طی سالهای اخیر قیمت خودروهای کلاسیک افزایش قابلتوجهی داشته که دست بسیاری از علاقهمندان را از این خودروها کوتاه میکند؛ بنابراین، خریداران به دنبال راههای دیگری برای لذت بردن از ظاهر خودروهای کلاسیک میروند که هزینهٔ کمتری داشته باشد و ازاینرو، بازسازی یا رستوماد خودروها روزبهروز محبوبتر میشود. یکی از نمونههای این کار، خودرویی است که در تصاویر مشاهده میکنید.
این شلبی GT500 مدل ۱۹۶۹ که برای فروش گذاشته شده است در اصل یک موستانگ GT مدل ۲۰۰۸ بوده که توسط شرکتی بنام رتروبیلت به این شکل درآمده است. این شرکت قصد ارائهٔ ظاهری کلاسیک در کنار قابلیت اطمینان بالا با هزینهای معقول داشته است. بدین منظور، رتروبیلت تمام پانلهای بدنهٔ اصلی موستانگ ۲۰۰۸ را جدا و آنها را با قطعات سفارشی جایگزین کرده است تا خودرویی که میبینید متولد شود. البته تغییرات این موستانگ فقط ظاهری نیستند و شاسی خودرو نیز ارتقاء پیدا کرده است.
زیر کاپوت خودرو همان پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 تک میل بادامک نسل قبلی موستانگ GT قرار دارد که در حالت استاندارد ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در این رستوماد اما این پیشرانه به لطف تجهیز به میل بادامکهای ثامپر، سیستم ورود هوای خنک و سیستم اگزوز H شکل با منبعهای دوگانهٔ راش، احتمالاً قدرت بیشتری تولید میکند. نیروی موتور هم از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی ترمک TR3650 به چرخهای عقب منتقل میشود.
تکنولوژی خودرو طی ۴۰ سال اختلاف سنی که بین موستانگ GT مدل ۲۰۰۸ و شلبی GT500 مدل ۱۹۶۹ وجود دارد پیشرفت چشمگیری داشته است. شلبی سال ۱۹۶۹ به نیروگاه عظیم ۷ لیتری V8 کبرا جت مجهز بود که ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۹۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. به خاطر تعلیق نرم و کمتوجهی به هندلینگ، آن GT500 قدیمی بیشتر برای مسیر مستقیم مناسب بود و روی خوشی به پیچها نشان نمیداد.
این در تضاد کامل با GT500 مدرن کنونی است که در پیستها حرفهای زیادی برای گفتن دارد و با استفادهٔ مناسب از قدرت خود میتواند با بسیاری از خودروهای اسپرت اروپایی به رقابت بپردازد. این GT500 رستوماد شده با قیمت ۶۴,۹۰۰ دلار برای فروش گذاشته شده که به میزان قابلتوجهی از GT500 مدل ۱۹۶۹ واقعی ارزانتر است زیرا قیمت آن شلبی به ۱۵۰ هزار دلار نزدیک شده است.
Humer
۱۱ فروردین ۱۴۰۱خدای من
ای جان 😍
ماکسیمیلیان
۱۱ فروردین ۱۴۰۱ببخشید بزرگوار به اشتباه برای دیدگاهتان مخالفت ثبت کرده ام.
مهدی
۱۱ فروردین ۱۴۰۱چه بد سلیقه!
امیرشایان فرازی
۱۱ فروردین ۱۴۰۱مثل اینکه طرف مغز خر خورده
نه متقارن هست جلو و عقب اش
و اینکه یکی از ۲ کیلومتر اون ور تر میفهمه این یه موستانگ gt500 تقلبیه
Asghar
۱۱ فروردین ۱۴۰۱واقع اگزوز دوبل وسط بهش نمیاد
reza342
۱۱ فروردین ۱۴۰۱انگار رفته بوتاکس کرده! این چیه ؟ حیف هزینه ای که کردن…
Jdm باز
۱۱ فروردین ۱۴۰۱فقط شبیهش شده
با یذره دقت میشه فهمید که تقلبیه
بنظرم که خوب نیس
Behnam1012
۱۱ فروردین ۱۴۰۱بنظر من یه 2008 تمیز حتی فابریک از این بهتره
کلا تغییر فیس چه به نسل جدید تر و یا قدیم رو نمی پسندم
اگه قضیه برعکس بود
یعنی موستانگ 69 با موتور و گیربکس جدید و … ولی با همون فیس قدیمی درست میکردن خیلی بهتر بود
مهردادکمال
۱۱ فروردین ۱۴۰۱عالی
...
۱۱ فروردین ۱۴۰۱حیف این ماشین دست اینا 😐