شلبیفورد

تبدیل فورد موستانگ GT مدل 2008 به شلبی GT500 مدل 1969!

طی سال‌های اخیر قیمت خودروهای کلاسیک افزایش قابل‌توجهی داشته که دست بسیاری از علاقه‌مندان را از این خودروها کوتاه می‌کند؛ بنابراین، خریداران به دنبال راه‌های دیگری برای لذت بردن از ظاهر خودروهای کلاسیک می‌روند که هزینهٔ کمتری داشته باشد و ازاین‌رو، بازسازی یا رستوماد خودروها روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود. یکی از نمونه‌های این کار، خودرویی است که در تصاویر مشاهده می‌کنید.

این شلبی GT500 مدل ۱۹۶۹ که برای فروش گذاشته شده است در اصل یک موستانگ GT مدل ۲۰۰۸ بوده که توسط شرکتی بنام رتروبیلت به این شکل درآمده است. این شرکت قصد ارائهٔ ظاهری کلاسیک در کنار قابلیت اطمینان بالا با هزینه‌ای معقول داشته است. بدین منظور، رتروبیلت تمام پانل‌های بدنهٔ اصلی موستانگ ۲۰۰۸ را جدا و آن‌ها را با قطعات سفارشی جایگزین کرده است تا خودرویی که می‌بینید متولد شود. البته تغییرات این موستانگ فقط ظاهری نیستند و شاسی خودرو نیز ارتقاء پیدا کرده است.

زیر کاپوت خودرو همان پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 تک میل بادامک نسل قبلی موستانگ GT قرار دارد که در حالت استاندارد ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در این رستوماد اما این پیشرانه به لطف تجهیز به میل بادامک‌های ثامپر، سیستم ورود هوای خنک و سیستم اگزوز H شکل با منبع‌های دوگانهٔ راش، احتمالاً قدرت بیشتری تولید می‌کند. نیروی موتور هم از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی ترمک TR3650 به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

تکنولوژی خودرو طی ۴۰ سال اختلاف سنی که بین موستانگ GT مدل ۲۰۰۸ و شلبی GT500 مدل ۱۹۶۹ وجود دارد پیشرفت چشمگیری داشته است. شلبی سال ۱۹۶۹ به نیروگاه عظیم ۷ لیتری V8 کبرا جت مجهز بود که ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. به خاطر تعلیق نرم و کم‌توجهی به هندلینگ، آن GT500 قدیمی بیشتر برای مسیر مستقیم مناسب بود و روی خوشی به پیچ‌ها نشان نمی‌داد.

این در تضاد کامل با GT500 مدرن کنونی است که در پیست‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با استفادهٔ مناسب از قدرت خود می‌تواند با بسیاری از خودروهای اسپرت اروپایی به رقابت بپردازد. این GT500 رستوماد شده  با قیمت ۶۴,۹۰۰ دلار برای فروش گذاشته شده که به میزان قابل‌توجهی از GT500 مدل ۱۹۶۹ واقعی ارزان‌تر است زیرا قیمت آن شلبی به ۱۵۰ هزار دلار نزدیک شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Humer

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (298 ديدگاه)

    خدای من
    ای جان 😍

    موافقم 25
    مخالفم 14
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (644 ديدگاه)

      ببخشید بزرگوار به اشتباه برای دیدگاهتان مخالفت ثبت کرده ام.

      موافقم 17
      مخالفم 4
  2. مهدی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    چه بد سلیقه!

    موافقم 24
    مخالفم 11
  3. امیرشایان فرازی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (454 ديدگاه)

    مثل اینکه طرف مغز خر خورده
    نه متقارن هست جلو و عقب اش
    و اینکه یکی از ۲ کیلومتر اون ور تر می‌فهمه این یه موستانگ gt500 تقلبیه

    موافقم 13
    مخالفم 6
  4. Asghar

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    واقع اگزوز دوبل وسط بهش نمیاد

  5. reza342

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (217 ديدگاه)

    انگار رفته بوتاکس کرده! این چیه ؟ حیف هزینه ای که کردن…

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. Jdm باز

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1054 ديدگاه)

    فقط شبیهش شده
    با یذره دقت میشه فهمید که تقلبیه
    بنظرم که خوب نیس

  7. Behnam1012

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (983 ديدگاه)

    بنظر من یه 2008 تمیز حتی فابریک از این بهتره
    کلا تغییر فیس چه به نسل جدید تر و یا قدیم رو نمی پسندم
    اگه قضیه برعکس بود
    یعنی موستانگ 69 با موتور و گیربکس جدید و … ولی با همون فیس قدیمی درست میکردن خیلی بهتر بود

  8. مهردادکمال

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. ‌...

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (5011 ديدگاه)

    حیف این ماشین دست اینا 😐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا