. راننده این خودرو میتواند از رنجر پلاگین هیبرید به عنوان منبع انرژی الکتریکی با خروجی ۱۰ آمپر جریان AC برای وسایل برقی استفاده کند.
ظاهر فورد رنجر پلاگین هیبرید، چندان متفاوت از مدل اصلی نخواهد بود. چرخهای ۱۸ اینچ، جلوپنجره سیاه و چراغهای LED در این خودرو نیز وجود خواهد داشت. پنل پشت فرمان دیجیتال، همراه با نمایشگر لمسی ۱۰ و ۱۲/۴ و ۱۵/۵ اینچ نیز آپشنهای سفارشی برای کابین هستند. نسخه وایلدترک (Wildtrak) با تایرهای عاج دار و تجهیزات ویژه رانندگی خارج جاده هم ارایه خواهد شد.
قیمت رنجر PHEV هنوز اعلام نشده است. هماکنون مدل استاندارد با موتور ۲/۳ لیتر اکوبوست ۲۷۰ اسب بخار، آستانه قیمت ۳۵ هزار دلار دارد. پس احتمالا نسخه پلاگین هیبرید، نزدیک به ۴۵ هزار دلار هزینه خرید خواهد داشت. این خودرو، در افریقای جنوبی تولید خواهد شد.
R@min
۲۸ شهریور ۱۴۰۲پیکاپ هیبرید اشتباهه. تجربه ناموفق تمام پیکاپ های هیبریدی اعم از F-150 و تاندرا هیبریدی که جز اشکالات و دردسر چیزی برای مالکین نداشته گواه این موضوعه !!!
انگار قوانین مثلا محیط زیستی از جیب قشر کارگر خیلی مهم تره.
shetab-car
۲۸ شهریور ۱۴۰۲موافقم چون تو پیکاپ ها به واسطه این قراره بار حمل کنن میان باتری های بزرگتر می ذارن که شعاع حرکتی بیشتر بشه از اون طرف وزن باتری ها می تونه تو تصادفات خطرناک باشه یه مقاله تو همین پدال بود که وزن بالای شاسی بلند و پیکاپ های الکتریکی خیلی خطرناکه تو تصادفات
net
۲۸ شهریور ۱۴۰۲طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صفحه نمایش عمودی مستطیلی بزرگ با حاشیه کم فورد رنجر ۲۰۲۲ خیل زیباست ولی چراغ جلو و جلوپنجره جالب نیست.چراغ باریک جلو و جلوپنجره فورد رنجر نسل قبلی خیلی زیبا بود.ائودی a8 ۲۰۲۲ نیاز به صفحه نمایش عمودی بزرگ با حاشیه کم زیبا فورد رنجر ۲۰۲۲ داره، صفحه نمایش دو طبقه ای جدا ائودی a8 چند سال پیش جزء زیباترین صفحه نمایش بود ولی الان قدیمی شده
علی
۲۸ شهریور ۱۴۰۲ای کاش خودروساز ها همشون اینو متوجه بشن که کارگر مداری در کنار مشتری مدار متین اصل یک کسب و کاره
Enzo Ferrari 2008
۲۸ شهریور ۱۴۰۲جز برقی بودن خیلی بدنه خوبی داره
.Amir.
۲۹ شهریور ۱۴۰۲یکم دیگه مانیتور رو ادامه می دادن می خورد به کف جاده .چه خبر تونه مگه جنگه چرا باید انقدر مانیتور بزرگ باشه😐😐.
net
۲۹ شهریور ۱۴۰۲این مانیتور عمودی رنجر ۲۰۲۲ و مانیتور عمودی وانت رم trx با حاشیه کم در حال حاضر زیباترین و بهترین مکان نصب صفحه نمایش در بین همه ماشینها هست.اگر همه وانتهای امریکایی و شاسی بلندهای امریکایی و ائودی a8 و تسلا و بی ام و سری ۷ و بی ام و x7 و بنز سری اس و بی ام و سری ۸ سقف ثابت و سقف روباز و ماشینهای شاسی بلند لکسوس و ولوو xc90 از این صفحه نمایش عمودی زیبا با حاشیه کم که به داشبورد چسبیده استفاده کنند خیلی زیباتر می شوند
مهدی
۲۹ شهریور ۱۴۰۲این خودرو 35000 دلار. تویوتا هایلوکس مدل 2016 تو ایران 120,000 دلار! قضاوت با شما.